Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 20:02
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Lafjuh en scimmia werken samen en presenteren: De furie van de wraakgodin!


- - - -
De furie van de wraakgodin


De hamster liep over het rotsige water en richtte zijn ogen ten hemel. Door zijn fijne sokjes bleven zijn voeten kletsdroog en ijswarm. Plotseling keek hij naar achter, hij hoorde immers iets boven hem vliegen.
"Wat, in oorlogsnaam is die rotherrie," piepte het beestje driftig.
Geen reactie. Radeloos pakte Fjirek zijn mini M16 uit de rugzak en legde aan. Opeens zag hij iets en schoot, met een denderend knalletje vloog hij, door de terugslag, enkele meters vooruit. Hij keek op en zag een groot wezen uit de lucht omhoog vallen.
"Wel sodedeju, wat komt er nu op mijn dak vallen," fluisterde Fjirek luidruchtig. Met een twijgje tikte hij de gevallen, gevleugelde eenhoorn aan, wat een stotterende redevoering over de rechten van de vis tot gevolg had. Onze hamster krabbelde eens goed op zijn kop.
"Gekker moet het nou niet worden", dacht de hamster, "het is al serieus genoeg."
"Kwebbelende vissen? Net alsof de Aarde dan ook nog bol is."
Lachend komt hij voorzichtig dichterbij de eenhoorn die op z'n zij ligt met de poten omhoog.
"Zeg, eenhoorntsjikkie, wat bazel je daar? Je weet toch ook wel dat alleen kikkers rechten hebben, en vissen niet?"
Fjirek plofde op de grond en ging op zijn brede hamsterkont zitten. Ja, jongens, hij raakte nu echt op dreef.
"Groene kikkers hebben de meeste rechten, omdat die bedreigd zijn. Angst veroorzaakt alwijsheid, vandaar."
"Ma-ma-maar," begon de eenhoorn te stotteren, waarop de hamster opstond en vastberaden stamelde:
"Stop the nonsense, get down on your knees and..."
Ja, en wat? Daar moest hij even over denken.
"And" vervolgde hij, "get me a cup of coffee!" Zo, dat kan hij wel gebruiken, gezien zijn slaapgebrek.
"Vissen met rechten... Hoe kom je erbij?! Sjongejongejonge, wat is het erg met jou."
De hamster bleef zitten en ijsbeerde wat heen en weer. Juist toen hij bedacht, dat zijn leven wel erg saai was, deed 'ie een Ierse happydance. De kilt van de hamster bewoog vrolijk mee op de stilstaande dans.
De eenhoorn had er echter ondertussen wel genoeg van, stapte op zijn motor en vloog omlaag de berg weer op.
Onderweg haalde een tegemoed komende vrachtwagen hem in.
"Hamster Services" stond er op. "Vreemd," dacht de eenhoorn.
Ondertussen was Fjirek nog druk bezig met luierend dansen.
"Lying awake at night I whipe the swet from my brow," zong het beestje al fluisterend. Hij negeerde zijn zusje Warinnodé, die gedurende vijf minuten al aan zijn staart stond te trekken.
"We moeten naar oma gaan," piepte het hamstertje zachtjes. Het kon Fjirek echter niets schelen. Hoe hard zijn zusje ook trok, hij wilde niet mee naar oma.
"Ik hou zielsveel van die trut," begon hij. "Waarom zou ik dan naar haar toegaan, ze weet dat ik haar adoreer."
Liefjes begon zijn zusje te op hem in te slaan, "Vuile klootzak, meekomen nu!" Helemaal hyper droeg ze hem de net geparkeerde vrachtwagen in. "Naar oma met dit, dit, dit mormel," beet ze de chauffeur toe.
"Okidoki!"
Hij gaf gas, maar kwam niet vooruit.
"Oh jee, lekke band!"
De chauffeur liep naar de moterkap en begon daar wat te sleutelen. Begeleid door het muzikale gevloek van Warinnodé verving de chauffeur de geplakte band voor een lekke. Eenmaal bij oma aangekomen, pakte Fjirek zijn machinegeweer voor een goed spelletje "Shoot the old lady."
Het oude dametje sprong achter de bank, klaagde over haar rug, en pakte uit haar rollator haar Magnum 2.5 half-automatisch en mikte terug op ons lieve hamstertje met zijn machinegeweer.
"Jij snertmens van een kleinkind," kraakte ze met een heldere stem, duidelijk soppend zonder kunstgebit, dat nog in de afwas zat. "Ik zal je leren!"
Ze haalde de trekker over en een grote knal met een dichte donkere, stinkende, groene rookwolk volgde.
"Zo, nu wil ik het niet meer. Dit is leuk genoeg geweest, ik wil geen kleinkind van jou meer zijn! Gaat heen, verdwijn en verkwansel je leven ergens anders!"
Fjirek had het helemaal gehad. Omgekeerde woorden, oma's met vervelende rollators en bovenal: een vervloekt irritant zusje dat hem de hele tijd achtervolgde en dingen liet doen die hij helemaal niet wilde doen. Het was tijd voor verandering.
Hij smeet de deur dicht en liep naar buiten, pakte een flesje melk uit de diepvries, at het op, en ging op weg. Gewoon op weg, naar Nergens. Daar wilde hij altijd al naar toe, daar wilde hij nog liever naar toen dan naar Wortelknolletjesstad, dat al onmens populair was. Bij de snelweg aangekomen stak hij zijn middelvinger omhoog om een lift te krijgen. Als snel stonden er drie auto's en een vrachtwagen waarvan de bestuurders "Steen, Schaar, Papier" speelden om wie hem mee mocht nemen.
De vrachtwagen chauffeur had steen en de rest papier, dus hij moest Fjirek meenemen. De hamster wilde in de vrachtwagen springen, maar het was te hoog en hij viel achterover op zijn buik in een plas zand.
"WELSNOTZONDERJUS!" kraamde hij uit. "Wat is er mis met dit Satansverdomde complot om mij te krijgen, LAAT ME ALLLEMAAL GEWOON MET RUST! Ik ben een eekhoorn, een hamster, een WEZEN! Stelletje klootzakken..."
Op dat moment barstte Fjirek in snikken uit. Het was allemaal zo simpel, zo gemeen. Niemand hield van hem, hetgeen hem alle recht gaf om flink te zijn. Ja, hij huilde er op vast. Toen onze hamstervrind al snikkend om zich heen keek, zag hij iets glinsteren in het duister van de dag. 'Het kan toch niet waar zijn,' dacht hij bij zichzelf.
Ja, het was waar. Verlossing was nabij. Fjirek stapte kordaat op het glinsterende voorwerp af en pakte het op. Vol voldoening hield hij de dolk in de hoogte.
"Haha, kijk, ik heb toch gelijk! Vandaag, zeven mei, zal ik, om vier uur'
"VIER UUR CUP A SOUP!"
"Pardon?"
"Nou, vier uur. Cup a soup."
"Hondenkop, waar heb je het over? Ik wil hier zelfmoord plegen en jij hebt het over cup a soup! Rot op met je reclame!"
Hij tilde het mes op en sneed de als een krankzinnige de reclamemaker van beneden naar boven open, draaide een paar rondjes, sneedt de ogen eruit en stak ze omgekeerd terug.
"GadverdAmme wat een troep is die vent geworden zeg!"
Hij pakte wat reste van het lijk en gooide deze voor een zojuist passerend automobiel, die daardoor tegen een foutief geparkeerde boom reed. De bestuurder vloog door de ruit de berg af en kwam onder de trein. Drie dagen na zijn dood overleed hij.
"Potverdrikkesondejudriedubbeltjes! Kan je dan nooit rustig zelfmoord plegen zonder andere doden! Kan het dan nooit alleen! AAAHHH!!"
Niet wetend wat nu te doen rende hij als een panische idioot naar de dichtsbijzijnde eikenboom met 27 takken en een omtrek van 2,235 meter en begon er met z'n handen tegen aan te headbangen.
"Zo, nu is het beter. Mijn handen zijn kapot, ik heb geen zelfmoord kunnen plegen en het leven is fijn," zei Fjirek hardop.
Hij bond wat gras onder zijn hamstervoetjes en begon te huppelen.
"Tralala, ik ga naar Nergens. Heerlijk, vrolijk droevig naar Nergens huppelen. Tralala."
Het was een droevige hamster, wat bleek uit het geweldige, vrolijke lied. Negenhonderdnegenennegentig dagen en nachten lang huppelde Fjirek richting Nergens. Op de zoveelste dag besloot hij even uit te rusten. Uitgeput zette hij zichzelf tegen een dichtsbijzijnde reuze-zonnebloempit aan. Fjirek sloot zijn ogen en snoof diep in.
'Hé,' dacht hij, 'ik ben in Ergens! Dan ben ik nog maar twee keer de helft van wat ik al drie keer gelopen heb van Nergens! Het schiet af flink op!'
Hij snoof nog eens een keer diep de lucht uit z'n longen, trok zichzelf op aan de grond en leunde tegen de reuze-zonnebloempit.
'Woah, dees is wel erg groot,' zei hij met een bek vol kunsttanden, 'maar wacht eens even!'
Hij keek omhoog naar wat er uit de zonnebloempit gegroeid was; een hele grote groen met paarse stengel, helemaal tot in de wolken. 'Potjandikkiedoriemelotusprutje! Dat lijkt we een soort hele grote groen met paarse stengel, helemaal tot in de wolken! Wat zou er aan de bovenkant zijn?'
Hij klom erin, op weg naar een nieuw avontuur. Na enige uren grondwaarts klauteren was Fjirek boven. Daar stond een grote spin op hem te wachten. Eén van de acht poten tikte hem aan en vroeg beleefd wat 'ie hier kwam doen, met zijn pluizigheid.
"Ik kom jullie wereld verpluizen. Overal zal ik kleine keuteltjes achterlaten en springen. Springen, huppelen en zingen!"
Dit stond de spin niet aAn. Pluizigheid in de spinnige wereld? Spinnen zijn niet helemaal van de pot gerukt, weg met dit donzige bolletje! Eén duw met de spinnenpoot en Fjirek lag weer helemaal onderaan de geïmproviseerde trap. 'Nee,' besloot hij, 'spinnen zijn niet lief.'
'Maar het is weer van de dollen ook, zo'n overmatig origineel cliché over een hele grote plant die uit een pit groeit helemaal naar in de wolken, waar spinnen met acht poten wonen!'
Hij pakte z'n bijl en wou op de stengel gaan inhakken, totdat hij zich bedacht. Als hij dat zou omhakken, dan zou best alles naar beneden kunnen flikkeren en zou alles zo plat als een vijf eurocentje zijn, en dat moeten we niet hebben!
Dus, hij haalde zijn schouders op, ververste het gras van zijn poezelige hamstervoetjes, bond zijn knapzak aan een stok en ging op weg. Maar voordat hij weg ging draaide hij zich nog eens om, legde wat pluisjes en keuteltjes neer bij de onderkant van de hele grote groen met paarse die helemaal tot in de wolken ging. 'Zo! Nog iets voor elkaar gekregen!'
Met een uitstekend humeur vertrok hij al teksten neuriend.
De komende vijf dagen liep Fjirek rustig door over de groene zandvelden. Problemen dienden zich met mate en hotdogs werden in bomen verkocht. Ja, Fjirek had veel plezier.
Het was precies op de allerlaaste dag van zijn reis, zoals zijn digitale schrijfblok aangaf, dat hij het eindpunt had bereikt. Tevreden keek onze kleine vrind om zich heen.
'Zo, zo, dat heb ik eventjes mooi gedaan,' dacht hij bij zichzelf. Fjirek zette zichzelf tegen een boom en begon na te denken over alle mogelijkheden die hij ineens had. Buurvrouwen bijten, ongestoord kleine hamsterscheetjes laten, alles kon. Echter, er was één ding waar hij niet op had gerekend: hij wilde helemaal geen slechte dingen doen of ongestoord baden in de weelde. Fjirek wilde alleen maar werken, zodat het hamsterparadijs zou blijven voortbestaan.
Tsja... wat moet je, hamster zijnde, dan doen? Het enige dat je kan doen. Fjirek pakte zijn biezen en trok richting huis.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2003, 20:10
Verwijderd
We kunnen er trots op zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:37
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:38
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
kon je geen vager verhaal verzinnen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:41
Verwijderd
leuk!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:43
[NeroX.]
Avatar van [NeroX.]
[NeroX.] is offline
vet
__________________
Blaating is an art...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:46
CD-R
Avatar van CD-R
CD-R is offline
ik vind t geniaal
__________________
[img]http://www.clicksmilies.com/s1106/aktion/action-smiley-015.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:47
Sinqi
Avatar van Sinqi
Sinqi is offline
Echt schattig!
__________________
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:24
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
IJzersterk.
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 21:40
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Nieni schreef op 26-06-2003 @ 23:24:
IJzersterk.
idd vaag en ijzersterk en heel erg origineel
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:16
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
@Scimmia & lafjuh: gaan jullie nog zoiets doen?
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Nieni schreef op 30-06-2003 @ 13:16:
@Scimmia & lafjuh: gaan jullie nog zoiets doen?
Uiteraard. Dit is al ons 2e werk trouwens, de andere zal ik even voor je opzoeken, als die nog in de database van het forum zit.

[edit]Nee helaas. Maar ik heb hem nog wel opgeslagen. Als je wilt kan ik hem pm-en
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 10:05
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Originaliteit is bij SpAnarchisten nooit ver te zoeken.
Dat andere verhaal... eens kijken. Die stomme zoekfunctie doet het ook nooit als je wil dat 'ie het doet, huh?
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 10:22
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=371690
het verhaal!
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 10:53
Kinky
Avatar van Kinky
Kinky is offline
Jullie zullen mij moeten betalen...
__________________
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:10
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Kinky schreef op 01-07-2003 @ 11:53:
Jullie zullen mij moeten betalen...
Not gonna.
Lees het, of niet.

't Roelt immers.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:18
Kinky
Avatar van Kinky
Kinky is offline
Citaat:
Scimmia schreef op 01-07-2003 @ 12:10:
Not gonna.
Lees het, of niet.

't Roelt immers.
Ik lees het ook wel, maar gebruik van bepaalde woorden kost geld...

Citaat:
Scimmia schreef op 19-06-2003 @ 21:02:

"Haha, kijk, ik heb toch gelijk! Vandaag, zeven mei, zal ik, om vier uur'
"VIER UUR CUP A SOUP!"
"Pardon?"
"Nou, vier uur. Cup a soup."
"Hondenkop, waar heb je het over? Ik wil hier zelfmoord plegen en jij hebt het over cup a soup! Rot op met je reclame!"
Mag ik ff vangen
__________________
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:18
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Kinky schreef op 01-07-2003 @ 12:18:
Ik lees het ook wel, maar gebruik van bepaalde woorden kost geld...



Mag ik ff vangen
Zeer zeker niet!
Cupasoup...
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2003, 11:20
Kinky
Avatar van Kinky
Kinky is offline
Citaat:
Scimmia schreef op 01-07-2003 @ 12:18:
Zeer zeker niet!
Cupasoup...



Maar owke, omdat jullie t zijn mag het gratis,..... en.... schrijf nog meer met Lafjuh, want ik moet zeggen dat het toch wel een verhaaltje is (mede mogeglijk gemaakt door Cup A Soup...)

__________________
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:42
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Nou, het ligt aan de tijd, huh lafjuh?
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef op 01-07-2003 @ 12:42:
Nou, het ligt aan de tijd, huh lafjuh?
Het liefst midden in de nacht.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 12:09
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 01-07-2003 @ 13:03:
Het liefst midden in de nacht.
JUH!
En rond de vakantie.
Morgennacht eens klooien?
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef op 01-07-2003 @ 13:09:
JUH!
En rond de vakantie.
Morgennacht eens klooien?
Nee, want ik heb donderdag 2 schoolexamens (inhalen+herkansen).
Dit weekend, dan zijn mijn ouders er ook niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 16:00
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 01-07-2003 @ 20:15:
Nee, want ik heb donderdag 2 schoolexamens (inhalen+herkansen).
Dit weekend, dan zijn mijn ouders er ook niet.
Dude, dan ben ik op vakantie. Niemand krijgt me zo gekker dan gek om in de vakantie aan het spAnarchism te werken.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef op 02-07-2003 @ 17:00:
Dude, dan ben ik op vakantie. Niemand krijgt me zo gekker dan gek om in de vakantie aan het spAnarchism te werken.
Hm, wanneer dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2003, 21:52
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 02-07-2003 @ 17:50:
Hm, wanneer dan?
De 22e!
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef op 02-07-2003 @ 22:52:
De 22e!
dan pas
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten SpAnarchism!
Verwijderd
2 06-02-2004 14:32
Drugs & Alcohol spAnarchism
Greenfly
290 08-01-2004 19:24
Verhalen & Gedichten SpAnarchism II - Obey the SpAnarchism
Verwijderd
35 31-08-2003 23:03
De Kantine [gouwe ouwe] Wat vind je van de naam, avatar en signature van de persoon boven je? II
Dminor
494 31-05-2003 16:30
Eten & Drinken BrEeZeRs 4 LiFe
Urnie
50 05-04-2003 22:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.