Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2008, 18:03
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Previuz Tpic:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1673797
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2008, 18:06
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Ik ga dadelijk The Wild Bunch of La Battaglia di Algeria of Le Beau Serge kijken, maar ik ben afhankelijk van de wens van de vrouw des huizes. .
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 18:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
@ HenkMul: ik zeg niet dat alle oude films in de bioscoop heel speciaal zijn, maar bijvoorbeeld een Caligari maakt toch minder indruk op de televisie zonder livemuziek.
En films van Keaton of Chaplin werken sowieso beter als er een publiek bijzit om hardop te lachen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 18:17
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
@ HenkMul: ik zeg niet dat alle oude films in de bioscoop heel speciaal zijn, maar bijvoorbeeld een Caligari maakt toch minder indruk op de televisie zonder livemuziek.
En films van Keaton of Chaplin werken sowieso beter als er een publiek bijzit om hardop te lachen.
Ja, dat van Caligari en livemuziek was inderdaad wel prettig, maar ik heb zelf een grafhekel aan publiek in het algemeen. .
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 18:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, dat van Caligari en livemuziek was inderdaad wel prettig, maar ik heb zelf een grafhekel aan publiek in het algemeen. .
Ja, ik ook wel, maar bij komedies kan het goed werken. Bij horrorfilms mogen ze wegblijven, vooral die losers die om iedere moord uitgebreid gaan zitten lachen.

Maar goed, het ging er meer dat je als je oude films op televisie kijkt, je ze ziet op een totaal andere manier dan ze bedoeld zijn; dat moet je toch wel in je achterhoofd houden voordat je een al te laag cijfer toekent.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ook wel, maar bij komedies kan het goed werken. Bij horrorfilms mogen ze wegblijven, vooral die losers die om iedere moord uitgebreid gaan zitten lachen.

Maar goed, het ging er meer dat je als je oude films op televisie kijkt, je ze ziet op een totaal andere manier dan ze bedoeld zijn; dat moet je toch wel in je achterhoofd houden voordat je een al te laag cijfer toekent.
Ik hou het ook wel zeker in m'n achterhoofd. Maar ik kan me op een computerschermpje ook wel laten meeslepen, dat is het probleem niet echt. Het is een andere kijkervaring, maar niet eentje waarbij je tot een 'verkeerd' oordeel zou kunnen komen.
Als ik een film als Cloverfield in de bioscoop had gezien, had ik het ook nog een matig script gevonden en had ik me er ook een beetje aan geërgerd. Daar helpt een bioscoopscherm niets aan.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 05:16
Verwijderd
Andrei Rublev

Soms tergend traag en moeilijk doorheen te komen. De eerste helft zie je mooie beelden voorbij komen, maar vraag je je continu af waar de film heen gaat. De tweede helft (met name de laatste act) was plotwijs interessanter en plaatste de voorgaande helft in een duidelijker perspectief.
Pas na het einde begin je te begrijpen waar het over ging en (gepaard met uitleg op sites) krijg je wat meer grip op wat de regisseur nu precies wilde vertellen. Achteraf gezien vind ik het in dát opzicht een bijzondere film, maar de kijkervaring zelf was soms dus vermoeiend.

Maarja, ik weet het niet hoor. Ik erken Tarkovsky's talent voor filmmaken, en zijn films bevatten mooie scènes, maar zijn me net iets te langzaam om de hele zit te kunnen boeien.

Het zijn films als deze die me doen twijfelen of ik wel weggelegd ben voor (dit soort) cinema. Dat ik niet 'gewoon zoals het hoort' de pracht en genialiteit inzie tijdens het kijken ipv dat ik wanhopig probeer te ontdekken wat ánderen er toch in zien...

7/10
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 08:25
Verwijderd
El Baño del papa
Film over een arm dorp in Urugai, waar de mannen wat geld bijeenrapen door vanuit Brazilië met de fiets etenswaar en spullen te smokkelen. Op een gegeven moment beseft het dorp dat de Paus een bezoek brengt aan Urugai en nog heuglijker, hij zal zijn reis beginnen in hun dorp! Aangesterkt door opgeklopte tv-berichten begint ieder huishouden te inverseteren in etenswaar. Iets waar ze eigenlijk geen geld voor hebben, maar omdat ze de komt van de Paus, met zijn zogenaam duizenden aanhangers, als het wonder zien dat ze zal verlossen uit de armoede, wringen ze zich in allerlei bochten om iets te kunnen verdienen. De hoofdrolspeler is het meest inventief, hij bouwt namelijk een ''hygiëninsch toilet'' zodat alle volgegeten gasten ook naar een beschaafde wc kunnen. Na veel inspanning en tegenslagen lukt het eindelijk de wc af te krijgen,
Spoiler

Op echte gebeurtenissen gebasseerd.
Lief, soms grappig, ook ernstig en droevig. Vol aanstekelijk doorzettingsvermogen.
8/10

Laatst gewijzigd op 25-04-2008 om 21:14.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 20:24
Velma
Avatar van Velma
Velma is offline
The other Boleyn girl

Natalie Scarlett

Ik wil nu ook in gigantische jurken door kastelen heen lopen.
__________________
'There was no part of that that wasn't fun.'
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 21:30
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Doomsday

Verhaal was best geinig, uitwerking af en toe totaal ongeloofwaardig

Spoiler


Al met al heb ik me best vermaakt
Films met zo'n plot (groot virus, mensheid loopt risicio, massa's mensen op straat, paniek, etc) trekken mij wel aan
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 22:03
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Andrei Rublev

Soms tergend traag en moeilijk doorheen te komen. De eerste helft zie je mooie beelden voorbij komen, maar vraag je je continu af waar de film heen gaat. De tweede helft (met name de laatste act) was plotwijs interessanter en plaatste de voorgaande helft in een duidelijker perspectief.
Pas na het einde begin je te begrijpen waar het over ging en (gepaard met uitleg op sites) krijg je wat meer grip op wat de regisseur nu precies wilde vertellen. Achteraf gezien vind ik het in dát opzicht een bijzondere film, maar de kijkervaring zelf was soms dus vermoeiend.

Maarja, ik weet het niet hoor. Ik erken Tarkovsky's talent voor filmmaken, en zijn films bevatten mooie scènes, maar zijn me net iets te langzaam om de hele zit te kunnen boeien.

Het zijn films als deze die me doen twijfelen of ik wel weggelegd ben voor (dit soort) cinema. Dat ik niet 'gewoon zoals het hoort' de pracht en genialiteit inzie tijdens het kijken ipv dat ik wanhopig probeer te ontdekken wat ánderen er toch in zien...

7/10
Ik zag 'm net ook toevallig en ik ben het in grote lijnen wel met je eens, afgezien van het punt dat ik het een drie uur durende welhaast mystieke ervaring vond - aldus de nuchtere neo-darwinist -, die nogmaals bevestigt dat Tarkovsky de grootste regisseur ooit is. Ik zie dat niet zo snel overtroffen worden.

Overigens begrijp ik je laatste alinea wel goed: ik heb dat zelf heel sterk bij Bergman en in mindere mate Fellini en Dreyer.

La Batagglia di Algeri: ik wist van tevoren totaal niet wat ik moest verwachten - ik rekende op weer zo'n clichematige oorlogsfilm. Het bleek echter een toffe, bijna documentaire-achtige, maar prachtig in beeld gebrachte blik op de op- en ondergang van een verzetsbeweging in Algiers te gaan.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.

Laatst gewijzigd op 25-04-2008 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Ik zag 'm net ook toevallig en ik ben het in grote lijnen wel met je eens, afgezien van het punt dat ik het een drie uur durende welhaast mystieke ervaring vond - aldus de nuchtere neo-darwinist -, die nogmaals bevestigt dat Tarkovsky de grootste regisseur ooit is. Ik zie dat niet zo snel overtroffen worden.

Overigens begrijp ik je laatste alinea wel goed: ik heb dat zelf heel sterk bij Bergman en in mindere mate Fellini en Dreyer.
Haha, herkenbaar. Bij Bergman vind ik alleen Fanny Och Alexander echt leuk genoeg (verhaal sprak meer tot de verbeelding), Smulstronstallet en Det Sjunde Inseglet vond ik tegenvallen. Smulstronstallet had wel een magistrale droomscène in het begin.

Fellini met Otto e Mezzo vond ik ook zwaar vervelend dankzij die typische Italiaanse nasynschronisatie Eén of twee sterke scènes, that's it.

La Passion de Jeanne d'Arc van Dreyer was redelijk, maar iets teveel 'met zielige ogen zelfmedelijdend om haar heen kijken'.

Sja, in dat opzicht voel ik me best een simpele ziel omdat ik die zogenaamde meesterwerken zo lomp afkraak, maar ja, ik kan het ook niet helpen. Nogmaals, ik wou dat ik meteen de genialiteit kon inzien.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 12:25
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Zodiac - 7/10

Goede thriller waarbij de seriemoordenaar eigenlijk een ondergeschikte rol speelt. De film neemt uitgebreid de tijd om de tijdslijn te schetsen en ik vond het in dat opzicht zeer geslaagd. Opvallend is dat de tweede helft een geheel andere pacing en veel meer humor bevat, waardoor de eerste helft een beetje aan kracht moet inboeten. Ik had het leuker gevonden als deze overgang wat smoother en minder kunstmatig verliep.

Maar de film haalt m.i toch de eindstreep door de cinematografie en de mooie shots van buitenlocaties. En er wordt in het algemeen ook goed geacteerd, hoewel Gyllenhaal hier toch wel de minst bijzondere prestatie levert van de film. Hij wordt flink overschaduwd door Ruffalo en zeker Downey. Maar ja, verder een erg goed te kijken film.

Apocalypse Now Redux - 9/10

Mja. Ik had de Redux-versie nog niet gezien en ik weet niet of ik het nou wel zo'n verbetering vind. Ja, vertelling krijgt meer tijd om te ademen*, maar ik vond het dit keer wel érg lang duren. Gelukkig blijven het verhaal, de dialogen, de acteursregie, de muziek, het camerawerk en natuurlijk het acteerwerk briljant.


* edit: no pun intended.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 26-04-2008 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 19:43
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
The Wild Bunch: ik vind het op de een of andere manier altijd zo zonde om films af te zetten, zeker omdat ik, toen ik een klein luiervretertje was, de creme de la creme van slechtheid in de vorm van de 'Ernest goes to...'-series wel gewoon af kon kijken. Maar in dit geval heb ik het toch gedaan: wat zijn Amerikaanse Westerns toch walgelijk slecht. Quasi-stoere boys in quasi-stoere pakjes met quasi-stoere hoeden die urenlang door quasi-stoere vlaktes banjeren met hun quasi-stoere pistolen waarmee ze quasi-stoer in het wilde weg schieten. Shit, dit is niets voor mij. Geef mij maar de Italiaanse spaghettishizzle, want dat kan ik op de een of andere manier wel gewoon pruimen.

Do The Right Thing: uitermate onderhoudend portret van een door raciale beslommeringen geteisterd ghetto uit Brooklyn eind jaren tachtig. Public Enemy schalt twee uur lang door de speakers, wat elementen uit het neorealisme en de Nouvelle Vague razen voorbij en de vuilgebekte negers, Koreanen en Italianen zijn niet van de lucht. Daarbij komt ook nog eens dat er een mooie boodschap in verpakt zit, waarvan voor de kijker niet eens duidelijk is wat dit nu exact is - Spike Lee schaft een bijna objectief beeld van twee tegengestelde kampen en hun racistische houding ten opzichte van elkaar, zonder daar een daadwerkelijk oordeel over te vellen.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 19:56
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Haha, herkenbaar. Bij Bergman vind ik alleen Fanny Och Alexander echt leuk genoeg (verhaal sprak meer tot de verbeelding), Smulstronstallet en Det Sjunde Inseglet vond ik tegenvallen. Smulstronstallet had wel een magistrale droomscène in het begin.

Fellini met Otto e Mezzo vond ik ook zwaar vervelend dankzij die typische Italiaanse nasynschronisatie Eén of twee sterke scènes, that's it.

La Passion de Jeanne d'Arc van Dreyer was redelijk, maar iets teveel 'met zielige ogen zelfmedelijdend om haar heen kijken'.

Sja, in dat opzicht voel ik me best een simpele ziel omdat ik die zogenaamde meesterwerken zo lomp afkraak, maar ja, ik kan het ook niet helpen. Nogmaals, ik wou dat ik meteen de genialiteit kon inzien.
Ik heb, afgezien van Jeanne d'Arc, ook precies die opvattingen over die films, . Alleen denk ik dat het niet per se een lacune is van jouw kant als je niet de zogenaamde genialiteit van een zogenaamd meesterwerk in kan zien. Het toekennen van veel kwaliteitscriteria is natuurlijk zwaar subjectief en zoals het cliche zegt afhankelijk van je eigen smaak. En als mensen dit dan verantwoorden met 'ja, maar heel veel mensen vinden het een meesterwerk, dan moet het er wel een zijn' is natuurlijk een stompzinnige, populistische drogreden. Sowieso word ik een beetje moe van lui die zeggen dat je een film twee keer moet kijken om 'm beter te doorgronden of op waarde te kunnen schatten. Zo moeilijk is het merendeel van cinema - op een auteursbenaderinkje hier of eigenzinnig oostblokfilmpje daar - niet, dus ik snap niet dat mensen zichzelf voor kunnen houden dat een film na een tweede keer wellicht wel veel leuker of o zoveel bepalender wordt.

(Natuurlijk is hoe je pet staat op het moment van kijken wel van levensbelang, dus wat dat betreft zou een tweede keer verandering kunnen bieden. Net als dat Smultronstallet misschien meer hout snijdt als je zelf ook een overpeinzende ouwe intellectueel bent met wat meer levensbaggage: dan wordt het wellicht een wat ander verhaal. Dan is het echter weer een kwestie van wat je zelf in het werk legt - eigen ervaringen en emoties -, zonder dat je de film op zijn eigen merites beoordeelt. Maar dan rijst weer de vraag: is een toekenning van een waardecriterium uberhaupt niet nauw verbonden met dat wat je zelf in een tekst legt? - Negeer deze tekst maar gewoon, want ik spreek mezelf ontegenzeglijk tegen, .)
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 21:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
The Bucket List

Ik had hem grappig verwacht na wat ik op tv had gezien over deze film
Het was meer een beetje tussen drama/comedy in.
Niet een slechte film, ook geen goede. Kijkt wel makkelijk weg, maar niet iets waar ik echt eens goed voor zou gaan zitten.

5.5/10
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 23:51
Verwijderd
Into the wild
Prachtige ode aan de natuur en het vrije leven met ontroerend einde.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 01:34
Verwijderd
Citaat:
*knip*
Nou, over dat twee keer kijken gesproken: ik heb wel een paar keer meegemaakt dat ik bij een tweede keer veel meer kon begrijpen en ook meer kon genieten omdat ik het verhaal al kende en daardoor wat dieper kon spitten dan enkel "hoe gaat het verhaal verder?". Het gebeurt vaak dat je bij een eerste keer kijken bepaalde details mist die mee kunnen wegen in het totaalplaatje. Bijvoorbeeld Apocalypse Now; eerste keer had ik hoge verwachtingen, ik had een ander soort film verwacht, vond sommige scènes maar vaag of dom, maar inmiddels is het één van mijn favorieten. Idem dito met Blade Runner.

De drogreden dat je een film goed moet vinden omdat het een meesterwerk is, is idd onzin, maar dan rest altijd nog de vraag waarom ze het dan een meesterwerk vinden. Ik wil liever dát weten dan dat ik recalcitrant ga roepen dat ik het geen meesterwerk hoef te vinden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2008, 08:44
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
The Wild Bunch: ik vind het op de een of andere manier altijd zo zonde om films af te zetten, zeker omdat ik, toen ik een klein luiervretertje was, de creme de la creme van slechtheid in de vorm van de 'Ernest goes to...'-series wel gewoon af kon kijken. Maar in dit geval heb ik het toch gedaan: wat zijn Amerikaanse Westerns toch walgelijk slecht. Quasi-stoere boys in quasi-stoere pakjes met quasi-stoere hoeden die urenlang door quasi-stoere vlaktes banjeren met hun quasi-stoere pistolen waarmee ze quasi-stoer in het wilde weg schieten. Shit, dit is niets voor mij. Geef mij maar de Italiaanse spaghettishizzle, want dat kan ik op de een of andere manier wel gewoon pruimen.
Waarom denk je dat dan, dat het allemaal quasti-stoer is? Het komt op mij over alsof je denkt dat de film een soort van inhoudsloze pulp is. En dan zit je er toch echt volledig naast als je naar een Peckinpah kijkt.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 09:22
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Waarom denk je dat dan, dat het allemaal quasti-stoer is? Het komt op mij over alsof je denkt dat de film een soort van inhoudsloze pulp is. En dan zit je er toch echt volledig naast als je naar een Peckinpah kijkt.
Het was ook een ongenuanceerde opmerking van mijn kant, omdat ik echt maar twintig minuten heb gekeken ofzo en dus net de pief-paf-poef-openingsscene heb meegekregen. Er zal best een diepere gelaagdheid in zitten, maar ik leidde het puur af uit de vanzelfsprekende mise-en-scene van oude, Texaans sprekende mannen die al whiskey drinkend schreeuwig door de prairie scheuren op hun bruine paarden.
Zoals ik zei, ik twijfel er niet aan dat Peckinpah meer heeft weten te bereiken dan alleen het maken van een ordinaire, klassieke Western, maar het hele genre is niet voor mij weggelegd en wekt bij mij al van tevoren een bevooroordeelde '' op. Dat is natuurlijk pure stupiditeit van mijn kant, maar tegelijkertijd: het is onzin om alle genres leuk te vinden.

-

Crumb: puike docu!
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 09:33
Verwijderd
Billy Elliot
Blijft leuk.
8/10
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 09:41
Verwijderd
Niet today gezien maar gistren, maar allee.
Lucky Number Slevin
Toen ie in de bios kwam wilde ik hem eigelijk al zien maar ik kwam er nooit aan toe. Gistrenavond maar op dvd gekeken met een paar vrienden.
De film zit erg sterk in elkaar. Tof lopend verhaal waarin alles weer samenkomt en sterk acteerwerk
8/10
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 11:08
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Mr. Brooks - 7/10

Onverwachts goed. Kevin Costner doet zijn best en dat levert zowaar wat op. De film heeft een paar ijzersterke scenes die hem interessant houden, hoewel dat subplotje van Demi Moore aanzienlijk minder goed en geloofwaardig is.

Toy Story - 8/10

Leuke en fantasievolle film met aandoenlijke karakters. De humor is een combinatie van fysieke lol en wat meer subtiele grapjes die ook oudere kijkers kunnen aanspreken. Echt tof om af en toe eens te kijken.

Freddy's Dead: The Final Nightmare - 6/10

De op twee na minste aflevering uit de reeks. Opnieuw een special effects-film met veel donkere humor, maar het gedrag van Freddy is hier te belachelijk voor woorden. Het verhaal rammelt ook, maar wordt dan wel weer gered door de interessante kijkjes in Freddy's hoofd. Voor de liefhebbers bevat hij ook nog wat 3D-effecten, maar ik heb geen 3D-bril. Ik verwacht overigens niet dat ik veel heb gemist
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 20:30
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
L'Avventura: ongelooflijk tof, zo'n film waarin niks gebeurt. En het Deleuzeaanse tijdsbeeld openbaart zich ook nog eens op speciale wijze. Ik ga hard op dit soort cinema!
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 21:15
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Heb je La Notte en L´eclisse ook al gezien? . In het kader van de ´triologie´.

Ik heb Jeanne Dielman vorige week overleefd en gisteren La Cité des enfants perdus gekeken en die was best gaaf en weird. En een stuk Dune. Hehe.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2008, 21:51
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
El Orfanato
Hoewel het verhaal niet heel origineel is, toch erg mooi, spannend en droevig. Had iets minder traag gekund imo, maar dat maakt de film tegelijk ook weer zo spannend een meeslepend.
7,5/10 (omdat ik een 7 te weinig vind, maar een 8 net iets teveel )
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:21
Craig Rogen
Avatar van Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Ghostrider:

slechtste film die ik dit jaar tot nu toe gezien heb. De slechtste film van vorig jaar voor mij was the wicker man dus eigenlijk had ik het wel moeten weten.
__________________
http://www.myspace.com/aanslag
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 02:35
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Rape! 13th Hour
Assault! Jack the Ripper

2 vekrachting en wraak films zit goed in elkaar erg hard op sommige moment en over de top soms. Echt pink films
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 08:47
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Gisteravond mijn Early Ozu boxje van Eclipse eens opengemaakt. En begonnen met Tokyo no kôrasu, en die was erg goed. De vaste Ozu themas komen weer naar voren. De relaties binnen het gezin, en de status van het gezin naar buiten. Het was leuk om te zien dat deze film ook flink wat komische elementen had, de camera is ook wat speelser dan wat de meeste mensen van Ozu gewend zullen zijn. Een goed begin van het boxje, maar dat had ik eigenlijk ook wel verwacht.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 14:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
2001: A Space Odyssey, gisteren op MTV. Veel over gehoord, nog nooit gezien, dus toch maar eens kijken. Helaas heb ik stukje van het begin gemist omdat ik in slaap viel, en om kwart over 12 kon ik mijn ogen ook niet meer openhouden, dus ik heb de tv maar uitgezet. De film was op zich wel mooi, maar op sommige punten wel traag en daardoor saai. Ik heb er nochtans wel van genoten, vooral van de muziek, jammer dat ik het laatste kwartiertje gemist heb.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 15:58
Verwijderd
Dune
Ik had echt een walgelijke film verwacht met een verhaallijn die niet te volgen zou zijn. Maar het viel me echt enorm mee, ik bleef geboeid en vond het echt gaaf. Ik heb er de hele nacht over liggen te dromen, 't was echt een enorm gave trip gewoon. De acteurs waren ook gewoon leuk Ben erg blij dat ik hem ben gaan kijken, want na alles wat ik er over had gehoord had ik daar eigenlijk geen zin meer in.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 16:17
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Anamorph

Een film over een seriemoordernaar met William Dafoe die erg goed acteert. Verhaal is intressant maar niet goed uitgewerkt vooral de karakter blijven op de achtergrond en het verleden wordt niet duidelijk wat erg jammer is en de film nogal saai maakt 6/10
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 19:18
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
2001: A Space Odyssey, gisteren op MTV. Veel over gehoord, nog nooit gezien, dus toch maar eens kijken. Helaas heb ik stukje van het begin gemist omdat ik in slaap viel, en om kwart over 12 kon ik mijn ogen ook niet meer openhouden, dus ik heb de tv maar uitgezet. De film was op zich wel mooi, maar op sommige punten wel traag en daardoor saai. Ik heb er nochtans wel van genoten, vooral van de muziek, jammer dat ik het laatste kwartiertje gemist heb.
Dus je hebt alleen het middenstuk gezien? Dan heb je alles gemist.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 10:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dus je hebt alleen het middenstuk gezien? Dan heb je alles gemist.
Ik heb het begin gezien, en bij de overgang ben ik even weggedoezeld. De rest heb ik gezien, alleen bij het eindstuk, daar heb ik de laatste paar minuten van gemist, dus qua tijd heb ik niet zo heel veel gemist, maarja, het einde is blijkbaar het beste. Tja, jammer, ik was moe. Ik koop hem nog wel eens.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 11:03
Verwijderd
Nou, ik heb laatst jumper gekeken en na 10 minuten had ik geconcludeerd dat het al de meest kutte film was die ik mezelf zou aandoen in 2008. Wat een ellende.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 13:31
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Dunya en Desie
Leuke film en goede shots, maar zonder de serie was het niet zo veel geweest.

Kingdom of heaven
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-04-2008, 15:59
Verwijderd
Citaat:
2001: A Space Odyssey, gisteren op MTV.
Wow, MTV die een film als deze uitzendt, dat zie je niet vaak
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 19:22
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Heb je La Notte en L´eclisse ook al gezien? . In het kader van de ´triologie´.
Nee, nog niet, maar ik ben er wel erg benieuwd naar. La Notte staat over een paar dagen op het programma, .

-

Au Hasard Balthazar: een hele mooie, ingetogen film waarin de ezel de show steelt.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 21:19
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Jackass: The Movie: ik vind het na al die jaren nog steeds leuk, .
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 22:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wow, MTV die een film als deze uitzendt, dat zie je niet vaak
Ja, ze zijn de laatste tijd nogal van de SF. Eerst was Dune er ook op.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 23:24
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
teeth
meisje heeft tanden in dr kutje, bijt een paar piemels eraf en toen was de film afgelopen. oh sorry spoil ik nou? wat een pulp.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 00:39
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Jackass: The Movie: ik vind het na al die jaren nog steeds leuk, .
Oei, een guilty pleasure als deze had ik niet achter jou gezocht.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 01:33
Verwijderd
Citaat:
teeth
meisje heeft tanden in dr kutje, bijt een paar piemels eraf en toen was de film afgelopen. oh sorry spoil ik nou? wat een pulp.
Wat had je dan verwacht?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 08:38
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
haha die reactie iig al wel ja toen ik op reageren drukte

nou uiteraard had ik er geen topkwaliteit van verwacht
maar ik verwachtte wel wat meer originaliteit, gore en humor met zon concept. maar er gebeurd echt nix meer dan meisje wordt half of heel verkracht, kijkt raar, je hoort hap en je hoort die gast gillen met een beetje bloed tussen zn benen. en dat dan een paar keer, saai.

nouja misschien ben ik wel te kritisch, whatever
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 09:09
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Oei, een guilty pleasure als deze had ik niet achter jou gezocht.
Haha, waarom niet?
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 09:26
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Into the Wild Ik heb hem gistermiddag nogmaals gezien. En ik vond hem alleen maar minder worden. Ergerniswekkend zelfs. Dan komt er weer eens een hoogdravende quote, dan komt die Vedder weer tussendoor met zijn gejammer. Nee, mij doe je er geen plezier mee. Ik snap wel waarom veel mensen dit graag zien. Het is natuurlijk leuk even te ontsnappen aan de dagelijkse beslommeringen, en op deze manier even te mogen ruiken aan de vrijheid van Alexander. Lekker veilig, en dat was de film jammergenoeg ook. Gelukkig vond ik het einde nog wel goed.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 13:51
Cesar
Avatar van Cesar
Cesar is offline
There will be blood
Heel mooi. Wel een lange zit.

The Bank job
Wel vermakelijk. Jason Statham is pure coolheid. Verder niks speciaals
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 14:31
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Pierrot le Fou: ik vond het wat teleurstellend. Het was te veel een film zonder script, die te veel in elk shot de kunstmatigheid ervan aan het licht wilde brengen. In sommige exponenten van de Nouvelle Vague komt dit wel goed uit de verf, maar hier vond ik het over-the-top.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 16:07
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Into the wild

Mooi gefilmd, gespeeld en gemuziekd, maar hij had wel een stuk korter mogen duren, want je zit uiteindelijk toch tweeëneenhalfuur te kijken naar een niet bijster interessante persoonlijkheid. Met zijn quotes. Laten we voortaan de epische lengte bewaren voor films die ook echt iets episch te melden hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 18:21
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Crank:
lekkere snelle film en gaaf
5/5
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.