Door gebruik te maken van Scholieren.com of door hiernaast op ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met onze gebruiksvoorwaarden en geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Als je niet alle cookies wilt toestaan, ga dan naar ‘instellingen aanpassen’ om dit in te stellen. Ben je jonger dan 16 jaar? Zorg dan dat je toestemming hebt van je ouders om onze site te bezoeken. Hier lees je alles over hoe wij omgaan met je privacy.

Oud 02-09-2019, 20:30
sascha078
Lid
sascha078 is offline
Hoi,

Sinds kort doe ik 1 of 2 keer per week fitness en ik vind het wel zo hygiënisch om meteen daarna te douchen. Maar de meeste mensen in de kleedkamer doen dit niet.

Ik voel me soms bekeken als ik me in de kleedkamer al helemaal uitkleed, omdat ik dan vaak de enige ben die naakt is. Maar ik vind het ook gek om met m’n boxer aan de (gezamenlijke) doucheruimte in te lopen (er zijn geen hokjes) als daar wél al naakte mensen zijn. Of juist om na het douchen naakt terug te lopen naar mijn kluisje, omdat ik toch het idee heb dat ze naar mijn piemel kijken en zelf niet durven/willen douchen met anderen erbij.

Kortom: wat is ‘nornaal’ in een sportschool? Je in de kleedkamer al helemaal uitkleden (en ook afdrogen/aankleden na afloop), of doe je je boxer pas uit (en een schone weer aan) in de doucheruimte zelf?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2019, 20:32
Haller
17M - Lid
Haller is offline
Ik wet niet wat ‘nornaal’ is maar als je wil douchen moet je gewoon douchen en niet boeien wat anderen er van vinden.
Oud 02-09-2019, 20:49
sascha078
Lid
sascha078 is offline
Citaat:
Ik wet niet wat ‘nornaal’ is maar als je wil douchen moet je gewoon douchen en niet boeien wat anderen er van vinden.
Op zich mee eens hoor, ik vraag me alleen af of er een soort ongeschreven regel is waar/wanneer je naakt gaat.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2019, 13:21
Positive mind
21V - Lid
Positive mind is nu online
Volgens mij is het vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt. Als je je bekeken voelt zou je van en naar de douches eventueel een handdoek of badjas om kunnen doen.
Oud 04-09-2019, 11:32
Mighty
M - Lid
Mighty is offline
Er zijn geen regels. Als iemand naar je piemel wilt kijken. Prima, niet jouw probleem toch, zoiets zegt meer over hem dan over jou. Je moet je er niets van aantrekken, we zijn allemaal mensen en niemand is perfect ;-)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2019, 14:50
sascha078
Lid
sascha078 is offline
Citaat:
Er zijn geen regels. Als iemand naar je piemel wilt kijken. Prima, niet jouw probleem toch, zoiets zegt meer over hem dan over jou. Je moet je er niets van aantrekken, we zijn allemaal mensen en niemand is perfect ;-)
Nee, dat weet ik ook wel. Ben ook niet echt onzeker.

Ik las online ook dat anderen zich opgelaten kunnen voelen als er een naakte vreemde naast hen staat, waar ik ook wel in kan komen. Ik vind het dus een goede tip om na het douchen een handdoek om te slaan. Kan ik op mijn gemak m’n spullen pakken uit m’n kluisje en ben ik alleen even naakt als ik m’n boxer aantrek. Dank!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten