Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2007, 20:14
Verwijderd
Citaat:
AMSTERDAM - De Balie, centrum voor cultuur en politiek in Amsterdam, roept mensen op om tijdens de Dodenherdenking op 4 mei een internetstilte in acht te nemen. Tijdens de twee minuten stilte om 20.00 uur vraagt De Balie mensen geen gebruik te maken van het internet.

Volgens De Balie speelt een groot deel van het openbare leven zich af op het internet. Het centrum vindt het daarom gepast om ook achter de computer de doden te herdenken. Zelf geeft De Balie het voorbeeld door op 4 mei om 20.00 uur de eigen website op zwart te zetten.
http://www.nu.nl/news/1058089/50/Int..._op_4_mei.html

Graag zou ik zien dat dit initiatief gevolgd wordt door het forum 2 minuten uit te zetten op 4 mei. Op deze manier worden ook de scholieren nogmaals herinnerd aan de viering van 4 mei (educatief/didactisch/pedagogisch verantwoord), wordt er weer wat dataverkeer uitgespaard door Jon (centjes) en laat scholieren.com zien te luisteren en te anticiperen op maatschappelijke ontwikkelingen (maatschappelijke betrokkenheid).

En voor degenen die het onzin vinden: 2 minuten is 1/262800e jaar. Dat kun je vast wel missen.
Advertentie
Oud 26-04-2007, 20:47
Verwijderd
steunbetuigingen:
Citaat:
Mr Soija schreef op 26-04-2007 @ 21:44 :
ik ben voor 2 min plat forum
Citaat:
justhanna schreef op 26-04-2007 @ 21:46 :
Citaat:
Mr Soija schreef op 26-04-2007 @ 21:44 :
ik ben voor 2 min plat forum
Citaat:
de kip schreef op 26-04-2007 @ 21:51 :
in principe moet het natuurlijk vanuit de mensen zélf komen om die 2 minuten in acht te nemen, maar omdat dat tegenwoordig voor velen te veel is gevraagd, steun ik voorzichtig je actie
tegen:
Citaat:
NyteWolf schreef op 26-04-2007 @ 21:07 :
De website van de balie dichtgooien is het domste wat je kan doen. Dan neem je mensen de keuze uit handen namelijk.

Laatst gewijzigd op 26-04-2007 om 20:52.
Oud 26-04-2007, 20:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het lijkt mij dat dat geheel de keuze van de gebruiker is. Net als in "real life".
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 26-04-2007, 22:00
Verwijderd
Daarbij zitten er ook forumgebruikers van andere landen en .com is nog steeds internationaal. En niet dat ik die 2 minuten steun niet gun ofzo, maar dit is niet overal een gewoonte.
Oud 26-04-2007, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 26-04-2007 @ 23:00 :
Daarbij zitten er ook forumgebruikers van andere landen en .com is nog steeds internationaal. En niet dat ik die 2 minuten steun niet gun ofzo, maar dit is niet overal een gewoonte.
maar daar gaat het juist om, het internet is een grote ontmoetingsplaats voor veel mensen, en dat is prima, maar dat moet niet betekenen dat je op internet helemaal vrij bent en bij geen enkel land hoort, alleen maar omdat je .com achter je domeinnaam hebt staan. Heel Nederland staat stil op 4 mei om 20 uur, waarom dan niet Nederlandse websites? En of ze nou .nl, .com, .net, .eu of voor mijn part .be hebben, dat maakt dan niet uit.
Oud 26-04-2007, 22:36
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ook mijn mening: het is een eigen keuze. Zelf zou ik het mooi vinden om te zien dat iedereen het even laat, maar dat kunnen wij niet afdwingen.
Oud 26-04-2007, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2007 @ 21:56 :
Het lijkt mij dat dat geheel de keuze van de gebruiker is. Net als in "real life".
Óf je bekijkt het van de andere kant.
Het is een keuze van Jon (of Ieke, of de FB's of whatever) om "zijn"/"haar"/"hun" forum twee minuten stil te laten zijn.

Bedrijven, winkels etc. besluiten ook om om 20 uur dicht te zijn. Dat is geen keuze van de gebruiker, dat is de keuze van de eigenaar. En gebruikers hebben zich daar dan aan te houden en daar begrip voor op te brengen. En dat doen ze heus wel.
Oud 26-04-2007, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Adore schreef op 26-04-2007 @ 23:36 :
Ook mijn mening: het is een eigen keuze. Zelf zou ik het mooi vinden om te zien dat iedereen het even laat, maar dat kunnen wij niet afdwingen.
Ehm, jawel, dat kunnen jullie wél afdwingen.

De vraag is of je dat moet willen, en daarvoor verwijs ik naar de bovenstaande discussie. Ik denk dat het een mooi gebaar zou zijn om dat wél te willen en te doen.
Oud 26-04-2007, 22:42
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2007 @ 21:56 :
Het lijkt mij dat dat geheel de keuze van de gebruiker is. Net als in "real life".
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 26-04-2007, 22:47
Verwijderd
misschien moet dit naar BZ, maar ik zou 't fijn vinden om ook inhoudelijke reacties te krijgen op mijn argumenten in plaats van alleen maar steeds weer dezelfde meningen naar m'n hoofd geslingerd te krijgen die ik al heb gezien en beantwoord

ik typ 't toch niet voor niks
Oud 26-04-2007, 23:04
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik vind het ook wel iets voor op BZ ja, dus ik verplaats hem zo even.

Ik wil ook nog wel even op je argumenten reageren hoor

Op deze manier worden ook de scholieren nogmaals herinnerd aan de viering van 4 mei (educatief/didactisch/pedagogisch verantwoord)

Ik vind niet dat het onze taak is om scholieren daaraan te herinneren. Ik denk ook niet dat ze eraan herinnerd móeten worden, aangezien iedereen wel weet dat er op 4 mei een dodenherdenking is.

wordt er weer wat dataverkeer uitgespaard door Jon (centjes)

Het zwakste argument als tweede, slim Maar voor die paar cent die je daarmee eventueel bespaart hoef je het natuurlijk niet te laten.

en laat scholieren.com zien te luisteren en te anticiperen op maatschappelijke ontwikkelingen (maatschappelijke betrokkenheid)

Een dodenherdenking die al meer dan zestig jaar plaatsvindt kun je natuurlijk geen ontwikkeling noemen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 26-04-2007, 23:07
Verwijderd
nee dankje hij hoeft van mij niet dicht

als je niet wilt internetten kan je zelf 2 minuten wegblijven hoeft niet een forum voor offline
Oud 27-04-2007, 00:07
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben voor eigen verantwoording en keus hierin... Hoewel het een erg nobel en idealistisch streven is om 3 minuten de boel dicht te gooien..

Ik vraag me af wat de meerwaarde/ het doel ervan is..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 27-04-2007, 07:23
Verwijderd
Mijn ervaring in de jaren dat ik hier rond loop is dat veel leden zelf die twee minuten stilte houdt, er zijn er maar een aantal die wel (of juist...) posten.
Oud 27-04-2007, 07:39
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Maar als straks heel veel websites hun deuren sluiten om 8.00 pm dan kan er een storing komen net zoals bij die stroomactie.

Maar ik weet niet of Vbulletin - de provider van s.com - dit wel zo'n goed idee zal vinden.
Kan jullie website eigenlijk voor 2 minuten uit?

Maar mij maakt het niet zo veel uit, ik kijk waarschijnlijk toch naar tv waar men de kransen legt.

De andere kant van het verhaal is dat het wel goed is om dit te doen: misschien komen we ermee in het nieuws en het is eerbiedig voor slachtoffers uit de 2de Wereldoorlog.
Zelf kom ik uit Rotterdam, daar zijn door de bombardementen veel slachtoffers gevallen dus ik vind zo'n herdenking erg belangrijk.

En 2 minuten... misschien gooien de internetproviders wel even het internet uit dus dan kan je toch niet op de rest van het internet.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Oud 27-04-2007, 07:46
Verwijderd
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 27-04-2007 @ 08:39 :
misschien gooien de internetproviders wel even het internet uit dus dan kan je toch niet op de rest van het internet.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt...waarom zouden ze dat nu opeens wel gaan doen en al die jaren hiervoor niet...?

s.com kan, in theorie, altijd uit, als er onderhoud gepleegd wordt gebeurd het ook.
Oud 27-04-2007, 07:51
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2007 @ 08:46 :
Dat heb ik nog nooit meegemaakt...waarom zouden ze dat nu opeens wel gaan doen en al die jaren hiervoor niet...?

s.com kan, in theorie, altijd uit, als er onderhoud gepleegd wordt gebeurd het ook.
ik kom om die tijd en op die datum nooit op het web omdat ik dan tv kijk... maar misschien omdat de CU in het kabinet zit?
die uiteraard zeer betuttelend is...
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Oud 27-04-2007, 07:53
Verwijderd
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 27-04-2007 @ 08:51 :
ik kom om die tijd en op die datum nooit op het web omdat ik dan tv kijk... maar misschien omdat de CU in het kabinet zit?
die uiteraard zeer betuttelend is...
Ik denk niet dat de CU hier iets over te zeggen heeft.
En al hadden ze dat wel: sommige mensen hebben alleen tv via internet, sluit je dat af, kunnen ze de herdenking niet kijken...zou dus niet zo slim zijn.
Ads door Google
Oud 27-04-2007, 07:55
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2007 @ 08:53 :
Ik denk niet dat de CU hier iets over te zeggen heeft.
En al hadden ze dat wel: sommige mensen hebben alleen tv via internet, sluit je dat af, kunnen ze de herdenking niet kijken...zou dus niet zo slim zijn.
daar heb je gelijk in dus het mag wel hier.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Oud 27-04-2007, 07:59
Verwijderd
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 27-04-2007 @ 08:55 :
daar heb je gelijk in dus het mag wel hier.
Wat mag wel hier? Het forum dichtgooien?

Natuurlijk mag het, maar of het ook gebeurd is weer een ander verhaal.

Persoonlijk vind ik het ieder zijn/haar eigen keuze wat hij of zij op dat moment doet... (Zelf zal ik zeer zeker twee minuten stilte houden, maar wat ik doe hoeft een ander niet per se ook te doen...als je maar respect opbrengt voor de mensen die wel willen herdenken, vind ik (en dus niet met je ghettoblaster over de Dam gaat lopen ofzo).)
Oud 27-04-2007, 08:27
Verwijderd
Ik vind dat het forum NIET dicht moet.


Op deze manier kunnen mensen zelf beslissen of ze gebruik maken van de mogelijkheid om wel of niet die 2 minuten te forummen.
Mensen moeten zelf de vrijheid hebben om te kiezen of ze wel of niet gaan forummen, ipv dat de keuze voor ze gemaakt word.
Oud 27-04-2007, 09:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2007 @ 08:59 :
Persoonlijk vind ik het ieder zijn/haar eigen keuze wat hij of zij op dat moment doet... (Zelf zal ik zeer zeker twee minuten stilte houden, maar wat ik doe hoeft een ander niet per se ook te doen...als je maar respect opbrengt voor de mensen die wel willen herdenken, vind ik (en dus niet met je ghettoblaster over de Dam gaat lopen ofzo).)
Het hele idee is ook dat je zelf even de moeite opbrengt om twee minuten stil te zijn. Ik ben het de laatste jaren vaak vergeten, maar ik ben dan ook niet stil voor mezelf o.i.d. maar voor de mensen om mij heen die wél willen "herdenken" op 4 mei om 20:00 uur.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-04-2007, 09:08
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
forum moet niet dicht, totale onzin.
Het is iedereen zijn eigen keuze om mee te doen,
en ik kies er bijvoorbeeld voor om het niet te doen.
Oud 27-04-2007, 09:21
Verwijderd
Het past goed bij de 'paasei status' actie.
Oud 27-04-2007, 09:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Forum moet niet dicht, maar het zou wel gaaf zijn als er twee minuten lang door niemand iets zou worden gepost.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Oud 27-04-2007, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 27-04-2007 @ 10:08 :
forum moet niet dicht, totale onzin.
Oud 27-04-2007, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2007 @ 21:56 :
Het lijkt mij dat dat geheel de keuze van de gebruiker is. Net als in "real life".
Oud 27-04-2007, 10:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben er niet voor. Het is je eigen keuze en een kwestie van opvoeding en daar zijn we niet voor
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 27-04-2007, 10:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Naah, geen goed plan. Sommige mensen zijn niet zo van het ceremonieel en herdenken op hun eigen manier. Überhaupt moet het niet zo zijn dat je er geen keuze in hebt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-04-2007, 10:54
Verwijderd
Hop permanent een slot op het hele forum
Oud 27-04-2007, 10:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-04-2007 @ 11:07 :
Naah, geen goed plan. Sommige mensen zijn niet zo van het ceremonieel en herdenken op hun eigen manier. Überhaupt moet het niet zo zijn dat je er geen keuze in hebt.
Inderdaad, het idee van de TS is wel erg betuttelend.
Oud 27-04-2007, 11:15
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
z0pje schreef op 27-04-2007 @ 11:54 :
Hop permanent een slot op het hele forum
Zo, zo, jij bent nogal wat van plan.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Oud 27-04-2007, 11:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 26-04-2007 @ 21:14 :

En voor degenen die het onzin vinden: 2 minuten is 1/262800e jaar. Dat kun je vast wel missen.


Alleen al daarom ben ik voor dit plan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-04-2007, 11:28
Maartenpaarten
Avatar van Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Citaat:
Adore schreef op 26-04-2007 @ 23:36 :
Ook mijn mening: het is een eigen keuze. Zelf zou ik het mooi vinden om te zien dat iedereen het even laat, maar dat kunnen wij niet afdwingen.
__________________
Bier & Tieten
Oud 27-04-2007, 11:29
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Adore schreef op 26-04-2007 @ 23:36 :
Ook mijn mening: het is een eigen keuze. Zelf zou ik het mooi vinden om te zien dat iedereen het even laat, maar dat kunnen wij niet afdwingen.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 27-04-2007, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-04-2007 @ 12:21 :


Alleen al daarom ben ik voor dit plan
Je hand is 1/100 van je lichaam. Die kun je vast wel missen.
Ads door Google
Oud 27-04-2007, 11:37
No Soup For You
Avatar van No Soup For You
No Soup For You is offline
dan snappen die belgen er helemaal niets meer van waarom het forum het niet doet
__________________
Geen soep voor jou vandaag l Soupnazi l
Wise man say forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Oud 27-04-2007, 11:38
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Citaat:
No Soup For You schreef op 27-04-2007 @ 12:37 :
dan snappen die belgen er helemaal niets meer van waarom het forum het niet doet
dat kunnen we ze vertellen + hun begrip daarvoor vragen.
en dat begrip zullen ze wel hebben want Belgen zijn heel vriendelijk.
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Oud 27-04-2007, 12:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-04-2007 @ 12:31 :
Je hand is 1/100 van je lichaam. Die kun je vast wel missen.
een arm is best wel een noodzakelijk iets om bepaalde dingen soepel en goed te kunnen doen. Anders is het een handicap. Bovendien is het permanent en niet slechts geldig voor een paar minuten.

die 2 minuten zonder forum is echt geen handicap en als je verslaafd bent, moet je maar naar de jellinek kliniek gaan!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-04-2007, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-04-2007 @ 13:23 :
een arm is best wel een noodzakelijk iets om bepaalde dingen soepel en goed te kunnen doen. Anders is het een handicap. Bovendien is het permanent en niet slechts geldig voor een paar minuten.
Okay, je pink dan.

Ik vind het onzin dat zoiets afgedwongen wordt, aangezien ik een onrespectvol mormel ben en helemaal geen zin heb om mensen te herdenken. Dat je uit respect niet gillend door de herdenkingsstoet gaat rennen is één ding, maar als ik fijn thuis op internet wil hangen dan zijn dat mijn zaken.

Aan de andere kant is het forum geen democratie, dus Jon doet maar. Ik ga in die twee minuten wel naar geenstijl ofzo
Oud 27-04-2007, 15:28
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
StormBreaker2 schreef op 27-04-2007 @ 12:38 :
dat kunnen we ze vertellen + hun begrip daarvoor vragen.
en dat begrip zullen ze wel hebben want Belgen zijn heel vriendelijk.
Nee, zijn we niet
Oud 27-04-2007, 15:34
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Ik stem ervoor dat alleen onzin dicht gaat..
Dan weten we teminste dat als er wordt gepost er wat nuttigs wordt gepost
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 27-04-2007, 16:07
Verwijderd
Ik zou het wel tof vinden als iedereen gewoon niet zou posten dan, maar het forum 'uitzetten' vind ik te betuttelend.
Oud 27-04-2007, 16:53
PV
PV is offline
Ik zou het een mooi gebaar vinden
Oud 27-04-2007, 18:40
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik ben tegen.

Ik persoonlijk vind de herdenking belangrijk en ik zet me er dan ook vrijwillig voor in. Echter ik kan begrijpen dat er mensen zijn die er geen waarde aan hechten en ik vind niet dat we die mensen moeten dwingen mee te doen aan iets waar ze geen zin in hebben. Het is inderdaad wat anders als je in een herdenkingsceremonie herrie gaat staan maken want dan verdien je een harde slag voor je bek maar als jij thuis achter je computer heel grappig precies om 8 uur wilt posten dat je niet stil bent moet je dat vooral lekker zelf weten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 27-04-2007, 18:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 27-04-2007 @ 14:22 :
Okay, je pink dan.
arm of pink, hetzelfde verhaal geldt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-04-2007, 18:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
aangezien het merendeel tegen lijkt te zijn (jammer), is het misschien wel een idee om op een andere wijze uiting te geven aan de herdenking? een pop-up? ene banner? tijdelijk een andere kleur?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-04-2007, 18:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-04-2007 @ 19:42 :
aangezien het merendeel tegen lijkt te zijn (jammer), is het misschien wel een idee om op een andere wijze uiting te geven aan de herdenking? een pop-up? ene banner? tijdelijk een andere kleur?
Klinkt goed.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-04-2007, 18:53
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Voor 2 minuten een grijs (bij wijze van) forum ipv een geel of een popup maken waarin we vriendelijk verzocht worden NIET te posten tussen 20.00 en 20.02? Lijkt me beetje teveel van het goede.
Het forum uitzetten vind ik sowieso onzin, laat men lekker voor zichzelf bepalen of ze posten of juist in die 2 min. niet posten.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Oud 27-04-2007, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-04-2007 @ 19:42 :
aangezien het merendeel tegen lijkt te zijn (jammer), is het misschien wel een idee om op een andere wijze uiting te geven aan de herdenking? een pop-up? ene banner? tijdelijk een andere kleur?
Een 'herinnering' vind ik wel een mooi idee, ja, in de vorm van een banner of een pop-up om 19:55
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.