Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2002, 07:45
twiety
twiety is offline
Diegene die vanaf aanstaande zaterdag zijn rijbewijs haalt, krijgt een proefrijbewijs. Dit houdt in dat je met een bepaald aantal strafpunten binnen een paar (5 geloof ik) jaar je rijbewijs kwijt raakt.

Waarom zou iemand die net zoveel overtredingen maakt binnen zoveel jaar dan wel z'n rijbewijs mogen houden? Of je laat dat soort regels voor iedereen gelden, of voor niemand.


Even over mijn specifieke geval hebbende:
De reden die vooral opgegeven wordt is dat jongeren teveel in hun auto raggen en te onvoorzichtig rijden. Maar ik ben gvd laatst (naar mijn mening onterecht, maar goed) gezakt voor te voorzichtig rijden! En toch nog een proefrijbewijs als 't de volgende keer wel lukt!

Verder voel ik me genaaid omdat ik het tot nu toe gespendeerde geld heb uitgegeven met de veronderstelling dat ik daarmee d.m.v. rijlessen een ECHT rijbewijs mee kon halen.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2002, 07:47
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Gaat nog niet ver genoeg. Per zoveel strafpunten gewoon inleveren en opnieuw halen, voor iedereen. Natuurlijhk geen strafpunten voor een keer een paar km te hard, maar wel als er duidelijk gevaarlijke situaties ontstaan. Ze mogen best wat strenger zijn. Als mensen hun rijbewijs kwijtraken denken ze wel wat langer na.......
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 07:47
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Ik vind het goed, als je kan rijden kan dit ook, en je hebt er geen last van
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 07:59
twiety
twiety is offline
Ik heb even gekeken, het zijn 3 strafpunten.
Een artikel is hier te vinden: http://spitsnet.nl/anp/BIN/ANP-270302-468-anp.html

Inderdaad, voor iedereen! (of voor niemand, maar misschien is voor iedereen niet eens zo slecht). Het belachelijke eraan is dat dat niet zo is.

Ennuh, Pibbo. 17 jaar heh? Wacht maar tot jij pogingen gaat doen voor je rijbewijs en 't CBR je onterecht laat zakken. Daar verdienen ze namelijk geld mee, dus 't moet je niet teveel verbazen.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 08:33
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Je moet gewoon normaal rijden dan is er nix aan de hand en anders is het gewoon terecht dat hij wordt ingenomen na 3 strafpunten.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 08:38
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:


Ennuh, Pibbo. 17 jaar heh? Wacht maar tot jij pogingen gaat doen voor je rijbewijs en 't CBR je onterecht laat zakken. Daar verdienen ze namelijk geld mee, dus 't moet je niet teveel verbazen.

Wie zegt dat hij gaat zakken

Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 08:55
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Je moet gewoon normaal rijden dan is er nix aan de hand en anders is het gewoon terecht dat hij wordt ingenomen na 3 strafpunten.

Het onderwerp is gestart om reacties te krijgen op het feit of je het - als je het doet - het voor iedereen moet doen, niet alleen voor mensen die net hun rijbewijs hebben.

__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 08:58
twiety
twiety is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Wie zegt dat hij gaat zakken

Niemand, maar ik hoop wel dat mensen die denken dat slagen bij het CBR puur ermee te maken heeft of je kunt rijden worden wakker geschud. Al gun ik het niemand (ook jou niet) daar geeft 't CBR geen zak om. Als je zo'n jong examinatortje krijgt wat net die ochtend ruzie met z'n wijf heeft gehad, kun je 't vergeten!

__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 09:23
twiety
twiety is offline
http://nu.nl/document?n=54356
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 09:29
twiety
twiety is offline
En voor meer reacties hierop:
http://nu.nl/document?n=47931

__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 09:38
ExTeRmInAtOr2
ExTeRmInAtOr2 is offline
Het zuigt inderdaad behoorlijk. Over een tijdje ga ik ook m'n rijbewijs halen dus voor mij is het ook belangrijk!
__________________
God must love stupid people. He made so many of them.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 11:32
@pie
@pie is offline
dit is gewoon precies dé regel die de eerste jaren van je rijbewijs veiliger kan maken..

hoeveel jongeren denken niet: ik heb mn rijbewijs, een leuke bak, en scheuren maar! ik moet zeggen dat ik er goed vanaf kom, en dat ik mn rijbewijs vorig jaar al heb gehaald, maar dan nog rij ik echt stikvoorzichtig..

als je zakt omdat je te voorzichtig rijdt komt waarschijnlijk omdat je een besluiteloos moment hebt gehad, niet fanatiek genoeg bezig bent geweest in de cockpit, of wat dan ook..

om goed te rijden heb je routine nodig, en die bouw je in je eerste jaren op.. als je dan meteen gaat raggen en geen beperking hebt, leer je nooit fatsoenlijk rijden..
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 12:18
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ennuh, Pibbo. 17 jaar heh? Wacht maar tot jij pogingen gaat doen voor je rijbewijs en 't CBR je onterecht laat zakken. Daar verdienen ze namelijk geld mee, dus 't moet je niet teveel verbazen.
nou das gewoon dom als je zak, dan ben je gewoon niet goed, en heb je juist een proefrijbewijs nodig.

1keer zakken is nooit goed kunnen rijden

__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 12:33
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Het lijkt me een goede regel, maar ik vind het belachelijk dat ie niet voor iedereen geldt.

Niet alleen jongeren denken zo, er zijn ook genoeg ouderen die bijv. denken ik heb toch geld genoeg dus laat die bekeuring maar komen of iets dergelijks.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 13:20
twiety
twiety is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Het lijkt me een goede regel, maar ik vind het belachelijk dat ie niet voor iedereen geldt.

Niet alleen jongeren denken zo, er zijn ook genoeg ouderen die bijv. denken ik heb toch geld genoeg dus laat die bekeuring maar komen of iets dergelijks.

Juist!

En dan die zwakke smoesjes als ze 'n aanrijding veroorzaken: Altijd weer die autodrop
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 13:27
twiety
twiety is offline
http://nu.nl/document?n=54385 heeft nog meer reacties. En het lijkt erop dat iedereen daar het toch wel met me eens is dat het dan voor iedereen zou moeten gedlen, niet alleen voor diegenen die net een rijbewijs hebben.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 13:35
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
@pie schreef:
als je zakt omdat je te voorzichtig rijdt komt waarschijnlijk omdat je een besluiteloos moment hebt gehad, niet fanatiek genoeg bezig bent geweest in de cockpit, of wat dan ook..

om goed te rijden heb je routine nodig, en die bouw je in je eerste jaren op..
dus twiety moet eerst nog maar een paar jaar lang gaan lessen om die routine op te bouwen?!!

ik heb zó vaak gehoord dat examinators mensen lieten zakken op het argument dat je maar wat meer ervaring op moet doen. Als je gewoon veilig rijdt (daar gaat het tenslotte om) dan komt die ervaring (=routine) van zelf wel.. die heb je niet na 28 lessen ofzo. Daar moet je gewoon afstanden voor gaan maken.. maar oké, dara ging het in deze discussie ff niet op
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 13:43
twiety
twiety is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
nou das gewoon dom als je zak, dan ben je gewoon niet goed, en heb je juist een proefrijbewijs nodig.

1keer zakken is nooit goed kunnen rijden

Laat het me even weten wanneer jij voor de eerste keer gezakt bent.

Bij het CBR is het pure willekeur.
Als jij alles hebt gezien, maar zij hebben niet gezien dat jij alles hebt gezien (bijvoorbeeld omdat ze zelf niet goed opletten), dan zak je.
Als voor jou stoplichten op rood staan met wachtende auto's en je mag 70 en je rijdt uit veiligheidsoverwegingen en om te zorgen voor een betere doorstroming langzamer, ben je te voorzichtig.
Als je op de snelweg inhaalt en meteen daarna zegt de examinator dat je over een paar honderd meter de volgende afslag pakt, kun je 2 dingen doen. Je kunt weer naar rechts gaan, naar het gat dat er nog is omdat je naar links bent gegaan of je kunt een aantal auto's / vrachtwagens inhalen en hopen dat je er dan nog tussen komt voor de afslag komt. Beide oplossingen zijn fout: De ene examinator vindt oplossing 1 te voorzichtig, de andere oplossing 2 niet verstandig en roekeloos. En ze zullen je echt voor je examen niet vertellen waar ze de nadruk op leggen.
Als bij een kruispunt de haaietanden wat ver van de weg afstaan en je ziet door geparkeerde auto's linksvoor niets, is het een logische reactie om langzaam iets naar voren te gaan om meer zicht te krijgen. Als je examinator echter zin heeft om je te laten zakken en je zegt niet tegen hem wat je van plan bent en er komt net een auto aan, trapt hij op de rem omdat hij 'dacht dat je dat kruispunt wilde gaan oversteken' en heb je dus een ingreep te pakken.

Zo kan ik nog pagina's doorgaan, maar dat zal ik jullie besparen. Feit is dat ze een monopoliepositie hebben en meer verdienen als meer mensen zakken. En je kan er vrijwel niets tegen doen. Zelfs een protest van je instructeur heeft niet meer zin dan dat hij ervoor kan zorgen dat je sneller een herexamen kan doen (lees: dat je het CBR dus nog sneller mag belonen voor hun wangedrag).
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-03-2002, 13:47
@pie
@pie is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
dus twiety moet eerst nog maar een paar jaar lang gaan lessen om die routine op te bouwen?!!
dat zeg ik absoluut niet, ik zeg dat er vast wel een gegronde reden zal zijn geweest om hem (;p) te laten zakken. het examenbureau van het CBS is namelijk niet commercieel, en ze mogen dus geen geld verdienen.. dat ze iemand zouden laten zakken vanwege het geld is je reinste kolder.

Citaat:
MeCute1983 schreef:
ik heb zó vaak gehoord dat examinators mensen lieten zakken op het argument dat je maar wat meer ervaring op moet doen.
ervaring in behandelen van de auto, voorrang krijgen/verlenen, oogcontact met andere weggebruikers (OOK VOETGANGERS), kijkgedrag, enz enz. een beetje het gaspedaal intrappen kan iedereen wel, de rest leer je niet zomaar na je lessen.. als dat er niet genoeg inzit zak je, en terecht. die ervaring moet routine worden, die 2 dingen zijn echt niet hetzelfde..

Citaat:
MeCute1983 schreef:
Als je gewoon veilig rijdt (daar gaat het tenslotte om) dan komt die ervaring (=routine) van zelf wel..:
moet je eerst die ervaring hebben, en dan pas kun je routine kweken..

Citaat:
MeCute1983 schreef:
die heb je niet na 28 lessen ofzo. Daar moet je gewoon afstanden voor gaan maken.. maar oké, dara ging het in deze discussie ff niet op :
na 28 lessen (of hoeveel dan ook) weet je de basishandelingen, maar als iemand 100 meter verder op een 80-kilometerweg op de rem gaat staan , en je hebt de ervaring niet om slim te zijn en OOK te remmen heb je een probleem.. dat zit er niet standaard in, als je dan nog moet gaan denken: o shit hoe zat dat nou.. welke spiegels moet ik nu kijken.. dat soort dingen, het inschatten van een verkeerssituatie enzo, die moeten erin zitten..

ik ben het er wel mee eens dat dat puntensysteem voor iedereen zou moeten werken..

[Dit bericht is aangepast door @pie (28-03-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 14:07
twiety
twiety is offline
Triest hoor. Iemand zakt voor z'n rijbewijs en wordt meteen 'haar' genoemd. Je bent een sexist, @pie!
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 14:10
@pie
@pie is offline
Citaat:
twiety schreef:
Triest hoor. Iemand zakt voor z'n rijbewijs en wordt meteen 'haar' genoemd. Je bent een sexist, @pie!
haha oeps

sorry?

de boschdijk.. is dat V? ik zit op beatrixhaven/hurksestraat (B), eindje buiten eindhoven.. morgen zit ik weer even op Strijp

[Dit bericht is aangepast door @pie (28-03-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 14:11
twiety
twiety is offline
"stage bij Philips in Eindhoven" las ik in je info, ik zit op de Boschdijk. Waar zit jij precies, dan zal ik je 's even persoonlijk duidelijk komen maken hoe het zit.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 15:10
twiety
twiety is offline
Citaat:
@pie schreef:
haha oeps

sorry?

de boschdijk.. is dat V? ik zit op beatrixhaven/hurksestraat (B), eindje buiten eindhoven.. morgen zit ik weer even op Strijp

[Dit bericht is aangepast door @pie (28-03-2002).]
Maakt niet uit, ik hou wel van sexistisch gedrag

Dat is V ja, ik zit trouwens bij AtosOrigin (VA), niet bij Philips. Moest je niet staken vandaag?

Maar goed, weer even terug naar het onderwerp.

"...er vast wel een gegronde reden ..." Nou, dat is er dus niet altijd.

"...het examenbureau van het CBS is namelijk niet commercieel, en ze mogen dus geen geld verdienen..." Kan best, komt er in de praktijk dus op neer dat ze moeten zorgen dat ze het geld moeten besteden voor het jaar om is ofzo. Wassen neus.

"...dat ze iemand zouden laten zakken vanwege het geld is je reinste kolder..." Volgens mij dus niet, maar wat volgens mij ook gemeen is: Als bij 'n bep. examinator die dag al een aantal leerlingen geslaagd zijn, zal het bij jou niet zo snel gebeuren. Er is wel een percentage waar ze ongeveer op uit moeten komen, volgens mij.

Routine is zeker niet hetzelfde als ervaring, maar ervaring komt door routine. Beiden zul je redelijk moeten hebben voor je examen, het is echter wel een uitstekende 'reden' om iemand te laten zakken, ook al is een gebrek aan deze zaken niet het geval. Bewijs 't maar 's. En dan nog heb je er niks aan om hier tegenin te gaan.

"...na 28 lessen (of hoeveel dan ook) weet je de basishandelingen, maar als iemand 100 meter verder op een 80-kilometerweg op de rem gaat staan , en je hebt de ervaring niet om slim te zijn en OOK te remmen heb je een probleem.. dat zit er niet standaard in"
Ooit gehoord van een slipcursus? Zit tegenwoordig standaard in het pakket. Bovendien kun je na 28 lessen al aardig wat, ook dit soort zaken inschatten. Geldt misschien niet voor iedereen, wel voor mij.


__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:50
@pie
@pie is offline
Citaat:
twiety schreef:
Moest je niet staken vandaag?
neuh, tegen de tijd dat philips toegeeft ben ik al klaar met mn stage en in het gebouw waar ik zit zit een dependance van het Components HQ, die worden niet de laan uitgestuurd

Citaat:
twiety schreef:
"...er vast wel een gegronde reden ..." Nou, dat is er dus niet altijd.
tja ehm.. instructeurs hebben elk een eigen mening over autorijden, en zo ook examinators.. als je een examinator hebt die je rijstijl afkeurt is dat compleet persoonlijk, en dus onterecht.. maar overal en altijd zullen uitzonderingen zijn

Citaat:
twiety schreef:
"...het examenbureau van het CBS is namelijk niet commercieel, en ze mogen dus geen geld verdienen..." Kan best, komt er in de praktijk dus op neer dat ze moeten zorgen dat ze het geld moeten besteden voor het jaar om is ofzo. Wassen neus.
beetje kromme redenering.. het geld opmaken wat ze dus krijgen van leerlingen? als ze teveel hebben zouden ze dus leerlingen vaker laten slagen omdat ze niet zoveel geld nodighebben.. als dat wel zo is zou je dus het beste eind december op kunnen gaan (goh, ik slaagde in 1 keer op 19 dec )..

Citaat:
twiety schreef:
"...dat ze iemand zouden laten zakken vanwege het geld is je reinste kolder..." Volgens mij dus niet, maar wat volgens mij ook gemeen is: Als bij 'n bep. examinator die dag al een aantal leerlingen geslaagd zijn, zal het bij jou niet zo snel gebeuren. Er is wel een percentage waar ze ongeveer op uit moeten komen, volgens mij.
neuh, dat percentage is er niet.. dan had het cbr allang geen door de staat ondersteund bedrijf meer geweest.. van instructeurs wordt wel een slagingspercentage bijgehouden, want dat is tekenend voor de kwaliteit van lesgeven.. je hebt er die 60% van de leerlingen in een keer weet te laten slagen, maar andere (zoals de mijne) scoren hoger dan 95%.. vraag maar es aan je instructeur

Citaat:
twiety schreef:
Routine is zeker niet hetzelfde als ervaring, maar ervaring komt door routine. Beiden zul je redelijk moeten hebben voor je examen, het is echter wel een uitstekende 'reden' om iemand te laten zakken, ook al is een gebrek aan deze zaken niet het geval. Bewijs 't maar 's. En dan nog heb je er niks aan om hier tegenin te gaan.
true.. maar je mag wel hopen dat dat zo objectief mogelijk gebeurt.. ik zeg van wel, jij zegt van niet.. geeft weer aan dat het kan vriezen en dooien..

Citaat:
twiety schreef:
"...na 28 lessen (of hoeveel dan ook) weet je de basishandelingen, maar als iemand 100 meter verder op een 80-kilometerweg op de rem gaat staan , en je hebt de ervaring niet om slim te zijn en OOK te remmen heb je een probleem.. dat zit er niet standaard in"
Ooit gehoord van een slipcursus? Zit tegenwoordig standaard in het pakket. Bovendien kun je na 28 lessen al aardig wat, ook dit soort zaken inschatten. Geldt misschien niet voor iedereen, wel voor mij.
ik heb geen slipcursus gehad (?), heb wel een paar keer flink op mn remmen mogen staan door jonge gastjes in scheurbakken die te snel reden om mijn wagen van rechts niet voor te laten..
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
Absoluut terechte maatregel, alleen jammer dat ze niet elk rijbewijs zo bestempelen

(en mijns inziens nog niet streng genoeg)
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2002, 19:29
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
het is een begin.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:39
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
EeRst d8 ik dat het al begin dit jaar was ingevoerd. DUs ik walgde er al van, afgelopen maand mijn bewijzie gehaald. Maar vanochtend hoorde ik dus (voor mij) het goede nieuws!!! Nu vind ik het dus niet erg en opzich ook wel goed, maar het is arlxd.

Zelf vind ik het een betere regeling dat beginneners herkenbaar worden gemaakt met een gele kaart bij de achteruit van de auto voor 3 jaar > dat doen ze ook in Australie en zo herken je dus beginners. Zo zijn mensen extra alert.

ONgelukje kan ierdereen overkomen en eht is echt walgelijk als je rijbewijs wordt afgenomen.
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:40
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
"Minister Netelenbos reikt 3 april het eerste beginnersrijbewijs uit."

hehe ... dan walg je echt!!
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:41
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
MasterMolly schreef:
Zo zijn mensen extra alert.
I.p.v. "zeker een wijf achter het stuur" krijgen we "zeker zo'n geel stumpertje".
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:55
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
MasterMolly schreef:
ONgelukje kan ierdereen overkomen en eht is echt walgelijk als je rijbewijs wordt afgenomen.

Het gebeurd niet na een ongeluk, en ook niet na 1 overtreding, maar na meerdere zware overtredingen... Damn, dan verdien je gewoon geen rijbewijs te hebben.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 19:55
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
twiety schreef:
Verder voel ik me genaaid omdat ik het tot nu toe gespendeerde geld heb uitgegeven met de veronderstelling dat ik daarmee d.m.v. rijlessen een ECHT rijbewijs mee kon halen.
Je gaat er toch niet van uit dat je binnen vijf jaar grote problemen veroorzaakt (op het nieuws noemden ze 'ongeluk doden of gewonden veroorzaken', 'meer dan dertig kph te hard' en 'rijden onder invloed'.
Mjah.. wil je dat drie keer voor elkaar krijgen (en drie keer ervoor gepakt worden), dan ben je imho best knap, of gewoon een idioot.

Maar de regel zal wel bedoeld zijn als een maatregel om de jongeren in het algemeen minder problemen te laten veroorzaken, en dat lukt toch? En de huidige situatie w.b.t. mensen die al langer hun rijbewijs hebben gaat er niet op achteruit.

Ik zie het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 20:44
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
@pie schreef:
het examenbureau van het CBS is namelijk niet commercieel, en ze mogen dus geen geld verdienen.. dat ze iemand zouden laten zakken vanwege het geld is je reinste kolder
misschien niet, maar redenen als "een bepaald zakkingspercentage per dag hebben" vind ik ook geen gegronde reden om iemand te laten zakken ( geen ervaring mee overigens ) tegen mijn ex zei de examinator "nou, ik heb vandaag al 2 geslaagden, dus jou laat ik zakken, maar verder rij je wel goed hoor, daar niet van"
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 21:14
@pie
@pie is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
misschien niet, maar redenen als "een bepaald zakkingspercentage per dag hebben" vind ik ook geen gegronde reden om iemand te laten zakken ( geen ervaring mee overigens ) tegen mijn ex zei de examinator "nou, ik heb vandaag al 2 geslaagden, dus jou laat ik zakken, maar verder rij je wel goed hoor, daar niet van"
riiiite.. dat zal ie vast gezegd hebben
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 09:24
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
@pie schreef:
riiiite.. dat zal ie vast gezegd hebben
Dat zou wel heel zijn
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 09:56
Prada
Prada is offline
Geweldig...Moeten ze niet alleen voor de eerste vijf jaar instellen, maar voor iedereen...Elke vijf jaar kom je weer op nul punten te staan, maar binnen die vijf jaar moet je je gewoon netjes gedragen binnen het verkeer...En de volgende vijf jaar ook...

Boetes helpen geen ene bal...Die rijke stinkerds interesseert het geen fuck of ze het leven van anderen in gevaar brengen en kunnen met gemak die boetes betalen...Dan maar hardere maatregelen!!!
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 14:21
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
@pie schreef:
riiiite.. dat zal ie vast gezegd hebben
denk je dat ik het hier ter plekke zit te verzinnen ofzo
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2002, 14:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Prada schreef:
Geweldig...Moeten ze niet alleen voor de eerste vijf jaar instellen, maar voor iedereen...Elke vijf jaar kom je weer op nul punten te staan, maar binnen die vijf jaar moet je je gewoon netjes gedragen binnen het verkeer...En de volgende vijf jaar ook...

Boetes helpen geen ene bal...Die rijke stinkerds interesseert het geen fuck of ze het leven van anderen in gevaar brengen en kunnen met gemak die boetes betalen...Dan maar hardere maatregelen!!!

Elke 5 jaar op 0 zetten vind ik eigenlijk nog veel te gemakkelijk, verder, absoluut mee eens!
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 14:24
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
prima regel.
zo worden sommige mensen misschien voorzichtiger.
ik ga binnenkort ook afrijden en heb geen moeite met de regel.
ben toch een rustiger rijdster
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 11:19
DruidessI
DruidessI is offline
Het gaat mogelijkerwijze drastischer:

Jongere alleen overdag achter 't stuur


Het ongeluk op de A32 bij Meppel, waarbij vrijdag een jongere om het leven kwam. (c) Foto: Harm Meter
Den Haag - Jonge automobilisten worden mogelijk nog verder aan banden gelegd. Naast het afgelopen zaterdag ingevoerde puntenrijbewijs, denkt het ministerie van Verkeer en Waterstaat erover jongeren alleen overdag te laten rijden, ze te verbieden passagiers mee te nemen en ze in het begin alleen onder begeleiding te laten autorijden.

De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft opdracht gekregen deze extra maatregelen te onderzoeken. Volgens een woordvoerder van de SWOV is het risico voor jonge mannen van 18 tot 24 jaar om in een weekeinde bij een ernstig ongeluk betrokken te raken, zes keer hoger dan het gemiddelde voor alle inzittenden van auto's. Doordeweeks is dit risico voor jongeren twee keer zo hoog. Gemiddeld overlijden in Nederland vijf jongeren per week in de leeftijdsgroep van 18 tot 24 jaar.

Afgelopen weekeinde kwamen zeker elf jongeren tussen de 16 en 24 jaar om het leven door auto-ongelukken. Bij ongelukken in Waalwijk en Meppel raakten auto's met zes inzittenden van de weg, vermoedelijk door stuurfouten en hoge snelheden. In Waalwijk vielen daarbij vier dodelijke slachtoffers, in Meppel één. De ongelukken met jongeren in weekeinden gebeuren veelal voor of na discobezoek in vooral buitenstedelijke gebieden, aldus de SWOV-woordvoerder.

Volgens de SWOV hebben nieuwe regels, zoals het puntenrijbewijs en de eventuele beperking van jonge automobilisten, alleen zin als er ferm door de politie wordt gecontroleerd. "Gebeurt dat niet, dan houden jongeren zich niet aan de regels." Ook de verzamelde organisaties voor verkeersveiligheid 3VO onderschrijft het nut van extra maatregelen. "Maar we vinden dat die dan wel voor alle autobestuurders moeten gelden.

Een woordvoerder van 3VO noemt het afgelopen weekeinde geen uitzondering. "Er zijn bijna wekelijks zulke ernstige ongelukken. Dat de inzittenden nu jong waren maakt het niet erger. Volwassenen laten vaak een gezin na. De beroering in de samenleving over jonge slachtoffers is wel groter, omdat jongeren nog hun hele leven voor zich hebben.


02 april 2002, 21:51 uur • Reageer op dit artikel
-----------------------------------------

Zelf heb ik een rijbewijs en tja,.. ik irriteer me vaak enorm aan die Sjonnies en Anitas die met 80 door een 30 zone buurt karren vaak met de volumeknop op de hoogste stand.
En ja, ze zijn vaak zo'n 18 a 19 jaar en eigenlijk altijd van het mannelijk geslacht.
(heb nog geen vrouw gezien die zo rijdt)

Daarnaast vind ik wel dat er ook strenger opgetreden moet worden tegen de 65+ers. Ze zijn vaak de (veranderende) verkeersregels vergeten en/of vanwege hun ogen of andere lichamelijke mankementen eigenlijk niet in staat om naar behoren een wagen te besturen.

Verder mogen de BMW'ers en de Mercedesen waarvan de meeste bestuurders denken dat ze een ingebouwde voorrang hebben meteen op de bon. Jesus.. hoe ze soms op een kruispunt af komen stuiven - niet kijkend om zich heen of ze ueberhaupt wel voorrang hebben... en natuurlijk hebben ze dat niet en moet jij volop op de rem.

Tja...

Ik zeg niet dat ik foutloos rij, maar ik rij in ieder geval niet absurd gevaarlijk

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 15:09
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Pfff... alleen onder begeleiding rijden (maar zonder passagiers..??) en niet 's avonds... dan krijg je dus pas op je 23e (of later) een volledig rijbewijs.
'k Vind het belachelijk en heb geen zin in argumenten.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 15:53
FDL
FDL is offline
Citaat:
Pibbo schreef:

1keer zakken is nooit goed kunnen rijden

Whahahah, WAT EEN ONZIN!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 16:28
Dorus
Avatar van Dorus
Dorus is offline
Ik vind het puntenrijbewijs op zich een prima idee, maar zoals er al meer zeiden, het moet gewoon voor iedereen gelden. Die plannen om jongeren alleen overdag te laten rijden, zijn natuurlijk absurd en het lijkt me ook praktisch onmogelijk. Net als dat onder begeleiding rijden.

Dat het een bepaalde groep is die veel ongelukken maakt, zal best. Maar het zijn niet alle jongeren. Met dit soort maatregelen pak je ALLE jongeren. Lijkt me niet helemaal fair.

En dat van je laten zakken waar sommigen het over hebben...dat geloof je toch zelf niet?
"bij mij slaagt gemiddeld maar 65%, dus ik denk dat jij pech hebt vandaag..." Je gelooft toch niet echt dat examinators zo denken, laat staan dat ze het zeggen of doen.

En dat van die slechte dag, ruzie met z'n vrouw enz. Daar kan best wat inzitten, maar neem dan gewoon je instructeur mee...
__________________
There she walks just walkin' down the street, singin' do wah diddy diddy dum diddy do
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 17:02
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Dorus schreef:
Ik vind het puntenrijbewijs op zich een prima idee, maar zoals er al meer zeiden, het moet gewoon voor iedereen gelden. Die plannen om jongeren alleen overdag te laten rijden, zijn natuurlijk absurd en het lijkt me ook praktisch onmogelijk. Net als dat onder begeleiding rijden.
...
Ik raad overigens iedereen aan om de eerste keren onder begeleiding te rijden. Je moet op zijn minst aan de auto wennen. En zeker als newbie moet je nog een aantal dingen onder de knie krijgen (hetzij over de auto, hetzij over het verkeer in het algemeen).
Zelf heb ik nu in totaal in 6 verschillende auto's gereden en ze zijn allemaal anders.
En dus allemaal anders wat betreft inschatting van:
inhalen, parkeren, bochten nemen, gas geven/optrekken, (plotseling) remmen, dode hoek, etc..

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 17:31
miro
Avatar van miro
miro is offline
Of het moet voor iedereen gelden of ze moeten onderscheid gaan maken als ze dan toch gaan splitsen. "Jongeren maken veel ongelukken" Ga dan maar eens verschil maken tussen de jongens en de meisjes "jongens maken veel ongelukken" krijg je dan. Misschien een beetje krom gedacht, maar of iedereen, of helemaal opsplitsen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 18:10
PFP
PFP is offline
Citaat:
miro schreef:
Of het moet voor iedereen gelden of ze moeten onderscheid gaan maken als ze dan toch gaan splitsen. "Jongeren maken veel ongelukken" Ga dan maar eens verschil maken tussen de jongens en de meisjes "jongens maken veel ongelukken" krijg je dan. Misschien een beetje krom gedacht, maar of iedereen, of helemaal opsplitsen.
Hoe zou dat toch komen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 16:24
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Ik ben er tegen (alhoewel ik m'n rijbewijs al een paar maanden heb). Het heeft helemaal geen nut, zeker omdat in de begintijd de controles toch minimaal zullen zijn. Ik denk als je gewoon je verstand erbij houdt dat het dan prima gaat.

Maar jij bent trouwens redelijk genaaid, ik heb best wel medelijden met je. De kans dat iemand de 1e keer slaagt is zowiezo erg klein (ben ook 2 x afgereden), 2e keer is meestal beter. Veel succes alvast.
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day

Laatst gewijzigd op 04-04-2002 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 16:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Niet alleen jongeren denken zo, er zijn ook genoeg ouderen die bijv. denken ik heb toch geld genoeg dus laat die bekeuring maar komen of iets dergelijks.
Het gaat om zware overtredingen. Geen dingen waar je een simpele bekeuring voor krijgt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 17:01
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
PFP schreef:


Hoe zou dat toch komen
Ja vroeg ik me ook al af
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 01:37
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Een mooi begin. Nu nog voor alle bestuurders.
Face it, als je zoveel strafpunten haalt, ben je gewoon te dom/asociaal om een auto te besturen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 14:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Dorus schreef:
Daar kan best wat inzitten, maar neem dan gewoon je instructeur mee...
Dat maakt dus absoluut niet uit, die heeft daar niets over te zeggen. Over slagingspercentages... Mjah, die indruk word vaak wel heel sterk gegeven, zelf durf ik daar geen uitspraak over te doen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.