Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 15:05
Freestyler*
Freestyler* is offline
dat 'zesje' is volgens mij hopeloos fout in de 'echte korbalwereld'
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 15:30
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Reverend schreef op 21-12-2003 @ 17:30:
1. het feit dat jongens en meiden samen moeten spelen, (maar niet samen een kleedkamer mogen delen.)

2. het feit dat jongens worden gehinderd door de vrouwelijke onmacht in sport

3. het afschuwelijke 'zesje' wat je moet gooien.

4. teamspel
1 Hoezo zou dat een minpunt zijn? Van mij mag je dat vinden hoor. Maar probeer dan ns uit te leggen waarom je dat vind...

2 De jongens worden op geen enkele manier gehindert door de vrouwelijke onmacht... Vrouwen mogen alleen vrouwen dekken en Mannen alleen Mannen... Dat is onderdeel van de taktiek...

3 Dat zesje word alleen gedaan bij de jeugd om goed te leren mikken... En hoezo afschuwelijk?

4 Dat is jouw mening Dat vind ik juist groot pluspunt...

Citaat:
Dat zijn mijn redenen dat ik het wel enigzins aan de homofiele kant vindt.
Wat heeft dit met homofiel zijn te maken?
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:02
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
san101 schreef op 11-11-2002 @ 11:53:
Maar wij (=korfballers) maken 'basketballers' helemaal in...


Wat zit jij te lullen?
Ik ben zelf een basketter en heb een vriend die korfbal speelt - die trouwens in de provenciale selectie zit - en ik maak hem met gemak af hoor als het op schieten aankomt!!! En zeker tijdens een partijtje basketbal!! Dus herzie je mening hierover !
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:10
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
ooogh dan nog even wat ik vind over korfbal zelf.

Ik vind het naar persoonlijke mening ook nogal te soft, enja dat huppeltje tijdens de strafschoppen maken het helemaal en wanneer je een man dit ziet doen, behoort dit niet tot een van onze roots-bewegingen een vrouw zie ik het wel eerder doen
Miss hebben de meeste ook een verkeerd prototype van een korfballer
Ieder sport heeft zo wel iets waaraan je kan zien welke sport iemand beoefend. Heeft korfbal dit eigenlijk??
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:33
Luego
Luego is offline
Citaat:
Da_fRise schreef op 22-12-2003 @ 18:02:


Wat zit jij te lullen?
Ik ben zelf een basketter en heb een vriend die korfbal speelt - die trouwens in de provenciale selectie zit - en ik maak hem met gemak af hoor als het op schieten aankomt!!! En zeker tijdens een partijtje basketbal!! Dus herzie je mening hierover !
uhm ik heb even gekeken waar jij woont....

hoeveel mensen korfballen er in gent? als je daar korfbalt, zit je automatisch in de regionale selectie....

niet om het een of ander, maar op die leeftijd komt het niveau van belgische korfballers niet bepaald in de buurt bij dat van nederlanders.
sorry, dit is geen vooroordeel maar een feit.

als ik, als vrouwelijke (inmiddels ex-) korfballer (geen regioselectie, wel 4 NK's) tegen een mannelijke en een jaar oudere basketballer (wel regioselectie e.d.) op school ging basketballen schoot ik hem helemaal lek, en schoot hij niet.



als je vriend hier gaat spelen, zal hij bij een wat grotere vereniging niet in een selectieteam (A/B 1,2,3) komen, laat staan in zoiets als een regioteam.


over je 2e post:

soft > ja, op lager niveau wel ja. wel eens eens iemand uit een voetbal-krukkenteam een 'goeie', harde slyding zien maken? ik niet. hoofdklasse soft? uhm nou nee. zie hierboven, belgisch niveau is niet te vergelijken met nederlands.
strafworpen (geen schoppen....) > zelfde verhaal, ik kijk ook liever niet naar krukkenteams. is een heel natuurlijke beweging, mits je het KUNT....

verkeerd prototype > ja, dat klopt, vind ik erg jammer. doe er zelf alles aan om tegendeel te laten zien.
maarruhm.... heb jij ook een beetje, al kun je er niets aan doen.

worden er in belgie ook wedstrijden op hoog niveau uitgezonden op tv, ek/wk-finales e.d.? misschien leuk om 's te kijken, zie je ook eens de 'andere kant' (en niet de vooroordeel-kant) van korfbal.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 20:34
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 22-12-2003 @ 18:33:
uhm ik heb even gekeken waar jij woont....

hoeveel mensen korfballen er in gent? als je daar korfbalt, zit je automatisch in de regionale selectie....
Jouw mening is gebaseerd op de locatie en op het niveau - wat voor jou ontgekent is - van de korfbalclub

1) Ik heb het over een provenciale selectie. Is iets gans anders dan een regionale. Voor betekenis : zie Van Daele woordenboek.

2) Het algemeen niveau in België is miss lager, maar nog niet zo laag dat de eerste de beste in een provenciale (miss zelfs niet regionale selectie) terechtkomt.

3) Precies dat die beweging (huppeltje), tijdens het nemen van strafworpen zo aardsmoeilijk is dat deze niet kan aangeleerd worden door beginners (wat mijn vriend dus niet is).

4) Kijk zelf naar foto's waar korfbal gespeeld wordt op hoog niveau, nogaltijd zie ik GEEN fysiek verschil tussen deze en een "alledaags" lichaam.
------------------------------------------------------------------------------------
Om op de schietcompetitie van een basketter en korfballer terug te komen: Miss ben ik gewoon een goede afstandschieter
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 22:32
tacidvs
tacidvs is offline
Wat een hopeloze toestand, te zien dat korfbal door ambasadeurs als Eend, Luego_407 en 'korfballer' -die wel een flamebait moet zijn- wordt vertegenwoordigd. De bedoeling is ongetwijfeld goed, maar het resultaat is niet om over naar huis te schrijven. Zolang dit soort topics geopend, na een jaar heropend en door vreemd volk dat zegt te korfballen wordt volgeschreven, blijft het imago van de sport zoals het is, in het beste geval...

En als we nou eens ophielden met het vergelijken van korf- en basketbal, die sporten lijken slechts uiterlijk op elkaar. Voetbal lijkt er al helemaal niet op, maar voor alle voetbalmensen hier: korfbal verhardt en rap ook. Tevreden?

Verder heb ik helemaal geen zin mijn sport te verdedigen tegenover gestresste pubers met een aandachtstekort of mensen die zonodig ergens tegenaan moeten trappen omdat ze te stom zijn iets anders te bedenken.

groet en poot,

t
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 10:34
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 22-12-2003 @ 23:32:

Verder heb ik helemaal geen zin mijn sport te verdedigen tegenover gestresste pubers met een aandachtstekort of mensen die zonodig ergens tegenaan moeten trappen omdat ze te stom zijn iets anders te bedenken.
Wat een heilige betweter zeg . Ik ga geen moeite doen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 11:04
korfballer
korfballer is offline
Ik vind het grappig om te lezen hoeveel mensen zich druk maken over korfbal...Korfbal is voor mij echt bijna mijn leven, ik maak me er dus echt niet druk om wat andere mensen er van vinden...!

En idd korfbal is een heel apart wereldje, bij ons op de vereniging (de meervogels) is het bijna één grote familie, tenminste zo voelt dat. Ik vind het egt super gezellig daar omdat je niet alleen maar met meisjes zit. Jongens maken et daar voor mij echt stukken gezelliger! De meeste van mijn vrienden zitten ook bij mij op korfbal. Het is niet zo dat ik twee keer in de week train en in mijn geval op zondag een wedstrijd speel en dat is et. Nee, ik zit het hele weekend in de zaal, lekker nix doen en wedstrijd kijken. En op het veld ben ik echt bijna elke dag op het veld te vinden. Zo zie je, het is voor mij niet alleen een sport maar ook iets waar ik al mijn vrienden ontmoet. Onwijs gezellig dus!

xx
__________________
Life isn't easy and it never will be...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 22:12
Freestyler*
Freestyler* is offline
Het lijkt me sterk dat een (gemiddelde) korfballer een (gemiddelde) basketballer inmaakt met een potje basketbal.




Hierboven stond een mooie redenatie, die ik toch wat overbodig vond.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 13:27
Silly-Goose
Avatar van Silly-Goose
Silly-Goose is offline
Citaat:
san101 schreef op 11-11-2002 @ 11:49:
1. Waarom is het saai als je niet mag dribbelen?? Juist omdat je niet mag dribbelen, is t LEUK! want hoe kom je dan vrij?? Hierdoor krijg je NIVEAU! (enne.. btw... in vergelijing met basketball: Wij, als korfballers, maken hun in met een partij basketbal!)
HAHA Try .

Ik hoor vaak:
Korfbal is voor mislukte basketballers

Maar als je dat zo ziet is het behoorlijk knap, echt hoe je van zo ver iets in zo'n korf krijgt zonder bord erachter


Verder niets voor mij hoor
__________________
love me if you dare.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 14:19
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 23-12-2003 @ 23:12:
Het lijkt me sterk dat een (gemiddelde) korfballer een (gemiddelde) basketballer inmaakt met een potje basketbal.
Akkoord


Mooie Redenatie???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Korfbal
RobertK90
19 10-05-2010 20:45
Vrije tijd Korfbal
polleke21
9 14-04-2010 08:59
Vrije tijd Korfbal: wat vind je er nu echt van?
Yacine
28 13-08-2008 00:00
Vrije tijd Korfbal
Luusjuh
73 24-04-2006 09:46
Vrije tijd Wat hebben sommige personen tegen Korfbal
Marcelv
76 03-06-2004 11:30
Vrije tijd Korfbal is super!!!!
Siska632
46 25-03-2002 19:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.