Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2003, 12:18
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
In Zandvoort zijn de verzamelde strandtenthouders de overlast van Marokkaanse jongeren meer dan zat. Ze eissen dat er maatregelen worden genomen tegen groepen Marokkaanse jongeren uit Amsterdam die de horeca en badgasten al jaren lang terroriseren. Volgens hen loopt de situatie steeds verder uit de hand.

Afgelopen zondag nog werd de eigenaar van strandpaviljoen Far Out vastgezet die vier Marokkanen met een nep wapen bedreigde en zo zijn tent uitjoeg. De vier kwamen verhaal halen omdat ze er met acht andere Marokkanen eerder waren uitgezet. Ze riepen toen kreten als : 'Ik vermoord je' en 'Jij gaat dood'. De eigenaar is door de rechtbank in Haarlem in voorarrest geplaatst.

Begin juni werd een 22-jarige vrouw in de trein van Zandvoort naar Amsterdam aangerand door een groep van zo'n vijftien Marokkaanse jongeren. Eerder hadden zij in Zandvoort badgasten uitgedaagd en beledigd.

Een groep verontruste strandtenthouders heeft vanmorgen een spoedvergadering gehouden over de groeiende overlast van de Marokkaanse jongeren. Daarbij is besloten dat zij zich nogmaals schriftelijk tot de gemeente zullen wenden. ze vinden dat de gemeente nu eindelijk harde maatregelen moet nemen .

Aan welke maatregelen de strandtenthouders denken willen zij vooralsnog niet zeggen. ''Daarvoor ligt de zaak te gevoelig''.

Bron: Het Parool.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2003, 12:20
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
En dan een comiteetje oprichten m.b.t discriminatie van autochtonen naar Marokkanen. Whaha zo triest, kijk ze nou elke dag weer onrust stoken en het dan vreemd vinden als er een kapot wordt geschoten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:21
Atje85
Atje85 is offline
Kut-marokkanen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Een kleerkast van een Marokkaan moet ze uit de tent schoppen

En de rest van de Marokkaanse gemeenschap moet de bek opentrekken dat ze dit niet accepteren.

En iedereen moet deze rotjochies belachelijk maken.



(lekker simpel gezegd, natuurlijk)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 14-08-2003 @ 13:20:
En dan een comiteetje oprichten m.b.t discriminatie van autochtonen naar Marokkanen. Whaha zo triest, kijk ze nou elke dag weer onrust stoken en het dan vreemd vinden als er een kapot wordt geschoten.

Schele kip, dat comite moet ook bestaan, maar overlast als dit moet ook hard worden aangepakt, maar waag t niet iedereen over 1 kam te scheren
Alsof ze allemaal zo zijn
Ik beledig alle NLers toch ook niet omdat jij zo een mongool bent

Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:23
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
toch zou t veel handiger zijn als ze ipv marrokanen gewoon jongeren zouden zeggen, dan zou er veel minder ophef over zijn en zouden ze veel makkelijker aangepakt kunnen worden....

ow, btw...niet weer zo'n ze moeten maar es hard gestraft worden discussie...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-08-2003 @ 13:23:


ow, btw...niet weer zo'n ze moeten maar es hard gestraft worden discussie...
Jawel, moet wel als ik zie wie t topic heeft geopent
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:27
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-08-2003 @ 13:24:
Jawel, moet wel als ik zie wie t topic heeft geopent
ow ok dan...erm...laten we ze niet doodschoppen, dat mag namelijk niet van de rechtstaat en de mensenrechtendinges enzo ... trouwes... an eye for an eye leaves the world blind ...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:27
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
te erg voor woorden... natuurlijk worden deze zaak met marokkanen extra belicht, maar het blijft een schande
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-08-2003 @ 13:23:
toch zou t veel handiger zijn als ze ipv marrokanen gewoon jongeren zouden zeggen, dan zou er veel minder ophef over zijn en zouden ze veel makkelijker aangepakt kunnen worden....
Waarom zouden ze dan makkelijker aangepakt kunnen worden denk je?
Lastig blijft lastig
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:29
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-08-2003 @ 13:28:
Waarom zouden ze dan makkelijker aangepakt kunnen worden denk je?
Lastig blijft lastig
dan kom t niet zo in het nieuws en dan is er ook geen marrokaanse gemeenschap die moeilijk gaat doen en dan voelt niemand zich gediscrimineerd of onterecht zwartgemaakt ofzo
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:31
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-08-2003 @ 13:29:
dan kom t niet zo in het nieuws en dan is er ook geen marrokaanse gemeenschap die moeilijk gaat doen en dan voelt niemand zich gediscrimineerd of onterecht zwartgemaakt ofzo
Ja, maar denk je dan dat ze t makkelijker op kunnen lossen?
Dit is geen onterechte zwartmaking(ofzo), als mensen t tenminste helder weten te houden, maar helaas zijn er mensen zoals Preak of Marokkanen die t meteen weer verpesten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:33
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-08-2003 @ 13:22:
Schele kip, dat comite moet ook bestaan, maar overlast als dit moet ook hard worden aangepakt, maar waag t niet iedereen over 1 kam te scheren
Alsof ze allemaal zo zijn
Ik beledig alle NLers toch ook niet omdat jij zo een mongool bent
Waar staat het dat ik allemaal over een kam scheer? Ik zie het nergens. Je begint weer meteen met mij te bashen, dwaas.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:34
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Ongeacht van welke afkomst, ze moeten van dat meisje afblijven. Wat een ontzettend laag niveau met zijn 15en(!!) tegen een meisje staan aan te hijgen, gvd teringlijers.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:35
nandatje
Avatar van nandatje
nandatje is offline
Iedereen is de Marokanen zat, niet alleen de strandtenten
__________________
I still luv my skattiej... Frank nevah wanna lose ya (L) Koeitjuhs rules (*)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:38
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-08-2003 @ 13:31:
Ja, maar denk je dan dat ze t makkelijker op kunnen lossen?
Dit is geen onterechte zwartmaking(ofzo), als mensen t tenminste helder weten te houden, maar helaas zijn er mensen zoals Preak of Marokkanen die t meteen weer verpesten.
Mensen zoals Preak die het verpesten? Ik verkracht/mishandel geen mensen. Jij had dit nieuwsbericht niet gepost, nou dan doe ik het. Ik laat alleen de feiten op tafel zien, dat jij daar niet tegen kunt is niet mijn probleem. Het is toch algemeen bekend dat het er zo in Zandvoort aan toe gaat? Of wil je dat ontkennen?

Maar mensen zoals ik moeten natuurlijk hun mond houden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 14-08-2003 @ 13:34:
Ongeacht van welke afkomst, ze moeten van dat meisje afblijven. Wat een ontzettend laag niveau met zijn 15en(!!) tegen een meisje staan aan te hijgen, gvd teringlijers.
Heb ik t dan ooit goedgekeurd? NEE en ik zal t ook nooit doen, ongeacht of t een amerikaan of marokkaan is die t doet.
En t slachtoffer maakt ook niet uit, t is uiteindelijk een slachtoffer.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 14-08-2003 @ 13:38:
Mensen zoals Preak die het verpesten? Ik verkracht/mishandel geen mensen. Jij had dit nieuwsbericht niet gepost, nou dan doe ik het. Ik laat alleen de feiten op tafel zien, dat jij daar niet tegen kunt is niet mijn probleem. Het is toch algemeen bekend dat het er zo in Zandvoort aan toe gaat? Of wil je dat ontkennen?

Maar mensen zoals ik moeten natuurlijk hun mond houden.
Nee, je doet alleen maar discriminerend uitspraken.
Ik ontken niks man, leer lezen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2003, 12:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nandatje schreef op 14-08-2003 @ 13:35:
Iedereen is de Marokanen zat, niet alleen de strandtenten
Leer Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 14-08-2003 @ 13:33:
Waar staat het dat ik allemaal over een kam scheer? Ik zie het nergens. Je begint weer meteen met mij te bashen, dwaas.
Oke...
Citaat:
Prea|K schreef op 14-08-2003 @ 13:20:
En dan een comiteetje oprichten m.b.t discriminatie van autochtonen naar Marokkanen. Whaha zo triest, kijk ZE nou elke dag weer onrust stoken en ''het dan vreemd vinden als er een kapot wordt geschoten''
En wat heeft dat comitee nou weer met lastige Marokkanen te maken? JIj bent tegen dat comite, omdat jij ze dus allemaal lastig vindt, want eigenlijk zijn die menen die zo een comitee oprichten juist mensen met goede bedoelingen en niet van die kutmarokkaantjes. Maar dat ontken jij dus.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:53
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-08-2003 @ 13:50:
Oke...


En wat heeft dat comitee nou weer met lastige Marokkanen te maken? JIj bent tegen dat comite, omdat jij ze dus allemaal lastig vindt, want eigenlijk zijn die menen die zo een comitee oprichten juist mensen met goede bedoelingen en niet van die kutmarokkaantjes. Maar dat ontken jij dus.
Dat Comitee heeft er VEEL te maken, ze kwamen OP voor een criminele Marokkaan die met een mes begon te zwaaien en op een politie agent wilde inhakken. En hier gaat het toch ook om criminele Marokkanen? Connectie verklaard..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:56
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-08-2003 @ 13:48:
Nee, je doet alleen maar discriminerend uitspraken.
Ik ontken niks man, leer lezen!
Welke?

Jij wilt me de mond zwijgen d.m.v me een racist te noemen wat nergens op slaat.


Ken je dit zinnetje nog?

"Als liefde voor het Vaderland 'extreem rechts' wordt genoemd, noem mij dan maar extreem rechts!"


Waarmee ik maar wil aangeven dat men sterk kan overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:05
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 14-08-2003 @ 13:53:
Dat Comitee heeft er VEEL te maken, ze kwamen OP voor een criminele Marokkaan die met een mes begon te zwaaien en op een politie agent wilde inhakken. En hier gaat het toch ook om criminele Marokkanen? Connectie verklaard..
Hoe weet je dat? was je erbij?

En dat comitee is niet alleen voor dat geval
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:11
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-08-2003 @ 14:05:
Hoe weet je dat? was je erbij?

En dat comitee is niet alleen voor dat geval
Praten over poep gesproken.. *gaap*. Dat was sarcastisch bedoelt maar jij kan er dan ook zo lekker op in gaan.

Blijkt wel uit het Nieuwsbericht he dat het geen lieverdjes zijn, maar jij geloof toch niks, al is het de krant. :zZzZ
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Racistische strandeigenaren, ofzo?

Zie niet in waarom nou weer de nadruk moet worden gelegd bij marokaanse dit of dat. Vraag me af of ze ueberhaubnt wel gevraagd zijn naar het land waar hun ouders vandaan kwamen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2003, 13:25
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
ik vind t trouwes wel een beetje hypocriet
wie veroorzaken op het strand nou de meeste herrie en door wie komen er teveel mensen naar het strand, waardoor het gerarandeerd een zooi wordt??

a) de marokkanen
b) de strandtenten
c) de meisjes van 15
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:26
Aesar
Aesar is offline
Het is zeker vervelend en die marokkanen moeten er op worden aangesproken worden, en als ze dat van blanke mensen niet accepteren (wat ook racistisch is) moeten marokkaanse volwassenen ze er op aanspreken, daar zijn ze verstandig genoeg voor lijkt mij.
__________________
Naar de overwinning, altijd!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:34
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Aesar schreef op 14-08-2003 @ 14:26:
Het is zeker vervelend en die marokkanen moeten er op worden aangesproken worden, en als ze dat van blanke mensen niet accepteren (wat ook racistisch is) moeten marokkaanse volwassenen ze er op aanspreken, daar zijn ze verstandig genoeg voor lijkt mij.
lol
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:48
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Aesar schreef op 14-08-2003 @ 14:26:
Het is zeker vervelend en die marokkanen moeten er op worden aangesproken worden, en als ze dat van blanke mensen niet accepteren (wat ook racistisch is) moeten marokkaanse volwassenen ze er op aanspreken, daar zijn ze verstandig genoeg voor lijkt mij.
Vader: Wat had ik gehoord, heb je een meisje verkracht?

Zoon: Ja sorry, het liep een beetje uit te hand.

Vader: Oke zoon! Een keer moet kunnen, maar nu niet meer he?

Zoon: Is goed papa *grinnikt* en loopt naar buiten om vervolgens met zijn 'vrienden' even verderop in het parkje daar de buurt te terroriseren.

'Aanspreken' rofl, slappe zak..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 13:58
Roderoos.tk
Roderoos.tk is offline
De samenleving moet hier wat aan doen, samen staan we sterk en kunnen we de straten zuiveren van tuig! Jongens en meisjes, vaders en moeders...sla je handen ineen! Maak de straten weer veilig!
Wat betreft de strandtenten, de overige gasten kunnen de strandtenthouder helpen als er tuig komt. Wees niet bang om te vechten!
De rol van de overheid? De overheid moet de massa mobiliseren!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:01
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Roderoos.tk schreef op 14-08-2003 @ 14:58:
De samenleving moet hier wat aan doen, samen staan we sterk en kunnen we de straten zuiveren van tuig! Jongens en meisjes, vaders en moeders...sla je handen ineen! Maak de straten weer veilig!
Wat betreft de strandtenten, de overige gasten kunnen de strandtenthouder helpen als er tuig komt. Wees niet bang om te vechten!
De rol van de overheid? De overheid moet de massa mobiliseren!

omg, dit is toch hopelijk niet echt serieus bedoelt??
de straten zijn echt wel veilig...naja..t verkeer niet zo maar verder, en btw ik heb echt geen zin om ruzie te gaan maken met dronken tieners
maar ja, koop een hoop bruine shirtjes en mobiliseer de massa om met elke vorm van ongewenst gedrag meteen korte metten te maken
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:02
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Roderoos.tk schreef op 14-08-2003 @ 14:58:
De samenleving moet hier wat aan doen, samen staan we sterk en kunnen we de straten zuiveren van tuig! Jongens en meisjes, vaders en moeders...sla je handen ineen! Maak de straten weer veilig!
Wat betreft de strandtenten, de overige gasten kunnen de strandtenthouder helpen als er tuig komt. Wees niet bang om te vechten!
De rol van de overheid? De overheid moet de massa mobiliseren!
Wat een gelul. Misdaden moeten door de politie worden aangepakt, en door de justitie berecht worden. Anders wordt het maar een zooitje.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:18
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-08-2003 @ 15:02:
Wat een gelul. Misdaden moeten door de politie worden aangepakt, en door de justitie berecht worden. Anders wordt het maar een zooitje.
lol alsof de politie en justitie er iets aan doet ,man als ik nog een steen op je kop flikker krijg ik nog wat taakuurtjes en jij dnek da de politie in NL nog iets tegen tuig kan doen ? alleen maar boetes uitdelen dat kunnen ze goed
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:22
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-08-2003 @ 15:02:
Wat een gelul. Misdaden moeten door de politie worden aangepakt, en door de justitie berecht worden. Anders wordt het maar een zooitje.
Het is al een zooitje. Die marokkanen dan, he?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 14-08-2003 @ 15:18:
lol alsof de politie en justitie er iets aan doet ,man als ik nog een steen op je kop flikker krijg ik nog wat taakuurtjes en jij dnek da de politie in NL nog iets tegen tuig kan doen ? alleen maar boetes uitdelen dat kunnen ze goed
populistisch gezwam
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-08-2003 @ 15:22:
Het is al een zooitje. Die marokkanen dan, he?
haha
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2003, 14:35
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-08-2003 @ 15:01:

omg, dit is toch hopelijk niet echt serieus bedoelt??
de straten zijn echt wel veilig...naja..t verkeer niet zo maar verder, en btw ik heb echt geen zin om ruzie te gaan maken met dronken tieners
maar ja, koop een hoop bruine shirtjes en mobiliseer de massa om met elke vorm van ongewenst gedrag meteen korte metten te maken
Je moet hem niet vergelijken met een Bruinhemd, kijk zijn site.. roderoosjes.. meer iets communistisch..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:38
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ik heb vooral last van Duitsers op de Nederlandse stranden, maar ja omdat zij hier veel geld uitgeven mogen ze blijven..

Marokkaanse jongeren die Zandvoort terroriseren? ( hip woord shock and awe Voor hun roept de zee
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-08-2003 @ 13:22:
Schele kip, dat comite moet ook bestaan, maar overlast als dit moet ook hard worden aangepakt, maar waag t niet iedereen over 1 kam te scheren
Alsof ze allemaal zo zijn
Ik beledig alle NLers toch ook niet omdat jij zo een mongool bent
You are the man.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 14:54
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 14-08-2003 @ 15:18:
lol alsof de politie en justitie er iets aan doet ,man als ik nog een steen op je kop flikker krijg ik nog wat taakuurtjes en jij dnek da de politie in NL nog iets tegen tuig kan doen ? alleen maar boetes uitdelen dat kunnen ze goed
dat is dus echt onzin; weer iemand die dr duidelijk niets van weet en er vanalles over roept...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:12
Roderoos.tk
Roderoos.tk is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-08-2003 @ 15:02:
Wat een gelul. Misdaden moeten door de politie worden aangepakt, en door de justitie berecht worden. Anders wordt het maar een zooitje.
Dat lijkt mij ook het best, maar er is niet genoeg politie. Daarom moet de hulp van de gewone mensen ingeroepen worden om criminaliteit en ongewenst gedrag te bestrijden. Solidariteit! Samen staan we sterk! Criminaliteit is geen rechts thema, maar een links thema want het zijn vaak economisch en sociaal zwakkeren die slachtoffer worden van criminaliteit. En geloof me, mensen die daar slachtoffer van zijn geworden zijn echt niet geinteresseerd in softe liberale kletspraat. Die willen niet langer meer slachtoffer zijn vanwege hun positie en de plaats waar zij wonen. Die willen veilig zijn. Organiseer het met buurtcomités, stadsraden. Jongeren die in de criminaliteit dreigen te belanden horen door de samenleving van de straat geplukt te worden en eigenwaarde bijgebracht te worden. Zoveel jaar neo-liberaal beleid en mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat het "ieder voor zich" is geworden en mensen isoleren zich van de samenleving. Teveel vrijheid is niet goed. Meer samen, samen meer!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:15
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 14-08-2003 @ 14:11:
Praten over poep gesproken.. *gaap*. Dat was sarcastisch bedoelt maar jij kan er dan ook zo lekker op in gaan.

Blijkt wel uit het Nieuwsbericht he dat het geen lieverdjes zijn, maar jij geloof toch niks, al is het de krant. :zZzZ
Ja, jij bent zo dom dat je niet begrijpend kan lezen volgens mij, aangezien t keihard afkeur wat ze doen en dat altijd zal blijven doen, ongeacht of t marokkanen zijn of niet MAAR GELUKKIG zijn niet alle marokkanen zo als dit groepje!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:23
Roderoos.tk
Roderoos.tk is offline
O ja, voor de duidelijkheid: ik reageerde op criminaliteit in het algemeen. En criminaliteit heeft geen kleur en mensen die criminaliteit een kleur proberen te geven zijn fascistische racisten!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Roderoos.tk schreef op 14-08-2003 @ 16:12:
Dat lijkt mij ook het best, maar er is niet genoeg politie. Daarom moet de hulp van de gewone mensen ingeroepen worden om criminaliteit en ongewenst gedrag te bestrijden. Solidariteit! Samen staan we sterk! Criminaliteit is geen rechts thema, maar een links thema want het zijn vaak economisch en sociaal zwakkeren die slachtoffer worden van criminaliteit. En geloof me, mensen die daar slachtoffer van zijn geworden zijn echt niet geinteresseerd in softe liberale kletspraat. Die willen niet langer meer slachtoffer zijn vanwege hun positie en de plaats waar zij wonen. Die willen veilig zijn. Organiseer het met buurtcomités, stadsraden. Jongeren die in de criminaliteit dreigen te belanden horen door de samenleving van de straat geplukt te worden en eigenwaarde bijgebracht te worden. Zoveel jaar neo-liberaal beleid en mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat het "ieder voor zich" is geworden en mensen isoleren zich van de samenleving. Teveel vrijheid is niet goed. Meer samen, samen meer!
Vast, maar angry-mob justice is niet mijn soort rechtvaardigheid
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:30
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Als er overlast wordt veroorzaakt door een specifieke groep jongeren (bv. marokkanen) mag dat best gezegd worden vind ik, dat is alleen maar duidelijker
Er is, vind ik, pas sprake van discriminatie als mensen er vanuit gaan dat vervolgens ALLE marokkanen zo zijn, want dat slaat nergens op
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:41
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Roderoos.tk schreef op 14-08-2003 @ 16:23:
O ja, voor de duidelijkheid: ik reageerde op criminaliteit in het algemeen. En criminaliteit heeft geen kleur en mensen die criminaliteit een kleur proberen te geven zijn fascistische racisten!
...als de wereld toch zo zou zijn zoals jij denkt dat ie is...
een beetje idealisme is leuk hoor, maar jij bent echt zo naief ...teminste zo kom je over....
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 16:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-08-2003 @ 15:28:
haha
Kom kom, niet zo stijfjes! Beetje smakeloze humor op z'n tijd kan helemaal geen kwaad
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 16:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-08-2003 @ 17:02:
Kom kom, niet zo stijfjes! Beetje smakeloze humor op z'n tijd kan helemaal geen kwaad
Met smaak is beter, kan je harder lachen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 16:22
Roderoos.tk
Roderoos.tk is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-08-2003 @ 16:41:
...als de wereld toch zo zou zijn zoals jij denkt dat ie is...
een beetje idealisme is leuk hoor, maar jij bent echt zo naief ...teminste zo kom je over....
Naief? Dacht het niet!

Citaat:
Joostje schreef op 14-08-2003 @ 16:27:
Vast, maar angry-mob justice is niet mijn soort rechtvaardigheid
Jij bent waarschijnlijk slachtoffer van jarenlang neo-liberaal gehersenpoel waarbij de mob, massa als iets slechts wordt voorgesteld. Terwijl de massa gebruikt kan worden om problemen op te lossen. De massa stemt, kijkt TV, consumeert, werkt...kan de massa dan ook niet ingezet worden om criminaliteit te bestrijden? Aangezet en geholpen door de overheid?

Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 16:27.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
nandatje schreef op 14-08-2003 @ 13:35:
Iedereen is de Marokanen zat, niet alleen de strandtenten
mensen, pak de bezems!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.