Oud 13-08-2009, 15:58
Kenitriaan
Kenitriaan is offline
Het zit namelijk zo; ik ben een 15-jarige jongen, die deze zomer wat extra wou bijverdienen. Ik had toen gesolliciteerd bij de Hema en daar kreeg ik een baantje in het magazijn, wat soms best wel zwaar was.
Nu ik een beetje rondsurf op het internet, zie ik dat ik eigenlijk helemaal geen magazijnwerk had mogen doen. Ik deed dit namelijk ter vervanging van de magazijnchef helemaal in m'n eentje. Ik moest helemaal alleen de vrachtwagens uitladen etc..., nu is mijn vraag; kan ik mijn werkgever aanklagen? Zo ja, hoe?

Ps; ik werkte ook regelmatig 8,5 uur per dag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2009, 17:38
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Waarom wil je hem aanklagen? Alleen omdat het zwaar was?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 18:40
Kenitriaan
Kenitriaan is offline
Nee, ikzelf vond het niet echt zwaar ofzo, maar volgens officiele normen is dat wel zo.
Die filiaalmanager deugt voor geen meter; zo is mijn sollicitatieformulier op de ene of andere manier 'kwijtgeraakt', dus ik kon me ook niet beroepen op een paar eisen van mijn kant (die gingen trouwens ergens anders over), maar nu ik zo behandeld ben, kan ik dit niet door de vingers zien.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 20:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dat met dat sollicitatieformulier snap ik niet.

Laten we bij het begin beginnen. Je bent 15 en werkte bij de Hema: had je daar een contract?
Heb je zelf bezwaar gemaakt tegen je werkzaamheden?

En wat is hetgene wat je zou willen bereiken door hen aan te klagen? Wat verwacht je dat er uit komt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:13
Alyssia
Alyssia is offline
En ik vraag me eigenlijk af waarom je hier nu pas mee komt, en niet vóórdat je daar begon. Het lijkt me vrij normaal om dat soort dingen even te checken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:18
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik zou zelf naar een rechtswinkel gaan om te informeren wat je kan doen. Want regels zijn voor een bepaalde reden gemaakt en een werkgever moet zich net als een werknemer aan houden. Verder vind ik het belachelijk dat ze zo nonchalant met belangrijke papieren omgaan.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 00:00
Kenitriaan
Kenitriaan is offline
Citaat:
Dat met dat sollicitatieformulier snap ik niet.

Laten we bij het begin beginnen. Je bent 15 en werkte bij de Hema: had je daar een contract?
Heb je zelf bezwaar gemaakt tegen je werkzaamheden?

En wat is hetgene wat je zou willen bereiken door hen aan te klagen? Wat verwacht je dat er uit komt?
Dat heeft er niet zo heel veel mee te maken.
Heb ik niet gedaan, omdat ik dacht dat dat wel door de beugel kon.
Niet veel, ik zit niet te wachten op een schadevergoeding ofzo, maar ik wil de Hema wel schaden.

Citaat:
En ik vraag me eigenlijk af waarom je hier nu pas mee komt, en niet vóórdat je daar begon. Het lijkt me vrij normaal om dat soort dingen even te checken.
Omdat ik toen niet wist, dat ik GEEN magazijnwerk mocht doen. Ik wist wel dat ik geen zwaar werk mocht doen, maar ik wist niet dat het magazijn daaronder viel.


Citaat:
Ik zou zelf naar een rechtswinkel gaan om te informeren wat je kan doen. Want regels zijn voor een bepaalde reden gemaakt en een werkgever moet zich net als een werknemer aan houden. Verder vind ik het belachelijk dat ze zo nonchalant met belangrijke papieren omgaan.
Zal ik doen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 09:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou helemaal niet naar een rechtswinkel gaan. Je bent zelf net zo laks geweest als je werkgever. Je baalt gewoon van de gang van zaken en wil hen daarom een oor aan naaien, maar over het werk zelf was je helemaal niet ontevreden. Je ging akkoord met de inhoud van je werk, of je het dan mag doen of niet, het interesseerde jou toen niet.
Verder: of je een contract had maakt wel degelijk uit. Daarin staat je functieomschrijving. Als jij naar een rechtswinkel stapt en zij laten zien dat je licht werk deed volgens je contract, sta jij met lege handen. Je deed alles alleen, dus niemand die jouw verhaal zal bevestigen.
En had je geen contract, dan werkte je dus waarschijnlijk zwart. Dan zijn je kansen al helemaal ver te zoeken.

Verder bereik je echt helemaal niks met een rechtszaak. De hema zal niet onder de indruk zijn, jij zal daarentegen wel een hoop geld kwijt zijn. Dat is zo'n winkel toch niet waard?

Je zou mogelijk wel de ARBO dienst in kunnen lichten. Maar aangezien je daar al niet meer werkt, zullen ze er niet zoveel aantreffen. Tenzij ze bij andere werknemers ook slecht om gaan met de arbo regels.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 10:55
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Niet veel, ik zit niet te wachten op een schadevergoeding ofzo, maar ik wil de Hema wel schaden.
en wat bereik je daarmee?
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 11:15
Verwijderd
Niet zeiken en blij zijn dat ze je als vijftienjarige redelijk betaald werk laten doen. Je had ook voor een hongerloon folderwijken kunnen lopen. Lekker met loeizware tassen door de regen fietsen Had je dat liever gehad?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 11:22
Verwijderd
Heb je het werk uitgevoerd terwijl er iemand een revolver op je slaap hield, lijkt mij niet zo. Je moet iets minder Amerikaanse films met 'let's sue those bastards' taferelen kijken.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 18:08
Kenitriaan
Kenitriaan is offline
Citaat:
Ik zou helemaal niet naar een rechtswinkel gaan. Je bent zelf net zo laks geweest als je werkgever. Je baalt gewoon van de gang van zaken en wil hen daarom een oor aan naaien, maar over het werk zelf was je helemaal niet ontevreden. Je ging akkoord met de inhoud van je werk, of je het dan mag doen of niet, het interesseerde jou toen niet.
Verder: of je een contract had maakt wel degelijk uit. Daarin staat je functieomschrijving. Als jij naar een rechtswinkel stapt en zij laten zien dat je licht werk deed volgens je contract, sta jij met lege handen. Je deed alles alleen, dus niemand die jouw verhaal zal bevestigen.
En had je geen contract, dan werkte je dus waarschijnlijk zwart. Dan zijn je kansen al helemaal ver te zoeken.

Verder bereik je echt helemaal niks met een rechtszaak. De hema zal niet onder de indruk zijn, jij zal daarentegen wel een hoop geld kwijt zijn. Dat is zo'n winkel toch niet waard?

Je zou mogelijk wel de ARBO dienst in kunnen lichten. Maar aangezien je daar al niet meer werkt, zullen ze er niet zoveel aantreffen. Tenzij ze bij andere werknemers ook slecht om gaan met de arbo regels.
Had gewoon een contract hoor en ik heb genoeg getuigen, het is als het ware een op voorhand gewonnen zaak.
Ze laten 15-jarigen kassa's draaien, snijden etc...

Citaat:
Niet zeiken en blij zijn dat ze je als vijftienjarige redelijk betaald werk laten doen. Je had ook voor een hongerloon folderwijken kunnen lopen. Lekker met loeizware tassen door de regen fietsen Had je dat liever gehad?

Redelijk betaald?
Ik kreeg het fucking minimumloon.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Had gewoon een contract hoor en ik heb genoeg getuigen, het is als het ware een op voorhand gewonnen zaak.
Ze laten 15-jarigen kassa's draaien, snijden etc...




Redelijk betaald?
Ik kreeg het fucking minimumloon.
Het fucking minimumloon is wat 80% van de mensen van jouw leeftijd krijgt. Je staat met lege handen en: grow up.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 21:57
Alyssia
Alyssia is offline
Als je goed betaald wil krijgen, moet je sowieso al niet bij de Hema gaan werken. Die staan bekend om dat ze slecht betalen. Beter ga je gewoon bij een supermarkt werken, dat verdient veel beter.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 21:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hem aanklagen? Omdat jij zo dom bent geweest om niet na te denken en gedachtenloos alles te accepteren? Hoe is die man verantwoordelijk voor het feit dat jij over je heen laat lopen?

Bel de arbo inspectie als je je baas eens goed ziek wilt maken, die leggen hem een vette boete op. Zo werkt dat. Voor de rest moet je gewoon niet meewerken aan dingen die niet mogen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 10:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Had gewoon een contract hoor en ik heb genoeg getuigen, het is als het ware een op voorhand gewonnen zaak.
Ze laten 15-jarigen kassa's draaien, snijden etc...




Redelijk betaald?
Ik kreeg het fucking minimumloon.
Ehh je had toch een contract? Dan heb jij toch zeker je handtekening gezet op een papier waarop stond dat je het fucking minimumloon ging verdienen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 14:23
Hazelwood
Hazelwood is offline
Hij vraagt wat de gerechtelijke gevolgen voor zijn werkgever kunnen zijn. Jullie hoeven niet meteen zijn motieven in twijfel te trekken.
(Hoewel het flauw en onredelijk is om hier om zijn werkgever aan te willen klagen.)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 14:43
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hij vraagt wat de gerechtelijke gevolgen voor zijn werkgever kunnen zijn. Jullie hoeven niet meteen zijn motieven in twijfel te trekken.
(Hoewel het flauw en onredelijk is om hier om zijn werkgever aan te willen klagen.)
hij vraagt of hij zijn werkgever kan aanklagen. hierboven wordt gewoon uitgelegd hoeveel kans hij maakt
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-08-2009, 08:51
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Aanklagen kan pas een kans van slagen hebben als je een goede grond hebt. Dus: van tevoren is je licht werk beloofd en achteraf heb je veel zwaar werk alleen gedaan.
Dat je achteraf denkt 'hee, kan ik daar een slaatje uit slaan', dan ben je eigenlijk al veel te laat voor een goede grond.
Sowieso had je eerst in gesprek moeten gaan met de Hema. Laat punten op papier zetten - zwart op wit. Komt er niets lonends uit of heb je nog steeds het idee dat je te zwaar werk doet, dán kun je stappen ondernemen.

Een advocaat is overigens niet duur als je amper inkomen hebt, een eigen bijdrage van €98,-. Maar als 15-jarige zijn je ouders nog verantwoordelijk voor je en kan het veel duurder uitpakken.

Ik zou niet naar een rechtswinkel gaan. Ik werk er, dit soort kwesties worden naar de deur verwezen. Had je iets eerder moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 22:28
Verwijderd
Dit ga je niet winnen, sorry.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 03:29
Verwijderd
Wow, jij bent wel van de goed onderbouwde juridische adviezen he? In dat auto-topic ook al...wat is je motief? Snel je post count opkrikken ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi pinguins zijn awesome #1863
Verwijderd
497 30-04-2016 16:46
Werk, Geld & Recht Werkgever aanklagen
pinkblack12
21 25-05-2015 13:04
Werk, Geld & Recht Baas aanklagen
Verwijderd
19 24-05-2013 08:05
De Kantine Wat vind je stom/vervelend/ambetant/weerzinwekkend?
Verwijderd
500 15-08-2009 19:42
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie Plakboek
Hassan A.
2 15-02-2006 12:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.