Oud 17-12-2006, 22:16
Ari
Ari is offline
Wat ik mij nu afvroeg, wat is nou eigenlijk precies een Alto? Wat is een echte alto? Waar kom je ze tegen behalve op dit forum en omniaconcerten en andere daaraangerelateerde groeperingen? Is de Alto uitstervende of juist in logistisch exponentiële groei? Denken Alto's anders? Hebben Alto's een andere lichaamsbouw? Hebben Alto's een eigen politieke partij? Zijn Alto's gevaarlijk? Hebben ze groen of zwart als favoriete kleur? Hebben ze snorren, baarden, sikken of ander overtollig haar op overbodige plaatsen? Kortom

De Definitie Van De Alto :

( Dit heb ik al kunnen vinden: )

'' Alto is een jeugdculturele stroming. De naam stamt af van het woord alternatief. Dit omdat de groep wordt gezien als een die niet in te delen is bij de al bestaande jeugdculturen. De term zelf is een catch-all phrase, die voornamelijk door de media, of in een denigrerende manier, wordt gebruikt. Aangezien de stroming constant evolueert is er geen gangbare ideologie aan te verbinden, nihilistische/anarchistische denkbeelden gecombineerd met een cynische houding komen voor, maar ook meer oppervlakkige denkbeelden. ''

Nu jullie lieve kinderen!

p.s. Onzin forummers zijn gestoorde gekken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2006, 23:09
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Alto's doen alles om anders te zijn dan de rest. En dat doen ze met z'n allen zodat ze weer met z'n allen hetzelfde zijn. Vreemd.

Wat mij betreft is niets of niemand echt alto, diep van binnen etc. Je hebt mensen die ècht zichzelf zijn en posers. Niets ertussenin. Maar om het beschrijven van mensen makkelijk te maken gebruiken we het woord alto, zoals ik wel eens het woord breezerslet laat vallen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 23:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 00:08
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 00:10
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Alto's zijn dood.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 02:07
Verwijderd
Wat een clichétopic.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 02:18
Verwijderd
Ik ben even aan het bedenken of ik alto ben.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 09:15
Verwijderd
Ik maak onderscheid tussen 'alto' en 'alternatief'. Alto's zijn in mijn ogen de groepjes middelbare scholieren die met z'n allen dezelfde zwarte wijde kleren, hetzelfde roze haar, etc. hebben. Alternatief zijn de mensen die ook daadwerkelijk origineel zijn.
En dan heb ik het puur over oppervlakkige eigenschappen, want qua karakter zit er onder modetutjes net zo veel variatie als onder alto's.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 12:37
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
een echte alto was iemand die niet in te delen is in een andere stroming, dus als ik graag als een eend verkleed rond loop was ik vroeger een alto. Tegenwoordig is alto een benaming voor magere/bleke mensen met lang (zwart) haar in een staart, zwarte veel te wijde shirts van een of andere band en een zwarte broek die allemaal naar dezelfde muziek luisteren en om een of andere reden toch het commentaar durven te hebben op ''de mainstream'' dat die allemaal hetzelfde zijn.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 12:51
Verwijderd
Jemig, het is voor mij nog steeds niet duidelijk wat een Alto zou moeten voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 13:41
machtigespa
machtigespa is offline
dat is toch in de jaren 90 toch al uitgestorven, tegenwoordig zijn t alleen nog maar wannabee's
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 13:58
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 18-12-2006 @ 12:37 :
een echte alto was iemand die niet in te delen is in een andere stroming, dus als ik graag als een eend verkleed rond loop was ik vroeger een alto. Tegenwoordig is alto een benaming voor magere/bleke mensen met lang (zwart) haar in een staart, zwarte veel te wijde shirts van een of andere band en een zwarte broek die allemaal naar dezelfde muziek luisteren en om een of andere reden toch het commentaar durven te hebben op ''de mainstream'' dat die allemaal hetzelfde zijn.
Ik denk dat je een 'metalhead' verwart met een 'alto'.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:23
Verwijderd
Achja, alto komt er op neer dat mensen anders willen zijn en dan soortgenootjes zoeken die precies net zo 'unique' (of schrijf je dat op zn NL's gewoon uniek?) zijn als zijzelf. Dus tig mensen die samen allemaal op de zelfde manier unique zijn..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Alto's zijn simpel gezegd gewoon kansloze mensen die denken zich te kunnen onderscheiden van de meute. Dit, uiteraard, om hun gevoelens van onzekerheid over hun capaciteiten te verbergen. Want zeg nou zelf, de beste manier om je onderscheiden van anderen is door te laten zien wat je kunt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 18:11
Ari
Ari is offline
het is interessant hoe anders hier over het algemeen wordt gedacht over het begrip alto. Voor in de kantine gespuid te hebben, heb ik geinfiltreerd in een alto-forum. Toen ik deze vraag stelde, kwamen er binnen no-time zeer heftige reacties, en binnen een halve dag werd mijn topic achtereenvolgens verplaatst naar onzin, gesloten, en verwijderd. Daarna werd ik geband. De term alto ligt nogal gevoelig in die gemeenschap. Dat komt denk ik omdat alto's zich overal vanaf willen zetten, en daarom zich ook van het begrip alto willen afzetten. Afgezien van het feit dat de term zelf, jullie reacties ook meegerekend, niet heel erg positief is. Alto's zijn dus geen alto's meer als ze zichzelf alto noemen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 19:13
Verwijderd
Bij Alto denk ik sneller aan punk dan aan metal of rock of gothic. Maar alto's zijn nepperds, wanneer iemand je een alto noemt is dat altijd negatief bedoeld. Dus wanneer ik iemand een alto noem doe ik dat omdat ik denk dat hij apart wíl zijn en zich daarom zo gedraagt. Ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 19:20
Verwijderd
Trouwens, een alto herken je het makkelijkst aan het feit dat hij/zij 'zichzelf is'.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 19:28
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 18-12-2006 @ 19:13 :
Bij Alto denk ik sneller aan punk dan aan metal of rock of gothic. Maar alto's zijn nepperds, wanneer iemand je een alto noemt is dat altijd negatief bedoeld. Dus wanneer ik iemand een alto noem doe ik dat omdat ik denk dat hij apart wíl zijn en zich daarom zo gedraagt. Ofzo.
Precies! Dat ze niet eens henzelf willen zijn, gewoon per se anders dan alle anderen. Waardoor ze dus met een stuk of 20en bij elkaar gaan hangen met allemaal dezelfde zwarte kleding en dezelfde muzieksmaak en dezelfde kapsels. Het is vreemd. En dat soort zijn dus allemaal posers.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-12-2006, 23:44
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Alto's zijn wannabe's
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 23:54
Verwijderd
alto's nemen nooit de kortste weg, maar een alternatieve route
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 23:54
Verwijderd
en zijn voor alternatieve geneeswijzen...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 23:55
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Hier de Info;;

Goths; Zijn cultuurliefhebbers, ze houden van film, muziek, hebben wisselvallige buien en zijn (Constant) in het zwart gehuld.. Ze zijn voor andere kk goths maar voor hun vrienden vrolijke lui. Goths luisteren vooral gevoelige muziek.
Favoriete kleur: Zwart!

Punk (PunX); Punkers zijn zichzelf en doen alles wat juist NIET MAG. Een punk is vaak herkenbaar aan het dragen van accesoires zoals een zweetbanden of armbanden met ijzeren details en eventueel een piercing hier en daar.
Favoriete Kleur: (Donker, Roze of gewoon Zwart)

Alto (Altow); Je bent alles of je bent niets je kleed je zoals je je voelt en waar je zin in hebt. Vooral vrolijke kleuren afgewisseld met je bui. Alto's zijn Sarcastisch/Cynisch. De muziekstijl van de Alto's is verschillend en luisteren van Punk tot Metal van Metal tot Reggae
Favoriete Kleur: Licht aan hun Bui

Emo; Emo is de tegenhanger van Punk. Emo's hebben vaak een lang kapsel dat voorover hangt. Strakke kleding met Reebok schoenen.. Hun favokleur is (vooral jongwens; ROZE). Meeste Emo jongens lijken op Homosexuelen, maar zijn dit in wezen helemaal niet. Emo's luisteren Hardcore Punk of gewoonweg Punk..
Favoriete Kleur: Fel!
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 00:03
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
goth, punk, alto, emo...

Ik mis de gabbers en de skaters in dit rijtje.
Toen ik nog op de middelbare school zat (in een ver en grijs verleden) was je óf gabber, óf skater, óf alto. Hoewel alto als scheldwoord gezien werd en dat dus door alto's zelf nooit gebruikt werd (zoals al eerder gezegd in het topic)
En uiteraard had je nog de normale mensen.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 19-12-2006 @ 00:03 :
Toen ik nog op de middelbare school zat (in een ver en grijs verleden) was je óf gabber, óf skater, óf alto. Hoewel alto als scheldwoord gezien werd en dat dus door alto's zelf nooit gebruikt werd
ik dacht dat skaters gewoon ook alto's waren?
net als goths, emos, fashioncores, punkers, straight edgers, hippies, crusts, krakers, etc...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 00:22
Vox Populi
Vox Populi is offline
Ze hebben iig een distincte lijfgeur.


Gaylords.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2006, 02:06
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 19-12-2006 @ 00:19 :
ik dacht dat skaters gewoon ook alto's waren?
net als goths, emos, fashioncores, punkers, straight edgers, hippies, crusts, krakers, etc...
Dan zou bijna iedereen een alto zijn, dus dat slaat nergens op. Alto's zijn gewoon lelijkerds met te veel kleurtjes en te wijde kleding. Niet meer, niet minder.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 09:09
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-12-2006 @ 13:58 :
Ik denk dat je een 'metalhead' verwart met een 'alto'.
de mensen waar ik aan dacht toen ik dat opschreef noemen zichzelf toch echt alto en worden door anderen ook zo genoemd.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 10:32
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Punkers zijn zichzelf en doen alles wat juist NIET MAG
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 12:08
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 19-12-2006 @ 09:09 :
de mensen waar ik aan dacht toen ik dat opschreef noemen zichzelf toch echt alto en worden door anderen ook zo genoemd.
lang haar+zwarte overzeas broeken+wijde (METAL!!)bandshirts= metalhead.

alto is niet echt een groep voor zover ik weet. veelsteveel verschillende groepen worden er wel in verdeelt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 12:17
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik denk bij metalheads meer aan zwarte spijkerbroeken en absoluut geen overseaz. Zwarte Overseaz is dan wat meer voor een alto die metal luistert.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 12:29
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Sepul schreef op 19-12-2006 @ 12:08 :
lang haar+zwarte overzeas broeken+wijde (METAL!!)bandshirts= metalhead.

alto is niet echt een groep voor zover ik weet. veelsteveel verschillende groepen worden er wel in verdeelt.
wie had het over overzeas? Ik denk niet dat de ''alto's'' die ik ken het gaan waarderen als ik ze ga uitleggen dat ze eigenlijk metalheads zijn maar ik kan het natuurlijk altijd proberen
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 12:36
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik wilde wel alto worden, maarja ik hou van douchen


vrij naar klaas van der eerden
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 13:39
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 19-12-2006 @ 09:09 :
de mensen waar ik aan dacht toen ik dat opschreef noemen zichzelf toch echt alto en worden door anderen ook zo genoemd.
Volgens Wikipedia is de 'metalhead' een subgroep van de overkoepelende groep 'alto'.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 14:10
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
mephostophilis is een alto aan zn avatar te zien. beetje richting punk/goth. waar schaar je jezelf onder?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 14:24
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-12-2006 @ 13:39 :
Volgens Wikipedia is de 'metalhead' een subgroep van de overkoepelende groep 'alto'.
een belangrijke voorwaarde van metalhead zijn is denk ik toch wel naar metal luisteren, de mensen over wie ik het heb luisteren toch vooral naar hard rock. dus ik denk toch dat ze dan toch eerder onder alto vallen dan onder metalhead.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 19-12-2006 @ 14:10 :
mephostophilis is een alto aan zn avatar te zien. beetje richting punk/goth. waar schaar je jezelf onder?
Ik ben mezelf!

Nee, ik ben totaal niet punk of goth. Ik denk dat ik door anderen eerder in het hokje 'metalhead' geplaatst zou worden; ik luister metal, heb louter zwarte kleding en lang haar.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-12-2006, 17:37
Verwijderd
ik denk dat alto staat voor een grote groep subculturen... maar hoe noem je de anderen dan?
tranceheads ofzo? top40-hoeren?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 17:41
Ari
Ari is offline
Citaat:
lawallan schreef op 19-12-2006 @ 14:24 :
een belangrijke voorwaarde van metalhead zijn is denk ik toch wel naar metal luisteren, de mensen over wie ik het heb luisteren toch vooral naar hard rock. dus ik denk toch dat ze dan toch eerder onder alto vallen dan onder metalhead.
maar wat is dan het verschil tussen hardrock en metal? Beiden harde muziek met elektrische gitaren toch? Wijkt wel een beetje van het onderwerp af.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Ari schreef op 19-12-2006 @ 17:41 :
maar wat is dan het verschil tussen hardrock en metal? Beiden harde muziek met elektrische gitaren toch? Wijkt wel een beetje van het onderwerp af.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hardrock
http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_%28music%29
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 00:37
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
lawallan schreef op 19-12-2006 @ 14:24 :
een belangrijke voorwaarde van metalhead zijn is denk ik toch wel naar metal luisteren, de mensen over wie ik het heb luisteren toch vooral naar hard rock. dus ik denk toch dat ze dan toch eerder onder alto vallen dan onder metalhead.
Ze zijn gewoon zichzelf.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 01:27
Nighthawq
Avatar van Nighthawq
Nighthawq is offline
Stinkende hippie met zelfmoordneigingen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 21:51
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Vice schreef op 20-12-2006 @ 00:37 :
Ze zijn gewoon zichzelf.
allemaal zichzelf en allemaal hetzelfde
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 14:42
Ari
Ari is offline
mensen van buitenaf zoals ik zien alto's toch meer als een grote zwarte brij
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 15:09
Chronocide
Chronocide is offline
Dit is toch wel een beetje triest. Dat een stel dooie burgertrutten op een kutforum denkt dat iedereen die naar andere muziek dan hen luistert op een grote hoop moet worden gegooid en gelabeld moet worden als alto. In mijn ogen zijn dat juist de echte alto's, het zijn immers de enige mensen die zulke godsafschuwelijke wansmaak hebben.

Godverdomme kinderen, kom er nou eens overheen, en doe niet alsof je overal verstand van hebt.
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Chrome schreef op 21-12-2006 @ 15:09 :
Dit is toch wel een beetje triest. Dat een stel dooie burgertrutten op een kutforum denkt dat iedereen die naar andere muziek dan hen luistert op een grote hoop moet worden gegooid en gelabeld moet worden als alto. In mijn ogen zijn dat juist de echte alto's, het zijn immers de enige mensen die zulke godsafschuwelijke wansmaak hebben.

Godverdomme kinderen, kom er nou eens overheen, en doe niet alsof je overal verstand van hebt.
pot verwijt de ketel dat ie alto's ziet
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 16:29
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline


Ik zie hem!!!
__________________
Free your mind and your ass will follow
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 18:50
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
"Ik ben geen alto, ik ben mezelf."
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 18:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Chrome schreef op 21-12-2006 @ 15:09 :
Dit is toch wel een beetje triest. Dat een stel dooie burgertrutten op een kutforum denkt dat iedereen die naar andere muziek dan hen luistert op een grote hoop moet worden gegooid en gelabeld moet worden als alto. In mijn ogen zijn dat juist de echte alto's, het zijn immers de enige mensen die zulke godsafschuwelijke wansmaak hebben.

Godverdomme kinderen, kom er nou eens overheen, en doe niet alsof je overal verstand van hebt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 19:00
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Alto is een jeugdculturele stroming. De naam stamt af van het woord alternatief. Dit omdat de groep wordt gezien als een die niet in te delen is bij de al bestaande jeugdculturen. De term zelf is een catch-all phrase, die voornamelijk door de media, of in een denigrerende manier, wordt gebruikt. Leden van deze jeugdcultuur zien zichzelf over het algemeen niet als alto, maar eerder als punker, grunger, metalhead of lid van een andere alternatieve muziekstijl. Vaak gebruiken alto's de term zelf op een cynische of sarcastische manier om een individu aan te duiden dat zich depressief gedraagt (maar het niet noodzakelijkerwijs is, ook het woord emo is hiervoor in gebruik) of waarvan duidelijk is dat alleen zijn kledingstijl alternatief is.

De kledij van de alto's is gevarieerd, omdat het een term is die meerdere jeugdculturen omvat en een niet direct op zichzelfstaande cultuur is. Aangezien de stroming constant evolueert is er geen gangbare ideologie aan te verbinden, nihilistische/anarchistische denkbeelden gecombineerd met een cynische houding komen voor, maar ook meer oppervlakkige denkbeelden. Het gebruik van soft-drugs zoals wiet en hasj lijkt populair te zijn.

De stroming, voor zover het er een betreft, kenmerkt zich door zich af te zetten van de, over het algemeen, gangbare populaire muziek. Waar zenders zoals MTV vooral andere jeugdculturen zoals de hiphop en de elektronische muziek vertonen luisteren de 'alto's' naar obscuurdere of minder populaire acts die zich binnen het brede spectrum van rock en metal bevinden.

De muziekstijlen van alto's variëren van punk, indierock, naar reggae, grunge, artrock/artpunk, hardrock en metal.

Omdat de stroming zich niet beperkt tot een bepaald gebied, sociale klasse of ideologie is ze alom vertegenwoordigd in de maatschappij


ts post niet compleet >.<
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 00:22
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
hebben alto's onderling nou ook zon hekel aan elkaar?

bijvoorbeeld dat punks emo's echt niet mogen.

beetje zoals de sjiieten en de soennieten misschien?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie altos
KaasGaaf
119 27-12-2004 14:32
Lifestyle Hmmz... alto`s..
Verwijderd
464 09-05-2004 18:20
Lifestyle na·re man-com·plex (het ~)
cha0s
47 09-07-2003 21:31
Lifestyle Bestaan rechtse alto's?
Verwijderd
103 07-03-2003 16:09
Lifestyle Definitie-Topic
Negrotiator
11 12-01-2003 13:51
Lifestyle in hoeverre wordt lifestyle (mede) bepaalt door intelligentie?
Ninnoc
52 08-04-2002 16:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.