Oud 29-03-2007, 13:10
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Hello iedereen

Je hoort vaak dat jongens willen “jagen” op meisjes, dat ze er moeite voor willen doen of het is plots niet meer zo interessant. Maar wat als je in een relatie zit? Dan “heeft” de jongen het meisje al en moet hij die moeite al niet meer doen..

Ik zie mijn vriend alleen maar in het weekend vanwege de afstand (van vrijdagavond tot zondagavond) en hij heeft minder nood aan contact doordeweeks dan ik. Ik krijg graag al eens een berichtje overdag terwijl hij zoiets heeft van: waarom zou ik sturen overdag als ik vanavond jou al bel, dan kan ik toch gewoon meteen veel meer zeggen. En ja, tuurlijk is da wel zo, maar een berichtje krijgen is gewoon eens leuk.
Als ik dan gewoon wat minder van mij laat horen, of ik reageer niet zo enthousiast op zijn berichtje ofzo, dan gaat hij plots anders doen. Dan gaat hij vaker uit zichzelf sturen en neemt hij vaker het initiatief. Komt dit omdat hij dan terug zo’n gevoel heeft van: ‘ik moet er hier iets voor doen’?

Laatst had hij iets gezegd wat ik niet zo leuk vond en hij zag achteraf ook zijn fout in. Dit gebeurde maandag en de volgende dag belde hij mij om te zeggen dat hij fout zat. Ik reageerde nogal wat koeltjes en zei ook dat ik liever nu niet wou bellen. Dus toen werd het maar een kort gesprekje. Hij had het hier moeilijk mee (had tranen in zijn ogen en na ons gesprekje moest hij huilen zei hij achteraf, en dat kon ik toen ook horen aan zijn stem) en hij zocht de dagen daarop ook meer contact met mij op.

Natuurlijk zeg ik af en toe dat ik hem graag zie en hem niet kwijt wil enzo, dus hier komt terug het gevoel naar boven van dat hij er niets meer voor moet doen. Want hij “heeft” mij tenslotte al”.
Kheb soms het idee dat hij dan zo minder aandacht schenkt ofzo (het is zo geen knuffelaar, maar als ik minder aandacht schenkt komt hij meer bij mij voor een knuffel of iets dergelijks), omdat hij zeker is dat hij mij niet rap zal kwijtspelen.
Maar als ik dan wat afstandelijker doe of iets minder enthousiast , reageert hij wederom weer met meer berichtjes en aandacht enzo. Dus soms zoek ik bewust eens een weekje minder contact om dat effect te bekomen *slecht karakter*.

Dit is niet altijd zo het geval, zoals deze week. Alles gaat goed, enorm leuk weekend gehad enzo en als ik dan minder contact zoek de week nadien heeft hij ook niet echt de neiging meer contact te zoeken. Alles zit dan immers goed..

‘k Moet er wel bij vermelden, sowieso horen we elkaar elke dag. Hij zit niet zo vaak op msn, dus hij belt dan ’s avonds..

‘k Vroeg mij af of dit herkenbaar is voor iemand? En of dit normaal is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2007, 13:48
freud
Avatar van freud
freud is offline
Ja. Alleen helpt dat niet bij ons, dat 'jagen' opwekken.
__________________
Als als als. Als mijn oma wieltjes had, was ze het mooiste trammetje van heel de kust.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 14:11
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik herken het.. Het is dat hard-to-get spelletje, waar ik eigenlijk een hekel aan heb maar wat ik soms alsnog doe om *de sleur* te voorkomen. Voor mijn gevoel is het soms ook beter om elkaar echt even een tijd niet te spreken/zien, zodat hij er meer naar gaat hunkeren. (Eigenlijk is het gewoon zo dat ik bevestiging nodig heb en weet dat ik die zo kan krijgen )
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 14:49
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Bij mij werkt het niet. Dan ga ik zitten wachten totdat hij wat laat horen omdat ik daar geen zin in wil hebben om dat zelf te doen. Maar stiekem wil ik wel graag wat van hem horen en dat bereik ik door met hem contact te zoeken. Hij heeft daar inderdaad minder behoefte aan maar is meestal wel enthousiast als ik bel/sms. En van wachten wordt ik alleen maar ongelukkig. Want ik vind die 'noodzakelijke' bevestiging te lang duren.
Maar hij zou dan ook niet elke dag bellen als we elkaar niet zien
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 15:03
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
oi, wat vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 15:32
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
Ik vraag me vooral af waarom je zo graag overdag nog contact wil. Ook als je hem s'avonds al spreekt. Iemand haalde het al aan, het komt op mij over alsof je graag bevestiging wil. Als bevestiging je motivatie is om contact te hebben, zou ik dat als vriend heel vervelend vinden.
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 15:36
Verwijderd
Wij hebben dat niet heel sterk, maar ik merk wel dat als ik een tijdje wat koeler/onafhankelijker doe dan normaal (omdat ik minder tijd heb of heel erg bezig met iets anders of gewoon, om hem te pesten ), hij inderdaad iets sneller 'lief' doet, meer lieve dingen zegt. Ik vind het wel grappig
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 16:21
__
Avatar van __
__ is offline
herkenbaar? ja. normaal? ja.
het lijkt me nogal een logisch verschijnsel, zeker als je mekaar sowieso standaard elke avond aan de telefoon spreekt.

wat wil jij eigenlijk dat er verandert in je relatie? want ik neem aan dat je dit topic niet voor niks opent. vind je dat jullie te weinig contact hebben of wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:58
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Oh neen, er hoeft helemaal niets te veranderen. Het viel mij gewoon zo op, en ik vroeg mij af of dat ook in andere relaties standaard is..

@ Last resort: Ik heb helemaal geen berichtje nodig voor bevestiging. Ik vind het alleen leuk dat die dag soms eens doorbroken wordt i.p.v. altijd te "wachten" tot het avond is alvorens we iets van elkaar horen. Standaard bellen is het niet echt, het gebeurt dat we niet bellen, maar dan zitten we wel eventjes op msn. Maar mijn vriend is zo geen fan van msn, daarom dat we meer bellen.

Bevestiging via een sms.. Klinkt zelfs raar. Wij zetten nooit in sms'jes: ik hou van jou, of ik wil voor altijd bij je blijven of weet ik veel..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:24
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ja ik herken het heel erg uit mijn vorige relatie maar dan iets extremer, als ik lief deed en aan het slijmen sloeg dan deed hij lang niet zo aardig dan wanneer ik me als een kreng gedroeg Vind dit zelf heel erg vreemd, je zou toch verwachten dat als iemand lief voor je is dit meer genegenheid en liefde opwekt dan als je wat killer tegen iemand doet. Maar ja, als dat het enige is dat werkt, dan wil ik best af en toe de bitch uithangen
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:41
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Wij zetten ook nooit "ik blijf voor altijd bij je" of dat soort geneuzel in smsjes hoor.

Tis meer.. hard to get spelen om hem vervolgens meer moeite te zien doen, dat is een soort van bevestiging.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:49
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Haha, wat herkenbaar

Het is nu wel mijn ex, maar wij hadden dat ook altijd!
Ik had behoefte aan meer contact dan hij, en wat je dan krijgt is dat hij minder van zich laat horen omdat ik dan toch al contact had gezocht. Gewoon even geen contact zoeken en doen alsof ik druk was hielp heel erg om het contact vanaf zijn kant te laten komen

Maar als je elkaar standaard elke avond belt is dat ook saai.
Nu werkte mijn ex elke dag, maar we wisselden telefoontjes 's avonds af met kleine mailtjes overdag en lieve of informatieve smsjes als we wakker werden, overdag of als we gingen slapen. Kortom: breng er eens wat meer variatie in. Stuur eens een echt kaartje via de post, ook leuk
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.