Oud 23-05-2008, 17:33
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik ben blij Heb tussen de 5.3 - 7.3, dus het is een voldoende
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2008, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Ja het was wel superpittig. Maar niet onredelijk ofzo.
M.a.w.: ik ga niet klagen.
Een beetje offtopic: waar heeft klagen eigenlijk invloed op? Examens voor 2010?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 17:41
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
Veel bio in het Sk examen ja

Had wel gemogen ipv inzichtvragen in het bioexamen !


Ik snap opdr8 10 trouwens niet, jullie wel ? Ben halverwege met nakijken trouwens*

Citaat:
Zowel de nitrificatiereacties als de denitrificatiereacties zijn redoxreacties. In de nitrificatiereacties treedt het NH4 + als reductor op.

4p 10) Geef de vergelijking van de halfreactie van NH4 + in de nitrificatie die bij het SHARON-proces optreedt. In deze vergelijking komen onder andere ook H2O en H+ voor.
Had je dit moeten weten? Want volgens mij stond het niet in je Binas ( of ik heb gewoon een zoekgebrek )
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 17:48
Ic@n
Ic@n is offline
@Chocolademelk: Kon je berekenen door gebruik te maken van het feit dat het SHARON-proces 40% van de koolstofbron bespaart t.o.v. van het klassieke proces en dat te combineren met de juiste SHARON-reactie (en dan puzzelen ). Had trouwens tussen de 8,7 en 9,7 op sk12, dus ben blij
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 18:02
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Hahahahah @ Shoarm
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 18:03
Verwijderd
Citaat:

Had je dit moeten weten? Want volgens mij stond het niet in je Binas ( of ik heb gewoon een zoekgebrek )
Dat moest je zelf in elkaar puzzelen geloof ik, ik had hem ook fout. Ik had wel een kloppende reactievergelijking met H+ en HCO3- e.d maar niet wat zij zochten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 18:04
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
Ja khad ook wat anders, maar ook fout
42 punten. Damn net niet genoeg om een 8 gemiddeld te staan :{
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 18:08
Timmyvh
Timmyvh is offline
Het begin van SK 1,2 was heel makkelijk alleen die laatste som niet. Ik had nl geen elektrochemie verwacht.

53 pnt, dus die 9 gemiddeld kan ik wel vergeten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 18:16
Verwijderd
ik had dus die eerste vraag van 1,2 fout. Wat een grap :')
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 18:32
Learn to fly
Learn to fly is offline
Is er hier een slim scheikunde-iemand die mij uit kan leggen waarom mijn antwoord op vraag 11 niet goed is? Of kán het ook en is het antwoordmodel niet volledig?

Ik had namelijk:
2 NO3- + CH3OH + 5 H+ --> N2 + HCO3- + 4 H2O

Heb alles drie keer nagerekend en volgens mij kloppen de aantallen allemaal gewoon.

Alvast bedankt.
__________________
*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 18:44
Elfe
Avatar van Elfe
Elfe is offline
Ik weet niet precies wat er in het antwoordmodel staat.

2 NO3- + CH3OH + 5 H+ --> N2 + HCO3- + 4 H2O

Links:
2- + 5+ = 3+

Rechts:
-

De lading is niet gelijk aan beide kanten van de reactievergelijking. Bovendien moesten er - geloof ik - 5 C's in voorkomen, omdat die andere manier (ik weet de naam even niet meer) 40% C bespaarde. Dus moet je al 5 CH3OH hebben. Verder weet ik het niet, want ik kwam er niet uit.
__________________
hanging out the window with a bottle full of rain
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:08
Timmyvh
Timmyvh is offline
Ik had dat ook en zou je er dan wel nog 2 punten voor krijgen, omdat de H en de O balans kloppend is?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:32
MW
Avatar van MW
MW is offline
Ik weet eigenlijk niet of die reactie wel klopt.. want er was toch gegeven dat er 40% koolwaterstof bespaard bleef ofzo.. daar moest je dan per se 5 voor invullen dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:33
Verwijderd
Pff... dit ging dus echt kut -_-

Zit tussen de 4,5 en de 6,5. Heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:33
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ja klopt. En die 6 van de NO3- kon je ook al invullen. En dan kan je de rest kloppend maken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 21:53
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Iedereen van mijn klas vond het een kutexamen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 22:07
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
Iedereen die ik KEN vond het een rotexamen.
Op 1 persoon na. Maar die had een 3,2 tot een 5,2 na het nakijken ^o)
Inschattingsfout
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 23:21
Learn to fly
Learn to fly is offline
Citaat:
Ik weet niet precies wat er in het antwoordmodel staat.

2 NO3- + CH3OH + 5 H+ --> N2 + HCO3- + 4 H2O

Links:
2- + 5+ = 3+

Rechts:
-

De lading is niet gelijk aan beide kanten van de reactievergelijking. Bovendien moesten er - geloof ik - 5 C's in voorkomen, omdat die andere manier (ik weet de naam even niet meer) 40% C bespaarde. Dus moet je al 5 CH3OH hebben. Verder weet ik het niet, want ik kwam er niet uit.
Bedankt! Ik heb me erop blind gestaard dat alleen de aantallen atomen gelijk waren, maar de lading moet natuurlijk ook kloppen.

Trouwens, ik vond het examen eigenlijk gewoon goed te doen. Stiekem heb ik een beetje het idee dat nu na élk examen geroepen wordt dat het te moeilijk was, niet goed aansloot op de stof, enz. Mijns inziens valt dat allemaal eigenlijk wel mee. Natuurlijk is voor een groot deel wat inzicht nodig, maar je zit natuurlijk niet voor niets een VWO-examen te maken.
__________________
*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 08:28
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik vond hem niet zozeer moeilijk, ik vond hem vooral raar. Ze bleven heel lang doorzeuren voor mijn gevoel over die amoniak zooi, en sommige onderdelen kwam helemaal niet naar voren (dipoolmoment ed)

Was iemand het trouwens ook opgevallen dat dat annomox onderdeel in biologie 2006 ook voorkwam? Heb hem wel fout, maar ik herkende hem wel.

Heb tussen de 5,9 en de 7,9 als het goed is, dus die 4,5 heb ik wel binnen.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 10:43
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Een beetje offtopic: waar heeft klagen eigenlijk invloed op? Examens voor 2010?

Volgens mij bij gegronde klachten dat ze naar de norm gaan kijken? Of is dat een fabeltje?
Edit: en natuurlijk sowieso leermeesters voor de examens hierna die nog gemaakt moeten worden, ja.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 11:45
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ik kan geen scheikunde, nooit echt les gehad.
Maar goed, m'n 1.5 heb ik geloof ik wel.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 13:35
Verwijderd
Oh had iedereen trouwens in de gaten dat er in die stikstofkringloop nog een hokje bij moest? Ik niet namelijk, het leek me overduidelijk dat je alleen pijlen moest plaatsen dus ik vind het wel een beetje.. vreemd dat ik nu een nieuw hokje zie staan in de uitwerkingen! Maar als ik de enige ben, dan ligt het aan mij.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 13:42
Chocolademelk
Chocolademelk is offline
Ik heb ook geen nieuw hokje gemaakt hoor

Ik d8 ook alleen pijlen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Oh had iedereen trouwens in de gaten dat er in die stikstofkringloop nog een hokje bij moest? Ik niet namelijk, het leek me overduidelijk dat je alleen pijlen moest plaatsen dus ik vind het wel een beetje.. vreemd dat ik nu een nieuw hokje zie staan in de uitwerkingen! Maar als ik de enige ben, dan ligt het aan mij.
Ik had wel een hokje maar daarin had ik alleen ´stikstofverbindingen´ en niet ´stikstofverbindingen uit plantenresten´. Het lijkt me ook een beetje vreemd om een stikstofkringloop te hebben met uitsluitend chemische aanduidingen (NO3-, N2 en dergelijke) en dan opeens een niet chemische-aanduiding ertussen. Rare vraag.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 14:52
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Ik had wel een hokje maar daarin had ik alleen ´stikstofverbindingen´ en niet ´stikstofverbindingen uit plantenresten´. Het lijkt me ook een beetje vreemd om een stikstofkringloop te hebben met uitsluitend chemische aanduidingen (NO3-, N2 en dergelijke) en dan opeens een niet chemische-aanduiding ertussen. Rare vraag.

Dat had ik ook. Stond eronder dat dat wel goed gerekend mocht worden. Verder vond ik de vraag meer op Nederlands lijken dan ook Scheikunde. Heel erg raar, vooral om dat vraag 17 (was dat vraag 17, na deze vraag) die letterlijk in biologie examen van vorig jaar voorkwam.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook geen nieuw hokje gemaakt hoor

Ik d8 ook alleen pijlen
Dacht ik dus ook! én omdat de stikstofverbindingen uit planten volgens mijn binas die al genoemde verbindingen waren dacht ik, nou, kijk aan, klaar.
Echt een vreemde vraag voor scheikunde inderdaad, vooral dat je er 6 punten mee kunt verdienen.. echt raar.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 09:01
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo heel moeilijk.
Ik heb tussen de 6.2 en de 8.2 dus ik ben er wel blij mee.
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken scheikunde, aantal vragen
INSPI
3 14-09-2004 18:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken Basiskennis scheikunde
Love: a passion
10 03-04-2004 17:01
Algemene schoolzaken scheikunde 2
da leentjuh
16 07-03-2004 15:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken Scheikunde 2 moeilijk?
Mooney
14 03-11-2003 23:49
Huiswerkvragen: Exacte vakken Een beetje scheikunde :o
Verwijderd
43 20-02-2003 12:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken antwoorden scheikunde
Arnold
10 04-05-2001 16:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.