Oud 10-04-2004, 14:58
Verwijderd
hoi

ik ben zo'n beetje op zoek naar een leuke universiteit, ik weet al wat ik wil studeren (notarieel recht) maar nu nog een gepaste universiteit.
In de elsevier kun je wel lezen wat de beste universiteiten zijn, maar ik vraag me af welke universiteit onder studenten het beste imago heeft, qua 'soort studenten'

ik probeer namelijk de wereld van de polo's te ontwijken, ik ben al op de KUN geweest, leuke universiteit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2004, 15:39
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
EuR is streberig en ballerig, groningen is een extreem gezellige studentenstad net als Utrecht dus resp. de RuG en de UU zijn dat ook, de VU christelijk, UvA enorm relaxed, Delft een grote studentenvereniging maar de universiteit zelf nerderig maar er zijn nog net niet zoveel geeks als op de TU/E en de UT. Maastricht is kut door het PGO systeem dat is uitgevonden door en voor luie docenten maar een goede stad om vrouwen te versieren, in Wageningen leer je hoe je kleine negertjes het best appels kan leren plukken, in Leiden wonen alleen maar ballen en de universiteit aldaar is kut want veel te traditioneel. In Nijmegen tot slot staat boven de collegezaal nog kollegezaal en is de helft in het maoisme van de jaren 70 blijven hangen, de rest bestaat uit halfzachte hippies en je mag blowen en op de tafels/grond zitten tijdens werkgroepen en elkaar cijfers geven. Tilburg heeft geen imago.
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 10-04-2004 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:42
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
ALS ik ga studeren aan de uni, dan wordt het de KUN. Ben er een aantal keren geweest, extreem gezellig. De RUG is trouwens ook leuk: het noorden zien veel mensen als een uithoek van het land, maar Groningen daarentegen is geweldig gezellig.
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:27
Verwijderd
Notariëel recht kun je niet aan alle universiteiten studeren. Nijmegen en Tilburg staan wat betreft de inhoudelijke kwaliteit van de studie op de hoogste plaatsen (Elsevier Studiekeuzetest). Ook werden Nijmegen en Tilburg dit jaar zeer positief beoordeeld door de visitatiecommissie ('onderzoek van hoge kwaliteit, op punten zelfs excellerend').

In Tilburg kun je geen notariëel recht studeren. In Utrecht en Groningen geloof ik wel. In elk geval staat de studie in Nijmegen het hoogst aangeschreven.

Als je de polo's en de bandplooibroeken wilt ontwijken moet je naar Nijmegen komen, afgezien van een enkel omhooggevallen verenigingetje met maar een paarhonderd leden lopen er gewoon normale, leuke mensen rond.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 10-04-2004 @ 15:39 :
EuR is streberig en ballerig, groningen is een extreem gezellige studentenstad net als Utrecht dus resp. de RuG en de UU zijn dat ook, de VU christelijk, UvA enorm relaxed, Delft een grote studentenvereniging maar de universiteit zelf nerderig maar er zijn nog net niet zoveel geeks als op de TU/E en de UT. Maastricht is kut door het PGO systeem dat is uitgevonden door en voor luie docenten maar een goede stad om vrouwen te versieren, in Wageningen leer je hoe je kleine negertjes het best appels kan leren plukken, in Leiden wonen alleen maar ballen en de universiteit aldaar is kut want veel te traditioneel. In Nijmegen tot slot staat boven de collegezaal nog kollegezaal en is de helft in het maoisme van de jaren 70 blijven hangen, de rest bestaat uit halfzachte hippies en je mag blowen en op de tafels/grond zitten tijdens werkgroepen en elkaar cijfers geven. Tilburg heeft geen imago.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 10-04-2004 @ 16:28 :
Ja he? En dat voor pluis, niet slecht
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:36
Verwijderd
ik ga aanstaande vrijdag naar Leiden, er is daar een aparte voorlichtingsronde over notarieel recht, ook hun brochures zijn wat uigebreider, wat ik weer miste bij nijmegen.
In die brochures staan wel de hele tijd mensen in polo's, volgens mij hebben ze niet door dat dat juist alleen maar afschrikt..

al schrikte het hockeystandje op de KUN ook best af..
maar goed, ik heb er nog weinig verstand van, maar op het moment staat de KUN bij mezelf het hoogst aangeschreven
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:43
Verwijderd
Leiden en Nijmegen zijn juist complete tegenpolen - Leiden is dé corporale studentenstad van Nederland, terwijl Nijmegen dat juist absoluut niet is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:18
Verwijderd
ik ben in utrecht geweest en vond de uu erg gezellig. Ik wil ook nog gaan kijken bij de uva maar ik ben bang dat je daar een kudde dier wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:23
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 10-04-2004 @ 15:39 :
Delft een grote studentenvereniging maar de universiteit zelf nerderig maar er zijn nog net niet zoveel geeks als op de TU/E en de UT.
Als ik ergens tijdens de voorlichtingsdagen veel übernerds heb rondzien lopen dan was dat toch absoluut op de TU Delft. Dat was vrij rampzalig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 10-04-2004 @ 15:39 :
EuR is streberig en ballerig, groningen is een extreem gezellige studentenstad net als Utrecht dus resp. de RuG en de UU zijn dat ook, de VU christelijk, UvA enorm relaxed, Delft een grote studentenvereniging maar de universiteit zelf nerderig maar er zijn nog net niet zoveel geeks als op de TU/E en de UT. Maastricht is kut door het PGO systeem dat is uitgevonden door en voor luie docenten maar een goede stad om vrouwen te versieren, in Wageningen leer je hoe je kleine negertjes het best appels kan leren plukken, in Leiden wonen alleen maar ballen en de universiteit aldaar is kut want veel te traditioneel. In Nijmegen tot slot staat boven de collegezaal nog kollegezaal en is de helft in het maoisme van de jaren 70 blijven hangen, de rest bestaat uit halfzachte hippies en je mag blowen en op de tafels/grond zitten tijdens werkgroepen en elkaar cijfers geven. Tilburg heeft geen imago.


Ik zou voor Nijmegen gaan, absoluut.

Net als zowat iedereen hier dus...

Als je nu niet voor Nijmegen zou kiezen zou er iets raars aan de hand zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 18:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
per piacere schreef op 10-04-2004 @ 16:36 :
ik ga aanstaande vrijdag naar Leiden, er is daar een aparte voorlichtingsronde over notarieel recht, ook hun brochures zijn wat uigebreider, wat ik weer miste bij nijmegen.
In die brochures staan wel de hele tijd mensen in polo's, volgens mij hebben ze niet door dat dat juist alleen maar afschrikt..
om mijn aanstaande studentenstad maar even te verdedigen
in Leiden zijn ontzettend veel ballen, dat klopt wel. Maar er zijn ook net zo veel niet-ballen. Er zijn veel studentenverenigingen en een paar daarvan zijn echt voor de types die jij wil ontwijken. Maar de overige verenigingen zijn dat allemaal níet. Het is dus maar net waar jij zelf voor kiest. Als jij niks met hen te maken wil hebben, dan hoeft dat ook niet, want je spreekt hen dan toch niet en gaat niet bij die studentenvereniging.
En de stad vind ik super. Enorm gezellig. De faculteit rechten daarentegen vind ik minder. Stoffig, oud en niet echt mooi ofzo. Maar dat zul je vrijdag zelf wel kunnen beoordelen.
en ik ga ook naar Leiden vrijdag, maar andere faculteit
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 10-04-2004 @ 18:54 :
om mijn aanstaande studentenstad maar even te verdedigen
in Leiden zijn ontzettend veel ballen, dat klopt wel. Maar er zijn ook net zo veel niet-ballen. Er zijn veel studentenverenigingen en een paar daarvan zijn echt voor de types die jij wil ontwijken. Maar de overige verenigingen zijn dat allemaal níet. Het is dus maar net waar jij zelf voor kiest. Als jij niks met hen te maken wil hebben, dan hoeft dat ook niet, want je spreekt hen dan toch niet en gaat niet bij die studentenvereniging.
En de stad vind ik super. Enorm gezellig. De faculteit rechten daarentegen vind ik minder. Stoffig, oud en niet echt mooi ofzo. Maar dat zul je vrijdag zelf wel kunnen beoordelen.
en ik ga ook naar Leiden vrijdag, maar andere faculteit
nou ja, ik zie het vrijdag allemaal wel maar, de rechten faculteit verhuist ook binnenkort naar een nieuw gebouw overigens...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 10:43
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 10-04-2004 @ 17:18 :
ik ben in utrecht geweest en vond de uu erg gezellig. Ik wil ook nog gaan kijken bij de uva maar ik ben bang dat je daar een kudde dier wordt.
Dat valt reuze mee hoor. Ik studeer nu zelf 2 maandjes aan de UvA en ik moet zeggen: het bevalt echt heel goed! Natuurlijk, de UvA is groot, maar daarom niet minder gezellig! Je zit bij de colleges meestal met veel man in de zaal, da's waar, maar of 200 of 400 nou zo'n enorm verschil is... In de werkgroepen zit je met max. 20 personen, net gewone middelbareschool klassen. Ik vind de sfeer relaxed en prettig en om nou te zeggen dat je er een kuddedier wordt... nee.

En Amsterdam is
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 11-04-2004 @ 10:43 :

En Amsterdam is
heb je er een kamer? want als ik in amsterdam op kamers wil had ik me al moeten inschrijven voordat ik naar de middelbare school ging geloof ik
ik woon tegen de belgische grens aan, op een boerderijtje in de middle of nowhere, ik MOET op kamers kunnen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:44
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-04-2004 @ 16:27 :
Notariëel recht kun je niet aan alle universiteiten studeren. Nijmegen en Tilburg staan wat betreft de inhoudelijke kwaliteit van de studie op de hoogste plaatsen (Elsevier Studiekeuzetest). Ook werden Nijmegen en Tilburg dit jaar zeer positief beoordeeld door de visitatiecommissie ('onderzoek van hoge kwaliteit, op punten zelfs excellerend').

In Tilburg kun je geen notariëel recht studeren. In Utrecht en Groningen geloof ik wel. In elk geval staat de studie in Nijmegen het hoogst aangeschreven.

Als je de polo's en de bandplooibroeken wilt ontwijken moet je naar Nijmegen komen, afgezien van een enkel omhooggevallen verenigingetje met maar een paarhonderd leden lopen er gewoon normale, leuke mensen rond.
Groningen heeft ook notariëel recht en in de laatste onderwijsvisitatie scoorden wij met afstand de eerste plaats. (Jazeker, voor Tilburg en Nijmegen aan )
Waar Leiden corporaal is en Nijmegen een SP-bolwerk, heb je in Groningen beide soorten mensen. Dat maakt het studeren in Groningen leuk.

(In Groningen heb je bij Rechten sinds dit jaar ook colleges in de bios, uniek in het Nederlandse hoger onderwijs. )
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:46
NN
NN is offline
Waarom wil iedereen hier toch naar de KUN? Omdat Nare Man veel meer promoposts doet voor zijn faculteit dan ik?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:52
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
NN schreef op 11-04-2004 @ 12:46 :
Waarom wil iedereen hier toch naar de KUN? Omdat Nare Man veel meer promoposts doet voor zijn faculteit dan ik?
Misschien wel
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 11-04-2004 @ 12:44 :
Groningen heeft ook notariëel recht en in de laatste onderwijsvisitatie scoorden wij met afstand de eerste plaats. (Jazeker, voor Tilburg en Nijmegen aan )
Waar Leiden corporaal is en Nijmegen een SP-bolwerk, heb je in Groningen beide soorten mensen. Dat maakt het studeren in Groningen leuk.

(In Groningen heb je bij Rechten sinds dit jaar ook colleges in de bios, uniek in het Nederlandse hoger onderwijs. )
Maar jullie IVO is wel kut Muhaha
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 11-04-2004 @ 12:46 :
Waarom wil iedereen hier toch naar de KUN? Omdat Nare Man veel meer promoposts doet voor zijn faculteit dan ik?
Ja, nare man vertelt heel enthousiast enzo over de KUN dat als ik rechten zou gaan doen ik daar heen zou gaan jah
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:48
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
per piacere schreef op 11-04-2004 @ 11:28 :
heb je er een kamer? want als ik in amsterdam op kamers wil had ik me al moeten inschrijven voordat ik naar de middelbare school ging geloof ik
ik woon tegen de belgische grens aan, op een boerderijtje in de middle of nowhere, ik MOET op kamers kunnen
Nou, in bijv diemen kan je na 3 maanden inschrijving ofzo al op een kamer terecht... das 20/30 minuten vanaf amsterdam centrum ofzo..

UvA studenten die ingeschreven staan bij woningbouw vereniging De Key die van ver moeten komen kunnen trouwens gebruik maken van een voorrangsregeling..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 17:01
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 11-04-2004 @ 12:46 :
Waarom wil iedereen hier toch naar de KUN? Omdat Nare Man veel meer promoposts doet voor zijn faculteit dan ik?
KUN? RUG? We weten toch allemaal dat de UvT veel beter is?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 11-04-2004 @ 17:01 :
KUN? RUG? We weten toch allemaal dat de UvT veel beter is?
Hebben jullie naast Schoordijk, Vranken en Grundmann-van de Krol nog iets anders om trots op te zijn dan?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 17:36
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 17:28 :
Hebben jullie naast Schoordijk, Vranken en Grundmann-van de Krol nog iets anders om trots op te zijn dan?
KUN je wel? Je kan m'n RUG op!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:05
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
per piacere schreef op 11-04-2004 @ 11:28 :
heb je er een kamer? want als ik in amsterdam op kamers wil had ik me al moeten inschrijven voordat ik naar de middelbare school ging geloof ik
ik woon tegen de belgische grens aan, op een boerderijtje in de middle of nowhere, ik MOET op kamers kunnen
Ik heb er inderdaad een kamer, in Zuidoost- die in het centrum zijn niet te betalen . En de metro stopt vlakbij m'n huis en ik ben binnen 25 min. in het centrum, dus ik vind het allang best En ik heb er om precies te zijn anderhalve maand over gedaan om die kamer te krijgen, zonder inschrijvingen bij bureaus ed (via studiegenoten). De beste manier blijft toch via via.
Je kunt ook meedoen aan de kamerloting van de ASVA , elke maandagmiddag worden daar kamers verloot en er zijn maar elke keer een stuk of 3 mensen die eraan meedoen (wel inschrijven bij het bureau!).

Je kunt je ook inschrijven bij Casa Academica, een instelling die kamers verhuurt in een hotel vlakbij het Amstelstation (vlakbij de HvA) De huur is iets van €320,- waarvoor je €62,- subsidie kunt krijgen. Nadeel: je moet er van mei t/m oktober uit, omdat dan de kamers worden verhuurd aan toeristen.

Verder heb je ook nog Intermezzo, dat kamers verhuurt in Amstelveen (Uilenstede). Alleen is daar wel een wachttijd van hier tot Tokio voor.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2004, 20:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
NN schreef op 11-04-2004 @ 12:46 :
Waarom wil iedereen hier toch naar de KUN? Omdat Nare Man veel meer promoposts doet voor zijn faculteit dan ik?
Omdat de KUN gewoon beter is?

Ik ken een socioloog daar, bij de ITS, die me geholpen heeft met schoolzaken... En een thoraxchirurg van het UMCN die me geholpen heeft met een werkstuk over hartchirurgie.

Van anderen (zoals nare man) hoor ik er positieve verhalen over.
Alle opleidingen staan er redelijk hoog aangeschreven.

Nijmegen is inderdaad een rode stad en dat vind ik wel goed. Ik ben meer links dan rechts.

Tenslotte is Nijmegen hier maar ongeveer 50 km vandaan.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:12
Verwijderd
Niet zeuren, maar gewoon naar groningen komen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 11-04-2004 @ 20:12 :
Niet zeuren, maar gewoon naar groningen komen
zoals ik al zei, ik woon in een klein dorpje onder BREDA
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:54
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
per piacere schreef op 11-04-2004 @ 20:53 :
zoals ik al zei, ik woon in een klein dorpje onder BREDA
Ehm, kamer zoeken
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Nuck schreef op 11-04-2004 @ 20:54 :
Ehm, kamer zoeken
Dat is in ieder geval aan te raden.

Tenzij je aan de UvTilburg gaat studeren, misschien...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 11-04-2004 @ 20:54 :
Ehm, kamer zoeken
nee maar over het algemeen vind ik het iets te ver weg..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 11-04-2004 @ 20:58 :
Dat is in ieder geval aan te raden.

Tenzij je aan de UvTilburg gaat studeren, misschien...
ja maar daar hebben ze weer geen notarieel recht
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:27
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 11-04-2004 @ 20:04 :
Nijmegen is inderdaad een rode stad en dat vind ik wel goed. Ik ben meer links dan rechts.
doe normaal : | daar merk je echt geen zak van als student.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:33
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 13:36 :
Maar jullie IVO is wel kut Muhaha
Wat is IVO?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:34
NN
NN is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 11-04-2004 @ 20:04 :
Omdat de KUN gewoon beter is?

Ik ken een socioloog daar, bij de ITS, die me geholpen heeft met schoolzaken... En een thoraxchirurg van het UMCN die me geholpen heeft met een werkstuk over hartchirurgie.

Van anderen (zoals nare man) hoor ik er positieve verhalen over.
Alle opleidingen staan er redelijk hoog aangeschreven.

Nijmegen is inderdaad een rode stad en dat vind ik wel goed. Ik ben meer links dan rechts.

Tenslotte is Nijmegen hier maar ongeveer 50 km vandaan.
De RUG kwam in het laatste Elsevier-onderzoek als beste uit de test.

Groningen is trouwens ook een rode stad in de meest rode provincie van Nederland.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:36
NN
NN is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-04-2004 @ 13:43 :
Ja, nare man vertelt heel enthousiast enzo over de KUN dat als ik rechten zou gaan doen ik daar heen zou gaan jah
Serieuze studiekeuze.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2004, 22:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 11-04-2004 @ 22:27 :
doe normaal : | daar merk je echt geen zak van als student.
Hehe, als niet-student wel.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 00:00
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 11-04-2004 @ 22:33 :
Wat is IVO?
Het Instituut voor Ondernemingsrecht van de Rijksuniversiteit Groningen

Er zijn in Nederland maar twee gezaghebbende scholen op het gebied van het ondernemings- en vennootschapsrecht: het IVO in Groningen en het Van der Heijden Instituut van de KUN.

Mensen als Van Schilfgaarde en Timmerman trokken de kar voor Groningen, voor Nijmegen waren het namen als Maeijer en Van der Grinten.

Jullie hebben de Reeks Uitgaven vanwege het IVO, wij hebben de Serie vanwege het Van der Heijden Instituut. Eeuwige academische vijandschap natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 00:02
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Dr. Oetker hoe kun je in vredesnaam over alle universiteitssteden een objectieve mening hebben. Je hebt vnl vooroordelen en zegt helemaal niks nuttigs.

Leiden, de stad waar ik studeer, is totaal niet de 'ballenstad' van Nederland. Kijk maar eens goed rond en leer de mensen kennen dan zie je namelijk dat het grootste deel van de studenten heel normaal is en dat je een heel gezellig leven kun hebben zonder dat je in een ballen wereldje rondloopt.

@ topicstarter: Polo wereld is een beetje slecht gekozen, want ook niet ballen dragen gewoon polo's, omdat ze gewoon lekker zitten. De promotie teams van Leiden dragen wel polo's, maar dat komt omdat de universiteit een eigen uiterlijk wil hebben en wil afsteken van andere steden. Zoals ik al heb gezegd kan je in Leiden heel goed een niet corporaal leventje Leiden. En dat je rechten gaat doen betekend nog niet automatisch dat je bij het corps moet. Ik ken heel wat mensen die rechten doen omdat ze op dezelfde studentenvereniging zitten als ik. En dat is beslist geen ballen vereniging, want daar heb ik een gruwelijke hekel aan.
Ik ben zelf opgegroeid op het platte land en heb het heel erg naar m'n zin in Leiden, ik ben veranderd, maar ben beslist niet iemand geworden die ik op de middelbare school zou hebben verafschuwd. Leiden is een erg gezellige en mooie stad. Je hebt allerlei mogelijkheden om je op heel veel gebieden te ontwikkellen.
Maar genoeg promotie praatjes. Uiteindelijk moet je gewoon zelf beslissen wat je wilt. Wat voor jou het beste uitkomt en waar je jezelf het best thuisvoelt. Veel succes met je keuze en hopelijk heb je vrijdag een leuke dag.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 00:27
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 12-04-2004 @ 00:02 :
Dr. Oetker hoe kun je in vredesnaam over alle universiteitssteden een objectieve mening hebben. Je hebt vnl vooroordelen en zegt helemaal niks nuttigs.

dat kan ik niet maar dat geeft ook niet want ze vraagt niet om objectieve informatie (een objectieve mening is een antithese lijkt me?) maar om iets dat sowieso gebaseerd is op overhaaste generalisaties. geheel in de lijn van deze topic: als ik in Leiden zou studeren of lid van een studentenvereniging zou zijn, dan zou het afgedaan kunnen worden als onzin van de bal die bralt. ( )
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 12-04-2004 om 00:48.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 10:43
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-04-2004 @ 00:00 :
Het Instituut voor Ondernemingsrecht van de Rijksuniversiteit Groningen

Er zijn in Nederland maar twee gezaghebbende scholen op het gebied van het ondernemings- en vennootschapsrecht: het IVO in Groningen en het Van der Heijden Instituut van de KUN.

Mensen als Van Schilfgaarde en Timmerman trokken de kar voor Groningen, voor Nijmegen waren het namen als Maeijer en Van der Grinten.

Jullie hebben de Reeks Uitgaven vanwege het IVO, wij hebben de Serie vanwege het Van der Heijden Instituut. Eeuwige academische vijandschap natuurlijk
Net alsof iets oninteressants als ondernemingsrecht belangrijk is. In Groningen doen wij veel leukere dingen.

Waarom moeten wij trouwens in academische vijandschap leven?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:15
Verwijderd
Hence, the wink

Het is gezond voor het onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:46
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 11-04-2004 @ 10:43 :
Dat valt reuze mee hoor. Ik studeer nu zelf 2 maandjes aan de UvA en ik moet zeggen: het bevalt echt heel goed! Natuurlijk, de UvA is groot, maar daarom niet minder gezellig! Je zit bij de colleges meestal met veel man in de zaal, da's waar, maar of 200 of 400 nou zo'n enorm verschil is... In de werkgroepen zit je met max. 20 personen, net gewone middelbareschool klassen. Ik vind de sfeer relaxed en prettig en om nou te zeggen dat je er een kuddedier wordt... nee.

En Amsterdam is
amsterdam is wel een hele leuke stad ja, maar ik denk dat de uva gewoon een stuk groter is dan de uu. Maar dan zou ik eerst de uva moeten zien.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 15:48
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-04-2004 @ 12:15 :
Hence, the wink

Het is gezond voor het onderzoek.
Het kan soms ook goed zijn bepaalde dingen samen te doen. Zo komt er bij ons een researchmaster i.s.m. Tilburg.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 17:51
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 12-04-2004 @ 12:46 :
amsterdam is wel een hele leuke stad ja, maar ik denk dat de uva gewoon een stuk groter is dan de uu. Maar dan zou ik eerst de uva moeten zien.
UU is de grootste universiteit van Nederland (700 studenten meer dan UVA dus zoveel scheelt het niet)
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 12-04-2004 @ 15:48 :
Het kan soms ook goed zijn bepaalde dingen samen te doen. Zo komt er bij ons een researchmaster i.s.m. Tilburg.
Ja, die wil ik misschien gaan doen (in Tilburg dan). Je hebt daar inderdaad een speciale, twee jaar durende wetenschappelijke onderzoeksmaster met strenge selectie.

Ik was eerst van plan om een tweede master in Nijmegen te doen, maar ik verveel me echt dood, en het ziet er niet naar uit dat het niveau van de tweede master hoger zal zijn dan van deze eerste.

Dus ik zit nu te twijfelen: óf gewoon gaan werken en proberen binnen te komen bij een groot kantoor in Amsterdam of Den Haag en van daaruit verder groeien en promoveren, óf die wetenschappelijke onderzoeksmaster en dan dicht bij de universiteit blijven en daar promoveren.

Keuzes, keuzes
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:47
Verwijderd
Je bent nog jong, werken moet je de rest van je leven nog, ga voor de 2e master
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 12-04-2004 @ 17:51 :
UU is de grootste universiteit van Nederland (700 studenten meer dan UVA dus zoveel scheelt het niet)
owh dat wist ik niet, maja utrecht is voor mij dichste bij, dus ik denk dat het daarom wel uu zal worden. maar uva wil ik ook nog wel zien..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:04
born2dance
born2dance is offline
TS : leg alstublieft uit wat je tegen mensen in polo's hebt. Ik vind iig. dat je mensen niet mag beoordelen op manier waarom ze kleden. Natuurlijk een beetje wel, maar om nou meteen te zeggen dat alle mensen die een polo dragen dit en dit soort mensen zijn(en dus niet jou types ---- zoals ik begrepen heb) vind ik geen goed argument. Ik draag polo's vanaf mijn 14e en begrijp helemaal niet wat er mis mee is. Leg uit a.u.b.

Verder heeft geen enkele universiteit een strakke imago. Mensen kiezen de uni heel vaak omdat ze de studie nergens anders kunnen doen(met als smoes - andere steden = veel te veel van huis) en het is dus vaak logisch om te zeggen dat als je in Wassenaar geboren bent en op je 18e geen zin hebt om meteen uit te wonen ga je naar Leiden....maar dat je dan meteen een "bal" wordt omdat Leiden een "ballerig" imago heeft....dat klopt niet.

Natuurlijk zijn er in Delft, Eindhoven en Enschede veel nerds door technische studies, en daarom zeggen veel mensen dat ze een Nerd-Imago hebben. Dat kan. Dat klopt wel als je universiteit in het algemeen bekijkt. Maar je gaat niet om met al die 5000 of 10000 mensen die op de uni studeren. Vanuit die grote groep heb je de kans om een klein groepje uit te kiezen, dat kan liggen tussen de 5 en 25 personen, waarmee je veel omgaat. Echt niet meer hoor, de rest zie je alleen maar op de college's of in de kroeg, maar je hoeft geen beste vrienden met hun te worden. Beste vrienden word je pas met een tietal mensen, en je kan ze zelf kiezen.
Dus als je een leuk persoon bent kun je genoeg vrienden zoeken waar je ook gaat. Mijn mening is dus dat je de uni puur om de studie moet kiezen, heb ik ook gedaan.

Voorbeeld : In Enschede doe ik Wiskunde, maar ik ga alleen maar met 1 jongen van dezelfde studie als ik regelmatig om. En toch behoren tot mijn vrienden veel mensen van de "leukere" (qua imago dan) studies van de UT, veel mensen van HBO, veel mensen die niet ens in Enschede wonen. Gewoon een beetje lekker sociaal zijn zoek je zeker de vrienden voor het leven die bij je passen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:16
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Ik ga ook naar Nijmegen! Leuke en vooral goede universiteit, met veel mogelijkheden. Toch niet TE groot, al is dat ook aan het veranderen Verder is de stad heel gezellig en best mooi. Je bent zo in de natuur, terwijl het centrum in Nijmegen ook best redelijk is.

En voor de mensen die iets tegen het katholieke van de KUN hebben, daar merk je volgens mij echt niks van. (op het studentenkerkje na) Het wordt trouwens Radboud Universiteit (per 1 september?)
__________________
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. *Loesje*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ’Studieverbod voor Iraniërs schaadt imago Nederland’
Verwijderd
23 12-09-2009 16:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap HBO gebruikt wetenschappelijke titels
AsianDF
83 20-06-2006 16:06
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 12:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kerry ligt 7% voor op Bush
Verwijderd
500 25-10-2004 15:42
Algemene schoolzaken Enschede, Twentse Universiteit!
Zaartje
58 04-09-2004 10:03
De Kantine Wat is de mooiste stad van nederland?
tijgje
157 15-10-2002 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.