Oud 20-06-2002, 10:17
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik ben dus weer verkouden ( strand geweest enzo hé ).

Zijn er dingen die je absoluut wel, of absoluut niet moet doen? En dingen waardoor het iets sneller overgaat, of is het gewoon een kwestie van uitzieken.
Vorige keer dat ik verkouden was duurde het ongeveer 3 maanden, en ik heb toen ook allerlei allergie tests gehad, maar daar kwam niks uit. En ik heb geen zin om nu weer zo lang verkouden te zijn.

Iemand do's / dont's?
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 10:20
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Don't:
Niet van binnen naar buiten gaan zonder iets warms aan te trekken en ook niet de hele tijd heen en weer rennen van binnen naar buiten (zal je vast niet plan zijn, maar dat moet je dus niet doen )

Do:
Redelijk op tijd gaan slapen en een bad nemen met eucalyptus-badolie, want dat vermindert verstopte neuzen enzo en het helpt gewoon
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 12:58
Verwijderd
Ik ben dus ook enorm verkouden, echt niet normaal meer

Ok, wat je absoluut niet moet doen is:
- Erg koude dingen eten/drinken (warm is wél goed),
- 's Nachts je slaapkamerraam open laten staan (dat tocht ongemerkt, beter is hem overdag open te zetten en 's nachts dicht),
- Je neus veel ophalen (krijg je hoofdpijn van, vermindert de verkoudheid niet, snuit gewoon goed je neus),

Wat wel goed is:
- Zoals hierboven staat: warm eten of drinken!,
- Je neus goed snuiten.
- Goed doorhoesten, zodat alles loskomt,
- Een papierenzakdoekje met Japanse muntolie naast je kussen leggen voor je gaat slapen,
- Zo'n papierenzakdoekje met muntolie overal mee naartoe nemen, zodat je er altijd aan kan snuffen (dat helpt),
- Voor het slapen gaan douchen (is lekker warm, lost slijm op),
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 13:00
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik drink altijd heel veel cup-a-soup!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 13:02
Verwijderd
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
ik drink altijd heel veel cup-a-soup!
Thee wil ook goed helpen! Maar warme melk of warme chocolademelk weer niet (gaan slijmen).
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 17:36
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik ben dus ook enorm verkouden, echt niet normaal meer

Ok, wat je absoluut niet moet doen is:
- Je neus veel ophalen (krijg je hoofdpijn van, vermindert de verkoudheid niet, snuit gewoon goed je neus),

Wat wel goed is:
- Je neus goed snuiten.
Het ophalen van je neus is beter dan het continu snuiten van je neus...is alleen wat minder geaccepteerd
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 17:41
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
flink veel sambal e.d. eten helpt bij mij ook wel heel aardig.
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Markiex schreef:


Het ophalen van je neus is beter dan het continu snuiten van je neus...is alleen wat minder geaccepteerd
Niet continu dan, maar wel regelmatig. Is echt beter, want dan kan je neus weer verder met waar hij mee bezig is, en je voert slijm af...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 21:00
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Andijvie schreef:


Niet continu dan, maar wel regelmatig. Is echt beter, want dan kan je neus weer verder met waar hij mee bezig is, en je voert slijm af...
Als je je neus ophaalt voer je ook slijm af...maar de eigenlijke reden waarom ophalen beter is heeft met iets anders te maken. Hoe het precies zit weet ik niet meer maar het heeft er mee te maken dat je bij snuiten alleen je neus leeg krijgt en dat het slijm in je holtes de verkeerde kant op wordt geblazen, of zoiets dan he Ik dacht dat je bij snuiten meer kans zou hebben op het ontwikkelen van een oorontsteking.
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 21:39
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Markiex schreef:


Het ophalen van je neus is beter dan het continu snuiten van je neus...is alleen wat minder geaccepteerd

- Het is allebei even slecht voor je.
- Wat moet je dan doen?
- Alles gewoon laten lopen.

(dialoog tussen mijn biologieleraar en mij)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 22:34
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
rosi schreef:



- Het is allebei even slecht voor je.
- Wat moet je dan doen?
- Alles gewoon laten lopen.

(dialoog tussen mijn biologieleraar en mij)
mijn dialoog was tussen mijn KNO arts en mij...hoop dat hij er meer verstand van heeft dan jou leraar En laten lopen das ook zowat he
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 10:24
Verwijderd
Oh ja, ik weet het weer waarom ophalen slecht is:
Boven in je neus zit een soort schotje, als je telkens je neus ophaalt, gaat het snot aan dat schotje zitten en gaat er ook niet meer af. Kans op voorhoofdsholteontsteking is dan enorm groot.

Je moet idd ook niet te hard snuiten, dan snuit je je neus kapot en heb je een bloedneus. Alleen wanneer het nodig is, en dus niet te hard.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 17:13
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Oh ja, ik weet het weer waarom ophalen slecht is:
Boven in je neus zit een soort schotje, als je telkens je neus ophaalt, gaat het snot aan dat schotje zitten en gaat er ook niet meer af. Kans op voorhoofdsholteontsteking is dan enorm groot.

Je moet idd ook niet te hard snuiten, dan snuit je je neus kapot en heb je een bloedneus. Alleen wanneer het nodig is, en dus niet te hard.
nou, dat ben ik niet met je eens hoor.
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:12
harrydeboer
Avatar van harrydeboer
harrydeboer is offline
Wat ook wel heel erg lekker kan zijn is stomen. Bak heet water met wat eucalyptus ofzo erin, theedoek over je hoofd en stomen maar. Lucht heel erg op en na die tijd voel je je een stuk frisser.
Een kopje kruidenthee (tijm, salie oid) vind ik ook altijd wel lekker.
Over dat snuiten...
Ik ben zelf al weet ik hoe lang hooikoortspatient, dus zomer betekend voor mij een loopneus. Mijn ervaring is dat snuiten wel fijner is omdat je anders als je het veel doet last van je hoofd gaat krijgen. (misschien niet bij iedereen zo hoor). Ik snuit zelf het liefst alleen als het echt nodig is omdat je anders aan het eind van de dag zo'n schrale neus hebt. Ook is het handig om niet perse alles eruit te willen snuiten want dan heb je alleen maar kans dat je je neus beschadigd.
Hopelijk heb je hier wat aan ( meeste is al gezegd )

groetjes Harry
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zware verkoudheid
Greenscarfed
16 17-04-2012 21:47
Lichaam & Gezondheid Verkouden en vliegen
x-spekkie-x
1 21-02-2010 09:18
Lichaam & Gezondheid Onzin over verkoudheid
Evil creature
13 28-10-2009 20:39
Lichaam & Gezondheid Eerst verkouden, nu overgeven
Somebody Special
14 29-08-2003 11:48
Lichaam & Gezondheid langdurig/continu verkouden
heavinly
12 14-02-2003 08:09
Lichaam & Gezondheid verkoudheid
Breg
1 11-11-2001 19:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.