Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2007, 22:01
fromBALKAN :D
Voor diegenen die leesvoer willen:

Een aantal maanden geleden kregen wij een nieuwe economieleraar, dus iedereen vind het spannend en de santenkraam die erbij hoort, hartstikke leuk ofzo.
Maar ik zit in m'n examenjaar en m'n nieuwe leraar heeft nog nooit eerder lesgegeven.
Dus wij hadden allemaal goede verwachtingen enzo, maar het loopt echt uit de hand.
Het leek allemaal goed te verlopen, maar steeds als we een opdracht van hem krijgen, is het ELKE KEER VOOR EEN CIJFER
Dus wij allemaal ons best doen, ervan uitgaand dat we goede resultaten halen.
En het einde van het jaar nadert en hij geeft de laatste tijd best wel veel repetitie's, wat ik opzich niet erg vind.

Maar we krijgen elke keer bijna alllemaal tussen een 6 en 7.
En ik irriteer me echt héél erg aan een aantal dingen, zoals:

- Als ik vraag (wanneer ik m'n cijfer krijg, wat altijd bij hem tussen 6 en 7 is) of ik mijn TOETS mag inzien zegt ie 'Ja, ik ga niet mijn hele administratie voor jou omgooien' dan denk ik zo van 'Wtf?! ik vraag 'm alleen mijn toets mee te nemen om 'm in te zien en hij zeurt al over dat

- Als ik 'm iets over onze cijfers vraag, of ik m'n cijfer mag inzien, zegt hij ALTIJD 'daar hebben we het de volgende les wel over'
En hij stelt het altijd uit waaraan ik me soms echt groen aan erger

- Als m'n klasgenoten en ik onze cijfers willen inzien zegt ie ook heel vaak ' Maak je maar geen zorgen' dus ik wilde echt tegen hem zeggen 'Vertel me niet wat ik moet doen maar geef antwoord op m'n vraag!'

- Hij van die flutopdrachten geeft, en er dan bij zegt 'Deze tellen heel zwaar mee'

En soms denk ik echt 'Mogen ze een onervaren leraar les laten geven aan een EXAMENKLAS?'
En dat is het niet alleen, ik ging naar m'n decaan een week geleden, en die beloofde met hem te praten maar daar is natuurlijk niets van in gekomen.
Hij beloofde voor elke opdracht een cijfer te geven, intussen hebben we al iets van 23 opdrachten gemaakt, en zegt die gore $##^@!!! op het eind 'Ik geef voor alle opdrachten bij elkaar een cijfer'
En het hoogst gehaalde in onze klas is een 7.7 ofzo.
Dat kan echt niet, we mogen onze toetsen niet inzien, hij stelt alles uit, en ontwijkt onze vragen.
Elke keer denkt hij dat hij er met zo een irritant dom glimlachje vanaf komt, maar ik heb dit keer echt zin om serieus met m'n examencoördinator erover te gaan praten.
Ik deed keihard m'n best, en velen in mijn klas ook, en 18 van de 24 leerlingen is geëindigd met cijfers tussen 6.0 en 7.3.
Volgens mij geeft die gore klootzak gewoon random cijfers, het is toch onmogelijk dat niemand in onze klas hoger gehaald kan hebben dan 7.5.
Want bij onze vorige leraar economie ging alles goed en liet hij ons ook zien wat we verkeerd deden in een toets.

Help!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2007, 22:16
Verwijderd
Praat er over met je mentor
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 22:26
Verwijderd
Lerarentekort hè.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 06:59
Verwijderd
Op het vmbo mag qua onervaren leerkrachten helaas behoorlijk veel (alsin: studenten van een tweedegraads lerarenopleiding mogen les geven op het vmbo en in de onderbouw van havo en vwo en deze studenten hebben vaak weinig tot geen ervaring).

Maar je hebt bv. altijd het recht om je opdrachten/tentamens in te zien. Die docent luistert kennelijk niet naar jullie: praat er idd over met je mentor en als dat niet helpt met de directie. En als die er ook niets aan doen, dien dan een officiele klacht in of laat je ouders dat doen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 14:47
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 26-04-2007 @ 23:01 :
Maar we krijgen elke keer bijna alllemaal tussen een 6 en 7.
Hij laat ze waarschijnlijk van de trap afvallen. De werken die beneden aan de trap liggen krijgen een 7, de werken die boven aan de trap zijn blijven liggen, krijgen een 6.

Citaat:
- Als ik vraag (wanneer ik m'n cijfer krijg, wat altijd bij hem tussen 6 en 7 is) of ik mijn TOETS mag inzien zegt ie 'Ja, ik ga niet mijn hele administratie voor jou omgooien' dan denk ik zo van 'Wtf?!
Waarschijnlijk is het bij hem thuis gewoon een gigantische puinhoop. Óf hij zet inderdaad gewoon maar een punt er boven (een beetje nattevingerwerk) en kan je daardoor niet aan tonen hoe je aan je punt gekomen bent. Vandaar dat je het werk niet mag inzien.

Citaat:
- Als ik 'm iets over onze cijfers vraag, of ik m'n cijfer mag inzien, zegt hij ALTIJD 'daar hebben we het de volgende les wel over'
Als het goed is zou je cijfer toch in zijn agenda moeten staan? Laat hem desnoods in zijn agenda noteren dat hij je de eerstvolgende les je werk laat zien. Dan kan hij er ook niet meer omheen, aangezien het in zijn agenda staat.

Citaat:
Als m'n klasgenoten en ik onze cijfers willen inzien zegt ie ook heel vaak ' Maak je maar geen zorgen' dus ik wilde echt tegen hem zeggen 'Vertel me niet wat ik moet doen maar geef antwoord op m'n vraag!'
En waarom zou je die laatste vraag niet gewoon stellen? Eis gewoon dat je die cijfers mag inzien. "Maak je maar geen zorgen" vind ik een aparte opmerking.

Citaat:
En soms denk ik echt 'Mogen ze een onervaren leraar les laten geven aan een EXAMENKLAS?'
Lerarentekort, onder andere he. Ook heb je wel eens leraren die pas beginnen aan hun opleiding en stage moeten lopen. Soms wordt die stage gewoon een vervanging, met alle gevolgen van dien. Want dan is die docent (zonder ervaring en begeleiding) maar wat aan het aanklooien.. Hou je dan maar vast...

Citaat:
En dat is het niet alleen, ik ging naar m'n decaan een week geleden, en die beloofde met hem te praten maar daar is natuurlijk niets van in gekomen.
Een decaan is toch voor vervolgopleidingen en zo? Je moet naar je mentor stappen en vragen of hij met die leraar gaat praten. Tip: vraag ook aan je mentor wanneer je te horen krijgt wat de reactie was. Doet de mentor te weinig of levert het niks op, stap dan naar de afdelingsleider/coördinator. Wat ook wel eens helpt is om je ouders te laten bellen.

Citaat:
Dat kan echt niet, we mogen onze toetsen niet inzien, hij stelt alles uit, en ontwijkt onze vragen.Elke keer denkt hij dat hij er met zo een irritant dom glimlachje vanaf komt
Klinkt als iemand die bezig is met zijn eerste jaar als leraar/student.

Citaat:
maar ik heb dit keer echt zin om serieus met m'n examencoördinator erover te gaan praten.
Wat houdt je tegen?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 15:18
JesusLives
JesusLives is offline
sow men! wij hebbe ook zo'n nieuwe leraar en dat is ook 'niet een van de aardigste'. hij ken nix aan en stuurt je er om et minste geringste uit en ga gillen als tie et zat is das zooo hopeloos!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 16:18
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Dit doet me denken aan die keer dat ik mijn lerares Grieks aan het huilen maakte.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 17:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
JesusLives schreef op 27-04-2007 @ 16:18 :
sow men! wij hebbe ook zo'n nieuwe leraar en dat is ook 'niet een van de aardigste'. hij ken nix aan en stuurt je er om et minste geringste uit en ga gillen als tie et zat is das zooo hopeloos!!
Jouw manier van schrijven/typen is ook hopeloos.

OT: Ga naar je mentor, coördinator of weet ik veel wie er 'hoger' staat bij jullie. Rustig uitleggen, wel dringend, en maak goed duidelijk dat er wat aan gedaan moet worden omdat dit zo niet kan.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 11:44
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
Hij is verplicht om jou de toets telaten inzien hoor ;/
__________________
Dont dream about things you never will have...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 21:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Oktay-Y schreef op 29-04-2007 @ 12:44 :
Hij is verplicht om jou de toets telaten inzien hoor ;/
Dat geloof ik ook ja. Je gebruikt de informatie van vorige toetsen (o.a. wat je goed of fout gedaan hebt) voor volgende opdrachten en toetsen. Dat kun je hem natuurlijk proberen vriendelijk uit te leggen, en hem vragen een inzage te regelen VOOR de volgende toets. Spreek een datum met hem af, houdt hij zich er niet aan kun je naar je mentor stappen.
En laat je niet zo afschepen. Als hij NU geen tijd heeft om een afspraak met je te maken kom je over een uurtje wel terug.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 18:16
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
- Hij van die flutopdrachten geeft, en er dan bij zegt 'Deze tellen heel zwaar mee'
ik weet niet of dat op elke school verplicht is maar volgens mij staat vooraf in het pta (programma van toetsing en afsluiting) vast welke toetsen en praktische opdrachten moet maken voor het komende jaar en hoe zwaar deze dan wegen... hij mag dan dus niet zomaar andere dingen daarvoor in de plaats zetten of meer doen of de wegingsfactor aanpassen
Citaat:
Want bij onze vorige leraar economie ging alles goed en liet hij ons ook zien wat we verkeerd deden in een toets.
dat zou naast het aparte cijfers geven al reden genoeg zijn om naar je mentor of afdelingsleider te praten!
Citaat:
ik heb dit keer echt zin om serieus met m'n examencoördinator erover te gaan praten.
dat zou ik dus al lang gedaan hebben denk ik... ik heb een schappelijke mentor en een nog schappelijkere afdelingsleider en daar zou ik al veel eerder naar toe gegaan zijn...!

Doen dus!!
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 18:17
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
en laat het ons weten hoe het ging..
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 11:59
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
ik had ook zo'n lerares op gym die mij altijd een 6,5 gaf behalve op onderdelen die via een schema liepen (hardlopen,verspringen etc.) daar haalde ik altijd een 7,5 of hoger op. Er was zelfs iemand die een 8,5 had gekregen op softbal terwijl die niet eens aanwezig was.

Het probleem met verslagen is vaak dat het moeilijk is om na te gaan hoe iemand op een cijfer komt en het is dus ook lastig om te bewijzen dat hij het niet goed doet, maar gezien alle dingen die je noemt lijkt het me wel een goed idee als je naar je (con)rector stapt (mentoren heb ik minder positieve ervaringen mee) Maak desnoods een lijst van alle dingen die volgens jou niet kloppen en leg die aan hem/haar (rector) voor.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 12:11
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Wij mochten vaak ook niet onze cijfers inzien maar daar werd ook nooit wat aan gedaan en de mentoren, afdelingshoofden en ouders zagen het probleem nooit zo denk ik. Anders was er wel wat aan gedaan. Bij ons was het ook zo dat als je ruzie zocht met een leraar (door deze bijvoorbeeld aan te spreken op zijn gedrag al dan niet persoonlijk naar hem toe of via de mentor/afdelingshoofd) dan kreeg je ook ruzie. Oftewel je werd zoveel mogelijk tegengewerkt in de lessen en met tentamens. Dan houd je je mond wel stil.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 14:24
The Ox
The Ox is offline
Erg zoiets....
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 14:33
Verwijderd
Absoluut naar je mentor/conrector gaan. Als jij je toetsen wil inzien, dan mag dat - voor zover ik weet.

Ook moet je kunnen weten hoe iets meetelt, daar is je docent ook heel vaag over. Dus ga 't daar ook over hebben bij je mentor/conrector.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 11:20
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-05-2007 @ 15:33 :
Absoluut naar je mentor/conrector gaan. Als jij je toetsen wil inzien, dan mag dat - voor zover ik weet.

Ook moet je kunnen weten hoe iets meetelt, daar is je docent ook heel vaag over. Dus ga 't daar ook over hebben bij je mentor/conrector.
En zorg dat jij en je klas aardig tegen m blijven, je wilt niet dat die leraar een tegenargument heeft als het op een discussie uitkomt ("Ja, de klas was ongelovelijk vervelend en daarom stelde ik het uit")
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 16:31
Verwijderd
Zijn leraren niet verplicht om toe te staan dat je je toetsen inkijkt? Ik dacht van wel, maar ik zou er in elk geval met de afdelings/sectorleider (of hoe dat bij jullie ook heet) over praten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2007, 15:39
Azulth
Azulth is offline
Leraren moeten verboden worden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 10:23
Verwijderd
Waarom ga je dan niet naar je teamleider/coördinator/rector/mentor/andere decaan, als je ziet dat praten met één persoon niet helpt? :/

Alsof klagen hier of bij je klasgenoten wat helpt. Onderneem dan ook actie...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 15:21
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
mrboot schreef op 13-05-2007 @ 11:23 :
Waarom ga je dan niet naar je teamleider/coördinator/rector/mentor/andere decaan, als je ziet dat praten met één persoon niet helpt? :/

Alsof klagen hier of bij je klasgenoten wat helpt. Onderneem dan ook actie...
amen!
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 21:39
The Ox
The Ox is offline
Ben benieuwd of er intussen al iets gebeurd is..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:05
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-05-2007 @ 15:33 :
Absoluut naar je mentor/conrector gaan. Als jij je toetsen wil inzien, dan mag dat - voor zover ik weet.

Ook moet je kunnen weten hoe iets meetelt, daar is je docent ook heel vaag over. Dus ga 't daar ook over hebben bij je mentor/conrector.
Dat eerste wat je zegt klopt niet altijd. Ik ga nu wel even van de vernieuwde Belgische lerarenopleiding uit. Daar wordt inderdaad ook aangegeven dat het voor het leerproces van de leerling beter is om erg vaak ondervragingen te geven.
-> Veel toetsen, die wel een cijfer krijgen, en die naar goeddunken van de leraar een wegingscoëfficiënt meekrijgen, maar die enkel dienen als permanente evaluatie.
-> In dit geval is het aan de leraar om te bepalen of hij die ondervragingen klassikaal of individueel wil bespreken. Het hoeft in elk geval niet.
-> Ander verhaal voor ondervragingen/toesten/overhoringen die over een groter gedeelte van de leerstof gaan. Die dingen zijn normaal op voorhand aangekondigd, gaan over een groter gedeelte leerstof en hierin heeft de leerling wel inzagerecht.
-> Alvast in België hoeft een leraar niet te verantwoorden op welke manier hij het cijfer voor permanente evaluatie precies bepaalt.
-> Mijn huisgenote (om een voorbeeld te geven) is lerares en zij gebruikt die gewone overhoringen vooral om te zien of de leerlingen begrepen wat ze in de voorgaande les vertelt heeft. Is dat niet het geval: dan is er vooral voor haar zelf werk aan de winkel. Is dat wel het geval: nice to know. Is dat voor drie vierde van de leerlingen wel het geval, en voor enkele niet, dan is ze waarschijnlijk goed bezig, en moet ze dat andere kwart wat nauwer in de gaten houden. Zijn dat relschoppers? Slecht cijfer voor de permanente evaluatie. Doen zij extra hun best om toch mee te blijven? -> extra goede cijfers voor permanente evaluatie.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 16-05-2007 @ 15:05 :
Dat eerste wat je zegt klopt niet altijd. Ik ga nu wel even van de vernieuwde Belgische lerarenopleiding uit. Daar wordt inderdaad ook aangegeven dat het voor het leerproces van de leerling beter is om erg vaak ondervragingen te geven.
-> Veel toetsen, die wel een cijfer krijgen, en die naar goeddunken van de leraar een wegingscoëfficiënt meekrijgen, maar die enkel dienen als permanente evaluatie.
-> In dit geval is het aan de leraar om te bepalen of hij die ondervragingen klassikaal of individueel wil bespreken. Het hoeft in elk geval niet.
-> Ander verhaal voor ondervragingen/toesten/overhoringen die over een groter gedeelte van de leerstof gaan. Die dingen zijn normaal op voorhand aangekondigd, gaan over een groter gedeelte leerstof en hierin heeft de leerling wel inzagerecht.
-> Alvast in België hoeft een leraar niet te verantwoorden op welke manier hij het cijfer voor permanente evaluatie precies bepaalt.
-> Mijn huisgenote (om een voorbeeld te geven) is lerares en zij gebruikt die gewone overhoringen vooral om te zien of de leerlingen begrepen wat ze in de voorgaande les vertelt heeft. Is dat niet het geval: dan is er vooral voor haar zelf werk aan de winkel. Is dat wel het geval: nice to know. Is dat voor drie vierde van de leerlingen wel het geval, en voor enkele niet, dan is ze waarschijnlijk goed bezig, en moet ze dat andere kwart wat nauwer in de gaten houden. Zijn dat relschoppers? Slecht cijfer voor de permanente evaluatie. Doen zij extra hun best om toch mee te blijven? -> extra goede cijfers voor permanente evaluatie.
In Nederland moet het wel duidelijk zijn hoe een eindcijfer tot stand is gekomen, een 'permanente evaluatie' kennen we sowieso niet echt, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 16:33
Bob89
Bob89 is offline
Aangezien je in de examenklas zit...heb je nu 23 Schoolexamencijfers gekregen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2007, 13:51
Verwijderd
Ik heb je verhaal niet helemaal uitgelezen. Want ik merkte in het begin van het verhaal al dat die man niet spoort. Bespreek het met je mentor en als die er niets aan doet ga dan naar je deelschoolleider.

groetjes Fiat

ps. suc6 met je exames
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren profielvraag
profieltje
12 17-10-2008 18:46
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Nationalisme van nu?
Verwijderd
4 28-06-2004 14:55
Algemene schoolzaken Vreemde docent frans
Verwijderd
8 05-06-2004 19:58
Algemene schoolzaken Tweede fase
Tommiev
16 15-05-2004 13:11
Lifestyle Analyseer je medeforummer!
Verwijderd
334 18-04-2004 22:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen woordjes leren
Leo Nellissen
34 11-04-2004 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.