Oud 10-01-2014, 00:13
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Offtopic: Comeback? Was ze weg dan?
Nou, ze is niet meer de ster die ze was in de 90's. Maar dat kan ook mijn perceptie zijn hoor. Ik zie haar alleen niet zo vaak meer langskomen in grote hits.

Misschien heeft ze die wel gehad en zijn ze allemaal langs me heen gegaan
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2014, 00:41
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik kijk nu naar Ghost Town, een van de leukste films die ik in tijden heb heb gezien. Met Ricky Gervais als mensenhatende tandarts die na een bijnadoodervaring geesten kan zien en ontdekt dat die even vervelend zijn als levende mensen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 20:26
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Oh Boy!

Zwartgallige en naargeestige Duitse film over een twintiger in Berlijn die een beetje slechte dag heeft.

Waarom de film staat aangeschreven als komedie is mij een raadsel, want behalve wat lichte comic relief is de film erg donker. Eenzaamheid, onbegrip, de botheid van de maatschappij, al die elementen vind je terug in deze film.

De zwart-wit beelden zijn wel prachtig geschoten. De somberheid van een lelijke stad als Berlijn kwam daarmee goed tot zijn recht.
Ik miste verder wel een spanningsboog en echte inhoud. Na een tijdje begon het wat in te kakken en kreeg ik genoeg van al dat pessimisme. Gelukkig duurt de film slechts 83 minuten.

Hier en daar deden de stadse beelden en de jazzy muziek denken aan Woody Allen. Opvallend waren ook terugkerende elementen zoals de hoofdpersoon die telkens probeert een kopje koffie te krijgen (wat niet lukt) en het vragen om een vuurtje/aansteken van een sigaret. Zit daar misschien nog iets meer achter?

6,9/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2014, 00:54
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Driver

Hm, ik wist niet dat Drive een remake was. Nou ja, dat is ook niet eerlijk tegenover Refn, maar je ziet wel waar die kerel de mosterd vandaan heeft gehaald.

Heerlijke auto-achtervolgingen hierin, lekker lang en muziekloos, hypnotiserend. Verder een lekker sombere misdaadfilm waarin niemand ooit blij is, zoals ze dat in de jaren zeventig zo goed deden.

8/10

The Killer

Melodramatisch en sentimenteel kogelballet. Hoewel tamelijk belachelijk en simplistisch in z'n boodschap over vriendschap en eer, pik ik dat wel van John Woo. En op het gebied van pief paf poef blijft de man denk ik tamelijk onovertroffen, in ieder geval in de jaren tachtig. Lekker dansen.

8/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 00:54
Verwijderd
The Wolf of Wallstreet.

Fantastisch.

9,5/10
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 11:31
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
The Wolf of Wallstreet.

Fantastisch.

9,5/10
Dit. En! Leonardo <3
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 18:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
The Wolf of Wallstreet.

Fantastisch.

9,5/10
En geef Leo nu eens die Oscar.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 18:49
Verwijderd
Ja, Leonardo had ik altijd al hoog zitten maar nu buig ik ECHT ECHT ECHT heel diep voor hem.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 00:31
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Duel

Bijzonder vermakelijke road-/chasemovie, en Spielbergs regiedebuut.

Aanvankelijk denk je dat het een vrij droge, langdradige roadmovie wordt, maar dat viel me heel erg mee.

De hoofdrolspeler heeft weinig charisma, maar dat werkt hier juist in het voordeel omdat hij een soort stressed up sukkeltje speelt die gepest wordt op de weg. De grote truck heeft een goede screen presence en zijn aanwezigheid alleen al is huiveringwekkend. Nouja, laat ik niet overdrijven. Maar toch.
Ik herkende al wat technieken die Spielberg later zou gebruiken in Jaws om de spanning op te voeren. Dreigende muziek, het in de verte opdoemen van de truck... Spielberg weet de spanning er goed in te houden, en hoewel sommige dingen (zoals de voice over en het camerawerk) nogal gedateerd ogen, blijf je wel geboeid kijken.

Het is soms wel onbedoeld(?) komisch, met name de slangenbak-scene, maar dat maakt de film ook wel weer leuk.
De ontknoping, hoewel mooi gefilmd, is helaas wel vrij anti-climactisch. Ik had graag nog een extra twist of confrontatie gezien.

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 13-01-2014 om 00:37.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 01:33
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
The Driver

Hm, ik wist niet dat Drive een remake was. Nou ja, dat is ook niet eerlijk tegenover Refn, maar je ziet wel waar die kerel de mosterd vandaan heeft gehaald.

8/10
Om te beginnen heet de film Drive en niet the Driver, Turk! En van welke film is het een remake? De film is gebaseerd op een boek uit 2005. Er is wel een film van Walter Hill die zo heet.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 07:15
Verwijderd
Ha, de Golden Globe heeft Leo vast binnen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 08:58
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Om te beginnen heet de film Drive en niet the Driver, Turk! En van welke film is het een remake? De film is gebaseerd op een boek uit 2005. Er is wel een film van Walter Hill die zo heet.
Ik bedoel gewoon wat er staat. De film die ik zag is The Driver, van Walter Hill ja, en Drive is daar een "remake" van.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 10:35
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
A beautiful mind

7/10
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 10:55
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Drive is daar een "remake" van.
remake, of "ode aan"?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 12:14
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
remake, of "ode aan"?
Ode, natuurlijk, maar het is met name in de openingsscène opvallend hoeveel de films op elkaar lijken.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2014, 23:55
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Taken

Liam Neeson. Gepensioneerd ex-spion, geheim agent, afluisterexpert, patriot en alleskunner. Maar bovenal is hij een liefhebbende vader. Hij heeft 96 uur om zijn ontvoerde huppelkut van een dochter terug te vinden, voordat zij wordt weggesmokkeld naar het buitenland. Maar onze Liam heeft maar 72 uur nodig. Want met het grootste gemak
Spoiler


Dat deze film zo hoog is beoordeeld op IMDb en Moviemeter (resp. een 7,9/10 en een 3,74/5) is me een raadsel. Het eerste half uur is een saaie, lange introductie waarin duidelijk wordt dat Liam erg van zijn dochter houdt, dat zijn ex-vrouw hem niet mag, dat hij te beschermend is en oja, dat ie heel erg van zijn dochter houdt. En die dochter wil graag naar Parijs, maar pa-lief is een hork en roept dat het onveilig is, en dat de buitenwereld een gevaarlijke plek is.
Als zijn dochter na tal van waarschuwingen van pa alsnog ontvoerd wordt in Parijs, dienen wij als kijker te roepen: "nou, hij was wel erg beschermend, maar het is hem vergeven hoor, want hij had tóch gelijk!"

Wat volgt is een ongeloofwaardig, veel te gelikte thriller waarin Liam als actieheld mag fungeren. Zoals Schwarzenegger in Commando, maar dan met een slappe, ouwe vent. Deze manier van filmmaken is het toppunt van gemakzuchtigheid. Hoe Liam al die spionagetrucjes weet en regelt wordt amper uitgelegd, we moeten maar aannemen dat hij gewoon goed is in zijn vak.
Maar dat is nog tot daaraan toe. Waar de film de mist in gaat zijn de actiescènes, waar met snelle cuts en stoere housemuziek de indruk wordt gewekt dat we het nu stilaan toch wel eens spannend moeten gaan vinden. Alleen geef ik geen ene zak om Liam, zijn dochter of de slechteriken.

Deze film neemt zichzelf bovendien veel te serieus. Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik verlang terug naar de 80's actiefilms met Schwarzenegger, toen je nog weg kon komen met deze actiecliché's en de one-liners nog enigszins leuk waren. Nu is het gewoon "been there, done that a hundred times better".

2,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 14-01-2014 om 00:13.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 00:19
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
remake, of "ode aan"?
Idd dat is niet het zelfde.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 02:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Noedel: Ik vond Taken juist leuk omdat het zo ontzettend vergezocht is Taken 2 is ook tof, maar ik denk nu dat jij het daar niet mee eens bent (al zou je die wel moeten kijken, gewoon omdat het kan)

Unknown (ook met Liam) is ook goed, al moet je daar wel even mee wachten, want ik was het even kwijt door te snel te veel Liam Neeson achter elkaar te kijken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 08:46
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Idd dat is niet het zelfde.
Ik hoopte dat wel duidelijk was dat ik een hyperbool gebruikte. Ik noemde Drive een remake van The Driver, omdat de films op een aantal vlakken zo op elkaar lijken, da's alles.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 16:42
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Taken

7,5/10

Omdat ie gewoon gaaf is.

Wolf of Wall street

8/10

Orgineel.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 17:33
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Noedel: Ik vond Taken juist leuk omdat het zo ontzettend vergezocht is
Vergezocht? Het is alle cliché's uit de filmwereld and then some.

Ik geef toe, ik heb me wel vermaakt met het facepalmen.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 19:59
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Taken vond ik gewoon een aardige actiefilm. De actiescènes zelf zijn niet bovengemiddeld, maar het verhaal wordt lekker verteld en Neeson is prima als Ierse versie van de Amerikaanse actieheld.

Ik denk dat de film z'n succes vooral te danken heeft aan de eenvoud en de throwback naar de jaren '90 (op narratief gebied dan); de mensen wilden wel weer eens een lekker ongecompliceerde, pretentieloze actiethriller zien in de tijd van Bourne, Bond en Batman.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 23:10
Verwijderd
Ender's game.

Dat je naar de Sneak gaat en American Hustle verwacht. Dat je die dan niet krijgt, is al een domper, maar dan ook nog zo'n gedrocht als dit.. gedrocht. Begint als een soort clichématige high school movie in space, er komen nog net geen liedjes en dansjes aan te pas. Dan komt Ben Kingsley nog even voorbij in weer zo'n jammerlijke bizarre rol (waarom toch Ben? ) en eindigt het met een partij pathetiek waar je eng van wordt. Het is eigenlijk een wonder dat ik hem heb uitgezeten.

2/10
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 09:27
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Taken vond ik gewoon een aardige actiefilm. De actiescènes zelf zijn niet bovengemiddeld, maar het verhaal wordt lekker verteld en Neeson is prima als Ierse versie van de Amerikaanse actieheld.

Ik denk dat de film z'n succes vooral te danken heeft aan de eenvoud en de throwback naar de jaren '90 (op narratief gebied dan); de mensen wilden wel weer eens een lekker ongecompliceerde, pretentieloze actiethriller zien in de tijd van Bourne, Bond en Batman.
Hier sluit ik me bij aan. Moest ook een beetje denken aan de 'revenge thrillers' (om het maar een naam te geven) uit de jaren 70, zoals Death Wish .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 21:03
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
The Conjuring (2013)

Beter dan verwacht.

8/10
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 19:57
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Trafic

De man naast me in de bioscoop vond het in ieder geval hi-la-risch. De twee oude dames achter me vonden het geloof ik ook wel leuk, want eentje zei halverwege hardop tegen de andere: "Ik vind het wel een grappige film, jij dan?"

Het publiek had dus beter gekund, maar goed, wat verwacht je bij Tati.

Ik vond het allemaal wel mooi en amusant op een kalme, ingetogen manier. 't Is geen Playtime, maar wel een alleraardigst dingetje met een handvol geweldig scènes.

8/10

The Killers

De openingsscène suggereert een meesterwerk, maar helaas wordt het nooit meer zo goed. Het is gewoon een prima noir, slim gestructureerd en goed op tempo, met een zelfs voor het genre overdreven misogyne houding. Hoe een listige vrouw een aardige kerel kan ruïneren.

7,5/10

Sherlock Holmes and the Voice of Terror

De eerste Holmesfilm in de Rathbone & Bruce-reeks die zich in de jaren '40 afspeelt, een keuze die deels gemaakt werd om budgetredenen, maar ook duidelijk voor de propaganda. Sherlock ontmaskert nazispionnen en het wordt allemaal lekker patriottistisch.

Beter dan de eerdere, statigere, duurdere, trouwere Holmesadaptaties; vrijer, grappiger, sneller. Maar nog niet zo goed als ze na het propagandatijdperk zouden worden.

7/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 21:46
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Philomena

Judi Dench en Steve Coogan zijn een prima komisch duo in uitermate voor een Oscar genomineerde film, maar dan wel eentje die goed is in wat ie doet - tot ie op het einde wat te trots en uitleggerig de boodschap erin duwt.

7/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 20:29
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Wolf of Wall Street

Drie uur lang kijken naar menselijk afval. Hilarisch, pijnlijk, misselijkmakend, geweldig.

9,5/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 21:26
Verwijderd
Desolation of Smaug: 6/10

Stukken vermakelijker dan het eerste deel, nog steeds hetzelfde zwakke verhaal en belachelijke toevalligheden voor de rest. Vraag me af hoeveel derde-wereld landen ze kunnen voeren van het geld dat in de CGI is gestopt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 03:08
Verwijderd
Citaat:
The Wolf of Wall Street

Drie uur lang kijken naar menselijk afval. Hilarisch, pijnlijk, misselijkmakend, geweldig.

9,5/10
Precies dat ja
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 17:57
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Silver Linings Playbook

Generieke romkom die deels gered wordt door Russells talent voor het regisseren van ruzies, maar helemaal uiteen valt in de imbeciele finale.

4/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 19:14
Verwijderd
The Butler

Vond ik wel mooi
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 21:43
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Nymphomaniac 1

Prima sekskomedie die me, en het is vervelend om te zeggen, aan het denken zet.

8,5/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 05:53
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Waarover?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 06:30
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Waarover?
Over Lars von Trier, over metaforen en over gender.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 11:13
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Blue Caprice - 6/10

Enigszins gefictionaliseerde account van de gebeurtenissen rondom de twee schietnegers in Washington destijds. Het middenstuk is verreweg het beste gedeelte van de film.

All is Lost - 4/10

Leeg, leger, leegst. Het is in feite gewoon het drama-equivalent van een Transformers-film, maar dan met minder karakterontwikkeling. Redford, normaal gesproken toch een geweldig acteur, doet hier niet veel meer dan een beetje confuus kijken en random fiedelen met touwtjes en haakjes. Op dubbele snelheid moeten kijken wegens ongekende saaiheid.

Wel hier en daar wat stemmige beelden en muziek.

Out of the Furnace - 6/10

Redelijk Bale-vehikeltje met een leuke supporting cast, die o.a bestaat uit Woody Harrelson, Casey Affleck en Willem Dafoe. Dat kan natuurlijk nooit kwaad, hoewel eigenlijk iedereen gewoon zijn standaard riedeltje aan het afspelen is. Pacing had wel wat economischer gekund, maar dat lijkt niet Regisseur Coopers sterkste punt te zijn. Crazy Heart was ook al zo stoterig.

Verder wel weer een treffend beeld van de onderkant van de Amerikaanse working class. Maar ook dat hebben we uiteraard vaker gezien.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 18:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
The Hobbit - The Desolation of Smaug

Lang! Ik vond het wel weer een feest om naar te kijken. Enige minpunten:

Spoiler

7/10
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2014, 19:49
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Nymphomaniac 2

Thematisch complex, intellectueel simpel. Een sexy beest, dat wel, en grotendeels vermakelijk, maar uiteindelijk zo dommig en voorspelbaar dat ie ook het veel sterkere eerste deel in een kwader daglicht stelt.

6/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 20:13
Hazel
Hazel is offline
Een sexy beest?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 20:31
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Pirates

Wel leuk, maar niet fantastisch. Ik vond het jammer dat het niet helemaal een klei-animatiewereld was, à la Walace and Gromit.

6,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 00:10
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Blue Jasmine

Nou, Woody weer met zijn jaarlijkse nieuwe productie, deze keer Blue Jasmine.

Het heeft een goede rolbezetting met Cate Blanchett en Sally Hawkins. Cate weet haar dieptragische personage goed neer te zetten waardoor de film nog wel overeind blijft, maar het grootste deel is een hoop nikserigheid en geratel, sociale ontmoetingen en alledaagse dialogen, zonder de Woody-humor die dat soort dialogen nog enigszins boeiend maken.

Wat mij betreft mag Woody wel gewoon met pensioen gaan, want de films worden er niet beter op. Manhattan en Annie Hall waren nog vrolijk, luchtig en speels, hier is het eigenlijk één grote hoop zwartgalligheid. Had de film maar iets meer humor en spitsvondigheid gehad.
En het stijltje van stadse beelden met een jazzy muziekje eronder ben ik inmiddels ook helemaal zat.

6,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 20:11
Verwijderd
21 Jump Street

Als ik op basis van de trailer had moeten beslissen, had ik hem waarschijnlijk voorbij laten gaan. Omdat ik een stukje had gezien terwijl de tv aan stond, heb ik hem opgenomen (kon met terugwerkende kracht). Vandaag gekeken en ik vond hem leuk. Van gniffelen tot me ziek lachen, zelfs op het moment dat zo achterlijk voorspelbaar is.
Spoiler

En dan krijg je ook nog even een momentje Depp. Kon niet beter ^^

Fijne film, ik vind films die expliciet komisch willen zijn vaak helemaal niks, maar deze

8/10
Met citaat reageren
Oud 31-01-2014, 01:02
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Le cercle rouge 8,5/10 en Le samouraï 10/10

De skeletten waar ontelbare latere gangsterfilms op gebouwd zijn. Schitterend om op film te zien.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2014, 01:40
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Jij was toch niet degene die achter mij zat te snurken hé?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-01-2014, 11:20
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Pink Floyd: The Wall (1982)

Gewoon briljant. Blijft elke kijkbeurt even pakkend.

9,8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2014, 01:58
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Piano

Saaie boutfilm. Ongelooflijk lange opbouw, waarin we een 'stomme' vrouw leren kennen, die nogal verknocht is aan haar piano.

Het dramatische hoogtepunt van de film
Spoiler
wordt al snel teniet gedaan door het verschrikkelijk tamme, onbevredigende einde.

Op zich is er op het acteerwerk niet zoveel aan te merken. De personages zijn alleen totaal niet boeiend en ook hun beweegredenen, hun gevoelens en gedrag weet me nauwelijks te grijpen. Alsof het nog niet erg genoeg was, is Anna Paquin ook nog eens een strontvervelend kind met een chagerijnig hoofd.

3,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2014, 18:11
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
The Possession (2012)

The Exorcist-achtige film. Geen verrassingen of onverwachte plotwendingen, helaas. Ik vond hem verder wel leuk.

8/10
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 08:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Frozen (2013)

Superleuke feel-goodfilm. Mooi gemaakt, leuk verhaal. Sprookjes <3 En die sneeuwpop

9/10
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 17:32
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Enders game.

Ik wist dus niet dat het een kinderfilm over een kleine Breivik was. Hoop moreel gezeik ook.

3/10
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 19:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The Wolf of Wall Street - 7/10

Misschien wel Scorsese's beste film sinds The Age of Innocence en met grote afstand zijn grappigste ooit. En hoewel de kijkdoos die Scorsese ons voorhoudt niet bepaald voor schokkende openbaringen zorgt, leveren de minutieuze details en de thematische parallellen met zijn eerdere werk tezamen een redelijk gepresenteerd statement op. Wat dat betreft lijkt Wolf net even wat meer op de film die Wall Street: Money Never Sleeps eigenlijk had moeten zijn.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.