Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2005, 14:52
nonrilekst
nonrilekst is offline
ey allemaal

ik heb een erg goede vriendin, ken er al ongeveer 4 jaar, we hebben het altijd leuk, gezellig etc.
maar sindskort toen ik vaker met haar omging ben ik echt meer voor haar gaan voelen. Tot vandaag is het zo erg, dat ik ongeveer 3 kwart van de dag met haar in me hoofd zit. Ik heb het gevoel (klinkt beetje treist) dat zij echt de enigste is nog die ik wil, ik kijk niet meer naar andere meisjes, het enigste waar ik aan denk is haar.
Ze is echt precies wat ik zoek , erg lief , gezellig , rustig spontaan en ziet er ook nog eens leuk uit.

Het probleem is dat ik haar dus erg leuk vind, ik doe ook leuke dingen met haar, vraag haar afentoe mee naar de film, uit eten, film thuis kijken, uitgaan etc.. nu heb ik zoiets van als we naar de film gaan dat het voor mij "meer" is, maar ik denk dat zij denkt dat het gewoon vriendschappelijk is..
Nu zit ik daar dus ook aan te twijfelen, aangezien ze ook wel eens een film bij andere jongens thuis kijkt enzo en andere activiteiten doet.
Ik ben daardoor dus ook zo jaloers, en voel me echt kut als ze zoiets verteld, ik zit daar dus echt mee, omdat ik haar echt zo heel leuk vind. En wil niet dat ze er ineens voor me neus met iemand anders vandoor gaat, alhoewel ik dat haar natuurlijk wel zou gunnen..

Verder ben ik erg verlegen, en ook nog eens een redelijk onzeker van mezelf, dus heel duidelijk ben ik misschien niet tegen haar, alhoewel ik wel duidelijk signalen afgeef dat ik het leuk vind om met haar dingen te doen (bios,eten etc..)

Ik wil dus subtiel duidelijk maken dat ik haar leuk vind, maar zonder de vriendschap op het spel te zetten. (ik ben niet zo'n held om te straight on te vragen of te zeggen dat ik haar leuk vind)
en/of hoe kan ik erachter komen dat zij mij misschien ook leuk leuk vind ?
Het is de eerste keer ooit, dat ik zo sterk iets gevoeld heb voor een meisje.
En het nare is ook dat ze over een tijdje verhuist naar een andere stad, waardoor ik denk dat ik meer contact met haar verlies (vooral met uitgaan enzo)

ik wordt echt depressief als ik zo blijf doorgaan, dus ik moet er wat aan gaan doen, maar wil het subtiel laten blijken, of ik wil dat zij met signalen komt waarvan ik kan afleiden dat ze me ook leuk vind, alleen weet ik niet hoe de meeste meisjes dat dus doen?

Wie heeft er advies?

Alvast erg bedankt, voor het lezen, en eventuele antwoord..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2005, 17:49
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
stuur haar een lief kaartje ofzo, geef haar subtiele hits of kijk haar een keer wat langer in de ogen dan noodzakelijk is. Zoiets heeft tijd nodig, neem die tijd ook en geniet ervan!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 18:17
Kimisa
Avatar van Kimisa
Kimisa is offline
Ja, daar zullen wel tekens voor zijn. Meisjes geven vaak hints waar jongens geen reet van snappen, dus ja. Ik kijk die jongen van (onbewust) heel veel aan, lach veel (op een bepaalde manier blijkbaar) en ik zoek zoveel mogelijk smoesjes om bij die jongen in de buurt te kunnen zijn.

Ik denk alleen niet dat jij daar ook maar iets van herkent ofzo, ligt helemaal aan haar. Kijk of zij ook veel oogcontact met je opzoekt enzo.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 18:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nonrilekst schreef op 19-08-2005 @ 15:52 :
Tot vandaag is het zo erg, dat ik ongeveer 3 kwart van de dag met haar in me hoofd zit. Ik heb het gevoel (klinkt beetje treist) dat zij echt de enigste is nog die ik wil, ik kijk niet meer naar andere meisjes, het enigste waar ik aan denk is haar.
Ze is echt precies wat ik zoek , erg lief , gezellig , rustig spontaan en ziet er ook nog eens leuk uit.

Het is de eerste keer ooit, dat ik zo sterk iets gevoeld heb voor een meisje.
Hoi,

Wat jij beschrijft (en vooral het gedeelte dat ik geciteerd heb) ken ik persoonlijk heel goed. Ik zit alweer 2 jaar in die situatie. Weliswaar met een 'pauze' van enkele maanden waarin ik iemand anders had, maar toch ben ik haar in die 2 jaar nooit helemaal kunnen vergeten. We kennen elkaar nu 3 jaar en doen ook met regelmaat die dingen die jij beschrijft. Kortom, ze is m'n beste vriendin en ik ben verliefd op haar, zoals het ook in jouw geval zit.

Als je haar duidelijk wilt maken dat je verliefd op haar bent, moet je je wel realiseren dat dit de vriendschap erg kan veranderen. Als het niet wederzijds mocht blijken, zou ze zich wel eens terughoudener op kunnen stellen, minder close willen zijn etc. om jou niet op verkeerde ideeën te brengen. Zo is dat toch bij gegaan de eerste keer dat ik het haar verteld had. Daarom heb ik ook besloten het nu voor me te houden (ze denkt dat het al lang en breed over is). Als ik jou was, zou ik eerst die afweging maken.

Als je dan eenmaal besloten hebt dat je het haar wel wilt laten weten, moet je dat ook echt ronduit vertellen. Jullie zijn nu al zo lang bevriend en kennen mekaar zo goed, dat subtiele hints niet zullen werken. Ze zal er niks achter zoeken, omdat ze denkt dat het van jouw kant louter vriendschap is. Dus wees duidelijk.

Heel veel succes, ik hoop voor je dat het wederzijds is. Laat ons weten hoe het afgeloopt!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 19-08-2005 @ 18:49 :
stuur haar een lief kaartje ofzo, geef haar subtiele hits of kijk haar een keer wat langer in de ogen dan noodzakelijk is. Zoiets heeft tijd nodig, neem die tijd ook en geniet ervan!
Hier sluit ik me bij aan
Als k jongens leuk vind, geef k onbewust bes wel veel hints. K raak de persoon in kwestie meer aan dan normaal (k ben normaal ook wel n aanrakerig persoon, maar dan dus nog meer), kijk m veel meer aan, en ben meestal wel in zijn buurt te vinden. Maar dat verschilt natuurlijk wel per persoon....
Succes dr mee
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 11:12
Verwijderd
Ik bekijk het even simpel: Ze verhuist, en dus is de kans aanwezig dat jullie elkaar, als vrienden, veel minder vaak gaan zien. Ik zou zeggen: neem dan gewoon de gok. Voelt zij ook iets voor jou, dan kan er iets moois ontstaan, voelt zij niets voor jou, dan weet je dat, en zit ze toch in een andere stad, dus loop je haar niet om de haverklap tegen het lijf en word je er niet constant aan herinnerd.

En voor het gedeelte van toenadering tot haar zoeken geldt het volgende advies (en ik citeer):

'Stiekem hoop je dat iemand een veilige oplossing heeft, maar uiteindelijk komt het er op neer dat je meer lef moet hebben dan je prettig vindt en dat zul je moeten accepteren.'
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 20:38
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Het komt me allemaal heel bekend voor. Ook ik heb een vriendin gehad waar ik verliefd op ben geworden. Het was niet echt een hele 'goede' vriendin, want zo vaak zag ik haar niet. Ze was meer het kleine zusje van een vriend. De laatste maanden zag ik haar wel vaak, maar toen vond ik haar al leuk en toen zijn we ook 'echt' vrienden geworden. Ik sprak haar bijna elke dag. Etc... Maar ze is gewoon alles wat ik wil. Denk niet dat ik ooit nog iemand zoals haar tegen kom.

Maar goed...
Uiteindelijk heb ik mijn 'move' gemaakt, om het zo maar te zeggen. Het resultaat was dat ze me 3 maanden aan het lijntje heeft gehouden. Waarna ze me vertelde, nadat ik om duidelijkheid had gevraagd, dat ze me alleen maar als een vriend kan zien en dat ze er niet aan kan wennen om mij als 'meer' te zien.

Daarna heb ik het contact verbroken. Ik heb er geen spijt van. Anders zou ik me nu nog steeds klote hebben gevoeld. Als ik het over zou moeten doen, zou ik precies hetzelfde doen.

---------------

Mijn advies:
Probeer haar te zoenen. Niet te onverwachts, maar bouw de spanning een beetje op. Misschien ben je daar te verlegen voor? Ik was ook ontzettend zenuwachtig. Ik ben zelf ook heel verlegen, dus als ik het kan kan jij het ook.

Vrouwen vallen op zelfverzekerde mannen. Je moet er van uitgaan dat ze je leuk vind. Anders moet je het haar maar gewoon vertellen. Je moet iets doen......
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 22:23
first eror
first eror is offline
Chemie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vind ze me leuk?
SpeedyMartinos
31 04-04-2013 21:07
Liefde & Relatie Hoe zeg ik haar dat ik verliefd op haar ben?
immortelle
24 01-03-2011 05:16
Liefde & Relatie Ze weet niet waarom ze niks meer voelt.
perrydb
22 20-01-2011 09:45
Psychologie Hoe leer ik haar te vertrouwen?
DanielPieters
16 19-02-2009 21:17
Psychologie ik voel me enorm klote, ik trek het niet meer....
SimplyABoy19
37 07-10-2004 16:10
Liefde & Relatie het is uit op een vage manier :( en ik weet niet of het juist is
evenzondernaam
18 05-07-2004 18:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.