Oud 08-11-2003, 17:51
Marieke_Peters
Marieke_Peters is offline
Hoi ik moet voor school een soort onderzoekje doen naar het leesgedrag van jongeren.
Daarom is mijn vraag: lees jij boeken in je vrije tijd, m.a.w. is lezen jou hobby?
Als je reageert kun je misschien ook aangeven welke boeken jij leest en welke absoluut niet.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2003, 20:41
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ja, ik lees, als ik tijd en zin heb. (maar de zin wordt een beetje ontnomen door school. Voor school lezen doe ik toch op een andere manier/met een ander gevoel/met een ander idee dan echt voor mezelf)
Ik lees absoluut geen thrillers etc. Geen satire ofzo, het moet wel een beetje realistisch (kunnen) zijn. (deed ik ook al toen ik nog jeugdboeken las)
Hoe meer drama hoe beter, eigenlijk. Ik lees vanalles. Van giphart tot bernlef. Maakt niet heel veel uit, maar komt ook een beetje door wat er aangeboden wordt en tips die ik krijg.
Vaak ook meerdere boeken van 1 schrijver achter elkaar, totdat ik een nieuwe goede schrijver ontdek!
Heb je hier een beetje wat aan? een persoon is wel erg weinig natuurlijk! maar goed, succes in ieder geval!
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 21:46
Ndimension
Ndimension is offline
Ik lees voornamelijk voor mijn plezier, zodra ik met de gedachte ga lezen dat het voor school is houdt het plezier gek genoeg al meteen op. Wat ik voornamelijk lees zijn romans, toch neig ik meer naar de filosofische kant, meer heb ik er geen zin en nog geen tijd voor kunnen vinden om met dergelijke boeken te beginnen en tevens zijn er ook nog eens zoveel geweldige romans te lezen.
Waar ik van walg, van kots, zelfmoordneigingen van krijg, van moet...je snapt het wel... is schrijvers als Jan Wolkers, Tim Krabbé en Ronald Giphart en dat soort idioten. Maar schrijvers als Mulisch, Tartt, Dickens, J.L. Borges, Marquez en vele vele andere zijn dan weer briljant in hun genres.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 22:35
Verwijderd
Ja, ik lees graag.
Ik lees elke dag de Bijbel en daarnaast vaak filosofische boeken of psychologische romans.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 23:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik lees heel erg graag. Vooral in vakanties verslind ik stapels boeken. Meestal lees ik 's avonds nog een uurtje voor ik naar bed ga. Het liefts lees ik medische thrillers of detectives maar ik lees ook graag literatuur. De enige voorwaarde die ik stel aan boeken is dat het een verhaal is dat echt gebeurd kan zijn, science fiction boeken zijn dus echt niets voor mij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 23:46
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik vind lezen heel erg leuk, ik zou het zeker vaker willen doen, maar ik kom er gewoon niet aan toe. Nu lees ik alleen voor mn boekenlijst en heel af en toe daarbuiten.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 10:00
GI_Rutger
Avatar van GI_Rutger
GI_Rutger is offline
Ik lees ongeveer 2 boeken per maand, verschilt nogal welke boeken. Tom Clancy en Frederick Forsyth schrijven goed, maar lees ook veel Andy McNab, Chris Ryan en Cornelius Ryan.
Maar, als jullie een boek van een Engelse schrijver lezen, lezen jullie die dan ook in het Engels?
__________________
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 12:19
Ndimension
Ndimension is offline
Nee, maar als het engelse boek er eerder is en ik het boek zo graag wil lezen, dan wel (denkt aan Harry Potter ).
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 23:39
Verwijderd
"jouw"

En ja, lezen is mijn hobby. Overal en altijd
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 20:31
Verwijderd
Toen ik op de middelbare school zat, las ik alleen maar voor mijn plezier in de zomervakantie. De rest van het jaar raakte ik geen boek aan. Nu lees ik weer geregeld boeken van een paar honderd pagina's uit
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 19:38
floortje bloem
Avatar van floortje bloem
floortje bloem is offline
ik lees echt heel veel. dus lezen is voor mij zeker weten een hobby. het liefste lees ik psychologische boeken of boeken over astrologie, tarot, hekserij enz.
maar, eigenlijk lees ik gewoon alles wat los en vast zit
__________________
*dream of butterflies instead*
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:02
Verwijderd
Ja, ik lezen is mijn hobby. Ik lees alleen de laatste tijd heel weinig, ik heb er geen tijd voor en m'n hoofd staat er ook niet zo naar. Ik lees nu wel weer wat meer.
Het liefst lees ik gewoon boeken die ergens overgaan en waar een duidelijk verhaallijn inzit. Niet 100.00 details die niets te maken hebben met het verhaal. Wat ik ook leuk vind, zijn boeken met verschillende verhaallijnen die later bij elkaar komen. En ik lees graag detectives.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:31
Verwijderd
Ja, niet dat ik de laatste tijd veel lees, verder dan de verplichte boeken voor school kom ik niet...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:36
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
ja
__________________
Kom maar op!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 22:26
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
ik lees best veel, maar vooral in periodes.
van de nederlandse klassiekers tot nicci french, maar ook jeugd (Per Nilsson )
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 07:48
Ndimension
Ndimension is offline
Wat is er zo leuk aan Nicci French boeken?...
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:52
Verwijderd
hmm, je moet een onderzoekje doen naar het leesgedrag van jongeren.
Ik neem aan dat je dat van de gemiddelde jongere in Nederland moet doen?

Dan lijkt het me niet handig om dit op een letteren-forum komen, omdat hier alle leesfreaks bij elkaar komen.

Volgens mij kun je dit beter op school&studie of de kantine zetten, dan krijg je denk ik een beter beeld van de gemiddelde jongere.


ontopic:
lezen is mijn hobby ja, en ik lees vooral 'probleemboeken', die niet al te moeilijk geschreven zijn, want anders wordt het weer te moeilijk voor me
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:36
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Boeken zijn mijn lust en leven tegelijkertijd, als ik het even mag dramatiseren. Ik denk soms zelf weleens: Ik leef om te lezen.
Ik hou gewoon enorm van boeken, en wil er ook mijn beroep van maken. Ik lees ook echt alles.

Ik zou als ik jou was eens kijken op deze site. Hier kun je wat grafieken vinden, wat betreft de populariteit van lezen. Verder kun je ook even kijken of het Centraal Bureau van de Statistiek wat informatie erover heeft. Je kunt kijken in je bibliotheek. Daar vind je meestal CBS-onderzoeken. Kijk dan vooral naar vrijetijdsbesteding van mensen. Daar zul je wat moeten kunnen vinden.

Succes!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2003, 13:47
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
yepz! lezen is mijn hobby

lees iedere dag en dan met name fantasy.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nee, ik hou niet van lezen.
Alleen in m'n vakantie wil ik nog wel eens uit vrije wil in een boek neuzen, maar verder niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 17:03
kattebolleke
Avatar van kattebolleke
kattebolleke is offline
lezen is idd mijn hobby. klees altijd : als ik meemoet na men oma, in saaie winkels ben, in de auto, in me bed... altijd mij zie je zelden zonder boek ik lees graag drama enzo bv dirk bracke en fantasy JK Rowling RL Stine.....
__________________
To cath me, you gotta be fast... To find me, you gotta be smart...Butt to be me...!!DAMN!!You must be kidding !!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 22:20
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 12-11-2003 @ 07:48:
Wat is er zo leuk aan Nicci French boeken?...
ik heb niet gezegd dat ze leuk zijn
maar het was een enorme hype, ik heb ze gelezen en ze bevielen met goed, maaaaar ik heb verder niet echt veel thrillers gelezen, ze trekken me nooit zo
ik denk dat je het zelf moet lezen en dan beslissen of je het leuk vindt. het leest makkelijk weg, je zit vaak meteen in he verhaal en er is genoeg spanning (het is vaak meer psychologisch)
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:03
Verwijderd
Ja. Vooral toen ik "klein" was las ik veel boeken, 5 per week ofzo. Sinds de middelbare school eigenlijk een stuk minder, vanwege weinig tijd enzo.
Ik heb wel steeds periodes dat ik veel lees, dan weer heel weinig of niet. Nu lees ik weer veel.

Ik lees het liefst dramatische boeken. Ik kijk bij volwassenen- , maar ook bij kinderboeken. Boeken die voor 14-16 jarigen ofzo zijn geschreven vind ik vaak erg mooi, veel emotie en mooi verhaal enzo. Boeiend dat ik er stiekem te oud voor ben
Ik lees ook wel thrillers, maar vaak zijn ze te overduidelijk spannend geschreven, waardoor het weer stom wordt.

Boeken van Engelse schrijvers, daar lees ik meestal wel de vertaling van ja. Leest net wat makkelijker.. ook al mis je dan wel sommige grapjes enzo. Jammer dan.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 15:28
misty1986
Avatar van misty1986
misty1986 is offline
Lezen is voor mij m'n super hobby, lees iedere dag minstens een gedeelte uit een boek, voornamelijk 'voor het slapen' gaa, is zeer leuk als het een horror is, haha
Maar ik lees voor school heel veel, meer dan ik zou moeten!!
wel erg eigenlijk....
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 15:33
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Op de middelbare school las ik vaak twee boeken per week (de drukke perioden uitgesloten). Nu is dat aantal flink gekelderd, ik heb het stomweg veel te druk. Maar ik las voornamelijk werk van Neerlandse bodem, iedereen die beweert dat Nederland geen Grote Schrijvers kent, heeft geen degelijk boek gelezen.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2003, 20:27
brinta
brinta is offline
Lezen is mijn hobby. Ik lees ong 4 boeken per week, afgewisseld Nederlandse en Engelse literatuur. Lezen doe ik voornamelijk onderweg naar en uit school en gewoon thuis op de bank, kopje thee erbij.
Ik wil Literatuurwetenschap gaan studeren, probeer daarom voor het eind van dit schooljaar alle boeken op de literatuurlijsten voor Nederlands en Engels gelezen te hebben.Het is voor mij een uitdaging me door heel moeilijke boeken heen te werken, als ik eenmaal begonnen ben leg ik het niet zomaar weg. Ik lees niet zo veel hype-boeken, meer de klassiekers.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 21:07
Mindfields
Mindfields is offline
Zie post hierboven alleen ik wil Nederlands studeren en lees bijna geen Engelse literatuur.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 21:17
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 13-11-2003 @ 15:33:
Op de middelbare school las ik vaak twee boeken per week (de drukke perioden uitgesloten). Nu is dat aantal flink gekelderd, ik heb het stomweg veel te druk. Maar ik las voornamelijk werk van Neerlandse bodem, iedereen die beweert dat Nederland geen Grote Schrijvers kent, heeft geen degelijk boek gelezen.
Sterker, heeft geen Rosenboom gelezen.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 21:20
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 13-11-2003 @ 15:33:
Op de middelbare school las ik vaak twee boeken per week (de drukke perioden uitgesloten). Nu is dat aantal flink gekelderd, ik heb het stomweg veel te druk. Maar ik las voornamelijk werk van Neerlandse bodem, iedereen die beweert dat Nederland geen Grote Schrijvers kent, heeft geen degelijk boek gelezen.
En wiens boeken las je dan? (toch geen Giphart, he )
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 22:10
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 13-11-2003 @ 21:20:
En wiens boeken las je dan? (toch geen Giphart, he )
Nuja, Giphart heb ik ook gelezen, ik vond dat ik mijn mening over Giphart als slechte schrijver wel moest funderen.
Maar verder Vestdijk, (van 't) Reve, Couperus, WFH, etc.
Verder zijn er nog een aantal schrijvers die an sich wel goed zijn, maar waarvan de stroming mij niet aanstaat (ik noem een Bordewijk).
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 11:15
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
ja lezen is mijn hobby, altijd al geweest.
ik lees eigenlijk alles wat los en vast zit, maar de laatste jaren vooral filosofische- en kinderboeken.
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 16:54
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Ik heb ook altijd super veel gelezen,...alleen de laatste tijd is daar behoorlijk de klad in gekomen , ik heb er gewoon geen tijd voor, of het komt er gewoon niet van.
Ben nu wel weer aan een boek begonnen, en dan merk ik ook wel weer dat ik het gemist heb.
En ik weet zeker dat als ik volgende week ofzo Harry Potter krijg, dat die binnen 1x uit gaat (Ben ik ff blij dat mijn tentamens erop zitten ) Maar ik lees gewoon wat ik leuk vind, romans, fantasie, thriller, drama. (Virginia Andrews, J.K Rowling, Dean Koontz, Jude Devereaux, Jean Auel etc.) En dan meestal ook meerdere boeken van die schrijvers, en ik kan met gemak 'n boek 4x lezen ofzo.
Maar alleen die filosofische boeken boeien me voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 17:04
Lady Jane
Avatar van Lady Jane
Lady Jane is offline
Lezen is mijn hobby.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 18:57
Skibi
Avatar van Skibi
Skibi is offline
Vroeger wel, echt heel erg.
En tijdens de onderbouw op de middelbare school las ik echt amper, behalve als het moest voor een leesverslag ofzo.
Maar... heb m'n oude gewoonte weer opgepakt.
Denk wel dat ik lezen nu weer een hobby noemen kan!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 22:32
Aksirampje
Aksirampje is offline
Ja
__________________
niets is wat het lijkt
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 22:50
Regen
Avatar van Regen
Regen is offline
Citaat:
Aksirampje schreef op 15-11-2003 @ 22:32:
Ja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-11-2003, 22:58
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ja en als ik geen tijd ervoor heb dan maak ik het. Ik lees eigenlijk alles behalve doktersromannetjes en erotiek.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 17:14
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Aksirampje schreef op 15-11-2003 @ 22:32:
Ja
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 14:23
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 13-11-2003 @ 15:33:
Maar ik las voornamelijk werk van Neerlandse bodem, iedereen die beweert dat Nederland geen Grote Schrijvers kent, heeft geen degelijk boek gelezen.
Klopt maar aan de andere kant vind ik dat sommige schrijvers die zich 'groot' durven te noemen (Bv. Mulisch) gewoon prutschrijvers zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:45
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Lezen is zeker ontspanning voor mij, alleen lees ik wel voornamelijk fantasy. Nederlandse literatuur lees ik meer omdat het moet...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:35
Verwijderd
Jahoor

Jammer genoeg nog maar weinig tijd voor..wat ik vooral niet lees is Giphart, wat ik wel lees is heel verschillend, o.a. Mülisch, Reve, Leon de Winter, Nietzsche...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:43
LeiGif
Avatar van LeiGif
LeiGif is offline
Citaat:
linda85 schreef op 12-11-2003 @ 14:12:
Nee, ik hou niet van lezen.
Alleen in m'n vakantie wil ik nog wel eens uit vrije wil in een boek neuzen, maar verder niet.
__________________
suffering should be creative, should give birth to something good and lovely
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 21:47
*run*
Avatar van *run*
*run* is offline
neuj k haat lezen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 10:08
the tourist
the tourist is offline
Ja, ik hou van lezen. Ik lees vooral kinder/jongerenboeken, "probleemboeken", literatuur voor school en soms fantasyboeken.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 14:57
lovelyluna
Avatar van lovelyluna
lovelyluna is offline
Citaat:
Marieke_Peters schreef op 08-11-2003 @ 17:51:
Hoi ik moet voor school een soort onderzoekje doen naar het leesgedrag van jongeren.
Daarom is mijn vraag: lees jij boeken in je vrije tijd, m.a.w. is lezen jou hobby?
jaaaaaa
__________________
...ROY...HouEchtSuperKeiErgVeelVanJeVoorAltijd!!!!...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 19:47
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Ja, absoluut!!!!!
Lezen is zeker wel mijn hobby.

Ik lees vooral fantasy boeken, met als abslolute favo's:
Harry potter, en De Klif-Kronieken. Daar zijn drie boeken van:
-ver voorbij het diepe woud
-stormenjager
-dreiging over Sanchthaprax
Zijn super leuke boeken!
__________________
the world's an elvish sight
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
*run* schreef op 19-11-2003 @ 21:47:
neuj k haat lezen
wat doe je dan op een letteren-forum?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 22:10
Azathoth
Avatar van Azathoth
Azathoth is offline
Ja, maar ik lees eigenlijk het meeste in vakanties
Ik lees het meeste Engelse of Amerikaanse verhalen
( ik ben nu bezig met de korte verhaaltjes van Lovecraft )
__________________
''Is it possible for me to reserve the BBC2 channel for the commencement of this televisual feast?''
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 15:50
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ja, ik lees heel graag. Zo'n beetje alles wat los en vast zit, eigenlijk
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 22:40
Verwijderd
Ja, best wel, eigenlijk.

Het eerste jaar van mijn studie vond ik het vervelend dat ik alleen in de vakantie kon lezen wat ik wilde lezen en de rest van het jaar verantwoorde zooi moest lezen, maar door de loop van de tijd zijn mijn smaak en de spullen van de studie steeds meer door elkaar gaan lopen. Best ok dus.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Verhalen & Gedichten De weg naar een nieuwe toekomst
MissyGeduld
2 21-09-2004 15:06
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 15:45
Lichaam & Gezondheid sport ik teveel?
tinysha
26 30-07-2004 16:06
Psychologie Ik voel me leeg zonder vriend...
sweet dreams
16 08-05-2003 19:37
Algemene schoolzaken Je niet tot school kunnen zetten
Kozak
42 22-04-2003 22:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.