Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2002, 06:23
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Altijd en eeuwig dat gezeur over kakkers, gothics, alto's enz enz...maar wat met normale mensen, die niet met groepjes te maken heeft. Het grootste deel van nederland bestaat nog steeds uit de "normale"mens...Wat verstaan we onder de normale gemiddelde mens? Bouwvakkers die sávonds in het cafe zitten, ambachtslieden?
En hoe kijk je daar tegen aan? Is het positief of negatief en wat motiveert je tot dat antwoord?
Overigens: bestaat er ook een hokje voor die mensen?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2002, 07:09
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Je kan bouvakkers etc wel onder gewone mensen zetten, maar dat is niet helemaal eerlijk omdat dat hele hokjesgebeuren gewoon bijna alleen bij jongeren voorkomt.
Maar ik denk bij normale jongeren dan jongeren die gewoon rustig leven, een beetje uitgaan, gewoon goed meedoen op school, beetje nadenken over het leven, en kleren dragen die je gewoon bij de H&M en de C&A vindt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 08:10
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
9-5 baan midlife crisis getrouwd 2 kinderen en een hond
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 08:15
Justice
Avatar van Justice
Justice is offline
Je vergeet de veel te hoge hypotheek...
__________________
=Justice to All=
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 10:27
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:

Maar ik denk bij normale jongeren dan jongeren die gewoon rustig leven, een beetje uitgaan, gewoon goed meedoen op school, beetje nadenken over het leven, en kleren dragen die je gewoon bij de H&M en de C&A vindt.
Ja zoiets denk ik ook.. mensen die zich niet zo bezighouden met stijl en 'opvallen'.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Justice schreef:
Je vergeet de veel te hoge hypotheek...
bij jongeren?

(zie topic)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 10:31
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Volgens mij bestaat er geen hokje gewoon. Niemand is gewoon.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 10:37
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ben het eens met Black Sugar...


We hebben het wel zo vaak over "gewone" mensen, maar als je goed kijkt past iedereen wel in een hokje.. het valt bij sommigen alleen iets meer op..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 10:40
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Mensen die overal tussen in zitten..
Die gemiddeld zijn, niet extreem opvallend,
niet dodelijk saai.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 10:54
Exhale_02
Exhale_02 is offline
Hokjestopic #733232
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 11:04
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Ja zoiets denk ik ook.. mensen die zich niet zo bezighouden met stijl en 'opvallen'.
niet mee eens, waarom houden die mensen zich niet bezig met stijl? misschien niet wat JIJ onder stijl verstaat idd, maar ik denk dat ze zich (wie dat dan ook zijn) wel degelijk met stijl bezig houden, alleen een andere stijl.

"normale"mensen zijn denk ik mensen die niet per se willen opvallen, gewoon bezig zijn met waar ze mee bezig 'moeten' zijn, school, uitgaan, vriendjes, vriendinnetjes, qua kleding gewoon met de mode meegaan, soms misschien wat achterliggen qua mode betreft, hun kleding bv. bij C&A en H&M kopen, maar ze ook net zo goed bij de bijenkorf of sting kopen, gewoon kopen wat ze leuk vinden (maar opzich wel in de mode is)
mensen die gewoon leuk zijn, niet saai, maar ook niet TE spontaan, gewoon 'gewoontjes'
zo zou ik een "normaal" mens beschrijven.

wat hokjes betreft, eigenlijk hebben we die mensen allang in een hokje gestopt natuurlijk, want we hebben het over "normale"mensen en iedereen weet meteen wat er zo onegveer bedoeld wordt. *nou heb ik ooit eens het boek JONG ofso bekeken en daar werden die mensen als de Normalo's benoemd haha*

dus wat normalo's betreft, gewoon de meeste mensen, waarschijnlijk het overgrote deel van de jongeren.

ofso...
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 11:22
Verwijderd
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef:
"normale"mensen zijn denk ik mensen die niet per se willen opvallen, gewoon bezig zijn met waar ze mee bezig 'moeten' zijn, school, uitgaan, vriendjes, vriendinnetjes, qua kleding gewoon met de mode meegaan, soms misschien wat achterliggen qua mode betreft, hun kleding bv. bij C&A en H&M kopen, maar ze ook net zo goed bij de bijenkorf of sting kopen, gewoon kopen wat ze leuk vinden (maar opzich wel in de mode is)
mensen die gewoon leuk zijn, niet saai, maar ook niet TE spontaan, gewoon 'gewoontjes'
zo zou ik een "normaal" mens beschrijven.


Zo zou ik het ook omschrijven
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 11:26
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Maar ik denk bij normale jongeren dan jongeren die gewoon rustig leven, een beetje uitgaan, gewoon goed meedoen op school, beetje nadenken over het leven, en kleren dragen die je gewoon bij de H&M en de C&A vindt.
Zo iemand ben ik. Toch zijn er maar weinig mensen die mij normaal noemen..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:08
Verwijderd
Ik denk at er maar heeel weinig zijn rond onze leeftijd die niet in een hokje geplaats kunnen worden..
Jah, mensne vanaf 25 worden meestal gewoon, maar dat is neit onze groep..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:11
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
je hebt toch ook de subcultuur: de "normalo's" Dus iedereen zit in een hokje, eigenlijk.
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Black Sugar schreef:
Volgens mij bestaat er geen hokje gewoon. Niemand is gewoon.
dat hokjes gezeur weer...

Ik ben het wel met strafcorner eens...

Ik denk dat je op een gegeven moment op een leeftijd komt dat kleding, muziek, idealen etc. er niet zoveel meer toe doen. Mensen wonen dan samen, hebben kinderen, hebben werk en hun vrienden zien ze ook niet meer. Ik denk dat je totaal geen tijd, geld en behoefte hebben om ergens bij te horen. Misschien kunnen ze wel in het hokje 'burgertrutjes'.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:21
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik denk dat er wel degelijk een hokje 'gewoon' bestaat onder jongeren. Ik denk daarbij aan mijn familie ik en mijn zusjes zijn allen 'gewoon'. Mijn zusje onder mij is het ergst. Ze draagt onopvallende kleding, luistert naar standaard muziek(niet een bepaald hokjesmuzieksoort), heeft geen vreemde hobbys, sport een beetje, heeft af en toe een vriendje, denkt niet erg veel na over wereldproblemen of politiek ofzo. Gewoon iemand die niet opvalt.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:08
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Altijd en eeuwig dat gezeur over kakkers, gothics, alto's enz enz...maar wat met normale mensen, die niet met groepjes te maken heeft. Het grootste deel van nederland bestaat nog steeds uit de "normale"mens...Wat verstaan we onder de normale gemiddelde mens? Bouwvakkers die sávonds in het cafe zitten, ambachtslieden?
En hoe kijk je daar tegen aan? Is het positief of negatief en wat motiveert je tot dat antwoord?
Overigens: bestaat er ook een hokje voor die mensen?
Euhm... iedereen behoort (of tie het wil of niet) tot een hokje, wat je zelf al bevestigd door het te hebben over bouwvakkers.

Maar in beginsel is iedereen een normaal mens. Tenslotte je gedraagt je zoals je bent. En zo kleed je je ook. Maar om het makkelijker te maken om de wereld in te delen wordt iedereen in een hokje gestopt, anders kun je zo moeilijk generaliseren...

Citaat:
Ninnoc schreef:
ik denk dat er wel degelijk een hokje 'gewoon' bestaat onder jongeren. Ik denk daarbij aan mijn familie ik en mijn zusjes zijn allen 'gewoon'. Mijn zusje onder mij is het ergst. Ze draagt onopvallende kleding, luistert naar standaard muziek(niet een bepaald hokjesmuzieksoort), heeft geen vreemde hobbys, sport een beetje, heeft af en toe een vriendje, denkt niet erg veel na over wereldproblemen of politiek ofzo. Gewoon iemand die niet opvalt.
Jij noemt dit gewoon... een ander noemt dit saai... en weer een ander noemt dit met de paardekleppen op door het leven gaan...

Maar zoals ik betoogd heb, iedereen is gewoon. Iedereen is in beginsel zichzelf en dus maar "gewoon" een mens...
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-12-2002, 13:24
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Ik denk dat een 'normaal' persoon niks speciaals op het eerste gezicht heeft... dus een bepaalde look... of niet uitschieters heeft met interesse, of zijn/haar doen of laten... maar goed, ik denk wel dat de 'normale' mens iets speciaal heeft, alleen dit niet uitdraagt aan de omgeving...

Denk aan mensen zijn de helemaal gek zijn van films, ze kunnen op het eerste gezicht normaal zijn, ook normaal overkomen, maar zet ze maar in hun huiskamer met hun thuis-theater en ga over films lullen, dan vallen ze ineens wel op...
Zelfde voorbeeld muziekliefhebbers.. niet alle muzieksoorten hebben een stroming met zich, en toch kan iemand er helemaal gek van zijn... (bijv. klassiek)

Maar goed, waar 't dus op neer komt, de bouwvakker, de winterschilder, de postbode, ze doen allemaal hun werk, en misschien komen ze idd na hun werk in hun 'gewone' kloffie in de kroeg, maar iedereen heeft wel iets waarin ie 'niet gewoon' is... alleen vaak niet dat de buitenwereld het (direct) ziet...

en zoals gezegd, hokjes bestaan niet, en saai trouwens ook niet...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:27
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
-niels- schreef:
en zoals gezegd, hokjes bestaan niet, en saai trouwens ook niet...
Hokjes bestaan bij de gratie van het bestaan van de mens... Het is eigen aan mensen om hokjes te maken. Kijk maar naar de dierenwereld. Elk dier zit in een bepaald groepje, bijvoorbeeld het zoogdier. Dit is een indeling. Zo is dat ook te doen voor de samenleving. En dat noemt men hokjes.

Dus hokjes bestaan, alleen kunnen we het misschien beter het "in groepen indelen" van de samenleving...
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:43
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Ik denk dat je op een gegeven moment op een leeftijd komt .... idealen etc. er niet zoveel meer toe doen.

Ik hoop voor die tijd overleden te zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:46
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
er bestaan geen gewone mensen!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:04
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Zijn kakkers gothics en alto's geen normale mensen dan??
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:27
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Zijn kakkers gothics en alto's geen normale mensen dan??
Nope, zeker niet. Alto's en gothics kunnen niet beide normale mensen zijn. Ze verschillen namelijk in zulk een mate van elkaar dat een 26 jarige forummer zich hier zelfs uit den treure over kan opwinden.
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:31
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Zijn kakkers gothics en alto's geen normale mensen dan??
ja natuurlijk wel, alleen doordat sommige mensen uitschieten qua kledingdracht.. dus dat het afwijkt van de "doorsnee-mens" worden ze als "anders" gezien. De "normale" mens is gewoon die mensen waar er het meest van zijn in de samenleving.
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2002, 14:37
Verwijderd
Ik vind studenten wel redelijk normaal. Over het algemeen kleden die zich niet extreem kak, wel netjes maar dat is eigenlijk 'normaal'.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:41
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Gewone mensen is dan toch net zo goed een hokje.
En wat is doorsnee,mensen die niet met de tijd,mode hypes etc. meegaan?

Spijkerbroek trui..is dat normaal?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:42
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:


Spijkerbroek trui..is dat normaal?
Ja. In mijn ogen wel
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:43
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Ja. In mijn ogen wel

In de mijne ook
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Normaal is denk ik wat het meest voorkomt.

Een spijkerbroek met een trui is dus vrij normaal.


Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Zijn kakkers gothics en alto's geen normale mensen dan??
Dat zijn abnormale mensen
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:17
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Zo iemand ben ik. Toch zijn er maar weinig mensen die mij normaal noemen..
Ja en zo heb je ook de alto's. Maar stiekem noemt niemand ze alternatief.
Het gaat gewoon ff om de hokjes, toch?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:58
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Hokjes kunnnen ook positief zijn...

overigens: ik hoorde de opvatting: ze willen niet perse opvallen...

Houd dit dus in, (we wisten natuurlijk al lang dat alto's en goth's zo waren ) Dat ook kakkers op willen vallen door zichzelf zo te kleden?

(overigens wel slap excuus om je daarom "anders"te kleden..)
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:14
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Hokjes kunnnen ook positief zijn...

overigens: ik hoorde de opvatting: ze willen niet perse opvallen...

Houd dit dus in, (we wisten natuurlijk al lang dat alto's en goth's zo waren ) Dat ook kakkers op willen vallen door zichzelf zo te kleden?

(overigens wel slap excuus om je daarom "anders"te kleden..)
Opzich wel, men kleed zich toch naar hun stijl, dus men wil zijn/haar stijl naar buiten brengen, zodat iedereen kan zien, ik voel me dat... En natuurlijk zijn er genoeg mensen die die kleren dragen alleen omdat ze ze mooi vinden, maar opzich is iets mooi vindt, is ook keuze die je maakt op je 'smaak/stijl'... Maar goed, zo is alles... want ik denk dat er maar weinig mensen iets aantrekken wat ze oer-lelijk vinden alleen om bij een groep te passen... en wat dragen normale mensen dan... geen idee, maar ze hebben vast en zeker allemaal een kledingstuk waaruit iemand een bepaalde stijl kan halen (wat ook weer een mening is)...

*zucht* hokjesdiscussie all over again...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 19:14
Ninnoc
Ninnoc is offline
kun je zeggen dat iedereen die niet in een ander hokje valt onder gewoon valt?
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 11:05
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik heb een groep mensen waar ik mee omga op school die normaal zijn.

Kopen een spijkerbroek(maakt niet uit wat voor merk, als t maar niet duur is maar wel degelijk en functioneel en goed), een trui(meeste van umbro of nike ofzo), soms een overhemd als het wat netter moet en lopen altijd op gympen/sportschoenen(nike bijv.) en als t wat netter moet van die standaard leren schoenen van fila/kappa/twinlife/badboys. Owja, brunotti is ook wel aan hen besteed.

Hebben weinig interesse in uitgaan, geen grote interesse in pc's, doen t gemiddeld tot goed op school en voetballen.

Dus in alles zijn ze niet extreem.

Nu heb ik alleen de groep op mijn school beschreven waar ik wel mee omga omdat het ruimdenkende mensen zijn die niet in alles hun imago hoog willen houden en doen wat ze willen en wat zij denken dat ze moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 11:23
Faery
Faery is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Nope, zeker niet. Alto's en gothics kunnen niet beide normale mensen zijn. Ze verschillen namelijk in zulk een mate van elkaar dat een 26 jarige forummer zich hier zelfs uit den treure over kan opwinden.
Jammer dat je wel 'kakkers' quote, maar ze niet in je eigen post noemt.

Een doorgeslagen kakker is net zo absurd bezig als een alto met teveel regenboog sokken of een goth met teveel spikes. Zie dat nou eens onder ogen man
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2003, 11:26
Faery
Faery is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Kopen een spijkerbroek(maakt niet uit wat voor merk, als t maar niet duur is maar wel degelijk en functioneel en goed), een trui(meeste van umbro of nike ofzo), soms een overhemd als het wat netter moet en lopen altijd op gympen/sportschoenen(nike bijv.) en als t wat netter moet van die standaard leren schoenen van fila/kappa/twinlife/badboys. Owja, brunotti is ook wel aan hen besteed.

Hebben weinig interesse in uitgaan, geen grote interesse in pc's, doen t gemiddeld tot goed op school en voetballen.

Dus in alles zijn ze niet extreem.
Ze luisteren veelal top40 en/of Normaal/Jovink

Dat zijn boeren
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 11:37
Sennah
Avatar van Sennah
Sennah is offline
'gewoon' en 'normaal' zijn in principe meningen, ze zijn voor iedereen anders...

maar over het algemeen worden normaal en gewoon gezien als datgene wat het meeste voorkomt in de maatschappij.
__________________
Love the Hate in everybody *scouting is (Y)*
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 11:38
Verwijderd
Er zijn geen groepen die uit precies dezelfde mensen bestaan; ze blijven altijd van elkaar verschillen. Je kunt niet een hele maatschappij in hokjes verdelen en zeggen "Jij hoort daarbij en jij hoort daarbij, en als je niet daarbij of daarbij hoort, hoor je in de 'normale' groep".
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 13:06
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Faery schreef:
Ze luisteren veelal top40 en/of Normaal/Jovink

Dat zijn boeren
ja zou kunnen, ze wonen alleen in alkmaar, oke geen cosmopolitan, maar toch wel aardig lang een stad.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 14:45
Pompompom
Pompompom is offline
Wat is *normaal*? Moet dit niet bij filosofie eerder..?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 14:54
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
normale mensen?

de overdreven glimlachende mensjes van tell sell
dat zijn de normale mensen
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 15:30
Faery
Faery is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
ja zou kunnen, ze wonen alleen in alkmaar, oke geen cosmopolitan, maar toch wel aardig lang een stad.
Mja, sommige lui weigeren gewoon in 't oosten des lands te blijven
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 15:46
Kamilla
Kamilla is offline
Ik vind dat er geen "gewone" mensen zijn...volgens mij is iedereen uniek met een eigen stijl. Je hebt altijd wel iets wat andere mensen niet "normaal" vinden. Maar das mijn mening!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 16:42
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Faery schreef:
Mja, sommige lui weigeren gewoon in 't oosten des lands te blijven
Dat zal t zijn
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:52
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
substantial schreef:
normale mensen?

de overdreven glimlachende mensjes van tell sell
dat zijn de normale mensen
__________________
loving someone very special isn't easy
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 19:14
Shah of Blah
Avatar van Shah of Blah
Shah of Blah is offline
studenten zijn in mijn ogen niet normaal.. want het is maar een kleine groep mensen opzich.. subcultuurtje ook wel (biertjeh? wejewel )
__________________
*8ballkrew* [TSBS] Her refrigerator-shaped body holds a heart of ice. [TSBS] *8ballkrew*
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:03
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Volgens mij bestaat er geen hokje gewoon. Niemand is gewoon.
amen
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.