Oud 27-12-2013, 18:32
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
De eerste keer dat het als naam gebruikt werd was in Charlie & the Chocolate Factory. Het is een type wrat.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2013, 18:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
De eerste keer dat het als naam gebruikt werd was in Charlie & the Chocolate Factory. Het is een type wrat.
Omg
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 04:14
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mariah Carey is getrouwd met Nick Cannon. Wat
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 20:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Kikkerbilletjes die nog niet bereid zijn, lijken op babybenen.

Spoiler
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 14:32
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dat traditionele ('heidense') feesten zijn verchristelijkt toen het christendom op kwam, bijvoorbeeld door er een dag ter ere van een heilige van te maken. Zo konden de mensen gewoon op de data die ze gewend waren door blijven feesten, dat was makkelijker te onthouden.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 15:25
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat traditionele ('heidense') feesten zijn verchristelijkt toen het christendom op kwam, bijvoorbeeld door er een dag ter ere van een heilige van te maken. Zo konden de mensen gewoon op de data die ze gewend waren door blijven feesten, dat was makkelijker te onthouden.
Dus dit soort kennis wordt je onthouden in een refodorp?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 15:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dus dit soort kennis wordt je onthouden in een refodorp?
Ik woon niet in een refodorp ^^ Maar kom wel uit een refogezin, dus tja
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 15:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Die materie kregen wij op de basisschool zo hebben ze het midwinterse/Joel ritueel van een mooie vuurstapel en veel schranzen (gezien de verse slacht en het gefermenteerd zijn van bier en wijn) maar gemixt met de geboorte van een of andere josti in Israël
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 17:07
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Die materie kregen wij op de basisschool zo hebben ze het midwinterse/Joel ritueel van een mooie vuurstapel en veel schranzen (gezien de verse slacht en het gefermenteerd zijn van bier en wijn) maar gemixt met de geboorte van een of andere josti in Israël
Hier zijn ook veel van die heidense feesten verchristelijkt. De kerstman heet hier "joulupukki" (kerstbok).
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 20:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dat Judi Dench als ze tijdens bijvoorbeeld het filmen even niets te doen heeft zich vermaakt met hand/naaiwerk, met daarop teksten als "Fuck `em" en "You are a fucking shit", welke ze cadeau doet aan cast en crew.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Dat Judi Dench als ze tijdens bijvoorbeeld het filmen even niets te doen heeft zich vermaakt met hand/naaiwerk, met daarop teksten als "Fuck `em" en "You are a fucking shit", welke ze cadeau doet aan cast en crew.
Ja
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 22:08
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Dat Christopher Hitchens en Andrew Sullivan vrienden waren.

http://www.slate.com/articles/news_a...glishman_.html
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Dat Judi Dench als ze tijdens bijvoorbeeld het filmen even niets te doen heeft zich vermaakt met hand/naaiwerk, met daarop teksten als "Fuck `em" en "You are a fucking shit", welke ze cadeau doet aan cast en crew.
Ik heb ze eens gezien, mooi spul!

OT: dat ik ree lust! En dat krab echt alles vies kan maken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 10:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Hier zijn ook veel van die heidense feesten verchristelijkt. De kerstman heet hier "joulupukki" (kerstbok).
Er is een voetballer die Pukki heet, beetje lullige achternaam .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 01-01-2014, 20:56
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik (her)ontdekte vandaag dat staartmezen echt ontzettend schattig zijn van dichtbij

__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 20:05
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
In 1886 werd het spel palingtrekken, waarbij je een levende paling van een touw moest trekken, in Nederland verboden. Er onstond oproer, en het leger moest eraan te pas komen de palingtrekkers te stoppen. Er vielen 26 doden.

NIET AAN ONZE TRADITIES KOMEN.

Dat belooft wat, als Zwarte Piet, het Koningshuis en consumentenvuurwerk eindelijk afgeschaft worden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2014, 23:39
Verwijderd
Palingoproer, dat klinkt in ieder geval al beter dan pietitie.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2014, 13:25
Verwijderd
Ik heb in het eerste middelbaar hexadecimaal en binair leren rekenen, dat ging prima, maar niemand heeft me ooit het nut van hexadecimaal fatsoenlijk uitgelegd, waarom dat dan tot '15' ging. Binair snapte ik wel, sowieso omdat we dat gebruikten bij technologische opvoeding. Ik kijk vandaag op Wiki en zie:
Citaat:
Een hexadecimaal cijfer is een snelle en overzichtelijke manier om vier binaire cijfers te schrijven. Eigenlijk zou men de binaire computergegevens met enen en nullen moeten schrijven, dus bijvoorbeeld 11000101011000100101110101110010. Dat is voor mensen onleesbaar, en daarom worden de cijfers in groepjes van 4 (nibbles) gegroepeerd. Dat wordt dan 1100-0101-0110-0010-0101-1101-0111-0010. Ieder viertal wordt vervolgens in een hexadecimaal cijfer omgezet: C5625D72. Dit is veel overzichtelijker.
Oooooohhhh, maar dan is het logisch! 15 is het hoogste decimale getal dat je kan maken in binair met 4 cijfers. F dus. 1111...

Lessen van het tijdperk voor de ingeburgerde computer
Met citaat reageren
Oud 06-01-2014, 13:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
HTML kleurcodes zijn daar een goed voorbeeld van #FFFFFF (wit) is toch iets handiger dan rgb(255,255,255), of 111111111111111111111111.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 06-01-2014, 13:54
Verwijderd
Ja, ik zag het staan en ik ken die kleurcodes natuurlijk wel nu, maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat het hexadecimaal was (ook niet over nagedacht ofzo ^^). Wel grappig om daar nu een oooooh gevoel bij te hebben
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 00:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Gheh wat leuk om te weten dit
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 17:09
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dat wist ik ook niet.
Dus 10-15 is dan A-F?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 17:46
Verwijderd
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F ja
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 17:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
F = 15
FF = 255
FFFF = 65535
FFFFFF = 16777215

Nuttige kennis om uit je hoofd te weten!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 17:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
wat een toeval! 16777215 is ook het aantal mogelijke RGB-waardes/kleuren!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 18:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Stom toeval! Het juiste aantal is overigens 16777216, omdat 000000 natuurlijk ook een kleur is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 18:08
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-01-2014, 20:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Stom toeval! Het juiste aantal is overigens 16777216, omdat 000000 natuurlijk ook een kleur is.
tjeempie; wie had dat nou ooit gedacht, gekke computermensen ook!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 18:11
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zat TBBT te kijken en ik zag een dude die me voornamelijk door zijn manier van praten enorm bekend voor kwam. Blijkt dat het Josh Peck is (Amanda Show, Drake & Josh).

Even voor de duidelijkheid, ik ken hem zo:



En nu ziet hij er zo uit:



Holy shit
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 12:08
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Speltbrood is lekker! Misschien komt het vooral door de uberknapperige korst, maar toch
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 20:51
Verwijderd
Dat wombats vierkante poep hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 11:44
Verwijderd
Typex kan vervallen. 3.5 jaar na de vervaldatum is het behoorlijk onbruikbaar spul
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 11:50
Hazel
Hazel is offline
Dat Kentucky Fried Chicken toch wel DE BOM is.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:06
Verwijderd
Dat het oude vertrouwde dier genaamd dikobraz (gangbaar Russisch) of porcupine (gangbaar Engels) of oerzon (totaal onbekend Nederlands) helemaal niet gewoon een egel is met lange naalden, zoals op de plaatjes in mijn sprookjesboeken van vroeger. Ze hebben lange poten en ze zitten in takken.





Maar ze zijn wel lief.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dat wist ik ook niet. Maar nu vind ik de bandnaam Porcupine Tree wel iets logischer.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:18
Maaike.
Avatar van Maaike.
Maaike. is offline
Haha nu heb ik een veel leukere beeldconnectie bij Porcupine Tree dan eerst

Maar in gangbaar Nederlands zijn dat gewoon stekelvarkens, toch?
__________________
kak
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Stekelvarken!
de porcupine is blijkbaar een 'boomstekelvarken' / oerzon en komen blijkbaar alleen voor in Noord-Amerika. Een crested porcupine is een "gewoon stekelvarken", die kennen we hier in Europa.

Ook lullig trouwens, geclassificeerd worden als "gewoon"
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:19
Maaike.
Avatar van Maaike.
Maaike. is offline
Oei, dubbele spuit 11.
__________________
kak
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:24
Verwijderd
Er is wel eens waargenomen dat twee gewone stekelvarkens samen achteruit liepen om een jachthond een hol in te drijven en daarna samen de hond dood te steken. Dus ik zou wel oppassen wie je "gewoon" noemt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:31
Verwijderd
Je hebt ook de gewone zeekat. De gewone zeekat is een soort inktvis en als hij doodgaat wordt hij schuim. Dat is katachtig noch gewoon.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
en de gewone klit. en de bosklit. /schiphol.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:33
Verwijderd
Die ken ik niet.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:34
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline


Teddy the talking porcupine eet z'n eerste pompoen. Zo cuuuute!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:39
Verwijderd
Ik heb geleerd dat je met een gescheurde enkelband zes weken niet mag springen. En dat je met een klein botsplintertje van je middelste vingerbotje alleen een tape krijgt, terwijl je met een iets grotere botsplinter op precies dezelfde plek geopereerd moet worden omdat het anders nooit meer goed komt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Die ken ik niet.
Oh, richting Gates G geloof ik, heel zo'n stuk met allerlei planten/kruidennamen op ramen. Als de klitten voorbijkomen wordt er door Carn & Co toch altijd weer even gegniffeld.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:43
Verwijderd
Zijn klitten die bolletjes die in Frankrijk aan je handdoek blijven hangen?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 22:55
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Yep. En zo is er dus de gewone klit, de donzige klit, de grote klit, etc.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Vroeger namen boeddhistische monikken tegen het eind van hun leven kleine doses kwik en arsenicum, in de hoop een mummie te worden na hun dood.
Citaat:
Want wie na zijn dood niet rotte, werd postuum heilig verklaard.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 17:56
Verwijderd
Dat je op een andere manier boodschappen moet doen als je op de fiets gaat. Pas toen ik aan de kassa alles op de band begon te leggen, begon ik me af te vragen hoe ik dat thuis moest krijgen. Het is gelukt, maar het is een wonder dat ik niks ben kwijt geraakt onderweg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb je als laatst ontdekt en/of geleerd?
Verwijderd
500 26-09-2013 16:47
Levensbeschouwing & Filosofie Allah en God
MaxiDirk
3 23-01-2011 22:10
De Kantine Wat heb jij als laatst ontdekt en/of geleerd? #2
Verwijderd
110 08-07-2007 16:53
De Kantine Wat heb jij als laatst ontdekt en/of geleerd?
Verwijderd
500 21-05-2007 22:12
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 09:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.