Oud 04-10-2004, 14:30
sjoeltie
sjoeltie is offline
Ik kom zojuist terug van het ontgroeningskamp van de studentenverening....En ik kan nu zeggen dat ik een gebroken brakke man ben...Weinig slaap, enkel respect tonen voor de ouderejaars, niet roken (een heel weekend ), slecht eten en levertraan naar binnen werken....

Ben jij wel eens ontgroend???

Of, wat vind je van ontgroeningen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2004, 14:33
Verwijderd
Ik ben niet groen, dus hoef ik ook niet ontgroend te worden.....
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:34
Verwijderd
nee, en ik vind ze stom.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:35
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Combinatie van wat Alex én Sarah zeggen.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:36
jet
Avatar van jet
jet is offline
nee dat zal eventueel nog moeten komen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:38
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ja, bij scouting
We moesten elkaar met eieren bekogelen, een broodje sambal opeten, tegen een zeepbaan oprennen om boven een briefje te pakken, kampvuur schoonmaken enz.
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:38
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Nee, rot op.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:49
Verwijderd
Vrij kansloos
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:52
sjoeltie
sjoeltie is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-10-2004 @ 14:49 :
Vrij kansloos
Nee hoor...Tijdens een ontgroening leer je je jaargenoten goed kennen...Je bouwt een goede band op, steunt elkaar...Je leert jezelf goed te presenteren, duidelijk te zijn, moet goed laten zien waarvoor je staat, anders ben je de lul...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, aan dat soort dingen doe ik niet mee.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 15:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
sjoeltie schreef op 04-10-2004 @ 14:52 :
Nee hoor...Tijdens een ontgroening leer je je jaargenoten goed kennen...Je bouwt een goede band op, steunt elkaar...Je leert jezelf goed te presenteren, duidelijk te zijn, moet goed laten zien waarvoor je staat, anders ben je de lul...
Dat kan prima op een andere manier volgens mij.

DK >> S&S
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 15:10
Verwijderd
Haha, wat een nerd die gast

Nee, tuurlijk niet!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 15:36
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ja, en natuurlijk is het kut, erg kut zelfs, maar hoort erbij, een week later lach je er al om en ben je blij dat je het gedaan hebt in verhouding tot wat je er voor terugkrijgt... even doorzetten dus, je gaat er niet dood van!
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 16:25
Nuck
Nuck is offline
Heb ook een maandje geleden ontgroening gehad en op het moment zelf was het echt onwijs kut, maar inderdaad een week later lach je erom. Bovendien krijg je er een supermooie tijd voor terug
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 17:16
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik vind het behoorlijk kansloze methodes.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 19:23
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Het is dat bij mij de zoekmachine het ff niet doet, anders had ik hier meteen de link achtergelaten van de discussie over dit onderwerp....
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 19:26
Verwijderd
Daar ben ik nu wel een beetje te oud voor.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-10-2004 @ 19:26 :
Daar ben ik nu wel een beetje te oud voor.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-10-2004, 19:50
Verwijderd
Ik vind dat hele studentenverenigingen met al hun verplichtingen sowieso vrij sneu.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 20:06
Verwijderd
Ja, hoor van wat vrienden die er wel bij zitten dat ze regelmatig geen tijd hebben om colleges te volgen omdat ze nog te brak zijn van het verplichte socializen op de soos de vorige avond heb. Dan heb ik zoiets van laat maar, het moet wel leuk blijven.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 20:28
Verwijderd
ik snap echt serieus niet hoe mensen zich zelf zo kunnen verlagen om dan bij zo'n kansloze groep mensen te mogen zitten.


' ja maar je krijgt er een hele mooie tijd voor terug" bla bla whine....


Damn er zijn toch ook andere manieren om mensen te leren kennen dan eerst flink wat buttkissing en vernederingen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 23:53
Verwijderd
Het gaat er vooral om dat de mensen die bij een traditionele studentenvereniging gaan vaak falers zijn, die in het beste geval zeven jaar in plaats van vier over hun studie rechten doen en in het ergste geval gewoon afhaken na een paar jaar.

En in tegenstelling tot wat mensen beweren, draagt een lidmaatschap van een vereniging er echt niet toe bij dat je ergens makkelijk aangenomen wordt. Dat 'old boys network' valt in de praktijk reuze mee en de baantjes waarbij je wél echt binnenkomt omdat je corpslid bent geweest, wil je toch niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 00:08
Sithan
Sithan is offline
Ach als je meegedaan hebt, moet je t ook wel voor jezelf goed praten lijkt me ...t zou toch bijzonder triest zijn als je ook nog eens moet toegeven t allemaal voor jan lul doorstaan te hebben...

Dat rangengedoe is uit de tijd...laat staan dat ik me voor geen enkele vereniging in zo'n vernedering laat zinken om met me te doen wat ze willen en het opvolgen van commando's als een kuddedier enkel en alleen om dan een glaasje bier in de societeit te mogen drinken met je zogenaamde vrienden waarmee je samen boven een kuil gescheten hebt, die zich niet naar je hadden omgedraaid als je niet bij de vereninging had gezeten...wat een vriendschap, wat een groepsgevoel
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 00:14
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
sjoeltie schreef op 04-10-2004 @ 14:52 :
Nee hoor...Tijdens een ontgroening leer je je jaargenoten goed kennen...Je bouwt een goede band op, steunt elkaar...Je leert jezelf goed te presenteren, duidelijk te zijn, moet goed laten zien waarvoor je staat, anders ben je de lul...
gebrainwashed



nee ik doe niet aan ontrgroeningen
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 00:22
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Solero schreef op 04-10-2004 @ 15:10 :
Haha, wat een nerd die gast

Nee, tuurlijk niet!
dit is exact wat er in mijn hoofd opkwam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2004, 01:38
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-10-2004 @ 23:53 :
Het gaat er vooral om dat de mensen die bij een traditionele studentenvereniging gaan vaak falers zijn, die in het beste geval zeven jaar in plaats van vier over hun studie rechten doen en in het ergste geval gewoon afhaken na een paar jaar.

En in tegenstelling tot wat mensen beweren, draagt een lidmaatschap van een vereniging er echt niet toe bij dat je ergens makkelijk aangenomen wordt. Dat 'old boys network' valt in de praktijk reuze mee en de baantjes waarbij je wél echt binnenkomt omdat je corpslid bent geweest, wil je toch niet hebben.
Er zijn ook mensen die het gewoon naar hun zin hebben bij het corps, die wél netjes hun studiepunten halen.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 10:54
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Het is nu alleen nog maar ff wachten op de reactie van VAP.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 11:40
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
hier is die dan, maar ik ga me niet weer mengen in zo'n discussie waar er de afgelopen maanden al 30 van zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 05-10-2004 @ 01:38 :
Er zijn ook mensen die het gewoon naar hun zin hebben bij het corps, die wél netjes hun studiepunten halen.
Ik zeg ook niet dat ze het niet naar hun zin hebben, ik beweer alleen dat het hun studievoortgang niet zelden bemoeilijkt. Met falers bedoel ik dan ook niet dat ze geen sociaal leven hebben (want dat hebben ze juist wel in overvloed) maar dat ze falen in hun studie. Natuurlijk zijn er wel corpsleden die met achten en negens afstuderen binnen de tijd die voor hun studie staat, maar een niet onaanzienlijk gedeelte loopt vertraging op, stopt en kiest voor een andere studie of stopt helemaal.

Want laten we niet vergeten waar we het allemaal voor doen. Je studeert niet om bij een studentenvereniging te kunnen, je zit bij een studentenvereniging om de tijd te doden die je niet studeert en je studeert om persoonlijke en professionele ontwikkeling op te doen. Aan het eind draait het toch om die titel, en mensen die zes jaar hebben gestudeerd en uiteindelijk zonder bul de universiteit verlaten zijn gewoon harde falers, of ze nou corpslid zijn geweest of niet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:32
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-10-2004 @ 15:21 :
Aan het eind draait het toch om die titel, en mensen die zes jaar hebben gestudeerd en uiteindelijk zonder bul de universiteit verlaten zijn gewoon harde falers, of ze nou corpslid zijn geweest of niet.
Dat ben ik met je eens.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:33
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Nuck waar ben je lid geworden?
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:37
Nuck
Nuck is offline
Vindicat
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 16:58
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Mensen die ontgroent worden worden terecht ontgroent. Je 'kiest' er namelijk toch zelf voor.
Waarom vinden veel mensen het zielig als iemand ontgroent wordt Het is gewoon iets dat gebeurd, niks om over op te scheppen of om diegene nou juist af te kraken.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 17:54
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 05-10-2004 @ 16:58 :
Mensen die ontgroent worden worden terecht ontgroent. Je 'kiest' er namelijk toch zelf voor.
Waarom vinden veel mensen het zielig als iemand ontgroent wordt Het is gewoon iets dat gebeurd, niks om over op te scheppen of om diegene nou juist af te kraken.
Je kunt de persoon die ontgroend wordt ook moeilijk afkraken vind ik, dat zou nergens op slaan. Maar de mensen die ontgroenen, die allerlei trieste dingen verzinnen, die vind ik dan wel weer afkraakbaar. Het hangt er dan vanaf wat ze verzinnen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 18:43
I-alone
Avatar van I-alone
I-alone is offline
Ik ben wel eens mee geweest op zo'n intro, maar daar was gelukkig geen ontgroening bij...
__________________
|Whatever tomorrow brings, I'll be there! With open arms and open eyes!| Yeah!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 19:07
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 05-10-2004 @ 17:54 :
Je kunt de persoon die ontgroend wordt ook moeilijk afkraken vind ik, dat zou nergens op slaan.
Ben ik niet helemaal met je eens...een beetje oplettend persoon weet dondersgoed wat er ongeveer te wachten staat en als je daar vrijwillig voor kiest, is dat in mijn ogen toch iig een zeer bizarre keuze.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-10-2004, 21:44
bignielz
bignielz is offline
aleen bij scouting ben ik meerdere keren ontgroend.
ik heb een keer door een open riool gelopen (mijn eigen stront)
en alle restjes gegeten die door elkaar waren gegooid zoals pindasaus en appelmoes en cake. Maa echt erg was het opzich niet
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 22:24
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
Citaat:
bignielz schreef op 05-10-2004 @ 21:44 :
aleen bij scouting ben ik meerdere keren ontgroend.
ik heb een keer door een open riool gelopen (mijn eigen stront)
en alle restjes gegeten die door elkaar waren gegooid zoals pindasaus en appelmoes en cake. Maa echt erg was het opzich niet
ik denk toch dat te ontgroening waar hierover gesproken wordt een andere is dan degene die jij bij scouting hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 05-10-2004 @ 19:07 :
Ben ik niet helemaal met je eens...een beetje oplettend persoon weet dondersgoed wat er ongeveer te wachten staat en als je daar vrijwillig voor kiest, is dat in mijn ogen toch iig een zeer bizarre keuze.
Tsja.. misschien.. maar iemand kiest er gewoon voor om bij een vereniging te gaan en het gaat dan om de vereniging en niet om de ontgroening. Misschien kiest diegene ervoor om erbij te horen en zichzelf heel wat te vinden of wat dan ook, maar dat kan ook zo zijn bij iemand die voor een vereniging zonder ontgroening kiest.

En niemand vindt het leuk om echt heel erg vervelende/vernederende dingen mee te maken tijdens zo'n ontgroening, ookal hebben ze ervoor gekozen. Ze hopen toch dat het wel iets meevalt en zeker dat het binnen bepaalde grenzen blijft. Lijkt me. Dus als er dan echt érg vervelende dingen gebeuren dan is het niet zo dat ze erom gevraagd hebben en het gewoon wisten, vind ik.

Tenzij er mensen rondlopen die juist lid willen zijn van een vereniging met ontgroening, juist vanwege die ontgroening.. dan ben ik het met je eens, dat dat een erg bizarre keuze is.

Maarja.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 23:51
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
ik heb geen ontgroening gehad.
ook al ben ik lid van studentenvereniging.
En het is zo net zo gezellig en ik heb hier nu ook al maatjes uit verschillende groepen dus...
ontgroening is zinloos
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 00:31
Verwijderd
Ik denk dat voor mensen het feit ontgroenen niet bepaald het onbegrijpelijke is, maar meer de manier waarop en dat mensen zich vrijwillig zoiets laten aandoen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 05-10-2004 @ 15:32 :
Dat ben ik met je eens.
Mooi. Laat ik duidelijk zeggen dat ik absoluut niet negatief ben over corpsleden. Een paar goede vriendinnen van me zijn lid van Vindicat en ik ben er zelf wel eens geweest, erg leuk allemaal. Maar hoewel het schatten van meiden zijn en ze een hoop lol maken bakken ze geen drol van hun studie. En daar draait het uiteindelijk wel om.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 13:31
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-10-2004 @ 11:15 :
Mooi. Laat ik duidelijk zeggen dat ik absoluut niet negatief ben over corpsleden. Een paar goede vriendinnen van me zijn lid van Vindicat en ik ben er zelf wel eens geweest, erg leuk allemaal. Maar hoewel het schatten van meiden zijn en ze een hoop lol maken bakken ze geen drol van hun studie. En daar draait het uiteindelijk wel om.
De corpsballen die later de intakegesprekken doen wanneer die meiden naar een baan zoeken vergeven hen dat vast wel.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 13:35
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-10-2004 @ 11:15 :
Mooi. Laat ik duidelijk zeggen dat ik absoluut niet negatief ben over corpsleden. Een paar goede vriendinnen van me zijn lid van Vindicat en ik ben er zelf wel eens geweest, erg leuk allemaal. Maar hoewel het schatten van meiden zijn en ze een hoop lol maken bakken ze geen drol van hun studie. En daar draait het uiteindelijk wel om.
Ik ken meiden van Unitas en Veritas en bovendien een aantal ufjes, maar die liggen of op schema, of hebben hun studie binnen X+1 jaar afgerond. Je kunt best bij een studievereniging zitten en je studie afmaken. Het is afhankelijk van je eigen instelling, ik ga 't feit dat ik 7e jaars ben ook niet ergens anders op af lopen schuiven.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:30
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
VAP schreef op 05-10-2004 @ 11:40 :
hier is die dan, maar ik ga me niet weer mengen in zo'n discussie waar er de afgelopen maanden al 30 van zijn geweest.
Zo, de eerste keer dat wij het met elkaar eens zijn. Dat mag ook een keer gezegd worden.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 17:44
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 06-10-2004 @ 16:30 :
Zo, de eerste keer dat wij het met elkaar eens zijn. Dat mag ook een keer gezegd worden.
idd ja. je hebt steeds dezelfde mensen die op dit onderwerp reageren en steeds komt er ook min of meer ruzie tussen voor- dan wel tegenstanders omdat iedereen het vanuit zijn eigen te " bekrompen "ideeen bekijkt en niet mensen laat kiezen wat zij zelf willen doen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:29
born2dance
born2dance is offline
Zijn idd laatste tijd heel veel onderwerpen hierover geweest. Maar wat mij opvalt is dat je overal het volgende ziet -
1. mensen die aan de ontgroening mee hebben gedaan zeggen dat het meevalt en dat ze geen spijt van hebben.
2. mensen die het niet gedaan hebben zeggen dat het heel erg is en lopen andere mensen te overtuigen geen ontgroening te doen omdat het 'onmenselijk' is.

Ik wil alleen maar 1 ding zeggen - de ene ontgroening is de andere niet. Bij Vindicat maak je totaal andere dingen mee dan bij Veritas of Minerva of ASC. Maar ALLE ontgroeningen hebben het volgende gemeen :
- alles wat je doet heeft een achterliggende gedachte. Dat wil zeggen dat je alles doet met een reden, en niet omdat 'introductiecomissie' dat wil. de reden zie je misschien niet meteen, misschien zelfs na de intreoductie, maar die is er altijd.
- alles is perfect gepland, van alles wat de novieten meemaken is een draaiboek gemaakt. daarin staat de globale planning van minuut tot minuut en wat te doen bij calamiteiten.
- mensen die ontgroenen - de introductiecomissie - wordt zeer nauwkeurig gekozen. het zijn niet de mensen die het hardst kunnen schreeuwen of het hardst kunnen zuipen, maar mensen die veel voor de vereniging betekent hebben en vooral goed weten waar zo'n ontgroening voor dient
- als de ontgroening net is afgelopen komt in je een ongelofelijk goed gevoel naar boven. het valt niet te omschrijven, het lijkt misschien een beetje op het gevoel wanneer je onverwacht hoort dat je geslaagd bent voor je examen, maar om dat gevoel mee te maken zou je echt ontgroening moeten doorlopen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
born2dance schreef op 07-10-2004 @ 17:29 :
Zijn idd laatste tijd heel veel onderwerpen hierover geweest. Maar wat mij opvalt is dat je overal het volgende ziet -
1. mensen die aan de ontgroening mee hebben gedaan zeggen dat het meevalt en dat ze geen spijt van hebben.
2. mensen die het niet gedaan hebben zeggen dat het heel erg is en lopen andere mensen te overtuigen geen ontgroening te doen omdat het 'onmenselijk' is.

(...)
Ik heb ontgroening gelopen (ja, bij een traditionele vereniging, niet bij een of ander altoclubje) en juist tijdens die ontgroening ontdekte ik wat een zielige mensen eigenlijk meededen. Beetje hypocriet misschien om dat zelf te zeggen, want voordat de intro begon wilde ik er ook ontzettend graag bij, maar te zien hoe die figuren door het stof gingen om zichzelf naderhand 'lid' te kunnen noemen...tenenkrommend gewoon.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:37
white witch
Avatar van white witch
white witch is offline
Ja ik ben ontgroend, zelfs 2x (ook dispuutsontgroening). Zoals hiervoor staat, het valt achteraf best mee. Ik zou het niet nog een keer doen, maar dat hoeft gelukkig ook niet meer. Een ontgroening is niet alleen maar om je je plaats te wijzen, maar ook om je jaarband te versterken. Je zit allemaal in hetzelfde schuitje en je ziet elkaar op de kutste momenten van iemands leven bijna. Ik heb iig een sterke band met mijn jaargenoten, dat worden vrienden voor het leven. Dus je doet het niet voor niks. En het is natuurlijk ook leuk om zelf mensen te ontgroenen
__________________
Don't get mad, get everything
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 06-10-2004 @ 13:35 :
Ik ken meiden van Unitas en Veritas en bovendien een aantal ufjes, maar die liggen of op schema, of hebben hun studie binnen X+1 jaar afgerond. Je kunt best bij een studievereniging zitten en je studie afmaken. Het is afhankelijk van je eigen instelling, ik ga 't feit dat ik 7e jaars ben ook niet ergens anders op af lopen schuiven.
Een studievereniging is niet hetzelfde als een studentenvereniging, maar ik begrijp wat je bedoelt. Natuurlijk zijn er ook genoeg positieve uitzonderingen, ik beweer ook niet dat alle corpsleden nullen zijn. Toevallig heb ik zelf de ervaring dat mensen liever tijd op de kroeg doorbrengen en daardoor minder studeren en vervolgens studievertraging oplopen, maar misschien heb ik wel alleen maar domme vrienden, dat kan ook.

En dit heeft verder niets met afschuiven te maken, het gaat er gewoon om dat bepaalde activiteiten wel degelijk invloed hebben op je studievoortgang.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ontgroening
Verwijderd
115 12-11-2008 00:15
Algemene schoolzaken Ontgroeningen
Nona
93 04-10-2003 11:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog: Ontgroeningen bij studentenverenigingen
Bezz
2 31-03-2003 19:59
Algemene schoolzaken ontgroenen afschaffen
jose85
2 25-11-2002 09:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat over ontgroeningen: argumenten!?
corduroy
1 22-10-2002 20:41
Algemene schoolzaken Zijn jullie voor of tegen ontgroeningen?
*shadygirl*
87 31-08-2002 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.