Oud 30-01-2006, 13:00
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik weet niet of het hier goed staat anders verplaatsen jullie het maar.

Een tijdje geleden heb een een 'tegemoetkoming scholieren' aangevraagd via de IBG. Ondertussen heb ik me ook aangemeld voor een univeristeit en een studiefinanciering. Kreeg ik afgelopen week bericht terug over de tegemoetkoming. Ik zou het verkeerde blad hebben ingevuld, dit vind ik een beetje raar omdat ik toch echt nog op het voortgezet onderwijs zit en binnekort 18 wordt.
volgens de IBG moet ik het formulier voor studiefinanciering aanvragen maar dat is toch echt voor iets heel anders.

Ik denk dat ik morgen maar eens ff naar Sittard ga om daar te vragen waar de uberhaupt mee bezig zijn want dit is toch wel een grove fout.

of doe IK toch iets fout??
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2006, 13:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je alleen tegemoetkoming scholieren aangevraagd en nog geen studiefinanciering en je wel al aangemeld voor de universiteit?

Ik dat geval zou ik ook studiefinanciering aanvragen en even bellen om te vragen hoe dat nou zit met je tegemoetkoming. Best kans dat ze niet begrijpen dat je het allebei wilt hebben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 13:06
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-01-2006 @ 13:02 :
Heb je alleen tegemoetkoming scholieren aangevraagd en nog geen studiefinanciering en je wel al aangemeld voor de universiteit?

Ik dat geval zou ik ook studiefinanciering aanvragen en even bellen om te vragen hoe dat nou zit met je tegemoetkoming. Best kans dat ze niet begrijpen dat je het allebei wilt hebben.
ondertussen (+/- 3 weken) heb ik alles aangevraagd ( tegemoetkoming (december), studiefinanciering (begin januari) en aanmelding uni (samen met studifin.)) maar die 1e heb ik dus terug gekregen.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 16:17
Verwijderd
Je moet het eigenlijk 3 maande nvan te voren aanvragen die tegemoetkoming. Ben je dus lekker laat mee

Je weet zeker dat je de tegemoetkoming hebt aangevraagd? En het hele papier goed ingevuld?
Ik ben namelijk pas in mei jarig, maarh eb al wel een overbruggign tussen Uni en middelbare aangevraagd en dat is allebei goed binnengekomen. Ik zou dus ff goed kijken of je wel het juiste hebt aangevraagd (vor het juiste jaar ook) en anders ff bellen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 16:55
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Anneka schreef op 30-01-2006 @ 16:17 :
[B]Je moet het eigenlijk 3 maande nvan te voren aanvragen die tegemoetkoming. Ben je dus lekker laat mee
B]
'een tijdje geleden'.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 16:56
Go
Avatar van Go
Go is offline
Heb ik ook gehad. Even opbellen en diegene die je aan de lijn krijgt kan je vast wel helpen. Kwam er bij mij op neer dat ik het nogmaals op moest sturen, maar nu t.a.v. die medewerker. Die wikkelt de zaak verder af.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 17:30
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 30-01-2006 @ 16:17 :
Je moet het eigenlijk 3 maande nvan te voren aanvragen die tegemoetkoming. Ben je dus lekker laat mee

Je weet zeker dat je de tegemoetkoming hebt aangevraagd? En het hele papier goed ingevuld?
Ik ben namelijk pas in mei jarig, maarh eb al wel een overbruggign tussen Uni en middelbare aangevraagd en dat is allebei goed binnengekomen. Ik zou dus ff goed kijken of je wel het juiste hebt aangevraagd (vor het juiste jaar ook) en anders ff bellen.
daar maak JIJ even een fout. Je moet de tegemoetkoming 3 maanden van de voren aanvragen vanaf de maad dat je er recht op hebt: ik ben in februari jarig en heb er dus pas recht op vanaf 1 april (gaan nl per 3 mnd). Dan lijkt me december toch wel RUIMSCHOOTS op tijd.

ontopic: ik ben net ff in Sittart geweest en die man zei dat de IBG een fout had gemaakt. Ze hadden wrrs VMBO gelezen ipv VWO lekker handig maarja.... als het goed is is nu alles opgelost
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 19:10
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 30-01-2006 @ 17:30 :
daar maak JIJ even een fout. Je moet de tegemoetkoming 3 maanden van de voren aanvragen vanaf de maad dat je er recht op hebt: ik ben in februari jarig en heb er dus pas recht op vanaf 1 april (gaan nl per 3 mnd). Dan lijkt me december toch wel RUIMSCHOOTS op tijd.

ontopic: ik ben net ff in Sittart geweest en die man zei dat de IBG een fout had gemaakt. Ze hadden wrrs VMBO gelezen ipv VWO lekker handig maarja.... als het goed is is nu alles opgelost
gelukkig is je fout ontdekt, maar je had er niet december bij gezet.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 22:17
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je profiel zegt dat je 17 bent en voor tegemoedkoming moet je 18 zijn. Maar vraag het nog eens na, de IBG is nogal faalhazerig (ja, dat is een woord).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 22:55
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 30-01-2006 @ 22:17 :
Je profiel zegt dat je 17 bent en voor tegemoedkoming moet je 18 zijn. Maar vraag het nog eens na, de IBG is nogal faalhazerig (ja, dat is een woord).
wat betekent dat woord dan ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-01-2006 @ 22:17 :
Je profiel zegt dat je 17 bent en voor tegemoedkoming moet je 18 zijn. Maar vraag het nog eens na, de IBG is nogal faalhazerig (ja, dat is een woord).
Hij wordt over een maandje 18, vanaf en volgende termijn dat je ouders geen kinderbijslag meer krijgen heb je recht op die tegemoetkoming lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 16:53
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 31-01-2006 @ 12:21 :
Hij wordt over een maandje 18, vanaf en volgende termijn dat je ouders geen kinderbijslag meer krijgen heb je recht op die tegemoetkoming lijkt mij.
idd is net als de kinderbijslag alleen krijg ík nu de centen
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:11
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 31-01-2006 @ 16:53 :
idd is net als de kinderbijslag alleen krijg ík nu de centen
ga er maar van uit dat je dan dingen zelf moet gaan betalen zoals je ziektekosten of je krijgt het in plaats van zak/kleedgeld van je ouders.
Nja als je geluk hebt mag je het helemaal houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Tegemoetkoming scholieren en zorgtoeslag naar ouders?
jantje95
13 18-03-2014 20:19
Werk, Geld & Recht tegemoetkoming scholieren
Verwijderd
9 27-11-2005 22:57
Werk, Geld & Recht Tegemoetkoming scholieren/studiefinanciering & huursubsidie?
Dawntje
7 11-12-2004 19:21
Werk, Geld & Recht Wanneer uitwonende toelage tegemoetkoming scholieren?
Liss
10 11-09-2004 18:18
Werk, Geld & Recht tegemoetkoming scholieren
Zazoo
19 28-05-2004 23:08
Werk, Geld & Recht tegemoetkoming scholieren, universiteit nog niet bekend?
Loesje86
4 13-03-2004 10:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.