Oud 19-09-2006, 22:48
gikrant
hoi

bij de vorming van water bij het verbranden van waterstof.. hoe weet je dan dat H2 en O2, dat er dan 1 atoom O weg gaat waar gaat die heen want er ontstaat H2O, maar dan is er een O tje weg, ik hoop dat ik dit duidelijk uitleg..

wat is de formule van steenkool? en de reactie waarbij koofstofdioxide wordt gevormd?

hoe weet je wat de formule van methaan is? is dat ergens van af te leiden?

klopt dit: de ruimte tussen de moleculen van een stof is een vacuum?
waarom wel, waarom niet?

en als moleculen harder gaan bewegen neemt de onderlinge aantrekkingskracht toch af?

dankjewel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2006, 23:09
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Zie leerboek.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 23:51
Verwijderd
Citaat:
gikrant schreef op 19-09-2006 @ 22:48 :
hoi

bij de vorming van water bij het verbranden van waterstof.. hoe weet je dan dat H2 en O2, dat er dan 1 atoom O weg gaat waar gaat die heen want er ontstaat H2O, maar dan is er een O tje weg, ik hoop dat ik dit duidelijk uitleg..

wat is de formule van steenkool? en de reactie waarbij koofstofdioxide wordt gevormd?

hoe weet je wat de formule van methaan is? is dat ergens van af te leiden?

klopt dit: de ruimte tussen de moleculen van een stof is een vacuum?
waarom wel, waarom niet?

en als moleculen harder gaan bewegen neemt de onderlinge aantrekkingskracht toch af?

dankjewel

* 2 H2 + O2 --> 2 H2O
Het andere zuurstofatoom bindt zich dus aan een ander paar waterstofmoleculen

* Steenkool is gewoon koolstof? C + O2 --> CO2

* Methaan is de eerste in het rijtje van de koolwaterstofatomen en dus is de formule CH4, daarna komen dr nog heel veel, bijv ethaan C2H6, propaan C3H8 enz

* Ja, is vacuum, want als het stof was waren het weer moleculen en zat het niet tussen moleculen in

* Als de temperatuur toeneemt en dus ook de temperatuur, nemen volgens mij de vanderwaalskrachten af
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 01:15
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 19-09-2006 @ 23:51 :

* Als de temperatuur toeneemt en dus ook de temperatuur, nemen volgens mij de vanderwaalskrachten af
Klopt gedeeltelijk. De moleculen gaan sneller bewegen en daardoor neemt de onderlinge afstand toe. Hoe groter de afstand hoe kleiner de vanderwaalskracht.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 19-09-2006 @ 23:51 :

* Steenkool is gewoon koolstof? C + O2 --> CO2
Nee, steenkool is niet gewoon koolstof. Het bestaat uit nog meer elementen, maar koolstof is wel het voornaamste bestanddeel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 22:19
Kikeboe
Citaat:
hoi

bij de vorming van water bij het verbranden van waterstof.. hoe weet je dan dat H2 en O2, dat er dan 1 atoom O weg gaat waar gaat die heen want er ontstaat H2O, maar dan is er een O tje weg, ik hoop dat ik dit duidelijk uitleg..

wat is de formule van steenkool? en de reactie waarbij koofstofdioxide wordt gevormd?

hoe weet je wat de formule van methaan is? is dat ergens van af te leiden?

klopt dit: de ruimte tussen de moleculen van een stof is een vacuum?
waarom wel, waarom niet?

en als moleculen harder gaan bewegen neemt de onderlinge aantrekkingskracht toch af?

dankjewel
Als we waterstof verbranden krijgen we inderdaad water. De reactievergelijking is als volgt: 2H2 + O2 --> 2H2O

Steenkool bestaat uit C (koolstof) en nog wat onzuiverheden dus ik zou zeggen dat de formule C is

CH4 is de formule van methaan, het is een alkaan (koolstofverbinding met enkelvoudigen bindingen). Meth wilt zeggen 1 C in de formule (ethpaan = 2 koolstoffen ,propaan = 3 koolstoffen) en bij alkanen bevat elke C 4bindingen in dit geval 4 met waterstof.

Nee, volgens mij niet want vacuum betekend luchtledig wat wilt zeggen dat er zich geen moleculen in een bepaalde ruimte bevinden. De ruimte tussen 2 moleculen noemen we gewoon ruimte. Ruimte is niet hetzelfde als vacuum.

Het laatste klopt
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 20:13
tututututututu
Waarschijnlijk 7 jaar te laat antwoord maar de molecuulformule van steenkool is C135 H90 O9 N S
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 21:59
ThomasJu
ThomasJu is offline
Dit zou misschien de gemiddelde molecuulformule kunnen zijn. En ik denk dat steenkool per regio verschillend is.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 22:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Waarschijnlijk 7 jaar te laat antwoord maar de molecuulformule van steenkool is C135 H90 O9 N S
D'oh

Ts is inmiddels al afgestudeerd en heeft 2 kinderen ofzo maar dankje voor je nuttige bijdrage
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Na/SK voor in het lab vragen
regf
2 18-01-2015 19:09
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Vraag natuurkunde. DRINGEND!
xEmber
3 09-03-2013 14:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Aantal vragen mbt thuisstudie
opopop
2 18-03-2011 14:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Twee vraagjes
Mr.Mark
10 22-01-2011 22:15
Werk, Geld & Recht vraagje over bankrekening
Toet0r
10 13-04-2006 23:00
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Vraagje over afstand, etc
Bezoekerr
8 22-09-2004 11:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.