Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2010, 13:41
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 11:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2010, 17:23
syroll
syroll is offline
Heey,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik keek hier ff rond en zag je reactie. Ik dacht dus maar ff te reageren omdat ik je wil helpen.

Ben je een jongen of een meisje? Voor jongens en meisjes heb je eigenlijk aparte manieren om dat gepest te voorkomen. Hoop snel een reactie terug te krijgen, dan kan ik weer wat zetten haha.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 17:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Hoe overleef ik.... boeken

Nee grapje, ik neem aan dat je al met de nodige contactpersonen hebt overlegd op school, als het echt niet meer te doen is zal je moeten overwegen op een andere school overstappen.

het is of dat of iedereen de pleuris in schoppen, en dat geeft ook nooit een geweldig resultaat.

wat voor school/niveau/sector zit je?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 17:48
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Voor het pesten: Praat erover met je ouders, of met de school. Het voor je zelf houden lost NIKS op! Dit is de béste keuze die je kan maken. Oké, het is moeilijk om opeens op je leerkracht op te stappen, of op je ouders om dit te vertellen, maar daarna zul je je écht beter voelen! En zal de school er (hopelijk) ook wat aan doen!

Voor je cijfers: Zessen zijn nog steeds geen onvoldoendes! Vraag meer uitleg aan de leerkracht, ga op bijles. En als dit nog niet helpt moet je misschien overwegen om een andere studiekeuzen te maken!
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 08:23
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 18:36
Rodawa
Rodawa is offline
Zijn er misschien meer mensen op je school die last hebben van dat groepje? Anders kan je proberen samen het schoolplein op te gaan, want samen sta je sterker dan alleen

Ik weet verder niet hoe het zit met thuisstudies, maar dat lijkt me sowieso niet zo heel handig. Niet per se omdat je dan mensenangst krijgt, maar je mist toch wat sociale contacten etc. die je automatisch op school krijgt. Je kan daarvoor trouwens wel iets doen met een hobby (bvb ergens op paardrijden) of op een sport (op tennis, voetbal of wat dan ook gaan).

Ik weet dus verder ook niet waarom dat groepje zo loopt te pesten, maar het zou ook kunnen komen dat je niet heel zelfverzekerd overkomt. Ik ga de schuld natuurlijk niet bij jou leggen, want het is jou schuld ook niet, maar je kan proberen jezelf zelfverzekerder te maken. Je kan het bijvoorbeeld voor de spiegel oefenen. Als je zelfverzekerd overkomt, durven ze je ook minder snel wat te doen. Verder niet te veel op ze reageren. Als je ze negeert, gaat het ze snel vervelen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 08:19
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 19:00
Rodawa
Rodawa is offline
Tja, dat is helaas vaak het probleem bij de "populairste" groepen. Vaak wordt die groep alleen maar groter omdat andere mensen bang zijn zelf gepakt te worden, dus gaan ze met hun meedoen. Meelopers dus.

Op de school waar ik zit heb je ook een paar van die gasten die zo doen. Ik heb zelf nooit last van ze. Ik praat soms met ze, maar ik ga niet echt met ze om. Als hun van plan zijn iemand te pesten ofzo doe ik daar niet aan mee. Maar eerlijk gezegd doe ik er ook niks tegen. Ik betrek mezelf er nooit bij. In mijn klas zitten trouwens ook wel een paar van die mensen die zo zijn, bij elkaar een groepje van 5 of zo. Met hun heb ik verder niks, maar ik heb er ook geen problemen mee. Het makkelijkste is om ze gewoon een beetje te negeren.

Vaak beginnen die pesters volgens mij als ze iemand iets zien doen wat "anders" is of als er iets fout gaat. Bijvoorbeeld als je een voor hun 'vreemde' reactie geeft op iets, of als je over iets struikelt. Dan hebben ze iets om je op te pakken. Als je daar dan zo op reageert dat ze dat leuk vinden en je je niet echt durft te verzetten, dan kunnen ze daar de volgende keren weer op doorgaan. Een beetje een domino-effect helaas.

Als je samen met iemand naar school kan gaan zou het wel makkelijker zijn om geen last van ze te hebben. Maakt niet uit wie, maar als ze zien dat je samen met iemand anders een praatje maakt terwijl je het schoolplein opkomt doen ze misschien minder snel wat.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 17:34
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 14:11
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 14:15
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 17:52
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
vind het een beetje vervelend om te horen allemaal, ik adviseer om zo snel als dat het mogelijk is te verhuizen naar een andere stad/dorp, school, omgeving e.d. zodat je in ieder geval op jezelf kan staan en je rust weer terug kan vinden.

tot die tijd tandjes bijten en je niet laten kisten, denk maar zo; karma comes right around to bite them
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 18:06
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 18:27
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Maar dat is nog heel faaaaar away...
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 19:40
Chesswhite
Chesswhite is offline
Dat is echt een rotsituatie,
tips:
zelfvertrouwen helpt echt... misschien een vechtsport als karate of judo proberen.
Je leert jezelf dan ook te beschermen, en voor je zelf op te komen.
Als er niet goed te praten is met je ouders probeer het dan op papier te zetten, soms kan je dingen dan duidelijker maken, en zien ze dat het heel belangrijk voor je is.
Omfietsen om maar niet thuis te zijn werkt niet, misschien is een hobby een idee?

En daarnaast het punt qua cijfers...
Waar heb je moeite mee? het leren? de grammatica? wiskunde of juiste talen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 14:38
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 16:11
Chesswhite
Chesswhite is offline
lastige situatie...
Als je veel van tekenen houd, kan je misschien eens op deviantart kijken(even googlen)

Daarnaast met school, als je hulp nodig hebt, zou ik je misschien ook wel kunnen helpen...
ik ben zelf dan ook niet de beste in talen, maar ik kan alles meestal wel uitleggen
Misschien dat je het op die manier makkelijker kan snappen, en dan misschien ook wel naar die andere school zou kunnen(die waar je heen wilde)

En het beste helpt nog steeds negeren, en nooit denken dat wat zij zeggen waar is. want dat is het niet!!!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 06:13
Verwijderd
[

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 12:01.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2010, 06:46
Chesswhite
Chesswhite is offline
ik doe gymnasium, en struikel daar nu al 3 jaar doorheen (ben nu begonnen aan de 4de) was oorspronkelijk niet over, maar na een brief naar de leiding, met dat ik dit jaar toch veel problemen had gehad (pleinvrees)
mocht ik toch over...

wel jammer dat het praktijk niet is gelukt...

en op dat soort momenten kan je ze ook niet negeren, dan kan je er beter wel wat aan doen...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 20:28
Rodawa
Rodawa is offline
Hee,

Ik ben een tijdje niet meer op dit forum geweest, maar nu weer is wel. Echt rottig om dit allemaal te lezen Duckdog. Ik wist niet dat je buiten school ook problemen had. Misschien kun je, om minder thuis te zijn, naast je hobby ook op een sport gaan die je leuk lijkt? Er zijn bijna overal wel tennis- en voetbalverenigingen om maar wat te noemen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 15:47
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 15:01
Timbovic
Timbovic is offline
Hoi,

Zoals je misschien ziet ben ik nieuw op dit forum, maar wel met een missie. Zelf heb ik ook periodes gehad dat ik ontzettend down was en ontzettend tegen school op zag. Ik had problemen met mijn cijfers, voelde me ontzettend onzeker en werd daarom ook gepest. Maar ik heb mezelf weer op de rails gezet en ben ondertussen een behoorlijk zelfverzekerde student in Breda. Misschien klinkt het een beetje gek, maar ik ben op zoek naar mensen die me willen helpen voor een schoolopdracht. Ik zou graag wat meer over je problemen willen weten en je verhaal verwerken in een "soort van" interview. Zou je me hierbij willen helpen? Ik studeer Media en Entertainment Management aan de NHTV in Breda, en als je wilt vertel ik je wat meer over mijn opdracht.

Groetjes en alvast bedankt,

Tim van Steenbergen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.