Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2008, 21:07
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Binnenkort vertrek ik voor een jaar naar China. Nu vind ik de gerechten uit de Noord-Chinese keuken heerlijk, ik kijk nu al uit naar de eerste keer dat ik disanxian met witte rijst ga eten. Maar ik weet ook dat ik na een paar maanden de westerse keuken zal gaan missen. Goed meergranenbrood belegd met boter en echte kaas, een bord ongezoete yoghurt met muesli, aardappelen zoals mijn moeder ze klaarmaakt en meer van dat soort dingen.

Nu ben ik benieuwd naar hoe jullie daarmee omgaan. Als je voor langere tijd in het buitenland verblijft, hoe ga je dan om met eten en drinken? Pas je jezelf aan de lokale eetcultuur aan of verlang je af en toe echt te erg naar een lekker bord gekookte aardappelen met witlof, een hamlapje en jus?
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2008, 21:12
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
TS begint:

Zeker in het begin kan ik me goed aanpassen aan de Chinese eetcultuur. 's Middags warm eten en iedere avond rijst/noedels/gestoomd brood gaat me niet vervelen. Je kunt namelijk eindeloos varieren, zelfs ik als vegetarier. Het probleem is dan ook niet de Chinese keuken, eerder de Nederlandse.

Warm ontbijten vind ik namelijk niet je van het. Op z'n tijd kan ik echt wel ontbijten met in thee gekookte eieren of een hartige pannenkoek, maar of dat laatste zo gezond is op de nuchtere maag weet ik niet. Daarom ga ik na een paar maanden toch steeds vaker naar de westerse supermarkt om mueslirepen, cruesli, kaas en dat soort dingen te kopen. Probleem daarmee is dat je nooit echt goede verse kaas kunt kopen in China, om over vers brood nog maar te zwijgen.

Uiteindelijk vermaak ik me er altijd prima op eetgebied, en eten in een westers restaurant kan natuurlijk altijd. Het grootste probleem daarmee is echter de prijs: eten in een Chinees restaurant of boodschappen doen op de lokale markt is namelijk tien keer zo goedkoop als een bord spaghetti bij de Italiaan bestellen of een bezoekje aan de Carrefour brengen...
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 21:16
Verwijderd
Ik heb ruim 4 maanden in Bolivia gewoond en het eten wat ik daar kreeg was echt verschrikkelijk. Behalve als ik af en toe ging uit eten, dan was het wel lekker.
Mijn moeder heeft een keer een pak brinta, thee en dropjes opgestuurd. Hier was ik erg zuinig op en dit was dus echt voor de 'moeilijke' dagen.
Verder zocht ik in de supermarkt dingen die ik lekker vond (bijv. amerikaanse pindakaas) en na een tijd ontdekte ik zelfs Edam en Gouda wat een hoop goed maakte .
Ook heb ik een aantal jaar in Duitsland gewoont. Dat was niet zo lastig want we gingen gewoon zo nu en dan boodschappen doen in Nederland en nu andersom ook in Duitsland.

Een jaar China lijkt me lastiger.. Het eten zal nog 'vreemder' zijn en misschien is het ook moeilijker om bekende dingen te vinden. Zelf zou ik veel drop en een pot pindakaas meenemen en verder kijken naar amerikaanse dingen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 11:09
Larry Flint
Larry Flint is offline
Oh toevallig, ik kom net terug van vakantie in Italie en ik ben dan wel niet zo lang weggeweest maar god wat heb ik sommige dingen gemist. Ontbijten deden we daar met crackertjes nutella (), later ook met bolletjes en toen zelfs edammer kaas gehaald maar dat smaakt natuurlijk helemaal niet echt naar edammer kaas. Verder bijna alleen maar pizza, pasta en salades gegeten en voornamelijk wijn en water gedronken. Ik mistte vooral vega vervanging heel erg, heb alleen maar groente gegeten. Verder heb ik vandaag meteen een boterham met pindakaas gegeten (L) oh en ik kan niet wachten op het brood dat we thuis altijd hebben met lekkere kaas en 's avonds aardappeltjes uit de oven en broccoli en dat soort groente (hadden ze er niet? spinazie trouwens ook niet in de supermarkt).
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 12:44
raammeer
Avatar van raammeer
raammeer is offline
Ik woon nu bijna 4 jaar in het buitenland, ( 1,5 jaar duitsland 2 jaar london en nu 4 maande in zweden) ik mis drop heeeeeeel erg maar gelukkig stuurt mn beste vriendin elke 2 - 3 maanden een tas helemaal volllll met drop !
hageslang,spruitjes, pindakaas,patatje oorlog etc ..
al ben ik zelf niet nederlands .. maar toch deze dingen mis ik echt heel erg.
__________________
Toen ik een konijntje was... (&)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 16:18
Verwijderd
Toen ik op vakantie was in Ierland miste ik vooral het ontbijt, en op een gegeven moment zelfs normale groenten. Gebakken ei met bacon en worstjes en black pudding en toast als ontbijt is wel lekker voor 1 keer, maar ik miste toch mijn boterhammen enorm. Verder eten ze daar veel patat en weinig groenten, en dat is op een gegeven moment ook niet lekker meer, voelde me er zo ongezond door.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 17:57
Verwijderd
Ik ben nooit echt ver van Nederland af geweest en ook nooit lang, dus echt missen is nooit aan de orde geweest. In Schotland snakte ik wel weer naar een Nederlands ontbijt, we aten vaak worstjes en bonen en dat vind ik echt niets 's ochtends. (Maar goed, dat was ook makkelijk verholpen; gewoon brood kopen bij een bakker en klaar ) In Frankrijk en Denemarken (beide landen regelmatig bezocht) kon ik juist geen genoeg krijgen van het lekkere eten daar. Heerlijk brood, avondeten was altijd heerlijk... nooit geprakte aardappeltjes met jus gemist
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 19:12
Verwijderd
ik had op lowlands al behoefte aan gewoon een bord warrum eten (aardappels, vlees/vegetarisch en groente), ik moet er niet aan denken hoe het zou zijn om zo lang niet 'normaal' te kunnen eten.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 19:46
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ten eerste ligt het er bij mij best aan waar ik ben: ben pas 4 weken in Mexico geweest en heb daar het Nederlandse eten geen seconde gemist, hou zo ontzettend veel van het eten daar. Toen ik echter 3 weken in China was beviel het eten mij daar ook wel, maar op een gegeven moment snakte ik toch naar iets anders ipv rijst of noodles.

Heb ook een jaar in Australie gezeten, afgelopen jaar in Schotland, en aankomend jaar in de VS, daar is het alweer een stuk makkelijker omdat veel eten toch enigzins op het eten in NL lijkt (je kan er makkelijk aardappels/groente/vlees koken, maar het is ook makkelijk om Italiaans, Chinees, Mexicaans, Indiaas, etc. eten te krijgen als je daar behoefte aan hebt). Zijn dan maar een paar dingen die ik mis, zoals drop en hagelslag. Ik neem een kleine hoeveelheid van die dingen mee, en als het op is, dan is het jammer, dan kan ik best een paar maanden zonder. Maar was aan de andere kant toch wel erg blij toen mijn ouders mij vorig jaar ruim een kilo aan chocoladeletters, van die chocolade/fondant muizen&kikker,s kruidnoten en anders Sinterklaas snoep stuurden...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 21:44
Sinqi
Avatar van Sinqi
Sinqi is offline
Nederlands eten zal ik niet echt missen in het buitenland. Voornamelijk omdat ik het saai vind. Er zitten wel lekkere dingen bij zoals drop en stroopwafels, maar voor de rest is er niets dat ik bijzonder en onmisbaar vind. En meestal is het andersom, ik mis buitenlands voedsel als ik thuis ben.
__________________
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 20:59
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Ik heb 10 maanden in Estland gewoond en ik heb vooral de grote variatie aan groente en fruit gemist. Elke lunch bestaat daar uit aardappels, wortels, kool en uien en soms bietjes of pompoen. Dit kreeg ik op mijn werk en was natuurlijk ook wel expres goedkoop gemaakt, maar ook in de supermarkt was alleen dit te vinden. Ook was het eten heel erg vet en dus zeer eenzijdig. Ik heb constant last van mijn darmen gehad door de plotseling zo weinig vitaminen en het vele vet. Heel soms vond ik ver achterin een schap in een grote supermarkt eens een bakje spinazie, witlof, broccoli of asperges (wat steeds voor ophef bij de kassa zorgde, want niemand wist wat het was) en daar werd ik dan zó blij van .

Wat ik ook gemist heb is het Nederlandse brood; er was daar alleen witbrood of heel zuur, zwart roggebrood (dat at men daar voornamelijk), maar dat was goed te overleven door de ruime keuze aan pap . Verder ga je inderdaad op zoek naar dingen als amerikaanse pindakaas en ben ik inmiddels expert in het zelf maken van pindasaus. Bovendien namen mensen die mij kwamen opzoeken ook altijd wel hagelslag en drop mee .
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 21:04
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik heb een half jaar in het buitenland gezeten maar miste niet heel veel Nederlands eten, behalve drop en dat kreeg ik toegestuurd. Het was Zuid Afrika dus veel Brits aandoende dingen die ik al kende kon ik gewoon lekker daar eten. Ik heb ook geen voedsel meegenomen, ik vind dat eten ook een deel uitmaken van de ervaring in het buitenland.
Tot bepaalde mate doe ik wel mee aan de eetcultuur, maar alleen als de geur of beeld me niet aanstaat. En als ik te horen krijg dat ergens dit en dat inzit, probeer ik het niet eens.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 20:53
brands
Avatar van brands
brands is offline
Vooral in de Scandinavische landen heb ik niets gemist tijdens de vakantie van ongeveer 3 weken. Zelf daar kun je gewoon een Hollandse pot koken. De aardappelen, groente & vlees kan je gewoon in de winkel kopen. Alleen het is misschien eentonig. Je hebt niet zoveel variatie als in Nederland.

Verder zou ik de hagelslag wel missen. Maar die hadden we zelf mee dus niet echt gemist.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 11:21
Verwijderd
Ik kan het me voorstellen dat als ik lang in het buitenland zou zitten, ik wel dingen uit de Nederlandse keuken zou missen. Maar tot nog toe heb ik - na drie weken Frankrijk bijvoorbeeld - juist vaak het Franse eten gemist als ik weer terug in Nederland was. Dan baalde ik dat ik weer gewoon brood met Goudse kaas moest eten, i.p.v. stokbrood met al die heerlijke Franse kazen. (etc)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 11:31
Verwijderd
Ik heb het eten eigenlijk helemaal niet gemist. Ik ben 8 maanden weggeweest.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 11:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik mis op vakantie al m'n normale boterham, laat staan als ik langdurig naar het buitenland zou gaan
De Hollandse pot kan ik juist weer missen als kiespijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:41
Verwijderd
Mijn zusje zit nu voor een half jaar in Amerika en ze mist vooral het Nederlandse brood, naturel yoghurt en de 'magere' producten, maar inmiddels heeft ze het één en ander gevonden wat wel te eten is. Ze heeft drie kilo drop en twee pakjes stroopwafels meegenomen, dus dat mist ze nu nog niet (en om de twee maanden komt er wel iemand uit Nederland, dus die kunnen dan weer wat meenemen ).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 20:46
amor
Avatar van amor
amor is offline
Nederlands eten vind ik nogal saai. Het enige wat ik mis is de drop, hagelslag en vlokken. Maar die neem ik dan gewoon mee. Helaas vind mn familie hagelslag ook erg lekker dus die is dan binnen 2 weken op. Drop vinden ze echt heel vies en daar doe ik dan wat langer mee..
__________________
11 september 1973, NUNCA MAS!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2008, 21:06
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Nederlands eten missen is voor mensen zonder smaak hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 09:20
Verwijderd
Ik ben zeven weken in Zwitserland geweest met zelden de gelegenheid om zelf eten te kopen en koken. Ik miste de naturel yoghurt en ongezoete muesli heel erg en nootjes (die zijn daar wel, maar ze zijn knetterduur) en tofu/qourt etc, ze hebben bijna geen vleesvervangers daar. Volgend jaar ga ik een half jaar naar Zweden en ik hoop heel erg dat het brood een beetje lekker is en dat vleesvervangers makkelijk te krijgen en dat niet overal suiker inzit. Verder mis ik niks, drop niet, stroopwafels niet, die kunnen me zelfs gestolen worden
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 12:07
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben nog nooit echt lang weggeweest uit Nederland (niet langer dan een week of 3), maar het enige Nederlandse eten wat ik ooit miste is het brood. In Frankrijk miste ik het helemaal niet, daar vond ik de meeste dingen zelfs lekkerder, maar in Tsjechie deed je me met brood niet echt een plezier.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 12:20
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Nederlands eten missen is voor mensen zonder smaak hoor.
hear, hear...

nederlands eten is over het algemeen wel saaier, en heel veel halffabricaten. Het hangt een beetje af van welk buitenland je bent, maar ik kan niet zeggen dat ik het over het algemeen erg mis.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 15:08
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Volgend jaar ga ik een half jaar naar Zweden en ik hoop heel erg dat het brood een beetje lekker is
Het Zweedse brood is meer tosti brood. Het is vind ik wel lekker. En de plakken zijn daar ook kleiner.

Vleesvervangeers weet ik eigenlijk niet in Zweden.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 15:39
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik ben nog niet heel lang weggeweest, maar ik denk niet dat ik iets ga missen, omdat het eten in het buitenland (ook) lekker is.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 16:08
Verwijderd
@Quis: In Zweden is 'dieetvoer' (suikervrij, glutenvrij, dat soort dingen) over het algemeen makkelijker verkrijgbaar dan in Nederland, al is het in Nederland nu ook een stuk makkelijker verkrijgbaar dan een paar jaar terug. Het brood vind ik er niet echt lekker, de broodjes vond ik beter te eten en er is natuurlijk knackebrod. Vleesvervangers hebben ze er volgens mij niet echt veel (ik kan het me iig niet herinneren).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2008, 19:16
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Ik heb 10 maanden in Estland gewoond en ik heb vooral de grote variatie aan groente en fruit gemist. Elke lunch bestaat daar uit aardappels, wortels, kool en uien en soms bietjes of pompoen. Dit kreeg ik op mijn werk en was natuurlijk ook wel expres goedkoop gemaakt, maar ook in de supermarkt was alleen dit te vinden. Ook was het eten heel erg vet en dus zeer eenzijdig. Ik heb constant last van mijn darmen gehad door de plotseling zo weinig vitaminen en het vele vet. Heel soms vond ik ver achterin een schap in een grote supermarkt eens een bakje spinazie, witlof, broccoli of asperges (wat steeds voor ophef bij de kassa zorgde, want niemand wist wat het was) en daar werd ik dan zó blij van .

Wat ik ook gemist heb is het Nederlandse brood; er was daar alleen witbrood of heel zuur, zwart roggebrood (dat at men daar voornamelijk), maar dat was goed te overleven door de ruime keuze aan pap . Verder ga je inderdaad op zoek naar dingen als amerikaanse pindakaas en ben ik inmiddels expert in het zelf maken van pindasaus. Bovendien namen mensen die mij kwamen opzoeken ook altijd wel hagelslag en drop mee .
Ik ga ieder jaar 3 weken naar Estland en mis inderdaad vooral het brood, maar bij de Selver is wel ciabatta en nog zoiets vers te krijgen.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 12:19
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Brood is ook voor mij het grootste gemis in het buitenland. Vegetarisch eten was in het midden oosten ook vrijwel niet te doen (of je hele dagmenu bestond uit humus en tabbouleh) dus toen ik 2,5 week in Syrië en Jordanië was heb ik -wel zo min mogelijk- vlees gegeten (normaal eet ik vegetarisch).
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 22:15
goeltje
Avatar van goeltje
goeltje is offline
In Ijsland miste ik vooral variatie in groenten (ze kenden daar precies alleen maar komkommer, paprika en tomaat en dat dan nog wel bij het ontbijt), vegetarische vervangingsspullen, vers gebakken brood (maar 2 bakkers in heel het land tegengekomen, verder bijna altijd toastbrood moeten eten), normale yoghurt, hagelslag, niet gefrituurde aardappelen en koeken zonder suiker.

Gelukkig hadden de supermarkten soms nog wel enkele dingen, maar de meeste van die dingen heb ik gewoon tijdens mijn hele verblijf niet gegeten.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 16:19
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
Ik ga ieder jaar 3 weken naar Estland en mis inderdaad vooral het brood, maar bij de Selver is wel ciabatta en nog zoiets vers te krijgen.
Klopt inderdaad, maar grote supermarkten waren voor mij nogal ver lopen, dus daar ging ik maar soms heen .
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 20:49
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
In het buitenland mis ik eigenlijk voornamelijk het stevige Nederlandse brood en Goudse kaas. Ik vind de ontbijtjes in het buitenland praktisch altijd minder dan hier, terwijl ik voor het avondeten liever in het buitenland ben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 21:10
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
kaas
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 22:20
Verwijderd
Citaat:
In het buitenland mis ik eigenlijk voornamelijk het stevige Nederlandse brood en Goudse kaas. Ik vind de ontbijtjes in het buitenland praktisch altijd minder dan hier, terwijl ik voor het avondeten liever in het buitenland ben.
ga op de grens wonen

maar ik zou missen is toch de hutspot missen. Zuurkool met spekjes, de hollandse boterham met pindakaas. Ik blijf gewoon in nederland, kan overal aan komen als ik iets buitelands ga maken. in deze tijd kan dat
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 18:33
Verwijderd
upje , even frustraties uiten
zit nu ruim 5 weken in Toronto en ik mis de volgende dingen heel erg (misschien hebben ze het wel maar ben het nog niet tegengekomen)

- Gewoon brood (hier is het heel dik en met suiker )
- Gewone kaas (is hier eventueel wel te krijgen maar heel erg duur en niet echt hetzelfde)
- paprikachips (zie gewone kaas)
- creme fraiche (ze hebben hier alleen een soort van slagroom en zure room )
- de lidl (boodschappen zijn hier zo duur)
- lekker kraanwater
- sultana's en evergreen
- ingredienten voor stamppot (boerenkool, andijvie, zuurkool)
- rookworst
- nederlands frituurvoedsel
- stroopwafels inc het stroopwafelkraampje
- andere hollandse koekjes ( a la negerzoenen, mergpijpjes, kokosmakronen, cafe noir, bitterkoekjes)
- sterrenmix thee
- milka choco en biscuit
- vla

Hagelslag en drop en pepernoten heb ik van mijn ouders gekregen en meer dan genoeg voorraad van

Laatst gewijzigd op 07-10-2008 om 19:08. Reden: Ik was de vla vergeten :o
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 19:23
Verwijderd
Ik at altijd wat er lokaal beschikbaar was. Wat geserveerd of zelf gekookt werd.

Voor speciale gelegenheden is het natuurlijk wél leuk om iets van 'thuis' te kunnen krijgen. Bijvoorbeeld de haring op de nederlandse ambassade tijdens koninginnendag, of strooigoed met sinterklaas.

Soms heb je ergens zin in waar je niet makkelijk aan kan komen, maar er is vaak wel een oplossing; Mijn vader kocht bijvoorbeeld heel afentoe, toen we in een hindoeland woonde, biefstuk op de zwarte markt.

Vrienden en familie kunnen natuurlijk altijd hagelslag en andere dingen opsturen als je iets écht mist.

Eerlijk gezegd, mis ik buitenlands voedsel meer dan ik nederlands voedsel mis.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 13:18
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben nog nooit voor langere tijd in het buitenland geweest, maar mijn broertje woont sinds een maand in Engeland voor de komende 3/4 jaar. Hij zei dat hij wel Nederlandse dingen miste, dingen die niet te koop zijn in Engeland maar dat er ook veel dingen te koop waren daar die we hier niet kennen, en die eigenlijk heel lekker zijn.
Sommige dingen zijn ook belachelijk duur daar: een pakje ham (en dan nog niet eens 'vers') kost daar 5 pond!
Ik ga volgende maand met mijn vriend naar hem toe met de auto en dan gaan we dingen meenemen die hij mist: pindakaas, drop, verse ham en dat soort dingen.

Verder is Engeland natuurlijk niet de andere kant van de wereld en kun je daar ook heel goed pasta en chinees eten.. Mijn broertje was nooit zo gek op aardappels, groente en vlees dus voor hem is het ook niet zo'n probleem.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 16:34
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Wat ik nog meer mis, bedenkt ik me nu: Zelf koken. Hier op de campus bestaat de keuken uit precies 2 oude gaspitten op een gammel onderstel, een houten tafeltje en een paar hele vieze keukenkastjes. Daarnaast kun je in de supermarkt en op de markt nooit producten kopen waarmee je goed zelf eten kunt maken zoals je dat gewend bent. Omdat uit eten gaan hier niet alleen voor sjieke gelegenheden geldt maar Chinezen regelmatig ergens gauw wat eten en het heel goedkoop is, eet ik dus altijd buiten de deur. En dat mag makkelijk lijken, ik zou toch liever gewoon mijn eigen bordje eten klaarmaken.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-10-2008, 09:59
partydress
partydress is offline
wat ik op het moment behoorlijk begin te missen zijn die pakjes van knorr of maggi of zo, waar je zelf vlees, groenten, rijst of aardappels en zo bij moet doen. die sausjes gewoon dus eigenlijk. die maken alles wel lekker en ik heb niet altijd evenveel zin en tijd om zelf creatief te doen en ik ben graag wel lekker makkelijk. ook die ovenschotels, vooral die met prei was altijd zooo lekker! en zo supersnel gemaakt. zo af en toe wil ik ook een lekkere haring en dat hebben ze hier ook niet, jammer. eerst vond ik het ook heel jammer dat je hier (bijna) geen vla/yoghurt kunt krijgen, maar van de week ontdekte ik de engelse lidl en daar hebben ze hele liters griekse yoghurt (L) nu kan ik mijn verslaving weer voeden. dat is beter dan telkens mega-dure potjes van 250 gram te moeten kopen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 11:32
Verwijderd
Ik ga binnenkort naar mijn zusje, mèt een kilo drop, zes pakjes stroopwafels, een zakje mini stroopwafels, een zak taaitaaipoppen, een zak strooigoed en een zak chocolade pepernoten. Mijn ouders gaan ook en zij zorgen voor de chocolade letters (in grote aantallen - voor vriendjes en vriendinnetjes ) en de speculaas.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Ik ga binnenkort naar mijn zusje, mèt een kilo drop, zes pakjes stroopwafels, een zakje mini stroopwafels, een zak taaitaaipoppen, een zak strooigoed en een zak chocolade pepernoten. Mijn ouders gaan ook en zij zorgen voor de chocolade letters (in grote aantallen - voor vriendjes en vriendinnetjes ) en de speculaas.
ooooooooooooooooooooow chocoladepepernoten en stroopwafels en chocoladeletters

stiekem beetje jaloers
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 17:19
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
http://www.realdutchfood.com/sint.htm
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 09:57
Krynn
Krynn is offline
Ik pas me zoveel mogelijk aan aan de lokale keuken, dat hoort bij 'buitenland' , maar soms is dat lastig. Dan bedoel ik niet zozeer *wat* ik voorgeschoteld krijg, maar *wanneer*. In Italië doen ze bijvoorbeeld bijna niet aan ontbijt (kop koffie, en na wat navragen kon er een wit bolletje met iets gelei-achtigs bij) terwijl ik daar thuis niet zonder kan, dan voel ik me de hele dag slap ook al eet ik rond het middaguur wel goed. Het avondeten wordt daar twee, drie, vier uur later gebruikt dan in Nederland: ik kon maar slecht slapen op een volle maag. Ik heb ruim een maand rondgereisd in Italië, en man, wat was ik blij toen ik weer terug kon naar m'n oude eetritme
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 11:12
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik mis het brood! Het meeste brood hier is van dat toastbrood. Ik heb wel een soort van gewoon brood gevonden, maar dat is wit. Ik wil ook wel ns gewoon een bruine boterham... En het is ook allemaal heel klein, je hebt er niet echt een goeie boterham van.
En kaas natuurlijk. Er is hier wel kaas, en het zou dan ook nog Nederlandse kaas moeten zijn (Gouda, Edammer etc) maar het is gewoon niet lekker. Gelukkig waren de ouders van mijn Nederlandse vriendin laatst langsgekomen en die hadden enorme hoeveelheden kaas voor haar meegenomen dus ik heb ook een stukje gekregen. Zo veel beter!
Nog iets: zoet broodbeleg. Ze hebben hier 20000 verschillende soorten smeerkaas (lekker joh, met garnalen of kaviaar) maar nauwelijks zoet beleg. Alleen jam, en als je goed zoekt in sommige supermarkten ook pindakaas of Nutella, maar ik wil kokosbrood, hagelslag en witte chocoladepasta (al is het waarschijnlijk maar goed dat ze dat hier niet hebben, ik eet zo de hele pot leeg ).
Ik was laatst op zoek naar curry maar dat was ook nergens te vinden. Oh en sperziebonen! In Nederland heb je gewoon altijd verse sperziebonen in de supermarkt, dus laatst wilde ik die eten maar die hadden ze gewoon niet . En ik weiger om dingen uit pot/blik te eten.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 20:49
Verwijderd
Ik heb een tijd in Amerika gewoond en ik miste daar vooral donkerbruin brood en kaas. Daarnaast waren veel producten nogal chemisch . Gelukkig wen je er na een tijdje wel aan .

Toen ik in Spanje studeerde miste ik vooral pakjes om maaltijden mee klaar te maken. Ik was destijds nog niet zo'n keukenprinses en ik vond het vrij lastig om maaltijden from scratch te maken. Ik zat daar ook met Sinterklaas, maar gelukkig had ik vanuit Nederland heel veel (chocolade)pepernoten, gesuikerde muizen en chocoladeletters gekregen . Dat had ik anders wel heel erg gemist.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 15:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
In België miste ik gepasteuriseerde (verse) melk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 20:29
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Iemand vroeg me pas wat nu typisch Nederlands voedsel was en ik kon het me niet bedenken. Sowieso interesseert het soort eten me bar weinig en lust ik het meeste wel, zolang het geen vlees, pijnboompitten of meloen bevat. Het brood is hier wel wat taaier en minder lekker, maar na een paar weken met het schaamrood op de kaken halfjes "American Sandwich" te hebben gekocht heb ik toch ook maar DE STAP gezet. Nou nou.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 17:04
Verwijderd
Vooral het Nederlands brood en pitloos fruit. Dat blijkt typisch Nederlands te zijn kwam ik laatst achter.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 22:23
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik was gewoon aan het hostelen in berlijn en wenen, maar ik moest bijna huilen toen ik eindelijk mijn geliefde albert heyn weer zag toen ik terug in NL kwam.






ok, ietsje overdreven
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Vooral het Nederlands brood en pitloos fruit. Dat blijkt typisch Nederlands te zijn kwam ik laatst achter.
Hier in Toronto kan ik gewoon pitloze druiven kopen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 09:18
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik was maar twee weken in New York maar ik heb normaal brood en vis gemist. Die eeuwige bagel met creamcheese als ontbijt kon me op een gegeven moment gestolen worden en de alternatieven waren ook niet om over naar huis te schrijven: vieze yoghurt, bagels met vette eieren/worst, droge broodjes met te veel cheddar kaas, sandwiches met 75% beleg en 25% brood.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 22:24
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
ik was gewoon aan het hostelen in berlijn en wenen, maar ik moest bijna huilen toen ik eindelijk mijn geliefde albert heyn weer zag toen ik terug in NL kwam.






ok, ietsje overdreven
Behalve hagelslag, drop en stroopwafels hebben ze hier alles wat je in Nederland ook kan vinden. Alleen het vegetarische assortiment valt wat tegen, maar ook daar zijn weer speciale winkels voor.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wanneer stoppen met tanken?
kalinho
356 17-06-2008 18:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Beleidsplan Balkenende IV
Clemenzia
59 21-06-2007 15:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Landbouw in Nederland afschaffen?
Aletheia
50 20-02-2003 14:45
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 19:16
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.