Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 23:59
~Costum~
~Costum~ is offline
ik val in herhaling... maar,

idd
__________________
mmm pie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2002, 18:44
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Ik heb geleerd dat iedereen de info die hij heeft kan intrepeteren zoals hij het wil (wist ik eigelijk al ).

Ze geven informatie vrij maar geen persoonlijke

Ik zou eigelijk nog steeds deze info nog wel eens willen zien eigelijk
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 21:56
Verwijderd
als je wilt, wil ik wel persoonlijk worden..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 11:42
~Costum~
~Costum~ is offline
Citaat:
Ik zou eigelijk nog steeds deze info nog wel eens willen zien eigelijk
eigenlijk, eigenlijk

dat klopt lekker en mij dan op een vraag tekentje aan kijken he !
__________________
mmm pie
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 15:41
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
deze info
De algemene verklaringen van het vaticaan worden openlijk vrijgegeven door het persbureau van het vaticaan.

Die persoonlijke? Misschien een inbraak in de kluis van het vaticaan?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 15:52
Verwijderd
legatus,

mag ik je vragen, bijn auitnodigen, om de christelijke traditie wat ruimer te zien dan de rooms katholiek, met de daarin onvermeijdelijke heirarchische en sterk verouderde leidiersschapscultuur. De "boodschap uit het vaticaan"in , met alle respect, niet altijs synoiniem met de boodschap van christus.
De geheimen, de intriges, de dogma's en de rol van de paus zijn allemaal erg bedenkelijke zaken.
De hele vertoning zou bijna het zicht ontnemen op de werkelijke booschap van Jezus.
Ik wil niet zgeen dat evangische en reformatorische stromingen beter zijn, maar ik weet wel dat de ruimte en openehid in deze krijngen meer recht doet aan het karakter avn de chrisltijke traditie dan de "machtigew heerscultuur van het instituut "kerk"

de evangelische tradatie kent vele vormen van wetenschap en getuigenissen.
oordeel eens.. kijk het volgende fragment.
oke?



http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...n/omega_950128
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:21
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
~Costum~ schreef:
eigenlijk, eigenlijk

dat klopt lekker en mij dan op een vraag tekentje aan kijken he !
Op je teentjes getrapt jongen?
Jij beweerde geen vraag te stellen. Ik ga niet beweren dat ik geen vormfout maakte. Als we op spel en grammatica fouten gaan letten scoor jij ook niet al te hoog.

Citaat:
Legatus schreef:
De algemene verklaringen van het vaticaan worden openlijk vrijgegeven door het persbureau van het vaticaan.

Die persoonlijke? Misschien een inbraak in de kluis van het vaticaan?
Staat dat op het internet? En zo ja, heb jij dan een link voor mij? Ik ben serieus benieuwd naar die verslagen.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 15:43
Blodhemn
Blodhemn is offline
Ik weet niet of het in dit topic past, maar toch:
Ik vind eigenlijk als je Anti Christ (iemand tegen Christendom en zo) bent, dat je dan ook tegen Satan bent, want hij is ook een soort van Mythologisch Figuur uit de Christelijke Mythologie...
__________________
Wie bestemd is voor gevangenschap, hij gáát in gevangenschap; Wie bestemd is voor de dood door het zwaard, hij zal omkomen door het zwaard
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:15
Verwijderd
he blodhemn


grapp[ige insteek , kies je wel.
maar wist je

het woord "antichrist" is eigenlijk een ander woord of ander aanduiding voor de satan. of anders gezegd grote tegenspeler van chitelijke geloof.
neem bijvoorbeeld marylin Manson, hij noemt zichzelf ook zo.

Ik dnek niet dat hij de Satan is (die is veel erger), wel denk ik dat manson erg fout bezig is...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:20
Blodhemn
Blodhemn is offline
Citaat:
ropco schreef:
he blodhemn


grapp[ige insteek , kies je wel.
maar wist je

het woord "antichrist" is eigenlijk een ander woord of ander aanduiding voor de satan. of anders gezegd grote tegenspeler van chitelijke geloof.
neem bijvoorbeeld marylin Manson, hij noemt zichzelf ook zo.

Ik dnek niet dat hij de Satan is (die is veel erger), wel denk ik dat manson erg fout bezig is...
yup, Manson noemt zich zelf Antichrsit Superstar..maar als ik liedjes van hem luister...dan gaat het merendeel over Drugs, dat vindt ik ook vaag van hem...
Maar zelf geloof ik niet in iets van God of zow, dus ook niet in een Satan...
__________________
Wie bestemd is voor gevangenschap, hij gáát in gevangenschap; Wie bestemd is voor de dood door het zwaard, hij zal omkomen door het zwaard
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:21
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Blodhemn schreef:
Ik weet niet of het in dit topic past, maar toch:
Ik vind eigenlijk als je Anti Christ (iemand tegen Christendom en zo) bent, dat je dan ook tegen Satan bent, want hij is ook een soort van Mythologisch Figuur uit de Christelijke Mythologie...
Dat heet blasphemisch. Eigelijk gewoon je kont tegen de kribbe aangooien. Niemand die redelijk bij zijn hoofd zou zijn zou de zeide van de duivel kiezen, en juist dat is de reden om die toch te kiezen.


En Ropco, vind je marylin manson al erg? Marylin Manson is een christen vergeleken met sommige bands.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:24
Blodhemn
Blodhemn is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
En Ropco, vind je marylin manson al erg? Marylin Manson is een christen vergeleken met sommige bands.
Zoiets als Deicide of zow?hehe, die gasten poepen op de bijbel
__________________
Wie bestemd is voor gevangenschap, hij gáát in gevangenschap; Wie bestemd is voor de dood door het zwaard, hij zal omkomen door het zwaard
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef:

En Ropco, vind je marylin manson al erg? Marylin Manson is een christen vergeleken met sommige bands.
jaah.. kan je nagaan hoe fraai ik die andere bands vind...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:41
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Blodhemn schreef:
Zoiets als Deicide of zow?hehe, die gasten poepen op de bijbel
Deicide ja. Maar eigelijk meer Burzum, Darkthrone, Gorgoroth oid. Die bvands nemen actief stappen tegen het christendom ipv er alleen over te zingen.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:44
Blodhemn
Blodhemn is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Deicide ja. Maar eigelijk meer Burzum, Darkthrone, Gorgoroth oid. Die bvands nemen actief stappen tegen het christendom ipv er alleen over te zingen.
Yup, eentje van Burzum (of Burzum is one man band dacht, weet ik niet) zit in Gevangenis om: 1 iemand van Mayhem vermoord geloof ik, om begrip Satan...en omdat hij kerken in fik had gezet geloof ik
__________________
Wie bestemd is voor gevangenschap, hij gáát in gevangenschap; Wie bestemd is voor de dood door het zwaard, hij zal omkomen door het zwaard
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:50
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Blodhemn, je hebt het aardig door, Varg kwam op voor zijn Heidendom.
Hail the Vikings from the North!
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:57
Blodhemn
Blodhemn is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef:
Blodhemn, je hebt het aardig door, Varg kwam op voor zijn Heidendom.
Hail the Vikings from the North!
Zelf ben ik er nog niet echt achter wat Heidendom en zo inhoudt maar ik weet wel dat Vikingen een hekel aan Christenen hadden, omdat ze hun Religie hadden verpest of zow..
maar heel veel Hedendaagse Christelijke dingen stammen van de Viking Religie af, wat allemaal weet ik niet meer, maar best veel
__________________
Wie bestemd is voor gevangenschap, hij gáát in gevangenschap; Wie bestemd is voor de dood door het zwaard, hij zal omkomen door het zwaard
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:00
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
neem bijvoorbeeld marylin Manson, hij noemt zichzelf ook zo
Weer een persoon die geen hol van Marilyn Manson snapt, en de boodschap in zijn muziek...
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 14:05
tuonier1
tuonier1 is offline
wat die bands ook denken of zingen: ze gaan er wel vanuit dat er een geloof is, dat er een god is. Als dat niet het geval zou zijn dna ozuden ze er ook niet het onderwerp van maken om erover te zingen, of zoals er ook word gezegd: 'er actief iets tegen doen'

vraagje, wat zingen ze dan precies?en waraom?En luisteren jullie zelf die geluiden ook?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 15:28
Blodhemn
Blodhemn is offline
Citaat:
tuonier1 schreef:
vraagje, wat zingen ze dan precies?en waraom?En luisteren jullie zelf die geluiden ook?
Ik zelf luister Black Metal, wat niet echt Christelijke muziek is
Maar ik ben niet zo iemand die liedje hoor waarin ze aanroepen tot geweld tegen Christenen, en dat ik dat dan ook meteen doen
__________________
Wie bestemd is voor gevangenschap, hij gáát in gevangenschap; Wie bestemd is voor de dood door het zwaard, hij zal omkomen door het zwaard
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 18:22
edgnoj
Avatar van edgnoj
edgnoj is offline
blodhemn zij:

Maar zelf geloof ik niet in iets van God of zow, dus ook niet in een Satan...

war geloof je dan wel in?
wel in een of ander lot als ik naar je onder teks kijk tenminste

Wie bestemd is voor gevangenschap, hij gáát in gevangenschap; Wie bestemd is voor de dood door het zwaard, hij zal omkomen door het zwaard

stoer man om op de bijbel te poepen echt stoer om mensen te kwetsen.
waar gaat het om in blackmetal?
om zo veel mogelijk mensen te kwetsen?
ik weet het niet.
leg ff uit.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 18:30
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
tuonier1 schreef:
wat die bands ook denken of zingen: ze gaan er wel vanuit dat er een geloof is, dat er een god is. Als dat niet het geval zou zijn dna ozuden ze er ook niet het onderwerp van maken om erover te zingen, of zoals er ook word gezegd: 'er actief iets tegen doen'

vraagje, wat zingen ze dan precies?en waraom?En luisteren jullie zelf die geluiden ook?
Totale miskleun. Wie zegt dat je ergens in moet geloven om het belachelijk te maken/Stappen te nemen om het uit te roeien?
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 18:39
~Costum~
~Costum~ is offline
je heb helemaal gelijk dat je niet ergens in hoeft te geloven om het belachelijk te maken, maar waarvoor maak je iets belachelijk?

om dat je het vreesd of omdat het jou of anderen van wie jij houd iets aan doet....

christelijke geloof bind je aan zo weinig mogelijk wetten voor mij gevoel...

ik snap niet wt je tegen een geloof kan heben dat hun eigen mensen en andere mensen niet schaad.
__________________
mmm pie
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 18:50
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
~Costum~ schreef:
je heb helemaal gelijk dat je niet ergens in hoeft te geloven om het belachelijk te maken, maar waarvoor maak je iets belachelijk?

om dat je het vreesd of omdat het jou of anderen van wie jij houd iets aan doet....

christelijke geloof bind je aan zo weinig mogelijk wetten voor mij gevoel...

ik snap niet wt je tegen een geloof kan heben dat hun eigen mensen en andere mensen niet schaad.
Het Christendom is een ziekte die zich verspreidt, en alle mensen die het aantast maakt dat ze hun leven naast zich laten liggen, en zich gaan richten op het hiernamaals. Het riekt naar hypocrisie, vooral omdat men graag 'goed' doet om in de hemel te komen/omdat het van God moet. Niet omdat ze het zo graag doen. Het heeft ervoor gezorgd dat ons hele normen en waarden stelsel helemaal nergens meer op slaat. En in het verleden heeft het er ook voor gezorgd dat miljoenen mensen zijn overleden, en heeft ervoor gezorgd dat de diversiteit aan culturen en godsdiensten bijna volledig verloren is gegaan.

We maken het belachelijk omdat het belachelijk is.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:39
tuonier1
tuonier1 is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Het Christendom is een ziekte die zich verspreidt, en alle mensen die het aantast maakt dat ze hun leven naast zich laten liggen, en zich gaan richten op het hiernamaals. Het riekt naar hypocrisie, vooral omdat men graag 'goed' doet om in de hemel te komen/omdat het van God moet. Niet omdat ze het zo graag doen. Het heeft ervoor gezorgd dat ons hele normen en waarden stelsel helemaal nergens meer op slaat. En in het verleden heeft het er ook voor gezorgd dat miljoenen mensen zijn overleden, en heeft ervoor gezorgd dat de diversiteit aan culturen en godsdiensten bijna volledig verloren is gegaan.

We maken het belachelijk omdat het belachelijk is.
ikzelf luister ook metal van alle soort, maar meetsal is het wel zo dat als je ietsbelachelijk maakt jeer wel van uitgaat dat het ook bestaat anders is hjet de moeiete van hetbelachelijk maken natuurlijk niet waard.

Als jij het christendom zo erg vind, vind jede ander godsdiensten niet zoerg dan?daar zijn ook veel slachtoffers gevallen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 20:50
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
tuonier1 schreef:
ikzelf luister ook metal van alle soort, maar meetsal is het wel zo dat als je ietsbelachelijk maakt jeer wel van uitgaat dat het ook bestaat anders is hjet de moeiete van hetbelachelijk maken natuurlijk niet waard.

Als jij het christendom zo erg vind, vind jede ander godsdiensten niet zoerg dan?daar zijn ook veel slachtoffers gevallen.
Meeste bands gebruiken metaforen, maargoed sommige bands die gaan er in hun tekst vanuit dat God bestaat ja. Dat wil niet zeggen dat zij dat zelf ook geloven.

Ik heb een hekel aan vrijwel alle grote godsdiensten ja.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:03
edgnoj
Avatar van edgnoj
edgnoj is offline
Tsasil zei
Ik heb een hekel aan vrijwel alle grote godsdiensten ja.

welke kleine geloven geloof je dan wel????
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:05
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
edgnoj schreef:
Tsasil zei
Ik heb een hekel aan vrijwel alle grote godsdiensten ja.

welke kleine geloven geloof je dan wel????
Geen. Ik ben ook geen Atheist. Ik bedoelde dat ik geen hekel heb aan de wat kleinere natuurgeloven, of zelfs het boedhisme en hindoeisme dat ik niet goed genoeg ken om er een hekel aan te hebben.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:12
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
Het Christendom is een ziekte die zich verspreidt, en alle mensen die het aantast maakt dat ze hun leven naast zich laten liggen, en zich gaan richten op het hiernamaals. Het riekt naar hypocrisie, vooral omdat men graag 'goed' doet om in de hemel te komen/omdat het van God moet. Niet omdat ze het zo graag doen. Het heeft ervoor gezorgd dat ons hele normen en waarden stelsel helemaal nergens meer op slaat.
Goed doen is helaas vaak ego-streling. Het is dan niet meer gebaseerd op de waarde van de mens, maar enkel op een beeld dat je door iets te geven in de hemel zult komen, alsof je ervoor betaald. Ik herinner me een Franse plaat van waarop een rijke man 100 frank aan een arme geeft. Van zijn gezicht blijkt dat hij dit niet uit medeleven doet, maar enkel als sociale plicht; dat je als rijke aan de arme geeft om "goed" te doen.
De mens is voor mij het uitgangspunt, niet de onzekerheid van een hemel. De tien geboden zijn zo slecht nog niet om mensen makkelijk op orde te houden, maar onze beredeneerde wetten en normen zijn beter, simpelweg omdat hier achterliggende gedachtes aan vooraf zijn gegaan.
In allerlei voorvallen uit het dagelijks leven menen sommigen ook dat hier achterliggende intenties aanzitten. Ik denk dat dinegn gebeuren omdat ze gebeuren, ze zijn het logische gevolg van evenreëele voorafgaande oorzaken, die ook gebeurden zoals zij gebeurden. Makkelijk is hier om de ene die negatief voor een partij slecht te noemen en de wind die jou vooruitblaast, maar een ander tegenwerkt, goed te noemen. De wereld houdt zichzelf wel op orde, in een balans tussen, "goed" en "kwaad", al is deze orde tevens chaos.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:12
edgnoj
Avatar van edgnoj
edgnoj is offline
tsasil Zei:
Geen. Ik ben ook geen Atheist

wat geloof je dan wel??
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:13
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
edgnoj schreef:
tsasil Zei:
Geen. Ik ben ook geen Atheist

wat geloof je dan wel??
Niks. Ik neem geen assumpties gebaseerd op angsten en zwaktes of gebrek aan zinnig bewijs.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:15
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Maargoed, als iemand anders nog iets over mijn (gebrek aan) geloofsovertuigingen of mijn mening over het christendom wilt weten kan je in een van de andere topics kijken. Dit topic ging over exorcisme. Ik denk dat dit topic dicht kan.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:16
edgnoj
Avatar van edgnoj
edgnoj is offline
waarom denk je dan dat je hier bent alleen voor sex eten ( alleen vegentaries) uitgaan enz??

ik zat altijd wel met die vraag die vraag kan ik nu beantwoorden met ik leef voor jezus

( k kap er zo mee.)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:21
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
edgnoj schreef:
waarom denk je dan dat je hier bent alleen voor sex eten ( alleen vegentaries) uitgaan enz??

ik zat altijd wel met die vraag die vraag kan ik nu beantwoorden met ik leef voor jezus

( k kap er zo mee.)
Kan je lezen in het topic over het nut van geloven.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:22
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
edgnoj schreef:
ik zat altijd wel met die vraag die vraag kan ik nu beantwoorden met ik leef voor jezus
Wat een leeg antwoord.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 11:13
edgnoj
Avatar van edgnoj
edgnoj is offline
wat vind je er leeg aan ??

als ik kan leven voor een god die liefde is doe ik dat graag boven dien kom ik nog in de hemel.
als ik en fout maak vergeeft hij mij.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:30
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
waarom denk je dan dat je hier bent alleen voor sex eten ( alleen vegentaries) uitgaan enz??
Is dat jouw visie op iemands leven als hij niet in God gelooft? Bah, wat oppervlakkig.

Ik ben. Niet voor een reden. Iedereen geeft zijn leven een eigen betekenis, of die betekenis word opgelegd.

Citaat:
Wat een leeg antwoord.
Wat een lege reactie. Als hij dat vindt, en zijn leven word erdoor verrijkt.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 14:32
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
edgnoj schreef:
wat vind je er leeg aan ??

als ik kan leven voor een god die liefde is doe ik dat graag boven dien kom ik nog in de hemel.
als ik en fout maak vergeeft hij mij.
Natuurlijk zou ik ook zoiets graag doen, mocht het daadwerkelijk zo zijn. Toch vind ik dat je met je antwoord op een volgende braag komt. Je stelde dus dat je leven zin heeft omdat je voor Jezus en god leeft. Waarom? -Zij vergeven je. Dan kom je gemakkelijk in een cirkelredenering. Je gelooft in een goede God want hij vergeeft je, anders zou je er niet in geloven und so weiter... Het "lege" hieraan vind ik dat je uitkomt op een dogma, namelijk jouw beeld van een God van liefde en vergeving.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 15:19
tuonier1
tuonier1 is offline
Citaat:
REIE schreef:
Natuurlijk zou ik ook zoiets graag doen, mocht het daadwerkelijk zo zijn. Toch vind ik dat je met je antwoord op een volgende braag komt. Je stelde dus dat je leven zin heeft omdat je voor Jezus en god leeft. Waarom? -Zij vergeven je. Dan kom je gemakkelijk in een cirkelredenering. Je gelooft in een goede God want hij vergeeft je, anders zou je er niet in geloven und so weiter... Het "lege" hieraan vind ik dat je uitkomt op een dogma, namelijk jouw beeld van een God van liefde en vergeving.

REIE
ik geloof niet in een god oid omdat ie me vergeeft hoor. Tuurlijk een god die mij billenkoek geeft zou ik minder snel in willen geloven, maar das wat anders...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.