Oud 13-04-2006, 13:43
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik weet niet of het hier goed staat, anders moet het maar even verplaatst worden.

Ik word in juli 18 en moet dan mijn easyblue rekening van de postbank overzetten naar een studentenrekening of een girorekening. Nou, dit wordt dus een studentenrekening aangezien ik nog gewoon naar school ga.
Nu heb ik een formulier thuis gekregen en daar moet ik wat dingen invullen over mijn school.
Ik zit op het vavo op een roc en dat doe ik volgend jaar ook nog. Nu moet ik invullen of ik naar MBO, HBO of WO ga, maar dat is dus pas (als het goed is) vanaf september 2007 van toepassing. Er staat ook studierichting en (verwachte) startdatum studie. Moet ik dit nu invullen voor mijn studie na het vavo, of moet ik het invullen over wat ik volgend jaar ga doen (vavo dus) en zoja, wat moet ik dan invullen?

Sorry als het een stomme vraag is, maar ik kom er niet helemaal uit. Mn vader zei dat ik MBO in moet vullen omdat ik op een ROC zit, maar ik volg de havo, dus geen mbo. Ik wilde het op school na vragen, maar ik wil het zo snel mogelijk opsturen, dus ik dacht dat iemand het hiet misschien wel zou weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2006, 13:52
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
volgens mij moet je invullen wat je na de vavo gaat doen ( ik neem aan dat dat HBO is) en dan bij die sector(oid) invullen wat je denk te gaan doen.

ik heb die brief ook gehad toen ik nog niet eens wist wat ik wilde worden en heb daar gewoon universiteit ingevuld en rechten. Ze gaan er heus geen probleem van maken als je het fout doet/een andere opleiding kiest.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 14:38
Verwijderd
Mbo want het is roc. Lijkt mij toch het meest voor de hand liggende optie.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 14:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het maakt ze ws. niet zo uit watvoor opleiding je doet, het gaat ze erom dat je studiefinanciering op die rekening wordt overgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 14:56
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-04-2006 @ 15:52 :
Het maakt ze ws. niet zo uit watvoor opleiding je doet, het gaat ze erom dat je studiefinanciering op die rekening wordt overgemaakt.
Als je vavo doet krijg je geen stufi, dat is juist het probleem.
Ik ben dit schooljaar ook vavo aan het doen, en ze zijn er afgelopen week pas achtergekomen dat ik geen stufi meer ontvang op die rekening en dus hebben ze me die brief gestuurd. Ik vul denk ik in dat ik tijdelijk ben gestopt met studeren en vanaf september weer begin (ik heb namelijk al wel stufi ontvangen op die rekening) En dan hopen dat ik mn studentenrekening mag houden.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 15:08
Go
Avatar van Go
Go is offline
Of gewoon bijv. HBO met als ingangsdatum 01-09-2008 (of zoiets). Als ze beginnen te zeuren kun je het altijd uitleggen en kijken wat er dan gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 15:34
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
gerwin schreef op 13-04-2006 @ 16:08 :
Of gewoon bijv. HBO met als ingangsdatum 01-09-2008 (of zoiets). Als ze beginnen te zeuren kun je het altijd uitleggen en kijken wat er dan gebeurt.
Ja zo zat ik het ook te denken! (per 2007 dan )

Maar het heeft idd te maken met of ik een tegemoetkoming krijg of stufi en ik hoop dat als ik hbo vanaf 2007 invul ik dan wel een tegemoetkoming krijg vanaf dat ik 18 ben.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 17:21
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Je bank gaat niet over een tegemoetkoming, maar de IB-groep. Het gaat de bank er alleen maar om, dat ze jou alleen een (gratis) studentenrekening willen geven, als je studeert of gaat studeren. En je studiefinanciering moet op die rekening binnenkomen. Maar als jij pas in 2007 gaat studeren, vul je gewoon die datum in, en dan komt het waarschijnlijk allemaal goed, en anders nemen ze wel contact met je op.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 20:07
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 13-04-2006 @ 18:21 :
Je bank gaat niet over een tegemoetkoming, maar de IB-groep. Het gaat de bank er alleen maar om, dat ze jou alleen een (gratis) studentenrekening willen geven, als je studeert of gaat studeren. En je studiefinanciering moet op die rekening binnenkomen. Maar als jij pas in 2007 gaat studeren, vul je gewoon die datum in, en dan komt het waarschijnlijk allemaal goed, en anders nemen ze wel contact met je op.
Je hebt gelijk, zit ook met papier van IBgroep, was even in de war. Oke, dank je wel iedereen, ik zal wel gewoon v.a. 2007 invullen, als ze het niet snappen hoor ik het wel!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 21:19
Verwijderd
MBO want het is ROC

Anders ziens je aan als werkend en niet lerend en dan heb je geen recht op een studentenrekening
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 22:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 13-04-2006 @ 22:19 :
MBO want het is ROC

Anders ziens je aan als werkend en niet lerend en dan heb je geen recht op een studentenrekening
De voordelen van een studentenrekening ten opzichten van een girorekening zijn voor mijn gevoel nog altijd minimaal, je kan geloof ik wat goedkoper rood staan en je pas is gratis (anders betaal je er 10 euro per jaar voor) verder weinig bijzonders
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Psychologie Hoe krijg je iemand naar de psycholoog?
vosje16
23 07-11-2007 16:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Arafat ligt op Intensive Care deel II the story continues...
~Hadiya~
150 10-11-2004 22:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie enquete voor economie
luus16
14 25-01-2004 17:43
Algemene schoolzaken enquete economie..
luus16
12 04-01-2004 08:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.