Oud 26-10-2005, 21:57
Louiise
Avatar van Louiise
Louiise is offline
Na verschillende aanslagen hangt er over nederland een
anti-islamitische sfeer. Vrouwen met een hoofddoek worden raar
aan gekeken, alle mannen met een baard zijn terrorist.
Er hangt in Nederland een verziekt discriminerend
klimaat.

Anti-Islamitische uitingen moeten eindelijk is aangepakt worden, of is dat niet
nodig? Kunnen we zelf beslissen wat we tegen elkaar zeggen, of moet
de overheid zich hiermee bemoeien? Er is in Nederland een vrijheid
van meningsuiting, maar vinden wij het wel toegestaan dat alles
maar gezegd kan worden?
__________________
there are no regrets in life , just lessons

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 19:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 22:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Deels mee eens. Ik denk dat Joden net zo hard gediscrimineerd worden, en niet alleen Islamieten.
Ik denk ook dat het komt doordat er teveel besteed wordt in het nieuws aan moslim terrorisme.
Dan worden sommige mensen idd bang, en de schapen volgen.

Voor de rest vind ik het allemaal wel opgeblazen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 22:11
Verwijderd
Ja, ik vind dat alles gezegd moet kunnen worden. Daarbij moet ik wel zeggen dat mensen die zomaar anderen gaan beledigen idioten zijn, evenals mensen (vooral als het christenen zijn) die denken dat de islam 'een gevaar' is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 22:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
En anti-nederlandisme dan? (hoe je dat ook mag schrijven)
Als ik hier langs zo'n jeugdhonk fiets krijg ik vaak genoeg de woorden naar m'n kop "vuile kaaskop" "gore nederlander" enz. enz.
Waarom voelen islamieten zich altijd zo snel aangevallen, terwijl ze het zelf vaak net zo hard doen?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 23:21
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Islamieten zijn zelf niet vies van een beetje discriminatie. Als ik een Moslim serieus vraag wat er met Joden/Israel moet gebeuren krijg je ook een voorspelbaar antwoord terug. Kijk maar wat er gebeurde nadat Fortuyn werd doodgeschoten, hetgene wat de linkse kerk 40 jaar onbespreekbaar heeft kunnen houden kwam er toen eventjes in één keer uit.

Als ik een man met een baard zie en hij heeft een Arabisch uiterlijk hoop ik altijd van harte dat hij geen rugzak bij zich heeft. En vrouwen met hoofddoeken (vooral zwarte hoofddoeken) vind ik echt wel afstotelijk. Het is gewoon een straf om naar zo'n ingebonden hoofdje te moeten kijken. Allah heeft dat goed bedacht, want schijnbaar pakt het toch zo uit zoals hij had gehoopt.

Paar weken terug zag ik een bus voorbij rijden met een gesluierde vrouw erin. Dát vind ik echt té belachelijk. Als ik zoiets zie dan kan ik me echt niet inhouden om er wat van te zeggen. Carnaval alla, maar het hele jaar verkleedpartijen houden
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 23:57
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
linkse kerk.

degene die die uitdrukking heeft bedacht moet echt afgeschoten worden
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 00:27
Verwijderd
Mensen moeten eens leren wat vrijheid van meningsuiting inhoudt. Daar wou ik het graag bij laten. Kthxbye
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 00:48
clubx
clubx is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 27-10-2005 @ 00:21 :

Islamieten zijn zelf niet vies van een beetje discriminatie. Als ik een Moslim serieus vraag wat er met Joden/Israel moet gebeuren krijg je ook een voorspelbaar antwoord terug.
Jij bent een goed voorbeeld van iemand die zonder enige kennis maar wat kraait. Ten eerste kun je de problemen tussen moslims en joden niet vergelijken met problemen tussen moslims en autochtone niet islamitische nederlanders. Als er iemand is die KAAS gegeten heeft als het aan komt op discrimineren dan is het de blanke nederlander wel. Of ben je soms vergeten dat Nederland opgebouwd is door slavernij van de zwarte afrikaan?

Ten tweede wordt discriminatie veelal synoniem gesteld aan discriminatie naar minderheden in het land, dat zijn kleurlingen en andersgelovigen. Met dus als reden huidskleur en/of religie, kan het nog stomzinniger? Maar discriminatie is dan ook behoorlijk stom!

Tussen moslims en joden zijn er al duizenden jaren problemen, zie dan de onzinnigheid in jou vergelijking. Die problemen zijn voor moslims niet gebasseerd op religie of op huidskleur, die afkeer en haat jegens joden vloeit voort uit het nazi beleid wat de joden dagelijks voeren tegen weerlose vrouwen en kinderen in o.a Palestina. Met hun dure tanks, en miljarden aan giften van Amerika en andere joodse sympathisanten zodat ze weer wat weerlose kindertjes kunnen afknallen.

Ga jij mij nu vertellen dat dit vergelijkbaar is met discriminatie zoals we die op nationaal niveau kennen? Ik denk als iemand jou familie uitmoord, de vrouwen in jou familie verkracht, en je jou eigen land uit gooit, je dan ook niet echt gecharmeerd zult zijn van die mensen die jou dat aandoen.

Citaat:
Kijk maar wat er gebeurde nadat Fortuyn werd doodgeschoten, hetgene wat de linkse kerk 40 jaar onbespreekbaar heeft kunnen houden kwam er toen eventjes in één keer uit.
Zoals wat? Je doet wel erg vaag he? Waar waren al die "vrienden" van Pim toen hij eenmaal dood was? Z'n partij is nu pispaal van elke politieke partij, ze liggen al vanaf het begin met elkaar overhoop. En als ze elkaar dan lang genoeg kunnen luchten om een debat te houden dan gaat het over wat de beste manier is om moslims/allochtone het land uit te krijgen. De LPF heeft niets positiefs bijgedragen aan de nederlandse maatschappij, ja zij is wel redelijk successvol geweest in het opzetten van haat campagnes en daarom zaten er ook voor 99.9% mensen tussen die op één of andere manier iets tegen allochtone dan wel moslims hadden. Die laatste procent waren een handjevol negers die ze (ongetwijfeld met zoete koekjes) hadden weten te strikken.

Ik moet zeggen dat ik verbaasd was maar het wel verfrissend vond om keer op keer op tv te zien hoe oude mannen en vrouwen waarvan ik in eerste instantie dacht dat het overgrote deel ervan discrimineerden, zich juist tegen Pim en zijn waanideologie uitlieten en helemaal niet de dreiging zagen waar hij over sprak.

Citaat:
Als ik een man met een baard zie en hij heeft een Arabisch uiterlijk hoop ik altijd van harte dat hij geen rugzak bij zich heeft.
De boel stigmatiseren daar bereik je veel mee, maar niet heus. En jij bent 19, wordt het niet eens tijd dat je wat op niveau begint te denken? Of is dat teveel gevraagd.

Citaat:
En vrouwen met hoofddoeken (vooral zwarte hoofddoeken) vind ik echt wel afstotelijk. Het is gewoon een straf om naar zo'n ingebonden hoofdje te moeten kijken.
Wat jij wel of niet afstotend vindt is hier niet aan de orde. De stelling luidt, 'Anti-Islamisme moet hard aangepakt worden' . Jou voor of afkeur van vrouwen die een (zwarte) hoofddoek dragen, heeft daar dus niets mee te maken. Volgens mij ben jij hier niet om een zinnige discussie te voeren maar om de boel te verzieken. Als je ergens niet naar wil kijken dan kijk je weg, en anders heb je gewoon.. juist.. PECH!

Citaat:
Allah heeft dat goed bedacht, want schijnbaar pakt het toch zo uit zoals hij had gehoopt.
Alles wat Allah wil geschiedt volgens Zijn wil en toestemming. Zowel het goede als het kwade.

Citaat:
Paar weken terug zag ik een bus voorbij rijden met een gesluierde vrouw erin. Dát vind ik echt té belachelijk. Als ik zoiets zie dan kan ik me echt niet inhouden om er wat van te zeggen. Carnaval alla, maar het hele jaar verkleedpartijen houden
Jij bent respectloos, en gedraagd je als een onnozel kind. Ik ken werkelijk mensen op dit forum jonger dan jou, die wel wat zinnigs toe te voegen hebben aan een discussie. Hou het voortaan lekker on topic daar doe je de mensen die serieus over een onderwerp nadenken een groot plezier mee. Je persoonlijke smaak naar vrouwen met of zonder hoofddoek - laat staan welke kleur - is hier niet aan de orde!

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 00:58.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 01:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Zouden we niet eens wat doen aan discriminatie door allochtonen/islamieten?


Tot nu toe zie ik behalve een paar hysterische spreekbuizen op tv van zowel conservatief islamitisch als minder intellectueel Nederland weinig dat zou wijzen op een bepaalde stemming, laat staan een verziekte stemming.




Als niet meer alles gezegd mag worden dan moet ik de TS alleen wel wijzen op dat dit glad ijs is voor standpunten waar hij/zij mogelijk zelf aan hecht. Om te beginnen gaat El-Moumni dan alsnog de bak in. Idem voor Abou Jahjah, en de volgende die roept dat het westen verdorven is mag dan ook aangepakt worden.

Of zullen we het toch maar houden op zoals de situatie rond meningsuiting nu is? zei het met enige hypocrisie van relogoe en een enkele schofferende uiting tegen religie.



Verder vind ik de stelling van het topic veel te nauw geformuleerd, om een slotje binnen één pagina te voorkomen zou ik willen voorstellen het te hebben over meningsuiting rond religie in plaats van puur over de angstzaaierij over de racistische stemming die overal zou heersen.

Zeker als mensen al binnen twee posts gaan zeiken over geen respect hebben en daarmee denken een vrijbrief te hebben voor het staken van de discussie en persoonlijke aanvallen moet ik er echt op aandringen dat er nu eens dingen bespreekbaar worden in plaats van iedere keer een losse kreet en daarna de disussie ontwijken als het echt inhoudelijk wordt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 01:18.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 01:34
clubx
clubx is offline
Citaat:
Zeker als mensen al binnen twee posts gaan zeiken over geen respect hebben en daarmee denken een vrijbrief te hebben voor het staken van de discussie
Wederom off topic gespuis. Is het echt zo moeilijk om op het onderwerp zelf te reageren? Als je dan toch niets zinnigs te melden hebt wat doe je hier dan nog? Ik wil de discussie niet staken, maar dat off topic gejammer van jou en Hypertext toch zeker wel. Het is schijnbaar erg moeilijk voor je T_ID om iets zinnigs te zeggen betreffende de stelling, dat wil niet nog niet zeggen dat het onderwerp veranderd moet worden en dan in precies het tegenovergestelde net zo 'nauwgeformuleerde' (tis maar waar je over wilt zaniken) stelling: "Zouden we niet eens wat doen aan discriminatie door allochtonen/islamieten?"
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 01:35
clubx
clubx is offline
Anti-Islamisme mag van mij net zo hard bestraft worden als elke andere vorm van discriminatie waar ook straf op staat. Is wel zo eerlijk. Laten we die anti-Islam varkentjes is goed slachten! Halal zullen ze wel nooit worden, maar dat geknor de hele tijd wordt dan tenminste wat minder.

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 01:39.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 01:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
clubx schreef op 27-10-2005 @ 02:35 :
Anti-Islamisme mag van mij net zo hard bestraft worden als elke andere vorm van discriminatie waar ook straf op staat. Is wel zo eerlijk. Laten we die anti-Islam varkentjes is goed slachten, halal zullen wel nooit worden maar dat geknor de hele tijd wordt dan tenminste van minder.
Dit is nu precies het suggestieve gedoe waar ik van walg.

De islamitische variant op zinloos Wilders-geschreeuw.




Zeker aangezien discriminatie in Nederland nu, op dit moment, aangepakt wordt, gelijk bestraft wordt als andere gevallen.

Wat is daar nog aan toe te voegen? Wil iemand meer? Een bevoordeling boven anderen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 01:53
clubx
clubx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2005 @ 02:39 :
Dit is nu precies het suggestieve gedoe waar ik van walg.

De islamitische variant op zinloos Wilders-geschreeuw.
Wat een komiek, en dat komt mij in twee posts vergelijken met Geert Wilders. Je hebt veel weg van een angsthaas. FF een tikje minder neurotisch gast. Wilders gaat van stad tot stad om z'n laatste zetel te redden. Ik ben te nuchter voor achterkamertjes politiek en zal in het openbaar nooit pamfletten uitdelen om mijn ideeën kracht bij te zetten. In tegenstelling tot die armoezaaier van een Wilders zijn er zat mensen die dezelfde standpunten hebben zoals ik die heb. En daar weet jij weer helemaal niets van af, dus is die vergelijking niets meer dan jou kleinzielige manier om je frustratie te uiten.

Citaat:
Zeker aangezien discriminatie in Nederland nu, op dit moment, aangepakt wordt, gelijk bestraft wordt als andere gevallen.
Ondertussen heb je wederom niets zinnigs te melden over de topic zelf. Maar jammer je vrolijk door over hoe "discriminatie in Nederland nu, hier op dit moment" nu.. hier.. op dit moment?! Lukt het een beetje of wil je eerst een slok water om tot bedaren te komen.

Schei toch uit! Kom je eindelijk met iets, is het zo basisloos als de rest van je gezwets. Discriminatie is een serieuse zaak gozer! Daar wordt vanuit de politiek geen moer aan gedaan, dat er organisaties zijn die zich al jaren inzetten tegen discriminatie is heel wat anders. Maar ik heb Bak Ellende nog niets zien ondernemen tegen discriminatie. En uit alle regeringspartijen zou deze er toch werk van moeten maken na alles wat zich in de laatste 4 jaar heeft afgespeeld.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 08:57
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Behalve het aanpakken van bewijsbare discriminatie, lijkt het me helemaal niet zo gek om op elke school een of ander vak in te voeren waarbij verschillende godsdiensten met elkaar worden vergeleken, om zo wat meer kennis / begrip te kweken voor andersdenkenden.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:08
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
clubx schreef op 27-10-2005 @ 01:48 :
Als er iemand is die KAAS gegeten heeft als het aan komt op discrimineren dan is het de blanke nederlander wel. Of ben je soms vergeten dat Nederland opgebouwd is door slavernij van de zwarte afrikaan?

Met zo'n echt KUT argument moet je niet aankomen. Want naar jouw idee is een Duitse baby die nu wordt geboren ook deels schuldig aan de wandaden van de Nazi's.

bullshit dus...


Verder is het idd ook zo dat veel marokkaantjes maar wat wijs lopen praten over mohammed b.
Gelukkig lach ik ze dan altijd gewoon uit
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:09
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Joostje schreef op 27-10-2005 @ 09:57 :
Behalve het aanpakken van bewijsbare discriminatie, lijkt het me helemaal niet zo gek om op elke school een of ander vak in te voeren waarbij verschillende godsdiensten met elkaar worden vergeleken, om zo wat meer kennis / begrip te kweken voor andersdenkenden.
Dat is er allang. Op mijn oude school werd er elke keer precies een jaar aan besteed. Jaar Jodendom, een jaar Christendom, een jaar Islam.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:20
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
MTpower schreef op 26-10-2005 @ 23:31 :
En anti-nederlandisme dan? (hoe je dat ook mag schrijven)
Als ik hier langs zo'n jeugdhonk fiets krijg ik vaak genoeg de woorden naar m'n kop "vuile kaaskop" "gore nederlander" enz. enz.
Waarom voelen islamieten zich altijd zo snel aangevallen, terwijl ze het zelf vaak net zo hard doen?
en wat doe jij dan?
Ik stap altijd gewoon af en ga beetje lullen, what hun fucking probleem is.

Verder heb ik dit ook maar een of twee keer meegemaakt, dus dit valt wel mee evenals het anti-islamisme.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 10:09 :
Dat is er allang. Op mijn oude school werd er elke keer precies een jaar aan besteed. Jaar Jodendom, een jaar Christendom, een jaar Islam.
Mijn school niet

Vond/ vind je het ook zin hebben?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2005, 09:36
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Joostje schreef op 27-10-2005 @ 10:34 :
Mijn school niet

Vond/ vind je het ook zin hebben?
ach, ik denk het niet. Ik denk niet dat mensen meer begrip krijgen als ze wat van een religie afweten, en overigens Goebels wist ook heel veel van het Jodendom af...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:38
Verwijderd
Ja, ik kan nou zelf ook niet zeggen dat hetgeen ik gelezen heb van de bijbel veel begrip of bewondering heeft weten op te wekken...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 10:47
clubx
clubx is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 10:08 :
Met zo'n echt KUT argument moet je niet aankomen. Want naar jouw idee is een Duitse baby die nu wordt geboren ook deels schuldig aan de wandaden van de Nazi's.

bullshit dus...
Dat is helemaal niet wat ik wil zeggen, dat is wat jij gemakshalve vanuit wil gaan. Wellicht omdat 't voor jou makkelijker dan gewoon de essentie inzien van wat ik werkelijk zeg namelijk dat je niet moet janken over (positieve) discriminatie terwijl de minderheden in Nederland nog steeds veelvuldig gediscrimineerd worden. Schoppen er een paar marokkanen het ver en is er een enkele asielzoeker die de advocatuur eer aan doet dan is het gelijk "ze pikken al onze banen in" bla bla bla. Wat een gezwets, stel je eens voor dat je echt gediscrimineerd zou worden dat zou dan volgens deze ongeschreven nederlandse maatstaf suicidale proporties moeten aannemen. Allochtonen hebben discriminatie jaren lang tot nu toe in de ergste vormen meegemaakt, heb dan wat meer ruggegraat. Als als je hier met 15 miljoen blanken zit, en dan nog gaat jammeren dat buitenlanders (verdeeld over x aantal culturen en religies die het onderling ook niet altijd eens zijn) worden voorgetrokken dan ben je wel heel pathetisch.


Citaat:
Verder is het idd ook zo dat veel marokkaantjes maar wat wijs lopen praten over mohammed b.
Gelukkig lach ik ze dan altijd gewoon uit
"Wijs" praten over Mohammed B, is voor mij hetzelfde als kaaskoppen die wijs praten over Pim Fortuyn, of Theo van Gogh. Maar wat heeft dit met de de stelling van deze topic te maken? Wederom niets!

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 11:04.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:20
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
clubx schreef op 27-10-2005 @ 11:47 :
Dat is helemaal niet wat ik wil zeggen, dat is wat jij gemakshalve vanuit wil gaan. Wellicht omdat 't voor jou makkelijker dan gewoon de essentie inzien van wat ik werkelijk zeg namelijk dat je niet moet janken over (positieve) discriminatie terwijl de minderheden in Nederland nog steeds veelvuldig gediscrimineerd worden. Schoppen er een paar marokkanen het ver en is er een enkele asielzoeker die de advocatuur eer aan doet dan is het gelijk "ze pikken al onze banen in" bla bla bla. Wat een gezwets, stel je eens voor dat je echt gediscrimineerd zou worden dat zou dan volgens deze ongeschreven nederlandse maatstaf suicidale proporties moeten aannemen. Allochtonen hebben discriminatie jaren lang tot nu toe in de ergste vormen meegemaakt, heb dan wat meer ruggegraat. Als als je hier met 15 miljoen blanken zit, en dan nog gaat jammeren dat buitenlanders (verdeeld over x aantal culturen en religies die het onderling ook niet altijd eens zijn) worden voorgetrokken dan ben je wel heel pathetisch.




"Wijs" praten over Mohammed B, is voor mij hetzelfde als kaaskoppen die wijs praten over Pim Fortuyn, of Theo van Gogh. Maar wat heeft dit met de de stelling van deze topic te maken? Wederom niets!
je lult echt weer allemaal poep. Het de enige Nederlanders die naar mijn idee wijs praten over Theo van Gogh zijn lonsdale apen.
Voor de rest vind ik het wel meevallen dat Nederlanders zeuren dat de zogenoemde allochtonen banen inpikken. Ik vind het alleen maar een goed iets dat ook allochtonen ook goede banen hebben.

Alle discriminatie is echter slecht, of het nou positieve discriminatie is of negatieve.
Ik denk ook dat allochtonen niet echt gediscrimineerd worden ze hebben het hier net zo goed/slecht als menig Nederlander dat heeft. Misschien gaan ze wel allemaal problemen zien als iemand ze aankijkt. Onzin dus.

En waarom haal jij nou weer het 'petjes' argument erbij?
'Als als je hier met 15 miljoen blanken zit, en dan nog gaat jammeren dat buitenlanders (verdeeld over x aantal culturen en religies die het onderling ook niet altijd eens zijn) worden voorgetrokken dan ben je wel heel pathetisch.'

althans een deel van het petjes argument. Dat is een andere discussie dude.


Verder vind ik dat het tijd is dat jij je pro-moslim fascistische smoel gaat houden, want je bent mateloos irritant met je gezeik hoe kut het hier is en hoe de grote boze nederlanders moslims aan het discrimineren zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:21
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Waar zijn we nou helemaal mee bezig?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:22
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 12:20 :
Verder vind ik dat het tijd is dat jij je pro-moslim fascistische smoel gaat houden, want je bent mateloos irritant met je gezeik hoe kut het hier is en hoe de grote boze nederlanders moslims aan het discrimineren zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:24
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-10-2005 @ 12:21 :
Waar zijn we nou helemaal mee bezig?
me mateloos ergeren aan clubx. Terwijl ik nog twee boeken moet uitlezen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2005, 11:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Geen idee, maar ik weet wel dat de discussiestijl van clubx eerder een oorzaak voor dan een oplossing van anti-islamisme is.

Als iemand een topic opent met "blanken discrimineren, wat gaan we daaraan doen?" en daarna roept dat elke kritiek daarop offtopic is en dan maar niet in discussie gaat verdient een mooi hangslot op de thread.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:27
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Laat ik proberen de discussie weer enigszins in juiste banen te leiden door op de stelling van de TS te reageren.

Ja, Anti-Islamisme moet hard aangepakt worden, maar niet harder dan alle andere vormen van discriminatie.

Het is moeilijk de grens te trekken tussen vrijheid van meningsuiting en mensen kwetsen. Ik ben een groot voorstander van het principe dat alles gezegd moet kunnen worden, maar zolang het kwetsende vormen aan gaat nemen - en dat kunnen zowel woorden als 'geitenneukers' als woorden als 'kaaskoppen' zijn - ga je denk ik een stap te ver. Alles moet, in respect, tegen elkaar gezegd kunnen worden. Dat respect mis ik soms een beetje en dat is jammer.

Kortom: Zich respectloos uiten over anderen moet hard aangepakt worden en anti-islamisme is daar een deel van.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:29
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Il organista schreef op 27-10-2005 @ 12:27 :
Laat ik proberen de discussie weer enigszins in juiste banen te leiden door op de stelling van de TS te reageren.

Ja, Anti-Islamisme moet hard aangepakt worden, maar niet harder dan alle andere vormen van discriminatie.

Het is moeilijk de grens te trekken tussen vrijheid van meningsuiting en mensen kwetsen. Ik ben een groot voorstander van het principe dat alles gezegd moet kunnen worden, maar zolang het kwetsende vormen aan gaat nemen - en dat kunnen zowel woorden als 'geitenneukers' als woorden als 'kaaskoppen' zijn - ga je denk ik een stap te ver. Alles moet, in respect, tegen elkaar gezegd kunnen worden. Dat respect mis ik soms een beetje en dat is jammer.

Kortom: Zich respectloos uiten over anderen moet hard aangepakt worden en anti-islamisme is daar een deel van.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Il organista schreef op 27-10-2005 @ 12:27 :
(...) Het is moeilijk de grens te trekken tussen vrijheid van meningsuiting en mensen kwetsen. Ik ben een groot voorstander van het principe dat alles gezegd moet kunnen worden, maar zolang het kwetsende vormen aan gaat nemen - en dat kunnen zowel woorden als 'geitenneukers' als woorden als 'kaaskoppen' zijn - ga je denk ik een stap te ver.
Het woord 'kaaskop' is natuurlijk ook verschrikkelijk kwetsend, dat is zo'n harde en snijdende belediging dat er een grondrecht voor moet worden ingeperkt

Mensen moeten eens leren dat iets volledig subjectiefs als 'zich beledigd voelen' nooit als basis kan dienen voor inbreuken op een zwaarwegend grondrecht.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:45
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2005 @ 12:34 :

Mensen moeten eens leren dat iets volledig subjectiefs als 'zich beledigd voelen' nooit als basis kan dienen voor inbreuken op een zwaarwegend grondrecht.
helaas is dat niet aan te leren, dus dan denk ik dat er idd maatregelen moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:47
one.
one. is offline
Relativeren.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:53
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2005 @ 01:27 :
Mensen moeten eens leren wat vrijheid van meningsuiting inhoudt. Daar wou ik het graag bij laten. Kthxbye
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 12:52
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik meende dat de persoonlijke aanval onder het kopje drogredenen hoort => nutteloos in een discussie.

On-topic: Wat verstaan jullie onder vrijheid van meningsuiting dan?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 27-10-2005 @ 13:52 :
On-topic: Wat verstaan jullie onder vrijheid van meningsuiting dan?
Precies wat er staat. Vrijheid van meningsuiting: je mag zeggen wat je wilt. Elke inbreuk op de vrijheid van meningsuiting leidt ertoe dat er geen vrijheid van meningsuiting meer is. Als ik, bijvoorbeeld in een column of waar dan ook, niet meer het woord 'geitenneuker' voor moslim mag gebruiken, niet meer het woord 'kaaskop' voor blanke en niet meer de uitdrukking 'autistische technocraat' voor Balkenende, dan is er dus geen vrijheid van meningsuiting.

Dat een ander het niet eens is met wat ik zeg, prima. Dat een ander zich gekwetst voelt door mijn uitlatingen, soit. Dat is jammer, ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden, maar als het niet anders kan, dan moet het maar. En op een wat abstracter niveau: het zijn juist de 'excessen' van meningsuiting, de beledigingen, het groffe taalgebruik, noem maar op, die beschermd moeten worden tegen repressie.

Niemand heeft vrijheid van meningsuiting nodig om te zeggen wat iedereen toch al vindt, of wat iedereen wel acceptabel vindt. Het gaat júist om die uitlatingen waar bijna niemand het mee eens is. Díe moeten beschermd worden. Anders is er gewoon geen vrijheid van meningsuiting, maar een door de meerderheid (= de wetgever) geschapen kader waarbinnen je met je mening moet blijven. En dat is voor mij onaanvaardbaar.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 12:58
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2005 @ 12:34 :
Het woord 'kaaskop' is natuurlijk ook verschrikkelijk kwetsend, dat is zo'n harde en snijdende belediging dat er een grondrecht voor moet worden ingeperkt

Mensen moeten eens leren dat iets volledig subjectiefs als 'zich beledigd voelen' nooit als basis kan dienen voor inbreuken op een zwaarwegend grondrecht.
Kijk, het is m.i. debiel om het recht op vrije meningsuiting uit te leggen als: 'je kunt alles maar zeggen.' Je kunt je mening ook op een subtiele manier (proberen te) verwoorden. Als je aankomt met dingen als 'geitenneukers', 'kaaskoppen' etc. ben je aan het provoceren. Mensen die zulke uitspraken doen moeten niet serieus genomen worden.

Dat is iets heel anders dan een inhoudelijke kritiek op de Islam of op het Nederlandse volk. Dat mag dan wel niet letterlijk in de grondwet staan, dat heeft te maken met sociaal besef dat in onze maatschappij steeds meer afwezig lijkt te zijn.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 12:59
Verwijderd
Zie mijn bovenstaande post voor verduidelijking.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2005, 13:01
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2005 @ 13:59 :
Zie mijn bovenstaande post voor verduidelijking.
Ik heb hem gezien. Rest alsnog de vraag of vrijheid van meningsuiting dan maar gelijk ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting moet zijn. Kijk, ik vind het best als mensen kritiek hebben op weet ik veel wat, maar op het moment dat dit gedaan wordt in bewoordingen waarmee bewust geprovoceerd wordt, is dat meer een aanzetten tot vervelende wederzijdse gevoelens dan dat het nu echt bijdraagt aan een discussie over iets.

Daarom, nogmaals: vrijheid van meningsuiting is prima. Maar tegelijkertijd moeten we ook niet bang zijn om op het sociale besef van mensen - en op de ratio - een beroep te doen en te zeggen: joh, als je kritiek hebt, onderbouw dat dan inhoudelijk en geef het in duidelijke, maar zo min mogelijk kwetsende bewoordingen weer.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 12:20 :



Verder vind ik dat het tijd is dat jij je pro-moslim fascistische smoel gaat houden, want je bent mateloos irritant met je gezeik hoe kut het hier is en hoe de grote boze nederlanders moslims aan het discrimineren zijn.
Als ik de posts van clubx (en de rest van het allochtonenbevrijdingsfront hier op het forum) lees krijg ik altijd een beetje een onbehaaglijk gevoel. Zijn ideeen zijn nou precies de reden dat nederlanders niet zoveel op hebben met moslims. Hij is het aardig aan het verpesten voor de rest.

Nou ken ik persoonlijk, IRL, redelijk veel moslims. Collega's. Jong en oud, eerste tot en met derde generatie. Niet één ervan heeft dergelijke denkbeelden, het zijn gewoon aardige fatsoenlijke mensen. Daar denk ik dan maar aan als ik die kolder hier op het forum weer voorbij zien schuiven van die fanatici.

Ik ben helemaal voor vrijheid van meningsuiting, maar bedenk wel even wat je aanricht op de langere termijn over de bredere linie. Dat geldt voor beide partijen, overigens, die hier aardig de hakken in het zand hebben gezet. Zinloos gedrag, want het zal er niet toe bijdragen dat we hier in pais en vree met elkaar zullen kunnen samenleven. Willen we dat soms? Dat de boel escaleert? Wederzijds onbegrip en disrespect?

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Il organista schreef op 27-10-2005 @ 14:01 :
Ik heb hem gezien. Rest alsnog de vraag of vrijheid van meningsuiting dan maar gelijk ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting moet zijn. Kijk, ik vind het best als mensen kritiek hebben op weet ik veel wat, maar op het moment dat dit gedaan wordt in bewoordingen waarmee bewust geprovoceerd wordt, is dat meer een aanzetten tot vervelende wederzijdse gevoelens dan dat het nu echt bijdraagt aan een discussie over iets.

Daarom, nogmaals: vrijheid van meningsuiting is prima. Maar tegelijkertijd moeten we ook niet bang zijn om op het sociale besef van mensen - en op de ratio - een beroep te doen en te zeggen: joh, als je kritiek hebt, onderbouw dat dan inhoudelijk en geef het in duidelijke, maar zo min mogelijk kwetsende bewoordingen weer.
Je ziet het allemaal wel heel strak in het kader van de beschaafde, gelijkwaardige discussie, maar vrijheid van meningsuiting speelt natuurlijk op veel meer terreinen dan dat. Natuurlijk ben je puur aan het provoceren als je onnodig kwetsende woorden als geitenneuker gebruikt, maar in sommige gevallen behoort het gewoon tot een 'act' zoals in het geval van Theo van Gogh. Niemand nam die kerel serieus in een debat, maar dat wilde hij ook niet. Het hoorde bij zijn persoonlijkheid, bij zijn manier van columns en stukjes schrijven. Dat geldt voor nog veel meer cabaretiers en kunstenaars overigens.

Bewust provoceren moet ook beschermd worden. Zie mijn bovenstaande post nogmaals: waar de 'kringen van vrijheid' niet botsen, waar niet geprovoceerd wordt, is niets aan de hand. Maar juist waar de kringen van vrijheid elkaar overlappen, waar vrijheid botst met de gevoelens van een ander, is de bescherming nodig. Daaronder valt provocatie dus ook. Ik vind het een vorm van volwassenheid om in zo'n geval te zeggen: 'ach, als jij zo nodig wilt provoceren dan blèr je maar een eind weg, ik negeer je voortaan'. Dat zouden meer mensen moeten doen, en dat had Mohammed B. ook moeten doen.

Want dan kom je op een punt dat in het verlengde ligt van die subjectiviteit. Iedereen is het er wel over eens dat 'achterlijke geitenneukende baard' een groffe belediging is voor een moslim. Maar er zijn ook mensen die het zelfs al niet eens aanvaarden dat er een 'nette' grap wordt gemaakt over hun geloof. Zo bijvoorbeeld de strip 'Peer de Plintkabouter' in het dagblad Metro, waar op een gegeven moment een bord 'Jezus Redt' te zien was op een pier, waarbij de here Jezus over het water liep in een zwembroek om een verdrinkend meisje te redden. Hartstikke grappig natuurlijk, maar er kwam zoveel commentaar op dat de strip uit de krant is gehaald.

Moeten we het gebrek aan relativeringsvermogen van de andere partij dan maar afwentelen op de spreker of schrijver, ten nadele van de uitoefening van zijn grondrecht? Natuurlijk niet. Er bestaat geen 'recht op niet beledigd worden', en het recht op vrije geloofsbelijdenis betekent niet ook een 'recht op het niet hoeven zien van voor jouw geloof beledigende stripjes'. Dat moeten mensen eens inzien: jij bent niet alleen op de wereld, er zijn mensen met afwijkende meningen, soms zijn die kwetsend, live with it. Dat geldt ook voor homo's die gaan mekkeren als een imam homoseksualiteit een ziekte noemt. Een verstandig mens zou ook zeggen 'ach, laat die middeleeuwse baard maar leuteren'. Maar nee, men gaat vól in de aanval en drijft het conflict zo alleen nog maar meer op de spits.

Ik snap overigens prima waar jij heen wilt. Jij wilt de kwaliteit van het debat en het openbare leven waarborgen door zo min mogelijk bewuste provocatie toe te staan. Prima, ben ik het helemaal mee eens. Natuurlijk is iedereen erbij gebaat als we vriendelijk met elkaar omgaan, als we elkaar niet continu de huid volschelden en een beetje begrip opbrengen voor de beweegredenen van de ander. Maar áls puntje bij paaltje komt en volstrekte uitersten botsen (Theo van G. vs Mohammed B.) dan moet men in de gaten houden dat hoe kwetsend ook, het gaat om woorden. Die mag iemand uitspreken. Je kunt je gekwetst voelen, desnoods scheld je hem verrot in reactie, maar daar láát je het bij. Je pleegt geen geweld en je roept ook (met name) niet de rechter in.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:22
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2005 @ 14:14 :

Moeten we het gebrek aan relativeringsvermogen van de andere partij dan maar afwentelen op de spreker of schrijver, ten nadele van de uitoefening van zijn grondrecht? Natuurlijk niet. Er bestaat geen 'recht op niet beledigd worden', en het recht op vrije geloofsbelijdenis betekent niet ook een 'recht op het niet hoeven zien van voor jouw geloof beledigende stripjes'. Dat moeten mensen eens inzien: jij bent niet alleen op de wereld, er zijn mensen met afwijkende meningen, soms zijn die kwetsend, live with it. Dat geldt ook voor homo's die gaan mekkeren als een imam homoseksualiteit een ziekte noemt. Een verstandig mens zou ook zeggen 'ach, laat die middeleeuwse baard maar leuteren'. Maar nee, men gaat vól in de aanval en drijft het conflict zo alleen nog maar meer op de spits.

Ik snap overigens prima waar jij heen wilt. Jij wilt de kwaliteit van het debat en het openbare leven waarborgen door zo min mogelijk bewuste provocatie toe te staan. Prima, ben ik het helemaal mee eens. Natuurlijk is iedereen erbij gebaat als we vriendelijk met elkaar omgaan, als we elkaar niet continu de huid volschelden en een beetje begrip opbrengen voor de beweegredenen van de ander. Maar áls puntje bij paaltje komt en volstrekte uitersten botsen (Theo van G. vs Mohammed B.) dan moet men in de gaten houden dat hoe kwetsend ook, het gaat om woorden. Die mag iemand uitspreken. Je kunt je gekwetst voelen, desnoods scheld je hem verrot in reactie, maar daar láát je het bij. Je pleegt geen geweld en je roept ook (met name) niet de rechter in.
Ik ben het met je eens dat we niet alleen maar de 'belediger' moeten veroordelen; zaken als dit komen altijd van twee kanten, dus ook de 'beledigde' heeft een verantwoordelijkheid om zich niet bij het minste of geringste op de kast te laten jagen. En inderdaad, geweld etc. zijn zeker niet geoorloofd. Het recht om de rechter in te roepen heeft iedereen, dus als je daar zin in hebt, moet je dat vooral doen; vraag is of het zoveel uithaalt.

En inderdaad, ik probeer een debat/discussie aan te gaan die gestoeld is op kritiek die op een wetenschappelijk/subtiele manier verwoord wordt. Provocatie als in 'entertainment' etc. -je noemde het voorbeeld van de cabaratiers- is m.i. verwerpelijk, maar dat heeft vooral te maken met mijn eigen smaak, die dit soort bewuste kleinering van ongeachte welke andere groep afgrijselijk vind.

Kortom: volgens mij zijn we het redelijk eens. Het zou voor het openbare debat en voor de discussie inderdaad beter zijn als men zich niet provocerend maar zo objectief mogelijk zou uitlaten en daar wil ik inderdaad naartoe.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 14:14
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-10-2005 @ 23:05 :
Deels mee eens. Ik denk dat Joden net zo hard gediscrimineerd worden, en niet alleen Islamieten.
Ik denk ook dat het komt doordat er teveel besteed wordt in het nieuws aan moslim terrorisme.
Dan worden sommige mensen idd bang, en de schapen volgen.

Voor de rest vind ik het allemaal wel opgeblazen.
Vergeet je niet een aantal groepen?
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 14:23
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-10-2005 @ 23:11 :
Ja, ik vind dat alles gezegd moet kunnen worden. Daarbij moet ik wel zeggen dat mensen die zomaar anderen gaan beledigen idioten zijn, evenals mensen (vooral als het christenen zijn) die denken dat de islam 'een gevaar' is.
Ja, natuurlijk, christenen.
Ooit gehoord van het woord 'onderscheid maken'? Je doet precies hetzelfde als/ dan jouw zogenaamde 'christenen' doen.
Niet discrimineren en níet over één kam scheren komt niet in jouw woordenboek voor zeker.
Alles mag gezegd worden? Lang leve de alles-zeggende-maatschappij, denk je de gevolgen eens in...? Zouden er geen mensen tussenzitten die van deze maatregel misbruik maken?
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 14:28
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 27-10-2005 @ 15:14 :
Vergeet je niet een aantal groepen?
echt, ik hoop dat dit sarcasme is?


Tuurlijk nog meer groepen, wat denk jezelf , maar als je die allemaal zou moeten noemen zijn we lang bezig. Het was maar een voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:29
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Oh, en trouwens: jezelf niet zo achterlijk serieus nemen wilt ook nog weleens helpen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 16:23
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 27-10-2005 @ 15:23 :
Ja, natuurlijk, christenen.
Ooit gehoord van het woord 'onderscheid maken'? Je doet precies hetzelfde als/ dan jouw zogenaamde 'christenen' doen.
Niet discrimineren en níet over één kam scheren komt niet in jouw woordenboek voor zeker.
Alles mag gezegd worden? Lang leve de alles-zeggende-maatschappij, denk je de gevolgen eens in...? Zouden er geen mensen tussenzitten die van deze maatregel misbruik maken?
Lees nou eens wat zeg, ik vind niet dat het fatsoenlijk is om bijvoorbeeld te zeggen "alle christenen moeten dood". Dat is een kwetsende en domme opmerking. Maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat het verboden moet worden zulke opmerkingen te maken. De reden dat ik het erger vind als een christen wijst op het 'gevaar' van de islam is dat de bijbel volstaat met dingen die nog een paar graadjes erger zijn dan de sharia. Wat versta jij overigens onder hier 'misbruik' van maken?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 16:39
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-10-2005 @ 17:23 :
De reden dat ik het erger vind als een christen wijst op het 'gevaar' van de islam is dat de bijbel volstaat met dingen die nog een paar graadjes erger zijn dan de sharia. Wat versta jij overigens onder hier 'misbruik' van maken?
Ten eerste is dit subjectief, ik bedoel: wat is 'erger'?

Ten tweede is er bij godsdiensten altijd een groot verschil tussen het normatieve stelsel van een godsdienst en de praktijk. Dat jij het normatieve stelsel van het christendom 'erger' vind dan dat van de Islam hoeft dus nog niet te betekenen dat het christendom in de praktijk ook 'erger' is. Argumenten als deze zijn vaak op het Oude Testament gebaseerd -dat is heel fijn, maar het slaat nergens op als je het christendom bestudeerd dat vandaag de dag beleden wordt, omdat dat simpelweg geen rekening houdt met deze regels. Of dat terecht is of niet is weer een andere discussie. Overigens geldt dit ook andersom: ook in de Islam zijn er veel belijdende moslims die zich niet houden aan bepaalde opvattingen; zo wordt bijvoorbeeld de djihad niet door alle moslims uitgevoerd (dwz niet als 'openlijke' strijd richting anders-gelovigen, vaak wordt de djihad wel als 'innerlijke strijd' gezien)
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 16:46
clubx
clubx is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 12:20 :

je lult echt weer allemaal poep. Het de enige Nederlanders die naar mijn idee wijs praten over Theo van Gogh zijn lonsdale apen.
Ja blanke hollanders dus, probeer er nou niet om heen te lullen. Londsdale of niet kan mij ook nix verotte hoe jij ze wilt noemen.

Citaat:

Voor de rest vind ik het wel meevallen dat Nederlanders zeuren dat de zogenoemde allochtonen banen inpikken. Ik vind het alleen maar een goed iets dat ook allochtonen ook goede banen hebben.
Ja probeer het maar te bagatelliseren, alsof daarmee de problematiek ook minder wordt.

Citaat:
Ik denk ook dat allochtonen niet echt gediscrimineerd worden ze hebben het hier net zo goed/slecht als menig Nederlander dat heeft. Misschien gaan ze wel allemaal problemen zien als iemand ze aankijkt. Onzin dus.
Blijf het bagatelliseren maar je houd mij niet voor de gek. Ten eerste maak je de fout dat je discriminatie van allochtone gelijksteld in mate t.a.v autochtone die gediscrimineerd worden. Waarom? Omdat allochtone een minderheid zijn in nederland gast! 15 miljoen blanken tegenover een handjevol allochtone die overal en nergens vandaan komen. En dat ga jij even in één adem aan elkaar gelijkstellen. Was het andersom geweest dan was jij volgens mij als eerste aan het jammeren. Ten tweede worden allochtonen altijd op huidskleur afgerekend en dat heeft letterlijk consequenties voor ze in het onderwijs en op de arbeidsmarkt. Ik weet me geen enkele persoon te bedenken die omdat ie blank is niet aan de bak kwam. Je hebt geen enkel perspectief, maar je lult er wel laveloos op los.


Citaat:
Verder vind ik dat het tijd is dat jij je pro-moslim fascistische smoel gaat houden
Wat jij persoonlijk vindt dat ik moet doen, interesseert me niets. De slavernij tijden zijn over gozer, wordt wakker. Door kenbaar te maken wat je wilt dat ik doe, zal er echt niet voor zorgen dat ik uit zogenaamd natuurlijk besef van ondergeschiktheid m'n mond ga houden. Hou zelf maar je bek dicht, want je praat over iets waar je blijkbaar totaal geen kennis over bezit.

Citaat:
want je bent mateloos irritant met je gezeik hoe kut het hier is en hoe de grote boze nederlanders moslims aan het discrimineren zijn.
Heb ik gezegd dat ik het hier kut heb? Dat insinueer jij, omdat het jou slecht geweten is die daar al bij voorbaat al vanuit gaat. Met je arrogante kop beetje mij komen vertellen dat ik m'n "smoel" moet houden. Op straat loop je wel een wijk om, dan zijn de turken, marokkanen en antillianen in ene te overweldigend voor je. Hou je stoere praat maar voor je, want ik ben niet onder de indruk van jou gezwets. Eindelijk zijn we zover dat we redelijkerwijs aandacht kunnen vragen voor discriminatie komt er een hollanders als jou ff zeggen dat we niet moeten zeuren? Ben je ziek in je hoofd ofzo mafkees.

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 16:54
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
clubx schreef op 27-10-2005 @ 17:46 :
Ja blanke hollanders dus, probeer er nou niet om heen te lullen. Londsdale of niet kan mij ook nix verotte hoe jij ze wilt noemen.



Ja probeer het maar te bagatelliseren, alsof daarmee de problematiek ook minder wordt.



Blijf het bagatelliseren maar je houd mij niet voor de gek. Ten eerste maak je de fout dat je discriminatie van allochtone gelijksteld in mate t.a.v autochtone die gediscrimineerd worden. Waarom? Omdat allochtone een minderheid zijn in nederland gast! 15 miljoen blanken tegenover een handjevol allochtone die overal en nergens vandaan komen. En dat ga jij even in één adem aan elkaar gelijkstellen. Was het andersom geweest dan was jij volgens mij als eerste aan het jammeren. Ten tweede worden allochtonen altijd op huidskleur afgerekend en dat heeft letterlijk consequenties voor ze in het onderwijs en op de arbeidsmarkt. Ik weet me geen enkele persoon te bedenken die omdat ie blank is niet aan de bak kwam. Je hebt geen enkel perspectief, maar je lult er wel laveloos op los.




Wat jij persoonlijk vindt dat ik moet doen, interesseert me niets. De slavernij tijden zijn over gozer, wordt wakker. Door kenbaar te maken wat je wilt dat ik doe, zal er echt niet voor zorgen dat ik uit zogenaamd natuurlijk besef van ondergeschiktheid m'n mond ga houden. Hou zelf maar je bek dicht, want je praat over iets waar je blijkbaar totaal geen kennis over bezit.



Heb ik gezegd dat ik het hier kut heb? Dat insinueer jij, omdat het jou slecht geweten is die daar al bij voorbaat al vanuit gaat. Met je arrogante kop beetje mij komen vertellen dat ik m'n "smoel" moet houden. Op straat loop je wel een wijk om, dan zijn de turken, marokkanen en antillianen in ene te overweldigend voor je. Hou je stoere praat maar voor je, want ik ben niet onder de indruk van jou gezwets. Eindelijk zijn we zover dat we redelijkerwijs aandacht kunnen vragen voor discriminatie komt er een hollanders als jou ff zeggen dat we niet moeten zeuren? Ben je ziek in je hoofd ofzo mafkees.
Mensen, mensen toch. Relax. Het zou beter zijn voor iedereen als jullie de discussie op een iets minder verhitte manier zouden voeren. En in beter Nederlands overig.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:04
clubx
clubx is offline
Citaat:
juno schreef op 27-10-2005 @ 14:04 :
Als ik de posts van clubx (en de rest van het allochtonenbevrijdingsfront hier op het forum) lees krijg ik altijd een beetje een onbehaaglijk gevoel.
Kan ik me heel goed voorstellen hoor, wat moet een autochtone angsthaas die bang is dat de Islam heel nederland overneemt anders voelen? Onbehaaglijk is dan nog zwak uitgedrukt.

Citaat:
Zijn ideeen zijn nou precies de reden dat nederlanders niet zoveel op hebben met moslims. Hij is het aardig aan het verpesten voor de rest.
Nee de reden waarom autochtone nederlanders "het niet zo op hebben" met moslims, is omdat ze God willen dienen, een baard willen laten staan, en waar islamitische vrouwen een hoofddoek willen kunnen dragen. Je hoeft alléén maar naar de topic hoofddoek in dit forum te gaan om te zien hoe intollerant de hollander werkelijk is. Dus als het iemand is die de boel aan het verzieken is dan zijn het die autochtonen nederlanders wel die denken dat de moslim wel even z'n eigen geloof aan de kant zal schuiven omdat de "superieure" hollander dat vindt.

Citaat:
Nou ken ik persoonlijk, IRL, redelijk veel moslims. Collega's. Jong en oud, eerste tot en met derde generatie. Niet één ervan heeft dergelijke denkbeelden, het zijn gewoon aardige fatsoenlijke mensen.
Oh je bedoeld je zogeheten "knuffelmarokkaan", leuk woord hebben de nederlanders er weer bij verzonnen trouwens. Maar ook dit snap ik wel hoor! Zolang de "moslims" maar de onderkant van je pumps likken zijn het goede moslims. Want ja als er iemand is die de criteria voor goede moslim mag bepalen en toepassen dan is dat de niet-moslim gemeenschap in nederland wel toch? Moslim zijn is goed als ze maar hun mening voor zich houden, zich onze anti-moslim mening eigen maken en zich zo populaire mogelijk maken door hoofddoek af te doen en half naakt op het strand te gaan liggen. En kijk hoe trots die nederlanders dan spreken over de "goede moslims" die ze kennen.

Citaat:
Daar denk ik dan maar aan als ik die kolder hier op het forum weer voorbij zien schuiven van die fanatici.


Wat ben jij een huilebalk zeg, fanatiek je geloof beleiden is niets mis mee. Net zoals fanatiek je studie volgen, en fanatiek mee doen aan sport alléén maar goed is. Maar natuurlijk is de interpretatie die een angsthaas als jou er aan geeft anders. Dat er een hele kruistocht van 't reeds afgestorven LPF, een gek als Wilders en CDA aan de gang is dat zie je natuurlijk niet. Nee moslims hier op het forum met een mening zijn fanatiek. Nou schijt jij maar lekker in je broek zou ik zeggen, zielig vindt ik je toch al en m'n mond houd ik er niet door. Alsjeblieft, en nu jij weer

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 17:09.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:21
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
clubx schreef op 27-10-2005 @ 17:46 :
Ja blanke hollanders dus, probeer er nou niet om heen te lullen. Londsdale of niet kan mij ook nix verotte hoe jij ze wilt noemen.



Ja probeer het maar te bagatelliseren, alsof daarmee de problematiek ook minder wordt.



Blijf het bagatelliseren maar je houd mij niet voor de gek. Ten eerste maak je de fout dat je discriminatie van allochtone gelijksteld in mate t.a.v autochtone die gediscrimineerd worden. Waarom? Omdat allochtone een minderheid zijn in nederland gast! 15 miljoen blanken tegenover een handjevol allochtone die overal en nergens vandaan komen. En dat ga jij even in één adem aan elkaar gelijkstellen. Was het andersom geweest dan was jij volgens mij als eerste aan het jammeren. Ten tweede worden allochtonen altijd op huidskleur afgerekend en dat heeft letterlijk consequenties voor ze in het onderwijs en op de arbeidsmarkt. Ik weet me geen enkele persoon te bedenken die omdat ie blank is niet aan de bak kwam. Je hebt geen enkel perspectief, maar je lult er wel laveloos op los.




Wat jij persoonlijk vindt dat ik moet doen, interesseert me niets. De slavernij tijden zijn over gozer, wordt wakker. Door kenbaar te maken wat je wilt dat ik doe, zal er echt niet voor zorgen dat ik uit zogenaamd natuurlijk besef van ondergeschiktheid m'n mond ga houden. Hou zelf maar je bek dicht, want je praat over iets waar je blijkbaar totaal geen kennis over bezit.



Heb ik gezegd dat ik het hier kut heb? Dat insinueer jij, omdat het jou slecht geweten is die daar al bij voorbaat al vanuit gaat. Met je arrogante kop beetje mij komen vertellen dat ik m'n "smoel" moet houden. Op straat loop je wel een wijk om, dan zijn de turken, marokkanen en antillianen in ene te overweldigend voor je. Hou je stoere praat maar voor je, want ik ben niet onder de indruk van jou gezwets. Eindelijk zijn we zover dat we redelijkerwijs aandacht kunnen vragen voor discriminatie komt er een hollanders als jou ff zeggen dat we niet moeten zeuren? Ben je ziek in je hoofd ofzo mafkees.
Lul er gewoon niet zo omheen man, je zit te zeiken om niets en ik bagatelliseer niets. Het is gewoon zo dat de buitenlanders die doorleren ook ergens komen.

Wat zit je te zeiken over slavernij? Ik ha d het erover dat ik vond dat jij je fascistische smoel eens moest gaan houden.

fas·cis·me (het ~)
1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen, zoals Mussolini in Italië aanhing

Verder denk ik dat mensen juist anti-islam worden door zeikerds zoals jij.

verder krijgen blanken mensen ook niet altijd een baan, je krijgt een baan zoals je je gedraagt naar behoren. Ik werd eerst ook niet aangenomen, en dat was voor iets stompzinnigs als de AH.

en jullie moeten inderdaad niet zo zeuren, want als je zo zeurt over dat je een kutbaan hebt etc. moet je maar beter leren. Ik zit tegenwoordig op een school, tot 5 uur om alleen mijn Havo-papiertje te halen. En veel allcohtonen doen dat ook.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen kut leven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.