Oud 07-07-2007, 18:38
franky_86
Avatar van franky_86
franky_86 is offline
Het probleem wat ik heb is dat ik mij al een hele tijd afvraag wat andere mensen van mij vinden. Hier komt mijn verhaal: Ik ben21, woon 2 jaar op mezelf, ben mijn vorige kamer uitgezet wegens geluidsoverlast, heb 7 jaar over de havo gedaan (ben begonnen met vmbo), heb mijn hbo bouwkunde afgebroken in het eerste jaar omdat ik er veel te weinig aan deed, ben daarna in de horeca gaan werken maar uiteindelijk ontslagen omdat ik niet hard genoeg werkte.

Heb daarna in 2 maanden 4 baantjes gehad die niet bevielen, ben toen bij eneco terecht gekomen en heb daar een half jaar op de klantenservice gezeten maar ben ook daar ontslagen omdat ik me te vaak ziekmeldde, heb toen alles op zijn beloop gelaten en heb 2 maanden niks uitgevoerd en heb nu weer een nieuwe baan in de finaniele wereld.

Verder zit ik financieel vaak in de problemen omdat ik niet met geld om kan gaan. Als ik het zo terug lees denk ik bij mezelf echt van wat een loser ben jij maar aan de andere kant zie ik alles ook wel weer als een leerproces en ben ik ook zeker van plan om weer hbo te gaan doen. In de liefde gaat het niet echt goed, heb nog nooit een relatie gehad. Regel wel af en toe een vrouw maar blijft op de een of aner manier altijd oppervlakkig.

Qua vriendschappen is er niks aan de hand, heb veel vrienden en doe daar ook veel leuke dingenmee etc. alleen voel ik er weinig voor om hierover te praten met mensen die ik goed ken omdat ik altijd over wil komen als verstandig iemand terwijl ik dat eigelijk helemaal niet ben. Wat raden jullie mij aan om te doen? In september weer gaan studeren of toch maar even blijven werken? En wat vinden vrouwen van iemand die meerdere keren ontslagen is?

Laatst gewijzigd op 07-07-2007 om 18:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2007, 18:46
Verwijderd
Citaat:
franky_86 schreef op 07-07-2007 @ 19:38 :
Wat raden jullie mij aan om te doen?
* Typ iets overzichtelijker alsjeblieft.
* Je kunt niet zomaar iets 'aanraden' . We lezen hier wel je verhaal maar je moet iets duidelijker zijn. Wil je hulp bij wat voor baan je moet gaan kiezen (loopbaanbegeleider ofzoiets) of wil je iets anders omdat je denkt dat het met jezelf niet goed gaat (een psycholoog bijvoorbeeld)? Of wat wil je?
Het is me iets te warrig, sorry.

Citaat:
franky_86 schreef op 07-07-2007 @ 19:38 :
Regel wel af en toe een vrouw ...
Dit komt echt heel fout over. Ik denk niet dat je het zo bedoeld, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 18:53
delete!error
Avatar van delete!error
delete!error is offline
ja in eerste plaats moet je zelf je leven in handen nemen en je niet zomaar laten leiden door wat soms misschien wel leuker lijkt.
Zoals ik lees zie ik dat je jezelf te vaak ziek meld, dat je zelf niet hard genoeg werkt,...Boeiden de jobs die je hadden je niet waardoor je je zo gedroeg? Of ben je gewoon liever lui dan moe?

In het eerste geval zou ik studies doen die je echt interesseren zodat je beter gemotiveert bent, en daarna een job zoeken die je interesseert zodat je ook hier gemotiveerd bent om te komen opdagen en om hard te werken.

In het tweede geval moet je volgens mij gewoon je levenstijl aanpassen en moet je leren harder werken!
Want wie wil nu iemand die liever lui dan moe is?! Geen werkgever en ook wel niemand die met jou een relatie zou willen aangaan denk ik. Want voor een relatie moet je met twee zijn, als de ene steeds lui is en profiteert van de andere zijn goedheid loopt dit zoiezo toch mis...dusja.

en wat financiele problemen betreft. Je kan hulp vragen van diensten of van anderen om te budgetteren, maar dan moet je wel effen je trots op zij zetten en het durven te gaan vragen

dat is wat ik erover denk aan de hand van je tekstje want het is inderdaad nogal onduidelijk over wat je juist echt wilt vragen.
__________________
het zijn de kleine dingen die het doen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 19:34
Verwijderd
Wat andere vrouwen er van vinden, weet ik niet, maar iemand die telkens ontslagen wordt en niet met geld om kan gaan, daar wil ik geen relatie mee. Geen serieuze, tenminste, want ik ga dus echt nooit van m'n leven kinderen krijgen of samenwonen met iemand die die verantwoordelijkheid niet aan kan.

Voor vriendschappen of scharrelen geen probleem, dan moet je gewoon leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 19:36
Verwijderd
Citaat:
franky_86 schreef op 07-07-2007 @ 19:38 :
Het probleem wat ik heb is dat ik mij al een hele tijd afvraag wat andere mensen van mij vinden.
Mensen kunnen hun mening alleen op dingen baseren die ze weten. Het lijkt me ook sterk dat het eerste wat je tegen een vrouw zegt, is "hey, ik word steeds ontslagen en ben een loser". Daar zeg je gewoon tegen "ik heb een baantje en ik studeer", de details komen later wel

Hetzelfde geldt voor nieuwe werkgevers. Je bent nog jong, dus je kan ook zeggen dat je met je studie bezig was. Niemand hoeft te weten wat er gebeurd is op jouw leeftijd.

Wat je wel moet doen is proberen er verandering in te brengen. Dus zuiniger met je geld omgaan en voor de verandering eens een baantje houden. Niet voor anderen, maar voor jezelf!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 19:46
franky_86
Avatar van franky_86
franky_86 is offline
thnx daar heb k wel wat aan! Heb me nu naar binnen gelult bij een bank, wordt daar intern opgeleid als finacieel adviseur. Probleem in mijn vorige baantjes was idd wel dat het eigelijk heel makkelijk werk was en ik er compleet gek van werd om dat elke dag weer te doen. Heb nu specifiek gesolliciteerd op een baan waarbij ik mijn hersens kan gebruiken en heb uiteraard niet vertelt dat ik ontslagen was bij mijn vorige baantjes.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 20:11
Verwijderd
Citaat:
franky_86 schreef op 07-07-2007 @ 20:46 :
thnx daar heb k wel wat aan! Heb me nu naar binnen gelult bij een bank, wordt daar intern opgeleid als finacieel adviseur.
Prima toch?

Zo kansloos ben je dus niet. Het is gewoon een kwestie van houding. Ook naar vrouwen toe. Je moet gewoon interesse tonen, haar laten praten over d'r dingen, samen leuke dingen doen en niet opdringerig zijn.

En als je haar leuk genoeg vindt, haar het gevoel geven dat ze speciaal is. Het is ook niet belangrijk 'om een relatie te hebben', maar dat je een meisje vindt die jij zo leuk vindt dat je daar helemaal voor wil gaan. Officieel wordt het vanzelf wel als het wederzijds is.

Dus.. het is een mooie avond, op naar het stadhuis ofzo en veel succes
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 20:55
franky_86
Avatar van franky_86
franky_86 is offline
echt super bedankt!! Die woorden had k ff nodig!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 21:18
Verwijderd
Ik herken wel wat van je in mezelf. Dat ontslaan kan natuurlijk ook te maken hebben dat jij je niet goed in je vel voelt.
Ik zelf begon met een bijbaantje toen ik 14/15 was en werd na 3 dagen al bij me eerste werkgever (super) ontslagen. Daarna adviseerde mijn moeder me te werken bij AH(kon ik lekker geld verdienen), Maar daar werd ik naar 4 dagen ontslagen. Dat waren mijn eerste 2 baantjes en ik kan nog wel een lijst opnoemen dat het zo verder ging. Ook heb ik veel in de Horeca gedaan en daar kreeg ik ook ontzettend veel klachten. Een van me laatste werkgevers vond dat ik een goede uitstralling had, maar dat ik toch volgens collega's net wat te chaotisch werkte. Horeca wordt vaak onderschat, en er worden een boel mensen ontslagen in de horeca. Als leuk uitziend meisje wordt je zoiezo al sneller voorgetrokken dan man.
Je regelt af en toe een vrouw zeg je, en vaak is dit oppervlakkig. Aan je post lijkt het dat je ermee zit, is dat zo? Zal je niet eerst wat meer tijd voor jezelf nemen voor je aan een relatie begint. Probeer eerst wat positiever in het leven te staan en jezelf geen loser te noemen. Door beter te voelen wil sport nog wel eens werken.


Voor je financiele problemen bestaan oplossingen.
(Het is wel handig als je aan internetbankieren doet, kost niks.)
Maak een begroting met excel van het afgelopen half jaar.

Maak boven in excel horizontaal verschillende kopjes van je uitgave zoals: Kleding, Uitgaan, Geldtrekken, Boeken, Overige, etc. Maak verticaal verschillende kopjes met de maanden: Januari t/m Juni.
Ga met internetbankieren terug naar de maand Januari en plaats de verschillende uitgave in de juiste kopjes. Stel je hebt 3 broeken in januari gekocht dan maak je deze rekensom in het vakje van januari/broeken: =120+135+140. Uiteindelijk doe je dit bij ieder kopje tot je alle uitgave van Januari hebt verdeeld. Doe dit bij Januari bij ieder kopje, en daarna herhaal je dit bij iedere maand.

maak ook verschillende kopjes voor je Inkomen Stufie, Werk, Zorgtoeslag, etc(excel*deze doe je een stuk onder de uitgave).
En herhaal hetzelfde wat je deed bij je uitgave, alleen doe je het deze keer bij je inkomen.

2 regels onder de laatste maand van de inkomens maak je een kop met de tekst "Totale inkomen" daarnaast maak je een kop met "Totale Uitgave" en daarnaast een kop met"winst". Verticaal Plaats je weer de maanden Januari t/m Juni neer.

Bij Totale Uitgave/Maand maakt je per maand een optelsom van de verschillende uitgave. Dus alles wat je in Januari hebt besteed staat onder Totale Uitgave/Januari. Het zelfde doe je per maand bij je verschillende uitgave.

In "Winst" maak je de rekensom "Totale Inkomen" - "Totale Uitgave" en zie wat je per maand hebt uitgegeven. Bekijk goed waaraan je, je geld hebt besteed en hoeveel je meer/minder hebt besteed dan je inkomen. Zo kan je goed bekijken waarop je moet inkorten bij de volgende maanden.

Maak daarna een nieuwe begroting voor de aankomende 6 maanden. en gebruik regelmatig internetbankieren om je inkomen en uitgaven goed in excel bij te houden.





Voorbeeld:

Uitgave:
Maand Kleding Uitgaan Boeken
Januari 100 200 100
Februari 2000 1500 500
Maart 600 50 1050

Inkomen: Werk Stuffie: Marktplaats:
Maand:
Januari 200 100 700
Februari: 250 250 500
Maart: 1000 250 750

Totale Inkomen: Totale Uitgave: Winst
Januari: 1000 400 700
Februari: 1000 4000 -3000
Maart: 2000 1700 300




Edit: Ik kijk morgen na op fouten etc....

Laatst gewijzigd op 07-07-2007 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 21:30
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Zolang je blijft proberen en niet alleen loopt te klagen ben je niet kansloos naar mijn mening.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 22:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
franky_86 schreef op 07-07-2007 @ 19:38 :
Regel wel af en toe een vrouw maar blijft op de een of aner manier altijd oppervlakkig.
Als je er zo over denkt als je in de zin eerste zin al impliciet aangeeft, dan vind ik dat niet vreemd ook. Het is wel iets dat je serieus moet nemen, wat je erin stopt krijg je terug, negatief of positief. Ik zeg daarmee niet dat je als volleerd romanticus elke relatie moet benaderen, maar aan de andere kant begrijpt iedereen dat 'even een chickie regelen' een kansloze attitude is.

Je verhaal klinkt in het begin als een blauwdruk voor een faler, maar of die indruk terecht is bepaald je je hele leven door zelf. De centrale vraag is: wat wil je zelf zijn?
Er zijn mensen die elke vorm van opleiding verkloot hebben en het toch vrij ver geschopt hebben. Heck, ik ken er zelf een. Op dit moment zit hij in China, waar hij 6 ton hoopt binnen te slepen, vlak nadat hij hier hoorde dat zijn lidmaatschap van de Eerste Kamer niet door ging.
Er zijn tevens mensen die elke vorm van opleiding verkloot hebben, en daarna hun leven verkloot hebben.

Zelf heb ik ook regelmatig de randjes van afgronden aan keuzes in het leven opgezocht, maar je moet zorgen dat je er niet overheen valt, en niet apatisch wordt, wat Dallie al zei.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 14:14
Supersuri
Supersuri is offline
Dat van dat ontslaan kan door omstandigheden gebeuren dan ben je toch niet meteen een loser hoor.

Wat mij wel verbaast is dat je zegt niet met geld om te kunnen gaan en nu bij een bank werkt. Dus waarschijnlijk kan je wel met geld omgaan als je je best doet.
__________________
Velen denken te weten, weinig weten te denken.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 23:29
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Je bent zo kansloos als je je zelf presenteert,
Als je de hele tijd praat met mensen over hoe kansloos je bent ben je kansloos
Als je gewoon naar de toekomst kijkt en denkt aan wat je wil, daar aan werkt en daar liever over praat ben je niet kansloos.

Ik raad je aan om te blijven werken totdat je weet wat je wil met je leven, in ieder geval tot je een globaal beeld hebt over je eigen interesses en waar jij je het liefst hele dagen mee bezig wil houden (als in, je toekomstige werk)
Zoek ook wat nevenactiviteiten op bijvoorbeeld fysiek of creatief gebied. Doe je aan sport? Teken/schilder/dicht je? Er zijn ook nog een heleboel andere dingen waar je je persoonlijkheid mee kan vormen en waardoor je tevreden over jezelf kan zijn.

Je zegt zelf dat je fouten een leerweg zijn, bekijk ze ook als een leerweg, liever dan fouten. Elk mens maakt fouten, of je er van leert of niet maakt je kansloos of kansrijk.
Je kunt best met je vrienden praten over wat je dwars zit, in ieder geval als het vrienden zijn......ze zullen je daar dan zeker een beetje mee kunnen helpen.

Je "regelt" meisjes en de relaties zijn oppervalkkig? ach, je hebt in ieder geval het "spel" leren spelen, probeer ook op dit gebied te kijken wat je wil.
Het is in ieder geval beter om eerst je leven op orde te krijgen, als je weet wat je wil zul je ook makkelijker kunnen bepalen welk type meisje bij je past.
Maar blijf gewoon hier op oefenen, hoe beter je hier in word, hoe makkelijker het voor je word je "ideale vrouw" te versieren/vinden als je weet wat je wil. En probeer wat lef te tonen bij meisjes, vraag ze mee uit, zet je over die geestelijke hobbel van onderbewuste angst heen en leer hoe je dit moet aanpakken.
Als ik het zo lees doe je het op dit gebied in ieder geval al een stuk beter dan de meeste mensen die ik ken.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 12:58
Verwijderd
Je hebt gewoon een baan nodig, klaar. Je zegt wel dat je telkens ontslagen wordt omdat het je niet boeien kon. Kijk, het zou mooi zijn als je een fantastische baan zou hebben waar je intresses liggen en je het naar je zin hebt, maar dat is gewoon niet altijd zo. Dan is een baan gewoon een manier om jezelf in je levensonderhoud te voorzien.
Ik heb de meest rare, saaie en ranzige baantjes gehad, maar soms is het gewoon doorbikkelen en geld verdienen. En terwijl je dat doet kan je altijd door blijven zoeken naar iets leukers, maar zolang je dat nog niet gevonden hebt zul je het daar mee moeten doen.

Wat een ander ervan vind weet ik niet, maar ik denk dat mijn nekharen overeind zouden gaan staan. Je wéét dat je het verkloot, maar heel erg veel actie zie ik niet. Neem zelf ook verantwoordelijkheid voor de keuzes die je maakt! Je kan niet alles aan 'omstandigheden' wijten, jij bent zelf ook onderdeel van die omstandigheden.
Ik hoop dat je bij dit baantje gewoon het volhoudt en gaat aanpakken. Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 13:23
Verwijderd
Ja ik denk dat je een kansloze sukkel bent die er totaal geen moeite voor doet.

Als jij jezelf es een goeie schop onder je hol zou geven, kan je misschien nog wat van je leven maken.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 13:49
Verwijderd
Je beseft je wat de problemen zijn en voor een groot deel ook wat de oorzaak ervan is: ga er wat aan doen. Als je de moeite doet om bepaalde dingen te veranderen (en daar hoort doorzetten ook bij, niet alles in het leven is leuk), vind ik er niet zo heel veel kansloos aan, als je niet de moeite doet om iets te veranderen ed, dan wel.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 21:01
madelief21
madelief21 is offline
Hey,

Je gaat te weinig van jezelf uit... je laat je sturen door de omgeving vrouwen / collega's / en andere. Het is zonde als je meer van jezelf uit zou gaan dan zou je ook minder kans hebben ontslagen te worden, meer kans maken bij vrouwen, en sowieso een betere positie voor jezelf kunnen creeeren.

Je hebt baantjes onder je niveau gedaan die hebben uiteindelijk gezorgd voor verveling waardoor je er maar wat met de pet mee ging gooien. Als je weet dat dat de reden is weet je ook dat je voor de volgende keer een baantje zoekt waarbij je wat meer "flow" gevoel zult hebben.

Wat betreft vrouwen, ik ga er gewoon vanuit dat je het vervelend vind dat het zo oppervlakkig blijft dat kan ook niet anders als je even iemand regelt lijkt mij of ik moet het helemaal verkeerd zien natuurlijk. Er komt vanzelf wel iemand op je pad als je gewoon je best doet om jezelf te ontwikkelen. Ontslagen wordt iedereen weleens alleen durven sommige mensen er gewoon niet over te praten omdat ze liever alleen hun plussen laten zien in plaats van ook de minnen te tonen.

Zorg dat je, je leven gewoon op orde krijgt financieel als je goed op internet kijkt zijn er tal van mogelijkheden om in korte tijd genoeg geld te verdienen en wat ook nog leuk is. Je kunt eventueel kiezen voor wat afwisselend werk misschien dat dat je beter ligt, waarbij je ook weer steeds met andere collega's zal moeten gaan werken.

Ik bewonder het heel erg dat je zo open over jezelf durft te zijn een loser is helemaal niemand en er is altijd nog een kans om jezelf te verbeteren lijkt mij!

Succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Extreem-rechts (NVU) mag demonstreren in Apeldoorn
Rabbi Daniel
174 19-05-2003 21:08
Liefde & Relatie ik ben hopeloos wat jongens betreft
SHAZZ
41 11-06-2002 17:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.