Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2003, 15:30
Simpson
Simpson is offline
Als je op zoek bent naar vakantiewerk vind je hier een aantal tips:

- Wanneer?
Je hebt als het goed is een vakantie geboekt. In de weken rondom deze vakantie kun je gaan werken, maar het is natuurlijk ook lekker om vrij te zijn als het lekker weer is. Zorg er daarom voor dat je een vakantiebaan kiest waar je, afhankelijk van het weer, makkelijk vrij kunt pakken. Als je via een uitzendbureau werkt, zijn dit soort zaken vaak makkelijk te regelen, maar je moet dan vaak wel 2 dagen vantevoren aangeven dat je vrij wilt zijn; dan kunnen ze makkelijk iemand anders regelen.

- Waarom?
Je bent geen liefdadigheidsinstelling; je wilt wel geld verdienen en natuurlijk zoveel als mogelijk. Bedenk vantevoren hoeveel geld je nodig hebt voor bijvoorbeeld een vakantie en andere leuke dingen. Op basis hiervan kun je makkelijker bepalen hoeveel dagen je moet werken. Een gemiddeld salaris per uur voor bijv. een 16-jarige is zo'n 3 a 4 euro. Maar de verdiensten per baan kunnen heel erg verschillen.

- Wat?
Wil je in een magazijn werken, op een recreatiepark of toch liever in de bediening op een terras. Of heb je je rijbewijs al? Denk hier goed over na, zodat je makkelijker op zoek kunt gaan naar jouw ideale baan. Let er ook op dat je, afhankelijk van je leeftijd, je moet houden aan bepaalde eisen mbt werktijden en soort werk. Bij een uitzendbureau hebben ze vaak de "Jeugdwerkwijzer"waar dit soort bepalingen in staan.

- Waar?
Ben je bereid om te reizen of werk je liever dicht bij huis. Kun je met de bus of trein of eigenlijk liever met de fiets. Hoe flexibeler je bent, hoe makkelijker je aan een baan komt.

- Hoe?
Zoek in de gouden gids of het telefoonboek naar bedrijven die je aanspreken en bel ze op of ze vakantiewerkers nodig hebben. Kijk in de lokale kranten naar de personeelsadvertenties en zoek bij winkels naar briefjes aan de ruit met "personeel gezocht" erop. Vraag aan vrienden, broers, zussen of oudere jongens of meisjes in de buurt wat voor werk zij doen of hebben gedaan. Misschien kun je wel op het werk van je vader, moeder, oom of tante werken??

Wat natuurlijk ook makkelijk is, is binnenlopen bij een uitzendbureau. Zij hebben vaak een groot banenaanbod, zijn flexibel en weten precies wat de mogelijkheden zijn. Een goed voorbeeld is onderstaande link. Je kunt via het vestigingenoverzicht ook makkelijk mailen naar de vestiging bij jou in de buurt.

http://www.asastudent.nl

Veel succes!!!

Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 15:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2003, 11:26
Simpson
Simpson is offline
- Hoeveel?

Je salaris kan per bedrijf verschillen, maar er zijn natuurlijk minimumlonen. Ook per leeftijd kan het loon verschillen. De bedragen liggen ongeveer tussen de 3 en 9 EURO.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 08:05
Verwijderd
is dit reclame?

ik vind eigelijk van wel..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 18:23
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
SE schreef op 26-04-2003 @ 09:05:
is dit reclame?

ik vind eigelijk van wel..
Hoezo? Ik vind het wel handige tips.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 19:02
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 02-05-2003 @ 19:23:
Hoezo? Ik vind het wel handige tips.
Dat zijn het ook wel, maar de link die er staat, is niet nodig. Ik heb er even vluchtig op gekeken, maar ik kon deze tekst niet vinden.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 09:48
Simpson
Simpson is offline
Iedereen mag met deze informatie doen wat hij/zij wil. Het gaat er voornamelijk om dat iemand die graag vakantiewerk wil gaan doen, weet waaraan hij moet denken. En een link van een uitzendbureau waar iemand goede ervaringen mee heeft, is dan natuurlijk ook een goede tip.

Veel succes met het vinden van een vakantiebaan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Vakantiewerk
Verwijderd
62 02-09-2006 13:43
Werk, Geld & Recht [GEZ] Vakantiewerk in Den Haag
lollol
7 10-07-2004 11:02
Werk, Geld & Recht Vakantiewerk
Muzzle
17 13-05-2004 17:53
Werk, Geld & Recht vakantiewerk +rijbewijs b
Bob_de_bouwer
11 01-03-2004 19:12
Werk, Geld & Recht Vakantiewerk!!!
xx-tha-gurl-xx
9 25-05-2003 21:11
De Kantine Vakantiewerk in recreatieteam?
ToosTyploos
8 22-10-2002 16:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.