Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2003, 13:43
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Haaaj...hier weer ff een klein stukje!

De dag vóór de begravenis is alles geregeld. Ze hebben Fenna in een witte kist gelegd. Voor de boeketten zijn veel rode en witte rozen gebruikt. Omdat Fenna dol was op paarden, heeft Britt geregeld dat Fenna wordt vervoerd in een eenvoudige witte koets met twee witte paarden ervoor. Een klasgenoot van je Britt, Jessie, had haar de koets en de paarden aangeboden. Jessie's vader werkt namelijk bij een bedrijf dat lijkwagens en andere vervoersmiddelen voor begravenissen en crematies verzorgt.
De deurbel gaat, en Britt loopt naar de deur om hem te openen. Het is Alec.
'Hee Britt, mag ik binnenkomen?' vraagt hij. Britt knikt, en doet een stap opzij, zodat hij naar binnen kan gaan.
'Hoe gaat het met je?' vraagt hij, terwijl hij z'n jas aan de kapstok ophangt. Britt haalt haar schouders op.
'Met mijn moeder gaat het slecht. Ze is aan de medicijnen en ze ziet me niet meer staan. Ze is heel erg in de war.' zegt Britt. Alec kijkt haar aan.
'Dat vroeg ik niet, ik vroeg hoe het met jou ging.'

Britt begint te huilen.
'Ik weet het ook allemaal niet meer hoor! Mama ziet me niet meer staan en denkt dat ik het helemaal niet erg vindt dat Fenna dood is!' schreeuwt Britt.
'Kom, we gaan even zitten.' zegt Alec. Samen lopen ze naar de kamer. Alec schenkt een glas water voor Britt in, en geeft het aan haar.
'Drink dit eerst maar even op.' zegt hij. Met kleine slokjes drinkt Britt het glas leeg. Als ze het op heeft, zet ze het met een klap op tafel.
'Ik weet het niet meer hoor. Hoe moet het nou verder? Hoe moet het morgen met de begrafenis? Ik weet zeker dan mama dat niet aankan.' Britt zucht.
'Je moeder is heel erg in de war, ze kan het nog niet allemaal bevatten denk ik. Dat gaat over Britt. Het duurt een tijd, maar dan wordt het minder. Echt, geloof me. Britt kijkt Alec aan.
'Alec, ik wil je wat vragen. Zou je met mij mee willen morgen naar de begrafenis? Ik wil niet dat het lijkt alsof ik je gebruik ofzo, maar ik wil graag iemand die mij steunt. Papa moet er voor mama zijn.' Britt slaat haar ogen neer.
'Natuurlijk ga ik met je mee, daar was ik al vanuit gegaan!' Alec glimlacht naar Britt, en geeft haar een kus op haar voorhoofd. Britt leunt tegen Alec aan.
'Het lijkt zolang geleden dat ze hierboven ziek op bed lag. En het lijkt nog langer geleden dat ik voor het laatst ruzie met haar maakte. Ik begrijp het nog steeds niet. Ze moet toch pijn gehad hebben? Waarom liet ze dat niet merken?'
'Ik weet het niet. Ik weet het echt niet.' zegt Alec. Hij kijkt op zijn horloge.
'Ik moet gaan, ik moet werken. Ik ben hier morgen om half één.' Alec staat op.
'Blijf jij maar zitten.' zegt hij als Britt op wil staan. Alec loopt de kamer uit en een paar seconden later slaat hij de deur achter zich dicht. Britt hoort niks anders dan de stilte van het lege huis.


Het is midden in de nacht als Britt wakker wordt van geschreeuw. Ze gaat op haar rug liggen en probeert te luisteren wat er gezegt wordt. Haar ouders zijn op de kamer van Fenna. Britt hoort dat haar moeder overstuur is, en dat haar vader haar probeert te kalmeren.
'Als ze morgen wordt begraven dan zie ik haar nooit meer! Ik wil haar hier houden, ze mag niet weg, dat mag niet, hoor je me?!' Britt kan het geschreeuw van haar moeder niet langer aanhoren en loopt naar de kamer van Fenna. Voor de deur blijft ze staan.
'Lieve schat, luister nou even naar me. Fenna is er niet meer, ze is dood en ze komt niet meer terug. Het is verschrikkelijk, heel verschrikkelijk, maar hiermee krijgen we Fenna niet terug. We geven Fenna de rust die ze nodig heeft. Alsjeblieft Marlies, luister nou.' Britt hoort hoe wanhopig haar vader is. Zonder er bij na te denken doet Britt de deur van Fenna's kamer open en stapt naar binnen.
'Britt, lieverd, ben je wakker geworden? Er is niks aan de hand, ga maar weer slapen.' zegt Britt's vader.
'Er is niks aan de hand?' schreeuwt Britt moeder. 'Niks aan de hand? Er is vanalles aan de hand! Fenna wordt morgen van ons weggenomen en ik laat het niet gebeuren! Echt niet!'
Mama, is echt overstuur, zo heb ik haar nog nooit gezien, denkt Britt.
'Ja wat sta je daar nou te kijken? Je vindt het helemaal niet erg he, dat Fenna morgen begraven wordt! Wat denk je, lekker alle aandacht voor mij alleen? Nou, ik dacht het niet!' Britt's moeder is lijkbleek. Britt rent de kamer uit en gaat huilend in bed liggen. Ze hoort dat haar vader moeite heeft om haar moeder in bed te krijgen. Ze zal wel medicijnen krijgen, denkt Britt. Na tien minuten is het rustig en komt Britt's vader haar kamer binnenlopen.
'Het spijt me lieverd. Ik weet ook niet wat er met mama aan de hand is. Het spijt me zo ontzettend dat ze zo tegen je doet.' De tranen staat in zijn ogen.
'Pap, daar kan jij niks aan doen. We moeten toch proberen er zo goed mogelijk voor mama te zijn. Morgen vooral. We redden het wel pap.' Britt geeft haar vader een knuffel.
'Ik hou van je pap.'
'Ik ook van jou.'
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.

Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 14:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2003, 16:21
Verwijderd
Mooi verhaal
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 17:53
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
egt cool
tranen in me ogen

schrijfstijl zou iets anders kunnen.. weet alleen niet echt wat. minder op de vertelwijze ofzoiets

maar het verhaal is cool
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 18:29
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
man vet mooi weer..... ik wil meer
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:27
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Dit is echt zo'n verhaal dat je leest en hoopt dat het goed gaat komen!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 16:43
Nyawa
Mooi verhaal!
Af en toe schrijf je plotseling iets in de verleden tijd, vooral in de eerste delen, misschien moet je dat nog eens over kijken. Qua interpunctie zitten er soms ook nog wat foutjes:
'Drink dit eerst maar even op. ' zegt hij. met een punt ipv. een komma. Maar dat zijn maar kleine dingen, het verhaal op zich vind ik heel ontroerend en goed geschreven!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:28
kattebolleke
Avatar van kattebolleke
kattebolleke is offline
echt mooi verhaal !
khoop dat er snel een vervolg komt prima!
__________________
To cath me, you gotta be fast... To find me, you gotta be smart...Butt to be me...!!DAMN!!You must be kidding !!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:05
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
Wauw... Ik hoop echt dat je heeeeeeeeel erg snel doorschrijft !!!!
Maar dat wist je al
Liefs...
Margriet
__________________
~... Ik heb van je gedroomd vannacht. En we speelden dat we alles deelden...~
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 08:24
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
echt heel mooi!

*pinkt traantje weg*
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 14:15
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
aww, schrijf je alsjeblieft verder....?
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 16:31
pieper
pieper is offline
ik ga het verhaal vanavond lezen, ik ben benieuwd naar al die reacties! groetjes
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 16:50
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
Heeeey,
Wanneer wordt er weer eens geschreven ...
Nee ik ben (niet stiekem) wel hele erg benieuwd...
Liefs...
__________________
~... Ik heb van je gedroomd vannacht. En we speelden dat we alles deelden...~
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 19:39
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Als ik weer tijd heb...en dat heb ik nu niet bepaald...loop twee weken stage op n basisschool, daarna tentamens.. sorry..
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 21:48
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
Citaat:
tiram schreef op 02-11-2003 @ 20:39:
Als ik weer tijd heb...en dat heb ik nu niet bepaald...loop twee weken stage op n basisschool, daarna tentamens.. sorry..
Maakt niet uit!!! Heel erg veel succes met school!!!
Liefs...
__________________
~... Ik heb van je gedroomd vannacht. En we speelden dat we alles deelden...~
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 13:02
choups
Avatar van choups
choups is offline
Echt geweldig!!!!
IK kreeg ook tranen in me ogen ervan
Hoop dat je snel weer terug bent voor meeeeerrrr!!!!!
__________________
altijd feest
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:11
Ocharme ik
Avatar van Ocharme ik
Ocharme ik is offline
wanneer komt den boek uit?
__________________
"There's a crack in everything, that's how the light gets in"
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 15:00
EsRa
EsRa is offline
Wow, wat een mooi verhaal, ik hoop dat je snel meer schrijft!!
__________________
Kabhi Khushi Kabhi Gham (L)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 19:56
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
waneer komt er meer???????? dit verhaal is egt goed...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:13
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
kerstvakantie!!!!


hoop ik...
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 20:01
Slettelina *
Slettelina * is offline
Wow..
Ben er ff stil van. Zo mooi!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 10:47
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
hey allemaal,

ik heb besloten dat ik het verhaal in de ik-vorm ga schrijven. Ik ga het dus veranderen, en als dat klaar is, zet ik het in een NIEUW topic!

Jullie zien het wel!!

xXx mar
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 13:30
halve gare
halve gare is offline
succes met veranderen...
ik heb wel meer dan 1 traantje moet weg prikken. is heel inlevend geschreven ben benieuwd naar vervolg.
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Verhalen & Gedichten [verhaal] Julie
Anne
1 31-05-2005 17:05
Verhalen & Gedichten afscheid...deel 1
nlblue-eyes
3 01-01-2005 15:07
Verhalen & Gedichten De beste titel voor mijn verhaal
duivelaartje
74 25-05-2004 09:10
Verhalen & Gedichten lees dit - zielig verhaaltje
Ronella
4 12-05-2004 17:50
Verhalen & Gedichten Heb jullie tips voor mijn verhaal?
Selina
7 10-12-2002 22:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.