Oud 23-11-2008, 18:35
Whateveryoulike
Avatar van Whateveryoulike
Whateveryoulike is offline
Veel kinderen van 12 en 13 willen veel geld verdienen, maar wat kunnen ze gaan doen, veel kinderen willen geen krantenwijk lopen omdat 't wijkje al bezet is of geen zin, wat kunnen de kinderen nog meer doen om te verdienen, geef hier je tips!

Bedankt allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2008, 18:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Bedelen bij pa en ma. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je op die leeftijd al geld nodig zou hebben. Een beetje werklust is prima, maar dan nog steeds is er gewoon een punt van te vroeg zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 20:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hier in de wijk zijn een paar van die koters een soort van 'autowascentrale' begonnen.
Voor €5,- komen ze aan de deur (mits je in die wijk woont) je auto wassen.
Ik geloof dat het best aardig loopt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 22:37
Verwijderd
Ga oppassen in de straat. Werkt vaak heel erg goed, maar je moet natuurlijk wel kids in de buurt hebben waar je op mag passen. Verder moet je gewoon even wachten tot je iets ouder bent en nog even slijmen bij paps en mams.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 00:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bedelen bij pa en ma. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je op die leeftijd al geld nodig zou hebben. Een beetje werklust is prima, maar dan nog steeds is er gewoon een punt van te vroeg zijn.
Geld 'nodig hebben' is wat anders dan geld willen verdienen.
Ik wilde op mijn 13e vanalles waarvoor geld welkom was. Speelgoed, hippe schoolspulletjes, andere kleding dan wat ik van mijn ouders kreeg, etc. Tuurlijk heb je dat niet nodig, maar je zou het graag willen en daar heb je geld voor nodig. Dus moet je werken.

Op je 13e zou je in een kas oid kunnen werken. Stekjes knippen, tomaten plukken, dat soort dingen.
Verder toch gewoon de folders/krantjes. Heb je geen zin dan maak je die maar; je wil toch geld?
Oppassen was ook al genoemd of 'heitje' voor een karweitje. Misschien woont er wel een oma in je buurt die wel wekelijks een boodschappenjongen/meid kan gebruiken voor een paar euro's.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 00:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Op je 13e zou je in een kas oid kunnen werken. Stekjes knippen, tomaten plukken, dat soort dingen.
Hernia op je 20e. Jottem.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 02:03
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Misschien woont er wel een oma in je buurt die wel wekelijks een boodschappenjongen/meid kan gebruiken voor een paar euro's.
Zo'n oma heb ik als buurvrouw gehad en telkens als ik voor haar boodschappen deed kreeg ik 2 euro en voor klusjes zelfs meer, helaas is ze pas geleden overleden en die extra euro's mis ik best wel.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 11:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Hernia op je 20e. Jottem.
Oh ja, van 2 jaar (tot je oud genoeg bent om iets anders te mogen doen) 1x per week in een kas werken?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 12:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oh ja, van 2 jaar (tot je oud genoeg bent om iets anders te mogen doen) 1x per week in een kas werken?
Misschien geen hernia, maar je moet je wel bedenken dat zoiets fysiek zwaar werk is, en er een reden is dat dat voor kinderen verboden is. Als jij de hele dag voorovergebogen met stekjes zit te rotzooien, okay, maar als je aanleg hebt voor rugklachten kom je dan zelfs rond 13-14 al met een pijnlijke rug thuis. Ik heb mensen die fysiek vrij sterk waren zich binnen een dag zien verramponeren bij hovenierswerk. Ook werk waarvan je denkt 'is dat nu zo zwaar? Het is slechts een beetje zand zeven en graven...'
Probleem is, van je rug heb je er maar één. Het is die paar euro niet waard om problemen met je rug te vervroegen.

Hoogstens als je je heel bewust bent van hoe je moet tillen etc, maar die kennis is bij zowel jongeren als werkgevers ongeveer de laatste prioriteit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 12:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tuurlijk kan je na een dag rugpijn hebben, maar dat geldt voor al het zware werk, dus ook voor krantjes en folders verspreiden of tijdens het oppassen regelmatig een kind optillen.
En niet alles is verboden qua tuinderswerk, ik werkte op m'n 13e gewoon wit.

Punt is dat deze kinderen toch heel graag willen werken (ik ben zelfs op m'n 11e begonnen en weet nog precies hoe verschrikkelijk frustrerend ik het vond dat ik niks mocht; laat staat iemand van 13). En dan zijn dit helaas de enige bedrijven die kinderen daar de kans voor geeft.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 23:02
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
wiet knippen? En met dat geld wiet kopen?

offtopic: en van een kas krijg je wel een hernia
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 16:51
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Wat een onzin dat je op je 13e geen geld nodig zou hebben... En al zou je het werkelijk niet nodig hebben is er nog niks verkeerds aan om toch te werken en het geld te sparen oid.

Maar genoeg ideeën al genoeg lijkt me Ik zelf bezorgde gewoon folders op die leeftijd, maar er zijn inderdaad altijd wel mensen die de auto gewassen willen hebben of iets dergelijks.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 22:40
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
... of geen zin,
Geen zin... wat een onzin. Werk is nou eenmaal niet altijd even leuk, als je geld wilt verdienen moet je daar maar even over heen stappen.

En ik snap trouwens ook niet waarom 13 jarigen geen geld nodig zouden hebben? Prima leeftijd om te beginnen met leren hoe je met geld om moet gaan.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht wat zijn jullie manieren?
Verwijderd
29 02-05-2012 08:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Reactie van Moskee Tawheed over het boek.
Oum Taqiyyah
96 30-04-2004 20:42
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 11:55
Levensbeschouwing & Filosofie hoofddoek
Brenda_lelie
35 18-02-2003 12:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Angst voor de islam is niet terecht
Santje03
35 07-02-2003 10:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pervers en/of Tiranniek
Quivarum
95 06-02-2003 16:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.