Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 17:35
vedetje
vedetje is offline
heeft iemand soms tips om sneller te zwemmen

ik zou op de 200m nog 13 sec af moeten krijgen, en ik vroeg me af of iemand mss een manier wist om sneller te kunnen zwemmen (de stijl is gewoon schoolslag) ?
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 17:37
Martjin
Avatar van Martjin
Martjin is offline
meer trainen
betere techniek krijgen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:42
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
motor op je rug
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:38
Co
Avatar van Co
Co is offline
Meer trainen = sterkere spieren = meer kracht = harder zwemmen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 19:07
vedetje
vedetje is offline
kan je naast zwemmen ook op een andere manier trainen, ik kan nl niet zo vaak naar het zwembad...
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 19:30
Luego
Luego is offline
denk dat t bij zwemmen toch vooral op techniek aankomt.

naast zwembad> uhm ja meer kracht ga je ook harder mee. armspieren trainen, meer longcapaciteit zien te krijgen voor betere conditie, verder zou k niet weten.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 19:43
Verwijderd
een ochtendje in het weekend/avondje doordeweeks extra conditietrainen scheelt echt een hoop.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 20:42
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Geen ID maar ik doe toch maar een gok:
btw: Dit kunnen voor iemand die zwemt in competitie waarschijnlijk basisregels zijn om je techniek te oefen zijn, maar voor mij lijken ze het meest logisch

- badmuts of kaal scheren
- handen goed samen nijpen om meer water weg te stuwen
- verder leren duiken, en langer onder water zwemmen
- tijdens je schoolslag zelf, efficienter uitblazen. sneller en meer.
- zo van die speciale badpakken die rond je hals sluiten.
- een speedo zwembril voor meer stroomlijning
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 20:48
hi
hi is offline
Toch ligt het bij zwemmen, qua snel zijn, op de manier hoe je in het water ligt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 20:57
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
slimmerd schreef op 22-12-2003 @ 18:35:
heeft iemand soms tips om sneller te zwemmen

ik zou op de 200m nog 13 sec af moeten krijgen, en ik vroeg me af of iemand mss een manier wist om sneller te kunnen zwemmen (de stijl is gewoon schoolslag) ?
13 hele seconden?!

En de tips hierboven zijn wel goed, maar neem aan dat je dat wel wist als je gewoon competitie zwemt.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 21:00
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
Konijn schreef op 22-12-2003 @ 21:57:

En de tips hierboven zijn wel goed, maar neem aan dat je dat wel wist als je gewoon competitie zwemt.
Laten we hopen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 21:21
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Is 13 niet een beetje veel?

Ik zou zeggen: gewoon veel trainen. Kracht en conditie. Uitleg lijkt me niet echt nodig, als je sterker bent ga je harder en met een conditie kun je langer harder gaan...
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 22:10
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
hardere bewegen
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 09:05
vedetje
vedetje is offline
het is niet voor competitie

ik probeer redder te worden, en ik moet dus de 200m in 4.30 zwemmen, met kleren aan (en dat remt heel wat af, voor zij die denken dat 4.30 niet moeilijk is )

ik heb nog tot maart, dus ik heb wel wat tijd om er nog aan te werken...
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 10:51
Verwijderd
Veel benen gebruiken, naar beneden kijken (gestroomlijnder), na de beenslag even 'doorglijden', korte armslagen maken, en (mag officieel niet) als je doordrijft aan het eind een beenslag geven (vlinderbeenslag)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 12:09
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
slimmerd schreef op 23-12-2003 @ 10:05:
ik probeer redder te worden, en ik moet dus de 200m in 4.30 zwemmen, met kleren aan (en dat remt heel wat af, voor zij die denken dat 4.30 niet moeilijk is )
Dat is dus echt een eitje, maargoed.

Je kan proberen om eens wat vaker naar het zwembad te gaan of misschien kan je trainingen nemen bij de plaatselijke zwemclub. Dat is de beste manier, want hardlopen en meer van die ongein doen voor een zwemmer meer kwaad dan goed.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 12:15
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
flippers aandoen..
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 19:20
22B
Avatar van 22B
22B is offline
Probeer om bij een vereniging te gaan? doe ik ook iedere week trainen, bij een reddingsbrigade. Alleen gaat het bij ons niet om tijden ofzo.. Gelukkig..
__________________
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Maar hoe minder zielen, hoe meer bier per ziel!!! www.daihatsutuning.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2003, 10:56
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
slimmerd schreef op 22-12-2003 @ 18:35:
heeft iemand soms tips om sneller te zwemmen

ik zou op de 200m nog 13 sec af moeten krijgen, en ik vroeg me af of iemand mss een manier wist om sneller te kunnen zwemmen (de stijl is gewoon schoolslag) ?
13 sec is best wel veel heb zelf gezwommen tot ongevere m'n 10 was dan vooral reddingszwemmen en kon toen m'n adem tot bijna 2 min inhouden op 8 jar.

ff 10 keer op en neer in 25m bad was toen ook niks maar je moet bij schoolslag weten dat het ook een vermoeiende beweging is veel mensen gebruiken hun armen veel te veel en je moet natuurlijk je armen gebruiken maar hoe meer je met je benen afzet(die zijn vak sterker dan je armen) des te minder kracht kost het met je armen.

ja natuurlijk aan conditie werken en wat meer spieren kweken maar het belangrijkste is toch gewoon blijven zwemmen techniek leer je vanzelf.

gewoon 1 of 2 keer in de week gaan en dan heb je er zo een paar seconden vanaf.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:21
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Je kunt trouwens ook borstcrawl leren, dat gaat sowieso stukken sneller.. of is dat geen optie?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 11:23
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
slimmerd schreef op 22-12-2003 @ 20:07:
kan je naast zwemmen ook op een andere manier trainen, ik kan nl niet zo vaak naar het zwembad...
Als je niet zo vaak naar het zwembad kunt waarom wil je dan je pr op de 200m nog verbeteren. als je dan niet met een trainer doet ... anders zou je wel er gewoon voor trainen en veel zwemmen.

Maar goed, ja betere techniek, weet niet op weke slag... dan zouden er namelijk weer andere aanwijzingen kunnen gelden. maar vrag je trainer, anders begrijp ik niet waarom er persé 13 sec afmoeten. Toch niet voor het nk record?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 14:59
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Lees dan goed.. ze legt toch uit waarom?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 15:03
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
wat veel mensen niet doen, bij schoolslag, is uitdrijven. Dit is echter juist waardoor de slag eigenlijk toch vrij efficient is, gezien de hoeveelheid energie die je ervoor moet leveren.
Naja.. uitdrijven dus
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 16:43
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 22-12-2003 @ 22:21:

Ik zou zeggen: gewoon veel trainen. Kracht en conditie. Uitleg lijkt me niet echt nodig, als je sterker bent ga je harder en met een conditie kun je langer harder gaan...
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 17:50
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-12-2003 @ 13:21:
Je kunt trouwens ook borstcrawl leren, dat gaat sowieso stukken sneller.. of is dat geen optie?
ja, mss wel, maar het probleem is dat ik echt slecht ben in borstcrawl, na 25m gaat het niet meer (en dan is het nog lastiger door het extra gewicht aan kleren die je telkens voelt als je je armen beweegt)
mss kan ik het idd beter proberen, maar ook met schoolslag blijven oefenen (voor als het niet lukt)
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2003, 20:31
Verwijderd
een torpedo in je poepgat verstoppen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:30
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Erm, je kan geen borstcrawl maar je wilt wel redder worden?

Zwemlessen volgen of aan iemand die zwemles geeft, technieken en tips vragen
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 22:16
Verwijderd
Hardlopen, touwtjesspringen, fitnessen, roeien.
Alle spieren trainen en goed aan je conditie werken.

Aldus een klasgenote van me, ze heeft een paar keer in de top 3 van Nederland gezeten.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 07:35
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 27-12-2003 @ 22:30:
Erm, je kan geen borstcrawl maar je wilt wel redder worden?

Zwemlessen volgen of aan iemand die zwemles geeft, technieken en tips vragen
ik zeg toch niet dat ik geen borstcrawl kan (ja, ik voel me een beetje aangevallen ), ik kan het gewoon niet lang, omdat ik toen ik jonger was dat nooit veel gedaan heb, en als ik ging zwemmen het altijd schoolslag was, dus is dat iig verwaarloosd geweest (jong geleerd, oud gedaan)

trouwens, je moet geen borstcrawl kunnen voor redder aan zee te worden, we leren nl dat je in de golven schoolsalg moet gebruiken, en het is het eerste jaar dat men toelaat borstcrawl te gebruiken tijdens het examen (dit hebben ze nog maar een maand ofzow besloten), daarvoor was je verplicht hele tijd schoolslag met je hoofd boven water, zodat je voortdurend je drenkeling in het oog kan houden
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 07:43
22B
Avatar van 22B
22B is offline
Juist dat klopt.. Om naar een drenkeling te komen, moet je deze altijd in het oog kunnen houden. En met de borstcrawl kan dit niet.
Wat je wil kan doen, is de borstcrawl leren, en deze dan 'uitbreiden' met de polo-crawl. Dit is de borstcrawl, alleen dan met de hoofd boven water, zoals ze ook bij waterpolo doen.
__________________
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Maar hoe minder zielen, hoe meer bier per ziel!!! www.daihatsutuning.com
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 11:43
Verwijderd
Citaat:
22B schreef op 28-12-2003 @ 08:43:
Juist dat klopt.. Om naar een drenkeling te komen, moet je deze altijd in het oog kunnen houden. En met de borstcrawl kan dit niet.
Wat je wil kan doen, is de borstcrawl leren, en deze dan 'uitbreiden' met de polo-crawl. Dit is de borstcrawl, alleen dan met de hoofd boven water, zoals ze ook bij waterpolo doen.
precies, maar dit vergt wel erg veel kracht, zeker met veel kleren aan. Als je dit wilt kunnen moet je minimaal 1 a 2 keer conditietraining in de week doen...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 11:56
Verwijderd
OP school hebben we een techniek geleerd. Zwemmen onderwater gaat het snelst, maar je mag maar een paar slagen onderwater zwemmen. dus doe je het volgende: ga onderwater en doe de eerste beweging met je armen (schoolslag beweging) en breng je armen naast je. Doe dan de been beweging en breng tijdens die beweging je armen terug voor je (dit doe je door beide armen bij je buik in bid houding te brengen en naar voor te stoten). En kom dan boven water (met je hoofd)en doe dan de schoolslag beweging. en heel de tijd zo maar verder doen.

En natuurlijk ook je arm-en beenspieren oefenen. in een fitness zaal mss.

Laatst gewijzigd op 28-12-2003 om 11:58.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 12:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het is cliche, maar toch: zoveel mogelijk je conditie en techniek trainen. Je conditie kun je trainen door bijvoorbeeld iedere dag opdrukoefeningen te doen enzo, zodat je spieren sterker worden. Techniek zul je toch echt in het zwembad moeten doen, met de hulp van iemand die er verstand van heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 20:24
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
sick minds schreef op 28-12-2003 @ 12:56:
OP school hebben we een techniek geleerd. Zwemmen onderwater gaat het snelst, maar je mag maar een paar slagen onderwater zwemmen.
Nogmaals:
het gaat hier niet om competitie zwemmen, ze zwemt reddingszwemmen in zee..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 28-12-2003 @ 21:24:
Nogmaals:
het gaat hier niet om competitie zwemmen, ze zwemt reddingszwemmen in zee..

Ja, en dan. Hoe sneller je bij het slachtoffer bent hoe beter zeker
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 16:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Precies, hoe sneller je bij het slachtoffer bent hoe beter, dus wat jij zegt 'je mag maar een paar slagen onder water zwemmen' dat gaat over competitie.. en bovendien, onder water zwemmen in zee? Lijkt me niet erg handig..

@topicstarter: al wat geprobeerd?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2003, 17:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Konijn schreef op 30-12-2003 @ 17:17:
en bovendien, onder water zwemmen in zee? Lijkt me niet erg handig..
En volgens de officiele regeltjes mag het niet eens... Je moet ten alle tijden je drenkeling zo goed mogelijk in de gaten houden, en het liefst zelfs nog contact houden door te praten. Onder water zwemmen valt dus af. Je kunt het best een effectieve schoolslag zwemmen in zee, want polocrawl zwemmen gaat na eventjes tegen je werken, door alle golven en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 19:33
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 30-12-2003 @ 17:17:
Precies, hoe sneller je bij het slachtoffer bent hoe beter, dus wat jij zegt 'je mag maar een paar slagen onder water zwemmen' dat gaat over competitie.. en bovendien, onder water zwemmen in zee? Lijkt me niet erg handig..

@topicstarter: al wat geprobeerd?
ik was van plan vanmiddag te gaan oefenen nog wat, bleek het zwembad t.e.m. 30 januari gesloten (moeten ze ook niet op de site zetten )
dus ga ik vrijdag ergens anders
vorige week ben ik woensdag nog gaan zwemmen, en toen heb ik er al 3 sec. afgekregen
de laatste 2 lengtes was ik nog wat versneld, dus als ik probeer de 8 lengtes dat tempo te zwemmen moet dat lukken (?)
*ik heb hoop*

bedankt trouwens al iedereen voor de reacties
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 19:36
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 30-12-2003 @ 18:15:
En volgens de officiele regeltjes mag het niet eens... Je moet ten alle tijden je drenkeling zo goed mogelijk in de gaten houden, en het liefst zelfs nog contact houden door te praten. Onder water zwemmen valt dus af. Je kunt het best een effectieve schoolslag zwemmen in zee, want polocrawl zwemmen gaat na eventjes tegen je werken, door alle golven en dergelijke.
wij leren dat je om van het strand weg te zwemmen je door de golf moet heen duiken, dus onder de golftop, dit gaat dus enkel met schoolslag
om terug naar het strand te zwemmen, ga je gewoon mee op de golftop, maar dit zal je denk ik zelden moeten doen met slachtoffer, want die wordt naar een reddingsboot gebracht
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 19:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
slimmerd schreef op 30-12-2003 @ 20:36:
wij leren dat je om van het strand weg te zwemmen je door de golf moet heen duiken, dus onder de golftop, dit gaat dus enkel met schoolslag
om terug naar het strand te zwemmen, ga je gewoon mee op de golftop, maar dit zal je denk ik zelden moeten doen met slachtoffer, want die wordt naar een reddingsboot gebracht
Ok, ok, ok, ik geef het toe: ik weet er ook niet alles van...
Ik ben ook maar een simpel binnenwater-reddend-zwemmertje...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 19:52
ster
Avatar van ster
ster is offline
ik denk dat het vooral je techniek moet verbeteren..
__________________
behh
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 07:55
vedetje
vedetje is offline
als iemand het wil horen
het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!
ik ben nog 3x gaan 'trainen' en 1x les gehad de voorbije 2 weken, en gisteren had ik weer les, waarin we de 200m nog eens gezwommen hebben, en ik kwam aan de tijd 4.20!!!! (dus dit zijn 23 sec ervan)

nu moet ik deze tijd nog houden (en wie weet, mss nog verbeteren )

en hoe ik het gedaan heb, uhm, dus een paar keer gaan zwemmen:
op de 200m geoefend, maar ook verschillende reeksen van 25m waarbij ik binnen een bepaalde tijd binnen probeerde te raken,
bij de duikstart wat langer onder water zwemmen (want onder water gaat sneller?),
goed afstoten aan de rand,
en de laatste 2 lengte's men tempo nog wat opdrijven, dit kon ik, omdat ik grote bewegingen maakte, en dit niet zo vermoeiend is, en je even rap vooruit gaat dan als je meer kleinere maakt (dit heb ik effectief opgemeten, en ik kwam 2x dezelfde tijd uit, maar bij het eerste was ik niet vermoeid, bij het tweede wel...)
ow en, mss nog psychologisch: mezelf voorhouden dat het zou lukken
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 09:32
Verwijderd
goed zo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Houdt dit topic hoog zodat Onzin niet vergeet te sporten [#5 of zo]
Verwijderd
501 04-02-2017 22:04
Lichaam & Gezondheid zwemmen
swimmer98
27 17-02-2013 20:15
Lichaam & Gezondheid Zwemmen
Verwijderd
125 27-07-2009 09:40
De Kantine Wat maakte jouw dag helemaal goed?
TheRedArrow
500 21-08-2005 20:59
Vrije tijd WK zwemmen Barcelona
PV
19 23-07-2003 17:19
De Kantine Zwemmen...
Gothic
62 24-04-2002 16:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.