Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2005, 09:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hoeveelste is dit eigenlijk? Anyway.


dit is het topic waar nieuwsberichten terecht kunnen zonder discussiewaarde

Hier valt dus zowel berichten onder als:
"Vrouw bijt slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in maag"

als:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"

Wij forumbazen hopen met deze nieuwe regeling dat het discussie-gehalte weer wat omhoog gaat op N&A en wij niet steeds met pijn in het hart topics moeten gaan sluiten die wel erg serieus zijn, maar waar weinig of niks over te zeggen valt behalve: "goh, wat erg" enzo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 07-10-2005, 09:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Eerste uitzetting illegalen Melilla
MADRID Spanje is met de uitzetting van illegalen uit de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla begonnen. Volgens de politie in Madrid zijn 70 mensen naar Málaga overgevlogen, vanwaar ze per schip naar Tanger in Marokko worden gebracht.

Ceuta en Melilla liggen in Marokko. Ze worden overspoeld door mensen uit arme, Afrikaanse landen die hopen zo Europa binnen te komen. Spanje kan de illegalen niet naar hun vaderland terugsturen omdat er geen verdragen gesloten zijn. Terugsturen naar Marokko kan wel.

Bij Melilla vielen gistermorgen opnieuw doden en gewonden toen honderden mensen over de hekken probeerden te klimmen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0D006049A.html


Nou, ik hoop dat ze dat nieuwe hek snel klaar hebben, want zoals dit door blijft gaan kan het niet langer, nu vielen er al veel doden door brakke bootjes in de straat van Gibraltar, maar zulke bestormingen schiet het ook niet mee op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-10-2005, 09:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
VS bezitten 'angstaanjagende' brief al-Qaeda

WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben een brief in handen gekregen van de rechterhand van Osama bin Laden, Ayman al-Zawahiri. Het stuk is gericht aan de meest gezochte terrorist in Irak, Abu Musab al-Zarqawi. In de brief wordt volgens de Amerikaanse zender CBS News met "angstaanjagende duidelijkheid" omschreven wat het doel van al-Qaeda is in Irak en andere landen in het Midden-Oosten.

De brief zou zijn geschreven kort na de aanslagen van 7 juli in Londen. CBS baseert zich op anonieme bronnen, maar meldt niet hoe de Verenigde Staten aan de brief zouden zijn gekomen en hoe zij de juistheid van de afzender hebben achterhaald.

Al-Zawahiri

Al-Zawahiri noemt Irak in het dertien pagina's tellend schrijven "de plaats voor de grootste strijd van de islam in dit tijdperk". Het islamitisch terreurnetwerk zou eerst de Amerikanen uit Irak willen jagen en er vervolgens een islamitisch regime willen vestigen.

Heilige oorlog

Daarna moet de 'heilige oorlog' worden verplaatst naar andere Arabische landen, waaronder Egypte, Libanon en Syrië. In de brief zou Zawahiri, die wordt gezien als de strateeg van al-Qaeda, verder onder meer klagen over de onthoofdingen die de terreurbeweging van Zarqawi in Irak geregeld uitvoert. "Dat hebben we niet nodig", aldus de brief. "Gebruik in plaats daarvan een kogel."

Verder zou Zawahiri vragen om meer nieuws uit Irak. De tweede man van al-Qaeda schrijft volgens CBS dat hij het recht heeft minstens zoveel te weten als de vijand. Ook zou hij om financiële steun vragen.

nu.nl
Oud 07-10-2005, 09:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Oud 07-10-2005, 11:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Bush moest Irak aanvallen van God

LONDEN - De Amerikaanse president Bush meent dat God hem heeft verteld Irak en Afghanistan binnen te vallen. Dat stellen althans de Palestijnse leider Mahmud Abbas en de voormalige Palestijnse minister van Buitenlandse Zaken Nabil Shaath in een televisieserie van de Britse omroep BBC. Bush zou zijn uitlatingen hebben gedaan tijdens een ontmoeting in juni 2003.

Het Witte Huis noemde de uitlatingen donderdag in een reactie "absurd". Het Amerikaanse staatshoofd heeft zulke uitlatingen "nooit" gedaan, aldus woordvoerder Scott McClellan.

Volgens Shaath vertelde Bush hem destijds dat hij "werd gedreven door een missie van God". "God wilde me vertellen: George, ga en bevecht die terroristen in Afghanistan. En dat deed ik, en daarna wilde God me vertellen, George, ga en maak een einde aan de tirannie in Irak. En dat deed ik", zo zou Bush hebben gezegd.

En de president vervolgde volgens Shaath: "En nu, opnieuw voel ik Gods woorden tot me komen. Ga, bezorg de Palestijnen hun eigen staat en de Israëliërs hun veiligheid en zorg voor vrede in het Midden-Oosten. En bij God, ik zal het doen ook."

Abbas, die ook bij de ontmoeting in de Egyptische badplaats Sharm el-Sheikh was, verhaalde hoe de president hem vertelde: "Ik heb een morele en religieuze verplichting. Dus ik zal jullie een Palestijnse staat bezorgen."

BBC Two wil de serie over pogingen vrede te brengen in het Midden-Oosten uitzenden op de avonden van 10, 17 en 24 oktober.

Bron : Telegraaf

Oud 07-10-2005, 11:33
Verwijderd
Bush en zijn contacten!
Oud 07-10-2005, 12:21
Verwijderd
Zwaardere straf voor allochtone jongeren

DEN HAAG - Jongeren van allochtone afkomst worden voor hetzelfde delict gemiddeld zwaarder gestraft dan autochtone jongeren. Allochtonen zitten gemiddeld 53 dagen langer in detentie dan autochtonen, blijkt uit onderzoek.

Volgens de Utrechtse criminologe Mieke Komen wordt het verschil veroorzaakt door psychologen en psychiaters, die negatiever oordelen over allochtonen. ''Dit is een nieuwe vorm van klassenjustitie,'' constateert Komen.

Zij analyseerde 241 strafdossiers. Volgens haar begrijpen de meestal autochtone gedragsdeskundigen het gedrag van de allochtone jongeren niet, of interpreteren ze het verkeerd. Dat leidt ertoe dat het oordeel over allochtonen vaak negatiever uitvalt, en dat werkt door in de hoogte van de straf die de rechter oplegt.

Dat allochtone jongeren zwaarder worden gestraft, is volgens Komen niet te verklaren door andere factoren, zoals een langer strafblad of het gebruik van buitensporig geweld. ''Zelfs als de omstandigheden bij allochtoon en autochtoon exact dezelfde zijn, dan nog wordt de allochtoon strenger gestraft.'' Komen zet grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de gedragskundige rapportages.

© Het Parool
Oud 07-10-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-10-2005 @ 10:27 :
Eerste uitzetting illegalen Melilla
MADRID Spanje is met de uitzetting van illegalen uit de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla begonnen. Volgens de politie in Madrid zijn 70 mensen naar Málaga overgevlogen, vanwaar ze per schip naar Tanger in Marokko worden gebracht.

Ceuta en Melilla liggen in Marokko. Ze worden overspoeld door mensen uit arme, Afrikaanse landen die hopen zo Europa binnen te komen. Spanje kan de illegalen niet naar hun vaderland terugsturen omdat er geen verdragen gesloten zijn. Terugsturen naar Marokko kan wel.

Bij Melilla vielen gistermorgen opnieuw doden en gewonden toen honderden mensen over de hekken probeerden te klimmen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0D006049A.html


Nou, ik hoop dat ze dat nieuwe hek snel klaar hebben, want zoals dit door blijft gaan kan het niet langer, nu vielen er al veel doden door brakke bootjes in de straat van Gibraltar, maar zulke bestormingen schiet het ook niet mee op.
Hoe kunnen mensen nu uitgezet worden naar landen die niet hun thuisland zijn?
Oud 07-10-2005, 13:52
Verwijderd
Da's vrij simpel, je kunt gewoon bij bilateraal (= tussen twee landen gesloten) verdrag afspreken dat als mensen jouw land worden uitgezet, het andere land (jouw verdragspartij) ze in eerste instantie opneemt. Dan zijn ze daar nog steeds wel illegaal, maar in het geval van Spanje en Marokko is het heel goed te begrijpen. Uitzetten naar het thuisland is vaak geen optie, dus worden ze uitgezet naar Marokko, zodat ze vanuit Marokko hun (terug)reis kunnen vervolgen.
Oud 07-10-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-10-2005 @ 14:52 :
Da's vrij simpel, je kunt gewoon bij bilateraal (= tussen twee landen gesloten) verdrag afspreken dat als mensen jouw land worden uitgezet, het andere land (jouw verdragspartij) ze in eerste instantie opneemt. Dan zijn ze daar nog steeds wel illegaal, maar in het geval van Spanje en Marokko is het heel goed te begrijpen. Uitzetten naar het thuisland is vaak geen optie, dus worden ze uitgezet naar Marokko, zodat ze vanuit Marokko hun (terug)reis kunnen vervolgen.
En wat moet Marokko met die Illegalen? Marokko kan ze ook niet uitzetten naar hun thuisland omdat ze daar geen verdragen mee hebben. Wat je dan krijgt is dat diezelfde illegalen weer Spanje proberen in te komen.
Oud 07-10-2005, 14:04
Verwijderd
Nee, maar dan zijn ze tenminste niet meer in Spanje, en blijkbaar is Marokko bereid er een oplossing voor te zoeken, want Marokko heeft dat verdrag gesloten met Spanje.

(Trouwens, ik heb eigenlijk geen idee welke verdragen Marokko allemaal met welke andere Afrikaanse landen heeft, maar laten we ervan uitgaan dat ze geen uitzettingsverdag hebben met veel van de landen waar die gasten vandaan komen).
Oud 07-10-2005, 14:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-10-2005 @ 15:04 :
Nee, maar dan zijn ze tenminste niet meer in Spanje, en blijkbaar is Marokko bereid er een oplossing voor te zoeken, want Marokko heeft dat verdrag gesloten met Spanje.

(Trouwens, ik heb eigenlijk geen idee welke verdragen Marokko allemaal met welke andere Afrikaanse landen heeft, maar laten we ervan uitgaan dat ze geen uitzettingsverdag hebben met veel van de landen waar die gasten vandaan komen).
En dan nog kunnen ze niet zomaar die Illegalen uitzetten naar landen waar ze mogelijk gemarteld worden of vermoord volgens internationale verdragen.
Oud 07-10-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 07-10-2005 @ 15:11 :
En dan nog kunnen ze niet zomaar die Illegalen uitzetten naar landen waar ze mogelijk gemarteld worden of vermoord volgens internationale verdragen.
Ik weet niet of Marokko zich daar zoveel van aantrekt

Van Spanje is het inderdaad niet zo netjes om ze naar Marokko uit te zetten als de Spaanse immigratiedienst weet dat ze via Marokko naar landen worden gestuurd waar ze kunnen worden gemarteld, maar ik geloof dat er ook velen zijn die zelfs nooit onder Spaanse jurisdictie komen.
Oud 07-10-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-10-2005 @ 15:12 :
Ik weet niet of Marokko zich daar zoveel van aantrekt

Van Spanje is het inderdaad niet zo netjes om ze naar Marokko uit te zetten als de Spaanse immigratiedienst weet dat ze via Marokko naar landen worden gestuurd waar ze kunnen worden gemarteld, maar ik geloof dat er ook velen zijn die zelfs nooit onder Spaanse jurisdictie komen.
Dat zijn ze wel verplicht.
Oud 07-10-2005, 17:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 07-10-2005 @ 12:32 :
Dat stellen althans de Palestijnse leider Mahmud Abbas en de voormalige Palestijnse minister van Buitenlandse Zaken Nabil Shaath
Pipo de Clown was een betere bron geweest dunkt me.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-10-2005, 23:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-10-2005 @ 18:23 :
Pipo de Clown was een betere bron geweest dunkt me.
Haha, wat zijn we weer ongelooflijk grappig.

Ik zie er Bush best voor aan zoiets gezegd te hebben. Als het Gerrit Zalm was geweest, die had gezegd dat de president van Iran had verteld dat Allah hem had opgedragen de Iraniërs te onderdrukken, had je er niet aan getwijfeld.
Oud 08-10-2005, 00:04
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat ik wel héél erg vind -en daarom vind ik het ook geen 'Tiswah', maar in een apart topic wordt er nou eenmaal nauwelijks serieus gereageerd en gaat het dicht-:

Uit de Volkskrant van vandaag (07-10-2005):

Psychiater in kliniek blijkt verkrachter

In de tbs-kliniek De Kijvelanden in Poortugal heeft tot februari een Belgische psychiater gewerkt die zeven zedendelicten heeft gepleegd.

Vincent M., die als forensisch psychiater op de afdeling Diagnostiek werkte, heeft in België zes vrouwelijke cliënten aangerand en verkracht. De vrouwen hadden alleen een achtergrond van seksueel misbruik en waren daarvoor bij M. onder behandeling.

[...]

De strafrechter in Dendermonde veroordeelde de psychiater deze week tot vier jaar voorwaardelijk [!!!]. Zijn beroep mag hij blijven uitoefenen. [!!!]

[...]
------------------------------------------------------

Met andere woorden: je bent psychiater en je moet vrouwen behandelen die vroeger seksueel zijn misbruikt. Je bent dus aangesteld om die vrouwen hun trauma's te verwerken en hen te helpen genezen en hen weer vertrouwen te schenken. Dan verkracht je 7 van hen... en krijg je 4 jaar voorwaardelijk.. en mag je je beroep gewoon blijven uitoefenen!

Kan iemand mij even uitleggen waarom iemand die *zeven* vrouwen verkracht *niet* gestraft wordt? Vier jaar voorwaardelijk? Dat is dus vier jaar 'de volgende keer'! What the fuck? Welke sick bastard heeft hem dat vonnis opgelegd? Laten we hem ook opknopen, samen met die walgelijke psychiater! Niet alleen wordt meneer geen straf opgelegd (niet eens een lullig jaartje in een tbs-oord waar de ontsnappingsmogelijkheden volop aanwezig zijn), maar meneer mag zijn beroep gewoon blijven uitoefenen. Zodat hij zich nog eens tegoed kan doen aan de volgende 7 vrouwen. Wat is dit voor wantoestand? Droom ik? Is dit een nachtmerrie? Wie zou die man nou nog te werk willen stellen? Ik kan er met m'n hoofd niet bij! Waarom is dit één lullig kolommetje in de rechtermarge van pagina 4 van de Volkskrant? Waarom is dit geen groot nieuws om aan te tonen dat de rechterlijke macht niet naar behoren functioneert? Waarom doet de politiek hiér niet eens iets aan, in plaats van *eerlijke* mensen te naaien?!

Laatst gewijzigd op 08-10-2005 om 01:18.
Oud 08-10-2005, 00:38
Ursa
Avatar van Ursa
Ursa is offline
Tja. Dan zou je de strafmaten moeten veranderen. Persoonlijk mag je zo'n vent van mij levenslang opsluiten, de ranzige gluiperd.

Dat zie je ook bij die incidenten van ontsnapte TBS'ers. Die lui kun je gewoon niet meer loslaten in de maatschappij zonder goede begeleiding. Ik doe nu natuurlijk geen recht aan de velen waarmee het wel goed afgelopen is, die niet weer in de fout gaan. (de excessen komen eerder in het nieuws) Maar ik erger me dooT aan een systeem dat pedofielen na een paar jaar weer aangepast verklaart, leefbaar in de samenleving, om ze vervolgens uit het oog te verliezen. Diezelfde pedofielen die 15 jaar later weer opgenomen moeten worden wegens het verkrachten en vermoorden van een driejarig meisje. Hebben die behandelaars nou oogkleppen op, verschilt de kliniek te veel van de samenleving of hebben ze daar ook al wachtlijsten?
__________________
HOMO HOMINI LVPVS (Hobbes)
Ads door Google
Oud 08-10-2005, 00:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ursa schreef op 08-10-2005 @ 01:38 :
Tja. Dan zou je de strafmaten moeten veranderen. Persoonlijk mag je zo'n vent van mij levenslang opsluiten, de ranzige gluiperd.

Dat zie je ook bij die incidenten van ontsnapte TBS'ers. Die lui kun je gewoon niet meer loslaten in de maatschappij zonder goede begeleiding. Ik doe nu natuurlijk geen recht aan de velen waarmee het wel goed afgelopen is, die niet weer in de fout gaan. (de excessen komen eerder in het nieuws) Maar ik erger me dooT aan een systeem dat pedofielen na een paar jaar weer aangepast verklaart, leefbaar in de samenleving, om ze vervolgens uit het oog te verliezen. Diezelfde pedofielen die 15 jaar later weer opgenomen moeten worden wegens het verkrachten en vermoorden van een driejarig meisje. Hebben die behandelaars nou oogkleppen op, verschilt de kliniek te veel van de samenleving of hebben ze daar ook al wachtlijsten?
Je haalt me de woorden uit de spreekwoordelijke mond. Maar ja, mensen halen hun schouders op, zeggen "tiswah", verklaren je voor Wilders-aanhanger en primitieveling omdat je 4 jaar voorwaardelijk en het mogen blijven beoefenen van het beroep belachelijk vindt, en gaan weer verder waar ze mee bezig waren...
Oud 08-10-2005, 01:00
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-10-2005 @ 01:04 :

Psychiater in kliniek blijkt verkrachter

De strafrechter in Dendermonde veroordeelde de psychiater deze week tot vier jaar voorwaardelijk. Zijn beroep mag hij blijven uitoefenen.

Werkelijk smerig.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 08-10-2005, 16:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Jongeren laten locomotief ontsporen

ROTTERDAM De spoorwegpolitie heeft vier jongeren gearresteerd die ervan worden verdacht dat ze een locomotief uit de rails hebben laten lopen, gisteren in de Rotterdamse Waalhaven. De jongens (14 tot 17 jaar) legden stenen tussen een wissel en gooiden stenen naar de trein.

Twee jongens werden meteen opgepakt, de derde werd vandaag aangehouden en de vierde meldde zichzelf bij de politie. Ze worden maandag voorgeleid.

De laatste dagen waren er meer gevallen van spoorvandalisme. Bij Vorden raakte een trein defect door een paal op de rails en gisteren reed een trein tussen Driebergen en Zeist op een bankschroef.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0500606B8.html

Hoe debiel kan je worden zeg...
Nou ja, als de NS de schade gaan verhalen dan leren ze het snel genoeg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-10-2005, 10:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Mogelijk 30.000 doden in Pakistaans Kashmir

ISLAMABAD - Naar schatting 30.000 mensen zijn om het leven gekomen als gevolg van de zware aardbeving zaterdag in Kashmir. Het epicentrum lag in het Pakistaanse deel van Kashmir waar volgens minister van Publieke Werken en Communicatie Tariq Farooq naar schatting 30.000 doden zijn gevallen.

De hoofdstad van Pakistaans Kashmir, Muzaffarabad, is volgens ooggetuigen volledig verwoest.

Soldaten buigen zich over de slachtoffers in Uri, ruim 100 kilometer ten noorden van Srinagar

Zaterdagavond stond het dodental van de zware aardbeving in Pakistan en India nog op drieduizend. Vier schokken, die een kracht van 7,6 op de schaal van Richter hadden, hebben in Noord-Pakistan en het noordwesten van India voor enorme schade gezorgd. Hele dorpen zijn met de grond gelijk gemaakt en grote gebouwen in onder meer de Pakistaanse hoofdstad Islamabad stortten in.

Het rampgebied is in de 24 uur na de beving getroffen door ten minste twintig naschokken. In de nacht van zaterdag op zondag zijn nog zeker twee zware naschokken gevoeld. Die hadden een kracht van respectievelijk 5,8 en 5,5 op de schaal ven Richter.

Regen

De hulpverlening werd in de nacht van zaterdag op zondag bemoeilijkt door zware regen en hagelbuien. "De mensen hebben niets waarme ze zich tegen wind en weer kunnen beschermen, en het regent dat het giet", aldus een verslaggever uit een dorp in het aardbevingsgebied.

Grootste ramp

De verwoestende aardbeving is de grootste ramp uit de Pakistaanse geschiedenis. Dat heeft de woordvoerder van president Musharraf zondag gezegd.

"Deze ramp is wat betreft kracht en schaal verreweg het grootste dat we tot nog toe hebben meegemaakt in de geschiedenis van Pakistan", zei majoor-generaal Shaukat Sultan tegen CNN. De islamitische republiek ontstond in 1947 uit de deling van het toenmalige Brits India.

http://www.nu.nl/news/605641/29/Moge...s_Kashmir.html
Oud 09-10-2005, 11:29
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Al-Qaeda plaatst vacature op internet

Uitgegeven: 9 oktober 2005 07:59
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2005 08:08
AMSTERDAM - Terreurgroep al-Qaeda heeft een vacature op internet geplaatst, waarin de groep zoekt naar mensen die kunnen helpen met het produceren van online verklaringen en video montages. Dat meldt persbureau Reuters.

De terreurgroep vraagt ook naar mensen die nieuwsberichten willen schrijven over de al-Qaeda strijders die actief zijn in Tsjetsjenië, Irak en andere gebieden waar gestreden wordt.

Aanhangers van al-Qaeda gebruiken internet om de statements van de groep te verspreiden. Ze zetten hun eigen websites op, die vaak verhuizen omdat providers de sites sluiten.

bron: nu.nl

__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 09-10-2005, 12:45
Verwijderd
VN-Mensenrechtencomité legt VS op de rooster.
NEW YORK, 21 september 2005 - Het VN-Mensenrechtencomité legt de VS het vuur aan de schenen. De instelling, die volgende maand in Genève vergadert, heeft niet-gouvernementele organisaties aangeschreven om bewijsmateriaal te leveren over Amerikaanse mensenrechtenschendingen bij de oorlog tegen het terrorisme.

De 18 onafhankelijke experts van het Mensenrechtencomité van de Verenigde Naties zullen zich vooral buigen over "de gevolgen van de Patriot Act en het statuut en de behandeling van gevangenen in Afghanistan, Guantanamo, Irak en andere detentiecentra buiten de Verenigde Staten”. Het Comité bekijkt de situatie in de VS voor het eerst sinds de aanslagen van september 2001.

De Patriot Act werd in oktober 2001 door het Amerikaanse parlement goedgekeurd om de Amerikaanse overheid "de nodige instrumenten" te bezorgen "om het terrorisme de pas af te snijden". Zowat alle Amerikaanse en de belangrijkste internationale mensenrechtenorganisaties hebben veel kritiek op de wet: ze vinden dat de tekst de rechten en vrijheden van mensen in de VS bedreigt. "De Patriot Act was voorbestemd om misbruiken in de hand te werken. De wet verzwakte het systeem van "checks and balances" in gerechtelijke aangelegenheden en zette de garanties rond eerlijke procesvoering opzij", zegt Jumana Musa van Amnesty International USA.

Het Meiklejohn Civil Liberties Institute, een instelling van de Universiteit van Californië in Berkeley, heeft een lijst met 180 mensenrechtenschendingen opgesteld die kunnen worden toegeschreven aan de VS. Door de Patriot Act komen verschillende burgerrechten in de verdrukking, maar het instituut gelooft dat de VS zich ook moeten verantwoorden voor moorden, foltering, willekeurige arrestaties en andere vormen van "onmenselijke behandeling". Veel van die uitschuivers vonden plaats in Afghanistan, in Irak met zijn beruchte gevangenis Abu Ghraib, en in Guantanamo Bay, de Amerikaanse legerbasis op Cuba waar gevangenen uit Afghanistan vastzitten.

Amerikaanse mensenrechtenorganisaties vinden het normaal dat de VN de situatie in de VS onderzoeken. “De VS zijn geen uitzondering. Vooral in de oorlog tegen het terrorisme van de laatste vier jaar heeft de Amerikaanse overheid veel schuld op zich geladen", zegt Norman Solomon, de directeur van het Institute for Public Accuracy in Washington.

Alle landen die het zogenaamde Internationaal Convenant over Burgerlijke en Politieke rechten hebben ondertekend, moeten om de vijf jaar bij het VN-Mensenrechtencomité verslag uitbrengen over de naleving van die principes. Het Amerikaanse verslag komt aan bod in de volgende zittingsperiode van het comité, die op 17 oktober begint. De experts zullen het officiële document kunnen vergelijken met gegevens die helemaal anders luiden.

In juli diende de stadsraad van Berkeley bij het VN-Mensenrechtencomité een rapport in dat het Meiklejohn Civil Liberties Institute samenstelde. Het biedt een overzicht van Amerikaanse mensenrechtenschendingen sinds september 2001.

Van de Amerikaanse regering krijgen de VN-experts niet veel medewerking. Bezoeken aan gevangenen in Irak, Afghanistan en Guantanamo werden geweigerd. (IPS)

De waarheid.nu
Oud 09-10-2005, 13:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 09-10-2005 @ 13:45 :
VN-Mensenrechtencomité legt VS op de rooster.
De waarheid.nu
Was al gepost, waardeloze bron bovendien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 09-10-2005, 13:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ruim 18.000 doden door aardbeving Pakistan en India

(Novum/AP) - Dorpelingen ruimden zondag met hun blote handen het puin van ingestorte scholen en huizen, in de hoop overlenden te vinden van de aardbeving die in Pakistan en India volgens de officiële cijfers aan meer dan 18.300 mensen het leven heeft gekost. De Pakistaanse televisiezender Aaj meldde zelfs dat in het Pakistaanse deel van Kashmir en het noordwesten van het land meer dan 25.000 doden zijn gevallen. In India zouden 360 doden zijn gevallen.

Reddingswerkers vonden zondag in de Pakistaanse hoofdstad Islamabad twee overlevenden, een jongen en een vrouw, in het puin van een negen verdiepingen tellend flatgebouw, dat was ingestort. Voor het overige bleef de schade in Islamabad beperkt.

De aardbeving, die een momentmagnitude had van 7,5, deed zich zaterdag voor in het bergachtige Kashmir en verwoestte tientallen dorpen. Veel getroffen gebieden waren als gevolg van aardverschuivingen onbereikbaar voor hulpverleners. Legerwoordvoerder Shaukat Sultan sprak van de grootste ramp in de geschiedenis van Pakistan. Onder de doden bevinden zich ook zo'n 215 Pakistaanse soldaten. Sultan zei dat in Pakistan 41.000 mensen gewond zijn geraakt. In India werd melding gemaakt van negenhonderd gewonden. In Afghanistan viel één dode, een 11-jarig meisje.

De aardbeving, die zich iets voor 9.00 uur 's morgens voordeed, deed gebouwen in de hoofdsteden van Pakistan, India en Afghanistan, die in een gebied van zo'n duizend kilometer breed liggen, ongeveer een minuut lang schudden. Mensen renden in paniek hun huizen en kantoren uit en op veel plaatsen vielen de communicatielijnen uit. Er deden zich urenlang naschokken voor, wat ziekenhuizen er uit angst voor nieuwe verwoestingen toe bracht gewonden buiten neer te leggen.

Zondag brachten Pakistaanse legerhelikopters troepen en voorraden naar bepaalde gebieden, maar in Balakot, een plaats in het noorden met dertigduizend inwoners, was van hulpverlening niets te bespeuren. Gewonden lagen op straat te wachten op medische hulp, bedekt met sjaals. Overlevenden droegen lijken op houten planken. De lichamen van vier kinderen, in de leeftijd van 4 tot 6, lagen onder een metalen golfplaat. Nabestaanden waren op zoek naar lakens om de lichamen in te kunnen rollen.

"We hebben niks om hen mee te begraven", zei een neef, Saqib Swati. Een stukje verderop stond Faizan Farooq, een 19-jarige scholier, voor zijn ingestorte school. Gevreesd werd dat zeker 250 leerlingen onder het puin lagen. Tientallen mensen, sommigen met mokers, maar een groot aantal zonder gereedschap, ruimden het puin en droegen lichamen weg.

Farooq zei direct na de aardbeving onder het puin bedolven kinderen te hebben horen huilen. "Nu is er geen teken van leven meer", zei hij. "Dit lukt ons niet zonder hulp van het leger. Niemand is ons komen helpen." Een 40-jarige man stond te huilen, Hij vertelde dat vier van zijn kinderen onder het puin lagen.

Elders in het honderd kilometer ten noorden van Islamabad gelegen Balakot vertelde winkelier Mohammad Iqbal dat twee basisscholen, een voor jongens en een voor meisjes, eveneens waren ingestort. Hij zei te vrezen dan meer dan vijfhonderd leerlingen waren omgekomen.

De Amerikaanse geologische dienst telde in de 24 uur na de aardbeving 22 naschokken, waaronder een met een momentmagnitude van 6,2. In India vielen de meeste doden in de grensplaatsen Uri, Tangdar en Punch en Srinagar, de zomerhoofdstad van de deelstaat Jammu en Kashmir.

In Islamabad zou zondag een acht leden tellend team van de Verenigde Naties aankomen om te bekijken wat de VN kunnen doen. "We weten dat elk uur telt bij een aardbeving van deze omvang en de Verenigde Naties staan klaar om het getroffen land op elke denkbare wijze te helpen", zei noodhulpcoördinator Jan Egeland vanuit het VN-hoofdkantoor in New York. Het Pakistaanse ministerie van buitenlandse zaken liet weten dat veel landen hulp hebben aangeboden.

http://www.nieuws.nl/bericht/5/62276
Oud 09-10-2005, 14:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-10-2005 @ 14:06 :
Was al gepost, waardeloze bron bovendien.
Én gruwelijke taalfouten
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 09-10-2005, 21:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-10-2005 @ 15:10 :
Én gruwelijke taalfouten
Ach, aan een collectief van verstokte communisten en overgebleven hippies kunnen we niet al te hoge eisen stellen kwa taalkundigheid.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-10-2005, 22:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-10-2005 @ 22:49 :
Ach, aan een collectief van verstokte communisten en overgebleven hippies kunnen we niet al te hoge eisen stellen kwa taalkundigheid.
Zullen we maar "qua" zeggen i.p.v. kwa?

Waarom niet? Ik heb over het algemeen binnen de (zeer) linkse partijen relatief veel zeer welbespraakte mensen gevonden tot nu toe. Ik kan voorbeelden noemen, maar ik denk dat dat niet nodig is.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 09-10-2005, 22:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-10-2005 @ 23:06 :
Zullen we maar "qua" zeggen i.p.v. kwa?
psst, wel woorden vernederlandsen he?
Hangt ervan af, als je 'welbespraakt' wil definiëren aan de hand van hoeveel decibel eruit komt dan moet ik je gelijk geven.

Maar ja, bij Che Guevara aanbidders boeit dat weinig, die zijn gewoon de realiteit kwijt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-10-2005, 23:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-10-2005 @ 23:16 :
psst, wel woorden vernederlandsen he?
Hangt ervan af, als je 'welbespraakt' wil definiëren aan de hand van hoeveel decibel eruit komt dan moet ik je gelijk geven.

Maar ja, bij Che Guevara aanbidders boeit dat weinig, die zijn gewoon de realiteit kwijt.
Zegt de man met de Gerrit Zalm-ava. Oh, de ironie, de ironie!
Oud 09-10-2005, 23:42
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-10-2005 @ 23:16 :
psst, wel woorden vernederlandsen he?
Hangt ervan af, als je 'welbespraakt' wil definiëren aan de hand van hoeveel decibel eruit komt dan moet ik je gelijk geven.

Maar ja, bij Che Guevara aanbidders boeit dat weinig, die zijn gewoon de realiteit kwijt.
Hoho. De GroenLinks-achterban bestaat voor het grootste deel uit intellectuele, goedverdienende, hoogopgeleide personen. Stel dat even niet op één lijn met die rooie rakkers van de SP.
Oud 09-10-2005, 23:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2005 @ 00:42 :
Hoho. De GroenLinks-achterban bestaat voor het grootste deel uit intellectuele, goedverdienende, hoogopgeleide personen. Stel dat even niet op één lijn met die rooie rakkers van de SP.
Om te regeren heeft GroenLinks toch echt de rooie rakkers van de SP nodig. Ik zou ook niet willen zeggen dat SP-achterban geen verstand van zaken heeft.
Oud 10-10-2005, 00:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-10-2005 @ 00:17 :
Zegt de man met de Gerrit Zalm-ava. Oh, de ironie, de ironie!
Dat dient een doel, daar gaan mensen zonder nuance zich blind op staren zodat ze geen zinnige kritiek kunnen leveren op wat ik zeg.

En hey, ik maak geen verkeerd onderscheid, ik kijk alleen naar wat de geluidsmeter me zal zeggen, en dan dringt een verschil tussen SamenPlunderen en GroenLiefhebbers zich toch op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-10-2005, 00:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Ik ben geabonneerd op het blad van het wetenschappelijk bureau van de SP (Spanning), met iedere maand een nieuwe drammerige column van Ronald van Raak
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 10-10-2005, 11:18
Mujahideen
Mujahideen is offline
Dodental aardbeving mogelijk 40.000
ISLAMABAD Het dodental na de zware aardbeving in Azië blijft oplopen. Het staat officieel op ruim 30.000,maar er wordt ook aan aantal genoemd van meer dan 40.000.

Het reddingswerk en de hulpverlening beginnen steeds meer op gang te komen, maar veel gebieden zijn door onder meer aardverschuivingen slecht te bereiken. Honderdduizenden Pakistanen, Indiërs en Afghanen zijn dakloos geworden.

Na een oproep van president Musharraf sturen steeds meer landen noodhulp en reddingsteams naar Pakistan, dat het zwaarst is getroffen. Er is een tekort aan graafmachines en ander materieel.
nos.nl

Mogelijk de grootste ramp in de geschiedenis van Pakistan en je hoort er zo weinig over in de Nederlandse media.
Ads door Google
Oud 10-10-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 10-10-2005 @ 12:18 :
Dodental aardbeving mogelijk 40.000

Mogelijk de grootste ramp in de geschiedenis van Pakistan en je hoort er zo weinig over in de Nederlandse media.
Integenstelling tot de berichtgeving over Katerina en Rita.
Maar hé, Amerika is nét iets interessanter dan Pakistan.
Oud 10-10-2005, 11:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Giro 800800 geopend voor Pakistan
DEN HAAG Gironummer 800800 is geopend voor een nationale inzamelingsactie voor de slachtoffers van de aardbeving in Zuid-Azië. Tot de nationale actie is besloten door de SHO, de Samenwerkende Hulporganisaties.

Vannacht is een team van hulpverleners van vliegveld Eindhoven vertrokken naar Pakistan. Vanmiddag vertrekt een tweede toestel. Er gaan onder meer artsen mee en speurhonden die getraind zijn in het zoeken naar slachtoffers onder puin.

De regering heeft een miljoen euro aan hulp toegezegd. Sommige SHO-organisaties hadden individueel al initiatieven voor noodhulp aan het gebied genomen.

nos.nl
Oud 10-10-2005, 11:24
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
S. schreef op 10-10-2005 @ 12:21 :
Integenstelling tot de berichtgeving over Katerina en Rita.
Maar hé, Amerika is nét iets interessanter dan Pakistan.
Zes dagen na de overstromingen in Guatemala zijn die berichtgevingen nog steeds hot. In Pakistan zijn nu al meer dan 19300 doden bevestigd.
Oud 10-10-2005, 11:35
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik weet niet over welke media jullie het hebben, maar er wordt uitgebreid aandacht aan besteed, zover ik kan zien.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 10-10-2005, 11:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 10-10-2005 @ 12:35 :
Ik weet niet over welke media jullie het hebben, maar er wordt uitgebreid aandacht aan besteed, zover ik kan zien.
Uitgebreid? Ik heb zaterdag en zondag bar weinig op de Nederlandse kanalen erover kunnen zien.
Waar blijven trouwens de activiteiten om geld en andere soorten hulp voor de slachtoffers op te brengen? Ik bedoel waarom zie ik geen benefietconcerten of zoiets? 40.000 is niet niets.
Oud 10-10-2005, 11:42
Verwijderd
Muja, misschien komt dat nog wel.

Overigens laten Arabische landen ook niet van zich horen. Japan en China zijn zelfs eerder.
Oud 10-10-2005, 11:51
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 10-10-2005 @ 12:40 :
Uitgebreid? Ik heb zaterdag en zondag bar weinig op de Nederlandse kanalen erover kunnen zien.
Ik kan me voorstellen dat het getroffen gebied niet al te gemakkelijk bereikbaar is.

Citaat:
Mujahideen schreef op 10-10-2005 @ 12:40 :

Waar blijven trouwens de activiteiten om geld en andere soorten hulp voor de slachtoffers op te brengen? Ik bedoel waarom zie ik geen benefietconcerten of zoiets? 40.000 is niet niets.
Er is inmiddels een gironummer geopend.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 10-10-2005, 12:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
40.000 doden door aardbeving
ISLAMABAD - Het dodental als gevolg van de aardbeving in het noorden van Pakistan loopt mogelijk op tot 40.000. Dat blijkt uit onofficiële schattingen die maandagochtend door Pakistaanse media naar buiten werden gebracht. Unicef en een hoge Pakistaanse regeringsfunctionaris spraken maandagochtend ook over 30.000 tot 40.000 doden.

"We hebben van de regering te horen gekregen dat er 30.000 tot 40.000 mensen zijn omgekomen", aldus Unicef-woordvoerster Julia Spry Leverton. Een hoge Pakistaanse regeringsfunctionaris heeft tegen het persbureau AFP het dodental bevestigd en sprak van meer dan 60.000 gewonden. De militaire machthebbers zeiden maandag dat er in de zwaarst getroffen gebieden "een hele generatie verloren is gegaan". Veel kinderen verloren het leven.

De minister van Communicatie van het Pakistaanse deel van de regio Kashmir, Tariq Farooq, zegt volgens mediaberichten dat er alleen al in zijn provincie 30.000 doden zijn gevallen. In de aangrenzende North-West Frontier Province verloren volgens onafhankelijke bronnen circa 9000 mensen het leven. De beving van zaterdag had een kracht van 7,6 op de schaal van Richter.

Muzaffarabad
De hoofdstad van Kashmir, Muzaffarabad, behoort tot de zwaarst getroffen gebieden. Zeker 70 procent van de gebouwen is ingestort en 11.000 mensen vonden er de dood. De Pakistaanse premier Shaukat Aziz stelde zondagavond het dodental in zijn land op 20.000.

Het dodental in het Indiase deel van Kashmir staat vooralsnog op 656. Bijna duizend mensen raakten gewond, aldus het Indiase ministerie van Binnenlandse Zaken. Duizenden woningen zijn ingestort.

nu.nl
Oud 10-10-2005, 13:10
Mujahideen
Mujahideen is offline
Quake toll soars above 30,000

ISLAMABAD, Pakistan (CNN) -- The death toll has soared to 30,800 in the aftermath of the worst earthquake to hit Pakistan, as nations around the world try to get aid to the northern parts of the devastated country and to Kashmir.

Pakistan says it has been overwhelmed by the disaster, but the international community is beginning to come through after President Gen. Pervez Musharraf pleaded for helicopters to get relief supplies to people in remote and mountainous towns and villages.

The 7.6-magnitude quake on Saturday morning was felt across South Asia, from central Afghanistan to western Bangladesh, shaking three nations and bringing down a large apartment building in the Pakistani capital of Islamabad. (See video on survivors pulled from rubble )

About 43,000 people were injured in the quake, Pakistani Prime Minister Shaukat Aziz told CNN's "Late Edition with Wolf Blitzer" on Sunday.

Regarding the casualty figures, he said: "They will certainly go up."

At midday Monday, an incomplete count from Pakistan, including Pakistan-controlled Kashmir, put the number of dead at 30,000, government, police and hospital officials said.

Pakistani Interior Minister Aftab Sherpao said at least 17,000 people had died in Pakistani-controlled Kashmir alone.

Although the majority of Indian-controlled Kashmir was spared the devastation, it is estimated that 80 percent of the border town of Udi, India, was destroyed.

So far 799 people have died in Indian-controlled Kashmir, with one death in Afghanistan, officials say.

The epicenter of the quake was in Muzaffarabad, the capital of Pakistan-administered Kashmir, which sits in the Himalayan foothills 60 miles (96 kilometers) northeast of Islamabad. (Full story)

The Pakistani army hospital in Muzaffarabad suffered heavy damage, and mass burials were being held on Monday.

Also badly hit was Pakistan's North-West Frontier province, where many villages were completely leveled and roads destroyed, making travel all but impossible.

"In certain areas, almost entire towns, they have vanished from the scene," Pakistan's military spokesman, Maj. Gen. Shaukat Sultan, told CNN. The country, he said, has launched its largest relief operation.

CNN's Matthew Chance, reporting Monday from said the city of Balakot, in the North-West Frontier province, described a "scene of utter devastation," saying nearly every building in the tourist town of 250,000, had been destroyed. (Eyewitness accounts)

People picked through the rubble with pick axes and their bare hands, looking for family and friends, Chance said, adding there were only four doctors to serve the thousands of injured.

Relief and rescue workers have yet to reach 30 to 40 percent of the affected areas, said military spokesman, Brig. Shah Jahan.

In a report from The Associated Press, the United Nations warned that more than 2.5 million people are in need of shelter following the earthquake.

'Bear with us'
Unknown numbers of Pakistanis are sleeping in the open in near freezing temperatures at night and they've lost everything. Across wide areas there is no power, or adequate food or water.

Stunned Pakistanis have camped out in the streets overnight, fearful of returning home because of aftershocks, one of which measured 6.2 in magnitude.

Some slept in their cars, while others gathered in outdoor areas such as soccer fields.

Many survivors have been critical of the government's relief operation. They say thousands still need help, and with only a trickle of aid, angry Kashmiris were blocking roads and demanding relief. (Full story)

Meeting with emotionally charged victims Gen. Pervez Musharraf has appealed for patience and calm.

"For heaven's sake bear with us. There are certain limitations. We are trying our best,'' he said.

Government officials are focusing on getting help to dig survivors from the rubble, take them to hospitals and begin repairing the region's shattered infrastructure.

Prime minister Aziz has appealed to the international community to send heavy-lift helicopters as well as tents, blankets, medicine and "hundreds of millions of dollars."

Nations come forward
Planes packed with supplies are arriving, while rescue teams are being dispatched to help those who have been left injured, homeless or stranded. (Full story)

Late Sunday, the White House announced the United States would provide initial aid of up to $50 million for reconstruction and relief efforts in Pakistan. (Full story)

U.S. President George W. Bush has become an ally of Pakistan, using the nation's help since the September 11 attacks on America, and he was quick to come forward with help.

The United States is flying over five CH-47 Chinook helicopters and three UH-60 Blackhawk helicopters from Afghanistan, the Central Command said in a written statement.

British Prime Minister Tony Blair said ties to Pakistan "are made even closer by the large population of British citizens who trace their origin to the Kashmir region. Such ties make the growing number of casualties even harder to bear."

A second emergency team from Britain arrived Sunday in Islamabad, the Foreign Office said, bringing fire brigades and search dogs.

European Union Commissioner Louis Michel said he was sending $4.4 million in emergency relief aid to the stricken region.

The United Nations has been coordinating relief efforts from the international airport in Islamabad, said Jan Egeland, U.N. undersecretary for humanitarian affairs.

A U.N. team arrived there at dawn Sunday, he said, and the operation was "growing by the hour."

But the need is staggering, Egeland added, with the number of homeless rivaling those left without shelter after last year's tsunami in South Asia.

"There will be need for hundreds of thousands of tents and emergency shelter for all the people who have lost everything," he said.

Still a military zone
From Indian-controlled Kashmir, Time South Asia Bureau Chief Alex Perry said despite the widespread damage and pressing humanitarian needs, security concerns remained paramount, he said.

"There's no doubt at all that it's still a military zone," he said, adding that checkpoints were holding up the passage of aid to the region.

"There is an immediate fear that this might be an opportunity for militants to start pouring over the border from Pakistan into Kashmir," he said.

But political tensions between India and Pakistan over the Kashmir region appeared to take a back seat as Indian Prime Minister Manmohan Singh called Musharraf and offered help.

"We have offered all possible assistance for rescue and relief measures," Indian foreign ministry spokesman Navtej Sarna told CNN from New Delhi.

"We see this as a major humanitarian disaster for the people of this region."

Musharraf said he thanked the Indian leader for the offer. "Whatever we need, we will certainly ask," he said, though he noted that there is "a little bit of sensitivity there."

The two nations have fought three wars -- two of them over Kashmir -- since independence from British rule in 1947.

CNN
Oud 10-10-2005, 13:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 10-10-2005 @ 12:40 :
Waar blijven trouwens de activiteiten om geld en andere soorten hulp voor de slachtoffers op te brengen? Ik bedoel waarom zie ik geen benefietconcerten of zoiets? 40.000 is niet niets.
Het zou voor het eerst zijn dat er binnen een dag een benefietconcert staat.

Sleutelwoorden voor de rest: beeldvorming, ver-van-m'n-bed-show, Pakistan boeit gewoon niet, lullig dat die mensen dood zijn, en alles, maar we hebben er te weinig mee te maken om het echt boeiend te vinden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-10-2005, 13:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 14:40 :
Het zou voor het eerst zijn dat er binnen een dag een benefietconcert staat.
Waar zit jij met je hoofd? De eerste aardbeving was zaterdagochtend. Er zijn nu al ruim 48 uur verstreken. Zeg geen domme dingen.

Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 14:40 :
Sleutelwoorden voor de rest: beeldvorming, ver-van-m'n-bed-show, Pakistan boeit gewoon niet, lullig dat die mensen dood zijn, en alles, maar we hebben er te weinig mee te maken om het echt boeiend te vinden.
Spreek voor jezelf. Er zijn een hoop mensen die het wel boeit. Jij bent niks, jij bent nutteloos, niet die mensen.
Kijk eens naar de tsunami-ramp. Toen trokken er veel mensen hun portemonnee ervoor open. Ik heb goede hoop dat dat nu ook zal gebeuren.
Oud 10-10-2005, 13:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 10-10-2005 @ 14:45 :
Waar zit jij met je hoofd? De eerste aardbeving was zaterdagochtend. Er zijn nu al ruim 48 uur verstreken. Zeg geen domme dingen.
Het zou voor het eerst zijn dat er binnen twee dagen een benefietconcert staat.

Citaat:
Mujahideen schreef op 10-10-2005 @ 14:45 :
Spreek voor jezelf. Er zijn een hoop mensen die het wel boeit. Jij bent niks, jij bent nutteloos, niet die mensen.
Kijk eens naar de tsunami-ramp. Toen trokken er veel mensen hun portemonnee ervoor open. Ik heb goede hoop dat dat nu ook zal gebeuren.
Goed plan, gaan schelden als iemand je geconfronteerd met menselijk gedrag dat je zelf ook zal vertonen, op die manier lijkt het net alsof je er zelf niet aan doet.

Hebben we hier trouwens de lange teen van de afkomst te pakken waar ik nu op sta te trappen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-10-2005, 13:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Trouwens, uit een land dat wel boeit:

Angela Merkel wordt bondskanselier

BERLIJN Angela Merkel wordt de nieuwe bondskanselier van Duitsland. Dat is de uitkomst van overleg tussen Merkels CDU/CSU en de SPD van de huidige bondskanselier Gerhard Schröder.

Merkel wordt de eerste vrouwelijke bondskanselier. De SPD zou in ruil voor het bondskanselierschap een aantal zware ministersposten krijgen, waaronder die van Buitenlandse Zaken, Financiën en Justitie. De SPD krijgt acht ministers, de CDU/CSU levert zes bewindslieden.

CSU-leider Edmund Stoiber zou de nieuwe minister van Economische Zaken worden. Op een persconferentie later vandaag worden meer bijzonderheden bekend.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...0F00604C6.html

Alleen jammer dat die aartsconservatief van een Stoiber nog iets belangrijks te doen krijgt ook.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-10-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 14:54 :
Trouwens, uit een land dat wel boeit:


Alleen jammer dat die aartsconservatief van een Stoiber nog iets belangrijks te doen krijgt ook.
Interesse tonen is iets subjectiefs, dus smijt niet zo met die loze termen, wil je?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.