Oud 13-01-2019, 19:17
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Heb je nog iemand in mijn positie nodig?
Nee, wel iets tech gerelateerds wat open staat. Maar dat is volgens mij meer web-gerelateerd dan wat jij doet.
Citaat:
Ik ben hiervoor gevraagd: https://gh.linkedin.com/jobs/view/te...b_listing_text

En ik ga gesprek in
Kom je dan (part-time) naar hier!??!?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Advertentie
Oud 14-01-2019, 13:20
Verwijderd
Dan zou ik permanent naar daar
Oud 14-01-2019, 15:10
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
#jaleeeeeeeuuuuuuukkkk!!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 16-01-2019, 09:21
Verwijderd
Een collega zei "bet is altijd maar afwachten hoe vrouwen terug komen na hun zwangerschapsverlof want er verandert wel een hoop en dat doet toch iets met je. Jij bent echt nog precies dezelfde, niks veranderd." en dat vond ik best een compliment want ik weet dat hij mij heel goed vindt in wat ik doe.
Oud 16-01-2019, 10:40
Verwijderd
Ik vind het ook wel een beetje een nare seksistische opmerking eigenlijk (het eerste deel vooral).
Oud 16-01-2019, 10:45
Verwijderd
Ik snap dattie zo kan overkomen, maar zo is het niet bedoeld.
Oud 16-01-2019, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook wel een beetje een nare seksistische opmerking eigenlijk (het eerste deel vooral).
Edoch is het niet heel vreemd of per se onjuist, hoor. Het geldt evengoed voor mannen. Ineens is daar (levens)perspectief en een shift in werk/privé-balans, wat zich o.a. kan uiten in parttime gaan werken in plaats van fulltime (ik noem een dwarsstraat) en dat heeft zeker in bepaalde sectoren een impact op projectmatig werken waarbij je te maken hebt -god forbid- deadlines en commitment.

Daar vloeit overigens ook uit voort dat management in het algemeen goed doet om het boek "It Doesn't Have To Be Crazy At Work" te lezen en in de praktijk te brengen; dan schep je een veel beter arbeidsklimaat en ruimte voor een veel gezondere work/life-balance.
Oud 16-01-2019, 11:08
Verwijderd
Ik breng het ook wel ongenuanceerd, bedenk ik me nu. Betreffende collega doet zelden dit soort uitspraken zonder een verhandeling erbij over alle mogelijke nuances. Het is vrijwel onmogelijk om die geheel op te schrijven, maar was de kern. Daarnaast vatte ik 'm niet per se verkeerd op, omdat er nu eenmaal veranderd. Verandering in je priveleven heeft vaak invloed op je werk, bij ons in ieder geval wel. Dat kan positief zijn (ik merk bijvoorbeeld dat ik efficiënter werk want ik ben minder aanwezig maar moet hetzelfde doen), maar ook negatief (moeilijk kunnen focussen en alleen maar bezig zijn met je thuissituatie). Hetzelfde geldt overigens voor mannen imho.
Oud 16-01-2019, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Edoch is het niet heel vreemd of per se onjuist, hoor. Het geldt evengoed voor mannen. Ineens is daar (levens)perspectief en een shift in werk/privé-balans, wat zich o.a. kan uiten in parttime gaan werken in plaats van fulltime (ik noem een dwarsstraat) en dat heeft zeker in bepaalde sectoren een impact op projectmatig werken waarbij je te maken hebt -god forbid- deadlines en commitment.

Daar vloeit overigens ook uit voort dat management in het algemeen goed doet om het boek "It Doesn't Have To Be Crazy At Work" te lezen en in de praktijk te brengen; dan schep je een veel beter arbeidsklimaat en ruimte voor een veel gezondere work/life-balance.

Natuurlijk geldt het ook voor mannen maar die krijgen het nooit te horen. Dat is juist het seksistische.

Bovendien, wat dan nog als iemand veranderd is? Moet je dan maar geen kinderen gaan krijgen ten koste van het werk? Een collega is een compleet persoon, niet alleen het gedeelte wat hij tussen 9 en 5 achter de pc doet, en daar heb je gewoon mee te dealen als werkgever of collega.
Oud 16-01-2019, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk geldt het ook voor mannen maar die krijgen het nooit te horen. Dat is juist het seksistische.
Euhr, wanneer mannen dezelfde keuzes (gaan) maken, is dat wel het geval. Helaas zijn partijen als MKB-Nederland enorm tégen vadergedrag en is ook illustratief voor de reden waarom dit nog (te) weinig zo is.

Ook mannen die minder gaan werken om voor kinderen te zorgen, zetten zichzelf in een cutthroat organisatie met projecten buitenspel. "Kan je niet tenminste X-aantal uur billable zijn? Kut voor je, maar dan gaan project Y en Z aan je neus voorbij. Succes met je kind!"

Citaat:
Bovendien, wat dan nog als iemand veranderd is? Moet je dan maar geen kinderen gaan krijgen ten koste van het werk? Een collega is een compleet persoon, niet alleen het gedeelte wat hij tussen 9 en 5 achter de pc doet, en daar heb je gewoon mee te dealen als werkgever of collega.
Ik constateer alleen, zonder daar een waardeoordeel aan te hechten. Ik propageer juist een gezondere werksituatie met een gezondere work/life-balance voor iedereen en mannen in het bijzonder zodat juist de vrouw minder concessies hoeft te doen op carrièregebied
Oud 16-01-2019, 12:31
Verwijderd
Ik herken het ook niet echt eigenlijk, dat dat alleen tegen vrouwen gezegd wordt. Zodra hier iemand een kind heeft, man of vrouw, en die gaapt een keer of heeft wallen onder de ogen, gaat het over doorslapen van kinderen, hoe vaak voeding et cetera. Een opmerking dat iemand veranderd is sinds hij/zij vader/moeder is, heb ik daarentegen nog nooit gehoord.

[edit] en die opmerkingen wel na een bruiloft, maar dan enkel tegen mannen, hurrdurr je zit onder de plak nu je getrouwd bent.
Oud 16-01-2019, 13:09
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik heb een hekel aan het feit dat bij ons zwangere collega's niet worden vervangen en dat ik nu in eerste instantie allerlei negatieve gedachten krijg zodra iemand een zwangerschap bekend maakt. Want dat betekent dat ik nog meer diensten moet draaien :')
Kut systeem.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 16-01-2019, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een hekel aan het feit dat bij ons zwangere collega's niet worden vervangen en dat ik nu in eerste instantie allerlei negatieve gedachten krijg zodra iemand een zwangerschap bekend maakt. Want dat betekent dat ik nog meer diensten moet draaien :')
Kut systeem.
Mijn huidige werkgever is zeer flexibel en supportive naar ouderschap. Dat vind ik bijzonder prettig, voor iedereen.
Oud 16-01-2019, 13:57
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja ik ben ook supportive en ik vind 't ook niet raar dat iedereen rond z'n dertigste aan kinderen begint. Maar als 2/7 collega's zwanger zijn en dus geen diensten meer draaien, zou je naar mijn mening daar een vervangende kracht voor moeten regelen zodat de niet-zwangeren niet opeens alleen avonden en nachten werken
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 16-01-2019, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Ja ik ben ook supportive en ik vind 't ook niet raar dat iedereen rond z'n dertigste aan kinderen begint. Maar als 2/7 collega's zwanger zijn en dus geen diensten meer draaien, zou je naar mijn mening daar een vervangende kracht voor moeten regelen zodat de niet-zwangeren niet opeens alleen avonden en nachten werken
Ja, zeker. Ik had 't ook over organisatorisch flexibel en supportive; met andere woorden: hier komt geen additionele werkdruk op anderen door ouderschap. Eigenlijk zou dat de standaard moeten zijn, maar ergens is men collectief doorgeschoten in zowel vraag als aanbod van werkgever. Het is mismanagement van het grootste soort -- en de werknemers voegen zich daar veel te makkelijk naar.

Ik krijg geregeld berichten te horen uit mijn omgeving dat verschillende mensen 70-90 uur per week aan een project werken. Bijna structureel. Dan gaat er iets ernstig mis binnen de organisatie; management is de grootste probleemfactor.

Anderzijds genoeg werknemers die zulke werkweken als badge of honor dragen en het als "normaal" beschouwen, ondanks van kotsend van de stress en vermoeidheid boven de WC-pot hangen; zoals soms redelijk adequaat wordt weergegeven in series als Suits, met name de entry level employees.
Oud 16-01-2019, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook wel een beetje een nare seksistische opmerking eigenlijk (het eerste deel vooral).
Ik vind het feiten staten en zie het seksisme niet. Ik hoef ook niet zo nodig context te hebben trouwens, want de context gaf exact weer hoe ik het al interpreteerde.
Oud 16-01-2019, 15:01
Verwijderd
Citaat:
[edit] en die opmerkingen wel na een bruiloft, maar dan enkel tegen mannen, hurrdurr je zit onder de plak nu je getrouwd bent.
Op de keeper beschouwd zal zoiets vast seksistisch zijn maar de tering zeg, geintje onder elkaar moet kunnen.
Oud 16-01-2019, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Op de keeper beschouwd zal zoiets vast seksistisch zijn maar de tering zeg, geintje onder elkaar moet kunnen.


// Ineens gebombardeerd tot CISO hier.. Ugh.
Oud 16-01-2019, 20:21
Verwijderd
Betalen ze er ook naar? En hoezo ben je C, omdat je zo goed bezig was met compliancy management?
Oud 17-01-2019, 09:15
Verwijderd
Volgende week komt er een evaluatie Alleen is CISO natuurlijk leuk, maar het is geen beschermde titel of iets dergelijks en het idee van achterliggende payload verschilt dan ook enorm per bedrijf. Overigens ben ik er niet per se blij mee; op het menu staat vooral contact met externe IB'ers, dat zijn hoofdzakelijk juristen in plaats van IT'ers.. En je weet wat dat betekent..
Oud 17-01-2019, 12:37
Verwijderd
Heb net gelunchd met Wouter Bos. Als in, ik werk vandaag op de snuifas, en had even ons kantoor verlaten om bij de broodjeszaak een broodje te halen. Sta ik opeens mijn broodje naar binnen te schuiven naast Wouter Bos die daar moederziel alleen staat.

Het slaat helemaal nergens op, ik besef dat dit een irrationeel gevoel is, maar ik vond het sneu dat hij daar alleen staat. Ik stond er ook alleen, nota bene! Maar bij Wouter Bos verwacht ik blijkbaar dat hij niet even snel een broodje haalt in zijn eentje. Met laptoptas om zijn schouder.

Uiteraard heb ik hem niet in complete eenzaamheid gelaten. Ik heb vriendelijk naar hem geknikt en ben toen 90 graden van hem weggedraaid. Ik denk dat hij zich zeer heeft gelaafd aan mijn empathische verwarmende houding.

Tot zover de wonderlijke avonturen van Ertur.
Oud 17-01-2019, 14:32
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
wouter bos lijkt me een aardige man
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 17-01-2019, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Heb net gelunchd met Wouter Bos. Als in, ik werk vandaag op de snuifas, en had even ons kantoor verlaten om bij de broodjeszaak een broodje te halen. Sta ik opeens mijn broodje naar binnen te schuiven naast Wouter Bos die daar moederziel alleen staat.

Het slaat helemaal nergens op, ik besef dat dit een irrationeel gevoel is, maar ik vond het sneu dat hij daar alleen staat. Ik stond er ook alleen, nota bene! Maar bij Wouter Bos verwacht ik blijkbaar dat hij niet even snel een broodje haalt in zijn eentje. Met laptoptas om zijn schouder.

Uiteraard heb ik hem niet in complete eenzaamheid gelaten. Ik heb vriendelijk naar hem geknikt en ben toen 90 graden van hem weggedraaid. Ik denk dat hij zich zeer heeft gelaafd aan mijn empathische verwarmende houding.

Tot zover de wonderlijke avonturen van Ertur.
Omg je was in de buurt omg
Oud 17-01-2019, 16:36
Verwijderd
(Ik ben Wouter Bos)
Oud 18-01-2019, 21:37
Verwijderd
Dat verklaart het een en het ander!
Oud 18-01-2019, 21:42
Verwijderd
Citaat:
(Ik ben Wouter Bos)
Ik dacht Gerard Cox.
Oud 19-01-2019, 11:00
Verwijderd
Volgende keer mag je me gewoon aanspreken hoor!

Links tuig onder elkaar!
Oud 19-01-2019, 14:03
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Volledig vrij weekend, maar een leuke activiteit staan. Het voelt een beetje raar Lekker eens samen uit eten.

Vanaf maart werk ik op een andere afdeling en super weinig diensten, opeens acht weekenden achter elkaar vrij.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 21-01-2019, 16:12
Verwijderd
Well spank my ass and call me Charlie, ik faalde net een keer of 7 om in de command prompt onder Windows (zonder MinGW/Cygwin) een directory recursief te verwijderen :x Zelfs 'DELTREE' passeerde de revue in een brainfart
Oud 21-01-2019, 16:24
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Volledig vrij weekend, maar een leuke activiteit staan. Het voelt een beetje raar Lekker eens samen uit eten.

Vanaf maart werk ik op een andere afdeling en super weinig diensten, opeens acht weekenden achter elkaar vrij.
Fijn Mema! Volgens mij heb je dat ook verdiend, als ik zo lees hoe hard en hoe veel jij werkt
Oud 21-01-2019, 16:27
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja was heel fijn interessant is wel dat als mijn lichaam rust krijgt opeens alle virussen vrij spel krijgen. Dus nu heb ik griep ofzo, m'n stem is ook verdwenen en ik hoest ertur elke nacht wakker #truelove
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 21-01-2019, 17:21
Verwijderd
Uit de categorie "klein leed waar ik veel te veel over nadenk"

Ik was dus in Amsterdam vorige week, in hotel overnacht, krijg een enquête gestuurd over mijn ervaringen. Ik logeer daar wel vaker (ik had laatst een attentie voor mijn vijftigste bezoek ) en heb dus ooit online mijn voorkeuren ingevuld (kamer hoog in het gebouw, niet bij liften, met bad, ik check bijna altijd laat in, dat soort dingen). Die enquête vraagt

Citaat:
Volgens onze gegevens hebt u verblijfsvoorkeuren geselecteerd voor uw verblijf bij HOTEL ERTUR LEUK HIEPHOI


Bevestigde het personeel van het hotel uw verblijfsvoorkeur(en) bij het inchecken?
Nee, dat deden ze niet. Want ze kennen me en ik weet dat met mijn voorkeuren rekening gehouden wordt, dat vermelden kost alleen maar tijd en moeite en de check in moet zo comfortabel mogelijk. Ik waardeer het dat ze niet iedere keer letterlijk opnoemen waarom ik kamer zus en zoveel krijg.

Maar als ik dat invul, dan krijgen zij waarschijnlijk de melding dat ze dat de volgende keer echt wel moeten vermelden
Oud 21-01-2019, 17:30
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ja was heel fijn interessant is wel dat als mijn lichaam rust krijgt opeens alle virussen vrij spel krijgen. Dus nu heb ik griep ofzo, m'n stem is ook verdwenen en ik hoest ertur elke nacht wakker #truelove
Herkenbaar, tijdens vakanties of langere weekendjes vrij, heb ik dat ook vaak. Hopelijk Kun je alsnog van je vrije uurtjes genieten!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 21-01-2019, 17:31
Saiy
Saiy is offline
Of je accepteert dat je gezondheidstoestand je verplicht tot thuis flim zitten op de bank in een lelijke onesie (als je die hebt) en je geniet daar maar gewoon van, in plaats van te balen over alle dingen die je had willen en kunnen doen als je je fitter had gevoeld :-*
Oud 21-01-2019, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Of je accepteert dat je gezondheidstoestand je verplicht tot thuis flim zitten op de bank in een lelijke onesie (als je die hebt) en je geniet daar maar gewoon van, in plaats van te balen over alle dingen die je had willen en kunnen doen als je je fitter had gevoeld :-*
Ja en depressieve mensen moeten ook gewoon leuke dingen gaan doen!
Oud 21-01-2019, 17:37
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Ja en depressieve mensen moeten ook gewoon leuke dingen gaan doen!
deze reactie slaat echt helemaal nergens op zeg
Oud 21-01-2019, 17:45
Verwijderd
Citaat:
deze reactie slaat echt helemaal nergens op zeg
Inderdaad. Net als jouw post waar Tunahan op reageerde.
Oud 21-01-2019, 17:46
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
2000 IQ
Oud 21-01-2019, 18:02
Saiy
Saiy is offline
Oh ja, want je fysieke toestand is inderdaad hetzelfde als je mentale toestand en je hebt er niet zelff de hand in waar je je gedachten op richt
Oud 21-01-2019, 18:53
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Uit de categorie "klein leed waar ik veel te veel over nadenk"

Ik was dus in Amsterdam vorige week, in hotel overnacht, krijg een enquête gestuurd over mijn ervaringen. Ik logeer daar wel vaker (ik had laatst een attentie voor mijn vijftigste bezoek ) en heb dus ooit online mijn voorkeuren ingevuld (kamer hoog in het gebouw, niet bij liften, met bad, ik check bijna altijd laat in, dat soort dingen). Die enquête vraagt



Nee, dat deden ze niet. Want ze kennen me en ik weet dat met mijn voorkeuren rekening gehouden wordt, dat vermelden kost alleen maar tijd en moeite en de check in moet zo comfortabel mogelijk. Ik waardeer het dat ze niet iedere keer letterlijk opnoemen waarom ik kamer zus en zoveel krijg.

Maar als ik dat invul, dan krijgen zij waarschijnlijk de melding dat ze dat de volgende keer echt wel moeten vermelden
Waarom hoog in het gebouw? Uitzicht?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 21-01-2019, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Waarom hoog in het gebouw? Uitzicht?
Hoe hoger je zit hoe minder verdiepingen er boven je zijn waar gelopen of geneukt kan worden.
Oud 21-01-2019, 19:10
Verwijderd
Niet dat andere mensen niet mogen lopen of neuken, natuurlijk mag dat, en helemaal in Amsterdam. Maar als jij voor je werk komt wil je een goede nachtrust boven veel andere dingen. Alhoewel we dat ook wel weer compenseren door iets te veel in de hotelbar uit te geven.

Hotels, helemaal in Damsco, zijn vaak zo schattig mogelijk en dus niet van keihard en meerlaags isolerend beton.
Oud 21-01-2019, 19:12
Verwijderd
Ik had in 2017 50 overnachtingen bij Marriott, dat zorgt ook voor leuke dingen Je krijgt soms zelfs een andere sleutel en in Sacramento vroegen ze naar of ze m'n sleutel even mochten zien en daarna vloeide de drank nog sneller.
Voor de n00bs; als je ooit status krijgt bij Hilton of Marriott, dan krijg je dus vrij consequent een mailtje 24 uur voor aankomst met "selecteer nu uw kamer". Doe dat niet, want als je status hebt krijg je upgrades en die vervallen als je je kamer selecteert.
Oud 21-01-2019, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Of je accepteert dat je gezondheidstoestand je verplicht tot thuis flim zitten op de bank in een lelijke onesie (als je die hebt) en je geniet daar maar gewoon van, in plaats van te balen over alle dingen die je had willen en kunnen doen als je je fitter had gevoeld :-*
Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ffffffffffffffffffffffff
Oud 21-01-2019, 19:41
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Hoe hoger je zit hoe minder verdiepingen er boven je zijn waar gelopen of geneukt kan worden.
Ah. Vond uitzicht al een rare reden, maar kon ff niks anders verzinnen
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 21-01-2019, 19:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik krijg van Hilton ook altijd mailtjes maar heb er nu al heel lang niet meer geslapen. Mijn vriend krijgt altijd aanbiedingen van Omni.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-01-2019, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ah. Vond uitzicht al een rare reden, maar kon ff niks anders verzinnen
Het kan nog steeds een reden zijn hoor, maar ik merk dat dit meestal de reden is als je er naar vraagt en het is voor mij en de overige mensen die ook veel van huis zijn de primaire reden om er om te vragen.
Oud 21-01-2019, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg van Hilton ook altijd mailtjes maar heb er nu al heel lang niet meer geslapen. Mijn vriend krijgt altijd aanbiedingen van Omni.
Das gewoon hhonors "kom terug" marketing
Oud 21-01-2019, 19:56
Verwijderd
Geluid idd, idem waarom niet bij liften. Late check in is zodat ze niet de leuke kamer aan iemand anders geven en mij uiteindelijk de laatste overgebleven bezemkast. Maar dat gaat altijd wel goed.
Oud 21-01-2019, 20:00
Verwijderd
Willen jullie deze https://www.facebook.com/charles.fontijn.14/ allemaal even als Fake rapporteren? is gejat van die zonder .14 aan het eind.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.