Oud 25-02-2006, 23:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dit is het topic waar nieuwsberichten terecht kunnen zonder discussiewaarde.

Hier vallen dus zowel berichten onder als:
"Vrouw bijt slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in maag"

of:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"

Mark Almighty hoopt met deze nieuwe regeling dat het discussie-gehalte weer wat omhoog gaat op N&A en hij niet steeds met pijn in het hart topics weer on-topic moet gaan helpen die wel erg serieus zijn, maar waar weinig of niks over te zeggen valt behalve: "goh, wat erg" enzo.

Laatst gewijzigd op 25-02-2006 om 23:21.
Advertentie
Oud 25-02-2006, 23:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
lol

je hebt de tekst aangepast

Er zijn wel meer redenen dan het risico een aanslag te plegen om iemand ongewenst te verklaren, MA.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-02-2006, 23:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-02-2006 @ 23:32 :
lol

je hebt de tekst aangepast

Er zijn wel meer redenen dan het risico een aanslag te plegen om iemand ongewenst te verklaren, MA.
Ja, als ze contact met iemand onderhouden die Gatara onwelgevallig zijn.
Oud 25-02-2006, 23:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-02-2006 @ 23:33 :
Ja, als ze contact met iemand onderhouden die Gatara onwelgevallig zijn.
erm.. een hamasleider ontmoeten staat ook in de EU en de VS te boek als een ontmoeting met een leider van een terroristische organisatie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-02-2006, 23:46
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-02-2006 @ 23:36 :
erm.. een hamasleider ontmoeten staat ook in de EU en de VS te boek als een ontmoeting met een leider van een terroristische organisatie.
Ja, hamas is evil, maar wat is er mis met het ontmoeten daarvan, maakt dat jou ook evil?

Is het zo absurd dat niet iedereen 1 kant van het verhaal wilt weten?
Oud 25-02-2006, 23:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 25-02-2006 @ 23:46 :
Ja, hamas is evil, maar wat is er mis met het ontmoeten daarvan, maakt dat jou ook evil?

Is het zo absurd dat niet iedereen 1 kant van het verhaal wilt weten?
Het maakt je niet evil, maar ongewenst. Net zoals ik ook niet iemand in mijn huis wil laten als ie het terroristenmannetje op zolder wilt ontmoeten.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-02-2006, 00:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-02-2006 @ 23:36 :
erm.. een hamasleider ontmoeten staat ook in de EU en de VS te boek als een ontmoeting met een leider van een terroristische organisatie.
Gretta Duisenburg for fuck's sake. Doe niet zo spastisch elke keer als het om iets Israël-gerelateerds gaat.
Oud 26-02-2006, 00:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-02-2006 @ 00:05 :
Gretta Duisenburg for fuck's sake. Doe niet zo spastisch elke keer als het om iets Israël-gerelateerds gaat.
Je snapt niet waarom ik dat zei he?

Ze maakt er een groot drama van dat ze niet is toegelaten, terwijl dat helemaal niet zo vreemd is als je niet wordt toegelaten tot een land als dat je eerder van die gelegenheid gebruik gemaakt hebt een terroristenleider te ontmoeten.

(stel meneer Coskun komt uit Turkije naar Nederland om Bouyeri te ontmoeten,.. dan kun je er vergif op nemen dat meneer Coskun de volgende keer niet meer toegelaten wordt tot Nederlands grondgebied)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-02-2006, 00:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-02-2006 @ 00:08 :
Je snapt niet waarom ik dat zei he?

Ze maakt er een groot drama van dat ze niet is toegelaten, terwijl dat helemaal niet zo vreemd is als je niet wordt toegelaten tot een land als dat je eerder van die gelegenheid gebruik gemaakt hebt een terroristenleider te ontmoeten.
Dus als ik Hamas ontmoet, mag ik Israél niet meer in omdat ik dan 'evil' ben? Wat een bullshit. Je zoekt het weer lekker ver moet ik zeggen.
Oud 26-02-2006, 00:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-02-2006 @ 00:09 :
Dus als ik Hamas ontmoet, mag ik Israél niet meer in omdat ik dan 'evil' ben? Wat een bullshit. Je zoekt het weer lekker ver moet ik zeggen.
zie edit

en je leest ffs niet

ik heb het niet over evil, maar over ongewenst zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-02-2006, 00:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-02-2006 @ 00:08 :
Je snapt niet waarom ik dat zei he?

Ze maakt er een groot drama van dat ze niet is toegelaten, terwijl dat helemaal niet zo vreemd is als je niet wordt toegelaten tot een land als dat je eerder van die gelegenheid gebruik gemaakt hebt een terroristenleider te ontmoeten.

(stel meneer Coskun komt uit Turkije naar Nederland om Bouyeri te ontmoeten,.. dan kun je er vergif op nemen dat meneer Coskun de volgende keer niet meer toegelaten wordt tot Nederlands grondgebied)
Hoezo niet? Sinds wanneer is het verboden gevangenen te bezoeken?
Oud 26-02-2006, 00:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-02-2006 @ 00:15 :
Hoezo niet? Sinds wanneer is het verboden gevangenen te bezoeken?
Snap je nu echt niet dat het niet normaal is dat je een terroristenleider bezoekt?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-02-2006, 00:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-02-2006 @ 00:18 :
Snap je nu echt niet dat het niet normaal is dat je een terroristenleider bezoekt?
Ik snap dat jij heel geforceerd naar redenen zit te zoeken om Gretta Duisenberg zwart te maken.
Oud 26-02-2006, 00:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-02-2006 @ 00:20 :
Ik snap dat jij heel geforceerd naar redenen zit te zoeken om Gretta Duisenberg zwart te maken.
ik snap dat jij spoken ziet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-02-2006, 00:21
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-02-2006 @ 23:50 :
maar ongewenst. Net zoals ik ook niet iemand in mijn huis wil laten als ie het terroristenmannetje op zolder wilt ontmoeten.
Dit begrijp ik niet, zou je het willen toelichten?

Overigens is het wel erg eenzijdig om alleen Hamas een terroristische groep te noemen, daar Israel precies hetzelfde doet, en dus een terroristische staat is.
Oud 26-02-2006, 00:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 26-02-2006 @ 00:21 :
Dit begrijp ik niet, zou je het willen toelichten?


Volgens de Nederlandse wetgeving is het zo:

Met toepassing van artikel 21 van de Vreemdelingenwet bent u door de Minister van Justitie ongewenst verklaard.



1. Redenen voor ongewenstverklaring

U bent ongewenst verklaard om de hiervoor aangekruiste reden(en).

· U bent ongewenst verklaard omdat u bij herhaling een bij de Vreemdelingenwet strafbaar feit heeft begaan.

· U bent ongewenst verklaard omdat u bent veroordeeld voor een misdrijf waarvoor een gevangenisstraf van 3 jaar of meer geldt.

· U bent ongewenst verklaard omdat u een gevaar voor de openbare orde, de openbare rust of de nationale veiligheid vormt. Tevens mag u niet in Nederland verblijven volgens één van de bepalingen van artikelen 9, 9a of 10 van de Vreemdelingenwet.

· U bent ongewenst verklaard op grond van een internationaal verdrag.

· U bent ongewenst verklaard in het belang van de internationale betrekkingen van Nederland.



Waarom zou het voor een land als Israel zoveel anders zijn? Sterker nog, ik denk dat hun nationale wetgeving nog iets strenger is vanwege de panibele situatie waarin het zich bevindt.

Citaat:

Overigens is het wel erg eenzijdig om alleen Hamas een terroristische groep te noemen, daar Israel precies hetzelfde doet, en dus een terroristische staat is.
zucht
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-02-2006, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-02-2006 @ 00:18 :
Snap je nu echt niet dat het niet normaal is dat je een terroristenleider bezoekt?
Wat zijn Gretta haar intenties, met het bezoeken van een radicaal islamitische teroristen leider, volgens jou?
Oud 26-02-2006, 00:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-02-2006 @ 00:33 :
Wat zijn Gretta haar intenties, met het bezoeken van een radicaal islamitische teroristen leider, volgens jou?
Denk je dat de intenties van meneer Coskun 100% duidelijk zijn voor de NLse staat in mijn fictief voorbeeld?

Je moet vanuit de staat denken en de veiligheid voor de staat, niet vanuit mij en wat ik van haar vind.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 26-02-2006, 01:36
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-02-2006 @ 00:24 :


Volgens de Nederlandse wetgeving is het zo:

Met toepassing van artikel 21 van de Vreemdelingenwet bent u door de Minister van Justitie ongewenst verklaard.



1. Redenen voor ongewenstverklaring

U bent ongewenst verklaard om de hiervoor aangekruiste reden(en).

· U bent ongewenst verklaard omdat u bij herhaling een bij de Vreemdelingenwet strafbaar feit heeft begaan.

· U bent ongewenst verklaard omdat u bent veroordeeld voor een misdrijf waarvoor een gevangenisstraf van 3 jaar of meer geldt.

· U bent ongewenst verklaard omdat u een gevaar voor de openbare orde, de openbare rust of de nationale veiligheid vormt. Tevens mag u niet in Nederland verblijven volgens één van de bepalingen van artikelen 9, 9a of 10 van de Vreemdelingenwet.

· U bent ongewenst verklaard op grond van een internationaal verdrag.

· U bent ongewenst verklaard in het belang van de internationale betrekkingen van Nederland.



Waarom zou het voor een land als Israel zoveel anders zijn? Sterker nog, ik denk dat hun nationale wetgeving nog iets strenger is vanwege de panibele situatie waarin het zich bevindt.[/B]
Ik zie de gelijkenis met de Nederlandse wetgeving niet. De vreemdelingenwet bepaald wanneer een vreemdeling wel of niet Nederlander kan worden. Dus dan heeft ie al een verblijfsvergunning, en wil ie Nederlander worden.
Bij Gretta is het zo dat de toegang tot het land wordt geweigerd, niet het Israelische staatsburgerschap.

En mij ging het vooral om de reden waarom de toegang tot Israel wordt geweigerd. Als praten met hamas zo slecht is, moeten Poetin en Erdogan namelijk ook tot persona non grata worden verklaard.
Citaat:
zucht
ik zucht toch ook niet als jij hamas tot niet sprekendswaardige terroristische groep degradeert.
De afgelopen weken heeft het Israelische leger weer flink thuisgehouden, en hamas heeft daar niet eens op gereageerd. Ik weet niet hoor, maar als er een terroristsische groep zit in het MO, is het Israel wel.
Oud 26-02-2006, 03:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
De NLse wetgeving was om te laten zien wanneer iemand als ongewenst beschouwd kan worden en toegang tot Nederlands grondgebied ontzegd kan worden. Het is niet vreemd dat Israel zelfs strengere regels hanteert, gezien het aantal aanslagen op haar grondgebiedn (in tegenstelling tot Nederland).

Je met je in mijn ogen achterlijke vergelijking Israel - Hamas valt sowieso uit de boot. Niet vanwege het feit dat de twee niet te vergelijken zijn (en ik heb geen zin om daar wéér mijn energie aan te verspillen om het verschil uit te leggen (daar gebruik je maar de zoekfunctie voor)), maar domweg vanwege het feit dat je het ook inderdaad anders kan uitleggen: als mazool mij niet in Ramallah wil hebben omdat ik met sharansky heb gekletst en mij hierdoor een ongewenst burger vindt, dan is dat zn goed recht.

(hier wil ik sharansky echter niet met een hamasleider gaan vergelijken, maar anders vrees ik dat je nog steeds niet door hebt waar het hier om draait)

Bovendien is de Hamas volgens zowel de EU, de VS als Israel een terroristische organisatie. Daar baseer ik mij op wanneer ik spreek over een terroristische organisatie.
(en ja, goh, dat komt toevallig overeen met mijn echte mening over de Hamas)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-02-2006, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-02-2006 @ 00:45 :


Je moet vanuit de staat denken en de veiligheid voor de staat, niet vanuit mij en wat ik van haar vind.
Op wat voor een manier zou greta gevaarlijk zijn dan?
Oud 26-02-2006, 11:22
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Woedende betogers bij Britse ambassade Teheran
Zondag 26 Februari 2006

TEHERAN (ANP) - Honderden woedende Iraniërs zijn zondag naar de Britse ambassade in Teheran getrokken. Zij riepen leuzen als ,,Dood aan het Verenigd Koninkrijk!'', verbrandden Deense en Amerikaanse vlaggen en eisten de sluiting van de diplomatieke missie.

Iran heeft westerse krachten ervan beschuldigd achter de aanslag op de Gouden Moskee van Samarra te zitten, een van de heiligste plaatsen van de sjiieten. Het Westen zou zo een burgeroorlog willen uitlokken tussen soennieten en sjiieten.

De betogers uitten ook hun woede over de spotprenten van de profeet Mohammed die in een Deense krant zijn verschenen. Er zou sprake zijn van een zionistisch complot om tweedracht te zaaien.

Bron
Oud 26-02-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-02-2006 @ 11:22 :
Iran heeft westerse krachten ervan beschuldigd achter de aanslag op de Gouden Moskee van Samarra te zitten
kuchRijksdagkuch
Oud 26-02-2006, 12:36
Verwijderd
Die lui zouden hun voetbalcompetitie wat meer moeten promoten, dan kunnen ze die stadions slopen in plaats van ambassades.
Oud 26-02-2006, 12:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-02-2006 @ 10:55 :
Op wat voor een manier zou greta gevaarlijk zijn dan?
Dat is niet aan mij maar voor de AIVD, CIA en Mossad te bepalen. Helaas voor jou werk ik voor geen van allen, dus kan ik hier ook geen antwoord op geven.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 26-02-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-02-2006 @ 12:54 :
Dat is niet aan mij maar voor de AIVD, CIA en Mossad te bepalen. Helaas voor jou werk ik voor geen van allen, dus kan ik hier ook geen antwoord op geven.
Maar Israel zou op geen manier fout kunnen zitten in deze kwestie?
Oud 26-02-2006, 15:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-02-2006 @ 14:20 :
Maar Israel zou op geen manier fout kunnen zitten in deze kwestie?
Misschien. Maar je kunt met je natte vinger wel aanvoelen dat het voor Israel wat anders zou zijn als mevrouw Gretta van het Artsen zonder Grenzen zou zijn in plaats van gelieerd aan pro-Palestijnse organisaties.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-02-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-02-2006 @ 11:22 :
Woedende betogers bij Britse ambassade Teheran
Zondag 26 Februari 2006

TEHERAN (ANP) - Honderden woedende Iraniërs zijn zondag naar de Britse ambassade in Teheran getrokken. Zij riepen leuzen als ,,Dood aan het Verenigd Koninkrijk!'', verbrandden Deense en Amerikaanse vlaggen en eisten de sluiting van de diplomatieke missie.

Iran heeft westerse krachten ervan beschuldigd achter de aanslag op de Gouden Moskee van Samarra te zitten, een van de heiligste plaatsen van de sjiieten. Het Westen zou zo een burgeroorlog willen uitlokken tussen soennieten en sjiieten.

De betogers uitten ook hun woede over de spotprenten van de profeet Mohammed die in een Deense krant zijn verschenen. Er zou sprake zijn van een zionistisch complot om tweedracht te zaaien.

Bron
Niet Gek als ze een reden willen hebben om hun soldaten daar te houden. Maar of het ook zo is? Joost zal het weten. ( Niet Joostje van het forum )
Oud 26-02-2006, 18:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik snap niet dat die Iraniers in die grote propagandashit trappen

Het komt mooi uit voor Ahmadinejad om het westen weer de schuld te geven van alles en nog wat nu het vuur van de cartoons nog smeulende is en het westen klaar staat om Iran ernstige vragen te stellen over zijn verrijkt uraniumprogramma.

Mij lijkt het stug dat de moskee door het VK ofzo vernield zijn. Mocht het wel zo zijn, wat ik ten zeerste betwijfel, bouwen ze maar een nieuwe.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-02-2006, 19:48
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Rice kan Arabische partners niet overtuigen

Op een rondreis langs Arabische bondgenoten stuitte Condoleezza Rice deze week op onbegrip en kilte, of het nu ging over Hamas, Iran of democratisering.


Door onze redacteur Carolien Roelants

Rotterdam, 25 febr. Haar rondreis langs Arabische bondgenoten heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice deze week weinig vreugde opgeleverd.

Haar oproep tot het afsnijden van financiële steun aan het Palestijnse bestuur als dat straks wordt overgenomen door de moslimfundamentalistische organisatie Hamas, werd in Egypte en Saoedi-Arabië ronduit verworpen. Haar pleidooien voor interne democratisering vallen altijd slecht bij autoritaire Arabische leiders, dus deze week ook. Zelfs haar aandringen op steun voor internationale maatregelen tegen het omstreden nucleaire programma van Iran ontmoette geen enthousiasme.

„Er is nog geen bewijs dat ze [Iran] atoomwapens produceren”, zei de Saoedische minister van Buitenlandse Zaken, prins Saud al-Faisal woensdag. Zowel in Egypte, als in de Golfstaten, alle sunnitisch, worden de bedoelingen van de shi’itische islamitische republiek grondig gewantrouwd. Maar de Arabische leiders vinden dat Washington met twee maten meet – de Amerikanen hebben immers geen moeite met het algemeen aangenomen Israëlische kernwapenprogramma. Dat wil niet zeggen dat de Arabische wereld, op een enkele uitzondering na, Iran steunt. Maar sancties wil ze ook niet.

Wat betreft Hamas zat Rice helemaal in een moeilijk parket. De Verenigde Staten, en het Westen in het algemeen, hebben de Palestijnse verkiezingen die Hamas vorige maand als grote overwinnaar opleverden toegejuicht als democratisch voorbeeld. Alleen de overwinnaar beviel niet. Hamas, dat Israël niet erkent en vooralsnog weigert geweld af te zweren, „moet kiezen tussen terrorisme en politiek”, zei Rice in Kairo en Riad.

Om dat af te dwingen wil Washington dat alle internationale hulp aan de Palestijnse Autoriteit wordt gestaakt als de Hamas-regering aantreedt, wat tot een snel faillissement zou leiden. Wel suggereerde Rice dat een deel van het geld als humanitaire hulp aan de Palestijnse bevolking zou kunnen worden gestuurd. Maar Egypte noch Saoedi-Arabië wilde daarvan weten. „Hoe wilt u het verschil maken tussen humanitaire hulp en niet-humanitaire hulp?”, vroeg haar Saoedische collega op een gezamenlijke persconferentie in Riad. „Ze hebben alle twee nodig, infrastructurele en humanitaire hulp.”

In Riad was de stemming op de persconferentie nog vriendelijk, wat in Kairo niet altijd het geval was. Minister Ahmed Aboul Gheit vond dat Hamas tijd moest krijgen. Volgens de Egyptenaren zal de organisatie zonder twijfel bijdraaien.

Niet dat de Egyptische regering zo gesteld is op Hamas – integendeel. De Egyptische autoriteiten zijn zeer beducht voor de aanmoedigende uitwerking die de grote verkiezingsoverwinning van Hamas op hun eigen fundamentalistische oppositie kan hebben. Hamas’ moederorganisatie, de Moslimbroederschap, heeft eind vorig jaar haar zeteltal in het parlement tot 88 van de 454 vervijfvoudigd hoewel de regering de omstandigheden zo moeilijk mogelijk had gemaakt. Niet voor niets heeft president Mubarak vorige week de gemeenteraadsverkiezingen die dit jaar moesten worden gehouden, twee jaar uitgesteld.

Maar een financieel beleg van de Palestijnen is niet iets dat een Arabische leider aan zijn bevolking kan verkopen. Zo’n maatregel tegen Arabische broeders kan door zijn tegenstanders – Moslimbroeders – gemakkelijk als wapen worden gebruikt, zeker in de huidige anti-Amerikaanse atmosfeer in de hele regio, met name (maar lang niet alleen) als gevolg van de oorlog in Irak. De kwestie van de spotprenten van de profeet Mohammed heeft die sfeer verder bedorven, ook al heeft Washington daar niets mee te maken, ja zich er zelfs van gedistantieerd.

Bovendien zijn de Arabische leiders niet erg te spreken over de Amerikaanse druk om democratische hervormingen door te voeren. Dat was in Egypte zeer duidelijk. Toen de persconferentie met Rice bij het hoofdstuk democratisering aankwam, werd de atmosfeer volgens aanwezigen merkbaar killer. Gheit verstrakte toen Rice opkwam voor de zojuist tot een gevangenisstraf van vijf jaar veroordeelde oppositiepoliticus Ayman Nour. Nour was correct berecht, zei Gheit, en dat was dat.

nrc

hihi, arme condoleeza.
Oud 26-02-2006, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-02-2006 @ 18:59 :
Ik snap niet dat die Iraniers in die grote propagandashit trappen

Het komt mooi uit voor Ahmadinejad om het westen weer de schuld te geven van alles en nog wat nu het vuur van de cartoons nog smeulende is en het westen klaar staat om Iran ernstige vragen te stellen over zijn verrijkt uraniumprogramma.

Mij lijkt het stug dat de moskee door het VK ofzo vernield zijn. Mocht het wel zo zijn, wat ik ten zeerste betwijfel, bouwen ze maar een nieuwe.
Och, alsof men hier niet in propaganda trapt.
Oud 26-02-2006, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 26-02-2006 @ 19:48 :
Rice kan Arabische partners niet overtuigen



hihi, arme condoleeza.
En dan kijkt ze nog raar op??
Oud 26-02-2006, 20:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 26-02-2006 @ 20:02 :
Och, alsof men hier niet in propaganda trapt.
word je er niet moe van om steeds te zeggen dat land x ook fout is?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-02-2006, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-02-2006 @ 20:59 :
word je er niet moe van om steeds te zeggen dat land x ook fout is?
nee, omdat ik dat niet doe. Ik vul alleen aan. Ik kan nl heel slecht tegen hypocriet gedrag. Wie A zegt moet ook B zeggen.
Oud 26-02-2006, 23:10
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Even voor de leuk:

Ik zou Gretta ook de deur wijzen.
Oud 26-02-2006, 23:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-02-2006 @ 23:10 :
Even voor de leuk:

Ik zou Gretta ook de deur wijzen.


geen stijl begon haar post hierover zo:

"Sam en Moos bewaakten de Israelische grens en zagen Gretta. Sam zei: schop haar eruit, Moos zei: ok dan! Dus Gretta Duisenberg mag Israël niet meer in."

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 27-02-2006, 12:20
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
SS-KENTEKENS

Deventer - De Rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) heeft per abuis brommerkentekens met de lettercombinaties SS en SD uitgegeven. De eigenaars moeten de kentekenbewijzen terugsturen.

BN De Stem.

Ach ja....
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 27-02-2006, 12:22
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 27-02-2006 @ 12:20 :
SS-KENTEKENS

Deventer - De Rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) heeft per abuis brommerkentekens met de lettercombinaties SS en SD uitgegeven. De eigenaars moeten de kentekenbewijzen terugsturen.

BN De Stem.

Ach ja....
ik snap em niet?
Oud 27-02-2006, 12:24
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-02-2006 @ 12:22 :
ik snap em niet?
Vanwege de 2e WO: SS als in het legeronderdeel, SD weet ik niet maar zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 27-02-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 27-02-2006 @ 12:24 :
Vanwege de 2e WO: SS als in het legeronderdeel, SD weet ik niet maar zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.
Oh wat kinderachtig zeg
Oud 27-02-2006, 15:26
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
SD heb ik ook nog nooit van gehoord. SA war der Sturm Abteilung iig.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 27-02-2006, 15:49
professor2
professor2 is offline
SD staat voor sicherheitsdienst de inlichtingendienst van nazi duitsland
Oud 27-02-2006, 17:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 27-02-2006 @ 15:49 :
SD staat voor sicherheitsdienst de inlichtingendienst van nazi duitsland
Mijn initialen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-02-2006, 17:26
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-02-2006 @ 17:18 :
Mijn initialen


zie je wel dat er een complot is
Oud 27-02-2006, 17:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 27-02-2006 @ 17:26 :


zie je wel dat er een complot is


__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-02-2006, 09:53
Verwijderd
44 Kerken, maar geen plek voor een moskee


EDE - Twee decennia verhuisde de nog te bouwen moskee in Ede van de ene naar de andere locatie. Bewoners vreesden de honderden bestelbusjes die dagelijks af en aan zouden rijden. Nu is een plek gevonden.

Na twintig jaar touwtrekken is in Ede eindelijk een locatie gevonden voor de nieuwe gebedsruimte. Als religieuze tolerantie valt af te lezen aan de hoeveelheid kerken, dan wint Ede. De plaats telt er 44; voor elke gereformeerde afsplitsing één. God heeft er vele woningen, maar ruimte voor een nieuwe moskee was er niet.

Tot vorige week. Toen was het na twintig jaar eindelijk rond. De grond gekocht, het ontwerp gepresenteerd, de bouw kan deze zomer beginnen. Aan de Peppelensteeg, op de plaats van het oude zwembad, verrijst een moskee, ingetogen en modern van vorm en gebouwd met Hollandse bakstenen.

Waarom heeft het zo lang geduurd? Die vraag oogst evenveel verzuchtingen als uitingen van verontwaardiging. Gemeentewoordvoerders zeggen dat het vinden van een geschikt stuk grond moeilijk was en dat elke nieuwe locatie telkens stuitte op onverwacht fel maatschappelijk verzet.

Parkeeroverlast was het vehikel van het ongenoegen. Bewoners waren bang dat honderden bestelbusjes de rust in een wijk een paar keer per dag zouden verstoren. Met deze voorstelling van zaken maakte de rechter uiteindelijk korte metten, maar meestal trok het gemeentebestuur (CDA , VVD, PvdA en ChristenUnie) de voorgestelde locatie in.

PvdA-fractievoorzitter Maarten Jan Kettmann: ‘Het heeft schandalig lang geduurd. Al hadden de Marokkanen al die tijd wel een ruimte. Dus het probleem was niet zo nijpend. Maar de politiek heeft zich bepaald niet beijverd voor een nieuwe moskee. Zonder dat dit ooit hardop werd gezegd, was er de nodige onwil bij de christelijke partijen.’

Het verzet was nooit religieus, nooit racistisch, daar is Ede veel te fatsoenlijk voor. ‘Alleen de SGP komt er rond voor uit dat de partij tegen een moskee is’, zegt de jonge Marokkaanse architect Nourdin Alou. Hij is niet verantwoordelijk voor het ontwerp, maar de woordvoerder bij de bouw. Alou woont sinds 1987, het moment dat hij zich met moeder en broers bij zijn vader voegde, in Ede. Met een onderbreking van drie jaar Technische Universiteit Delft volgde hij de mavo, mts, hts vanuit dit Veluwse forensendorp. Hij is niet bewust gebleven, zegt hij, maar vond toevallig emplooi bij een architectenbureau. Werk genoeg; rondom het kleine centrum verrijst een moderne stad.

Samen met een bouwprojectgroep van jonge Marokkanen leidde hij menig informatieavond. ‘Hoe vaak we niet hebben moeten uitleggen dat er niet vijf keer per dag wordt opgeroepen tot gebed, dat de minaret helemaal niet hoog wordt, dat er alleen een clubje van gepensioneerden dagelijks komt bidden, dat het alleen op vrijdag druk is in een moskee?’

De onverzettelijkheid die Alou tentoonspreidt, is gespeeld, noch hard. Het is zijn manier om stug door te leven in het Veluwse dorp dat hem en de zijnen fijn doch beslist afwijst. ‘Kritiek maakt me sterker.’ Maar hoe is dat voor de Marokkaanse gemeenschap? Alou: ‘Bij elke locatie ontstond er weer hoop en pasten we onze plannen weer aan.’

Een moskee aan de Goudenstein had zijn voorkeur. Pal naast een kerk. ‘Dat zou de verbroedering die de islam voorstaat mooi hebben weergegeven.’ Hij heeft de wijkbewoners uitgenodigd in een commissie zitting te nemen en hun invloed uit te oefenen op de bouw. Een reactie bleef uit. Wel ontving hij vrijdag een voicemail-bericht van de voorzitter van de bewonersvereniging tegen het gebedshuis met de felicitaties voor ‘die fantástische moskee’ die nu aan de Peppelensteeg komt.

Volkskrant.
Oud 28-02-2006, 12:12
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 28-02-2006 @ 09:53 :
44 Kerken, maar geen plek voor een moskee


EDE - Twee decennia verhuisde de nog te bouwen moskee in Ede van de ene naar de andere locatie. Bewoners vreesden de honderden bestelbusjes die dagelijks af en aan zouden rijden. Nu is een plek gevonden.

*knip*
Wat een slappelingen zeg, dat het er alsnog is doorgekomen. Zulke dingen kunnen ze hier veel beter
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 28-02-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 28-02-2006 @ 12:12 :
Wat een slappelingen zeg, dat het er alsnog is doorgekomen. Zulke dingen kunnen ze hier veel beter
Het heeft té lang geduurd.

Nu de tweede moskee nog..
Oud 28-02-2006, 12:24
Matthijs K.
Matthijs K. is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 28-02-2006 @ 12:12 :
Wat een slappelingen zeg, dat het er alsnog is doorgekomen. Zulke dingen kunnen ze hier veel beter
Dit is toch hopelijk niet serieus?

Schandalig van de Edenaren dat ze de moslims daar zo behandelen.

Al herinner ik me nog wel de Edese Marokkaanse jongeren die op 11 september 2001 feestvierend over straat liepen. Maar dat zijn een paar probleemjongeren, daar ga ik niet de hele gemeenschap op afkraken.

Bouw die moskee. Willen de Edenaren (met name de SGP) geen moskee? Fijn, dan ook geen nieuwe kerken.
Oud 28-02-2006, 12:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
tip: bouw een toch lege kerk om tot moskee
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Hydrogen
500 07-06-2006 15:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Verwijderd
500 08-05-2006 17:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.