Oud 24-01-2010, 10:31
xmvm
xmvm is offline
Ik doe dit jaar eindexamen vwo en moet voor tekenen ook praktijkexamen doen! Zijn er nog meer mensen die dat gaan doen???

Welk onderwerp gaan jullie kiezen en wat voor ideeen hebben jullie daarbij? Ik zelf ga denk ik Jaap Stam foto doen.
Advertentie
Oud 24-01-2010, 11:19
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je hebt een eindexamen op het voorgezet wetenschappelijk onderwijs voor tekenen? -.-;
Oud 24-01-2010, 15:03
xmvm
xmvm is offline
jaa dit vind ik ook moeilijk, je moet echt gewoon maar iets lullen.. ik moet daar nog maar even goed over nadenken. Welk onderwerp ga jij doen dan? En weet je al wat?
Oud 27-01-2010, 18:04
Evelien236
ik weet het ook nog niet, ik ben nog in twijfel tussen my visual id en kleurlingen.
Iedereen koppelt kleurlingen gelijk aan donkere mensen op een papier en my visual ID een zelfportret..
Wat vinden jullie hier van?
Ik vind dat zelf namelijk niet zo leuk om te doen,
ik ben hard aan het brainstromen maar mijn ideeen zijn een beetje op..

ik zit trouwens in 5v maar we doen ook mee als oefening.

bedankt alvast.
Oud 28-01-2010, 21:31
Karlijntje_92
Hey, ik doe ook tekenen examen en ik ga voor superf(l)at. heb er een idee bij van vette, ongezonde flats, weergegeven op de skyline van new york. het zijn geen gewone flats maar vette amerikaanse producten zoals pizza, een stapel hamburgers, kroket (waar dan lekkere groene frietsaus vanaf druit) enzovoorts. daarnaast wil ik nog twee schilderijen van vermeer/rubens gaan 'amerikaniseren' door bij rubens de witte mollige vrouwen te vervangen voor donuts....
Oud 30-01-2010, 16:53
J_J
Wisten jullie dat 'Superflat' ook een hele interessante stroming is?
Het is als het ware pop-art, alleen dan uit Japan. Ik ben van plan hier iets mee te gaan doen,
misschien is het wat voor jullie? :-)

Hieronder wat voorobeelden:
http://www.tokyoartgallery.com/FLOWERSUPERFLATL.jpg
http://hypebeast.com/image/2008/01/m...hi-print-1.jpg
http://blog.tonic.co.uk/wp-content/u...i_murakami.jpg
http://www.myairshoes.com/wp-content...2009/05/11.jpg
Oud 31-01-2010, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Je hebt een eindexamen op het voorgezet wetenschappelijk onderwijs voor tekenen? -.-;
Vrij normaal hoor en bestaat al jaren, hierin zit ook kunstgeschiedenis.

Daar kan ik jullie wel mee helpen maar niet met tekenen
Oud 31-01-2010, 19:01
xV
xV is offline
Ik moet die procesbeschrijving invullen, maar ik vind dat nogal moeilijk. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen wat je bij 'inhoud' en 'interpretatie' moet opschrijven?
Oud 03-02-2010, 18:41
SebastianR
volgens komt dat ongeveer op hetzelfde neer, 't is inderdaad nog vrij lastig vind ik om 't in te vullen! Ik ga zelf voor de opdracht 'ik als een ander'.
Oud 05-02-2010, 15:44
Verwijderd
Als er vragen zijn over bepaalde kunstvormen / schilders / schilderijen betreft kunstgeschiedenis. Ik heb hier een gigantisch boek van Gombrich liggen over kunstgeschiedenis en kan het als het écht nodig is voor jullie opzoeken.
Oud 07-02-2010, 20:06
Jippa
Hee!
ik kies voor de opdracht van Jaap Stam, en wil dan door met zijn tatoeages!
heeft iemand hier nog leuke ideeën voor!?
en wat gaat de rest doen?
Oud 09-02-2010, 18:09
CPE
Ik kies voor kleurlingen, maar zit nog steeds in mijn proces.
Ik weet niet zo goed wat ik wil. Kan iemand helpen?
Oud 16-05-2010, 20:42
me-nu
me-nu is offline
Zo, mijn CPE tekenen 2010 is af. Ik had gekozen voor Superf(l)at en ben zeer tevreden met het resultaat. Is het bij jullie een beetje gelukt en wat is het geworden?
Oud 17-05-2010, 15:33
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik had Kleurlingen, ik heb 4 landschappen gemaakt die buitenaards moeten zijn met andere kleuren lucht, zee en bomen en steeds een wezen erin. Ik ben wel blij met het resultaat.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 17-05-2010, 15:34
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Oh en hoe pakken jullie het theorie-examen aan? Zijn jullie die specifieke/generieke teksten aan het leren en lukt dat een beetje? Ik vind het echt superveel, ik wou dat ik een samenvatting kon vinden.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 17-05-2010, 17:27
me-nu
me-nu is offline
Ik heb zelf superf(l)at gekozen en mijn uitgangspunt is dat vroeger de mens heel dun (flat) was en de techniek nog groot en lomp (fat). En tegenwoordig is dat eigenlijk helemaal omgekeerd, de mens wordt steeds dikker (fat) en de techniek steeds kleiner en compacter (flat) Ik heb het uitgewerkt met 3 tekeningen. De eerste van een dikke man met een ipod in zijn hand, de tweede van een magere landarbeider achter zijn grote landbouwwerktuig en de laatste zijn eigenlijk 2 portretten naast elkaar van de dunnen en dikke man uit tekening 1 en 2.

En het CSE ga ik denk ik proberen ergens een samenvatting van iemand te kopiëren en die te leren. Het boeit me verder niet zo veel mijn tekening is erg mooi dus ik kan sowieso wel een 1 halen en nog een 6,5 blijven staan.
Oud 17-05-2010, 18:25
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Kan dit niet beter naar het Eindexamenforum?
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 17-05-2010, 18:53
me-nu
me-nu is offline
Misschien wel ja, dit topic bestond al en ik dacht dat hier reageren beter was dan een nieuw topic openen. Ik zat nog te twijfelen.
Ads door Google
Oud 18-05-2010, 21:12
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik zal het even verplaatsen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 18-05-2010, 21:24
me-nu
me-nu is offline
Hier 2 van mijn examen tekeningen, de eerste is met acrylverf en krijt en de tweede met acrylverf. Mijn derde werkstuk heb ik geen foto van helaas. De eerste staat alleen op zijn kant, je hoort hem gedraaid te zien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg CE Tekening 1.jpg (380.4 KB, 36x gelezen)
Bestandstype: jpg CE Tekening 2.jpg (323.2 KB, 39x gelezen)
Oud 18-05-2010, 23:59
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Wooooooooow, die rechter
__________________
Haters gonn' hate
Oud 20-05-2010, 11:23
Boxplosive
Boxplosive is offline
hoi,

Ik heb afgelopen dinsdag een eindexamen Tekenen afgelegd via het IBG, nu is mijn vraag wat ik precies moet weten voor mijn mondeling?
Zover dat ik weet moet ik 2 werkstukken inleveren bij de aanvang van mijn mondeling?
Hoe en Wat? Waar moeten die werkstukken overgaan?
En wat moeten we doen tijdens het praktijk????
Kan iemand mij hier meer over vertellen a u b?
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.