Oud 06-11-2003, 13:13
hans5
hans5 is offline
hallo allemaal.

voor school moet ik een hoofdvraag beantwoorden voor een geschiedenis PO.

De hoofdvraag is: Was de vrede van Versailles een historische blunder?
(geef kort, maar duidelijk antwoord op de hoofdvraag)

Ik sta onvoldoende voor geschiedenis dus mijn dank is zeer groot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 13:26
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Is het niet juist de bedoeling dat je adhv jouw gestelde en beantwoorde deelvragen tot een antwoord op de hoofdvraag komt?
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 14:15
Verwijderd
Voor de hand ligt om dit te bevestigen: mede door de vele herstelbetalingen die Duitsland aan de VS e.a. moest betalen (en in het Verdrag van Versailles waren afgesproken), ging het (economisch) slecht, en was de NSDAP zo populair -> WO II.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 15:54
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
snees schreef op 06-11-2003 @ 15:15:
Voor de hand ligt om dit te bevestigen: mede door de vele herstelbetalingen die Duitsland aan de VS e.a. moest betalen (en in het Verdrag van Versailles waren afgesproken), ging het (economisch) slecht, en was de NSDAP zo populair -> WO II.
Aan de andere kant, in die tijd werd het gezien als gerechtigheid voor Engeland en vooral Frankrijk. Je zou kunnen stellen dat het misschien wel de Tweede Wereldoorlog als gevolg had, maar zou de Tweede Wereldoorlog er niet zijn geweest als het Verdrag van Versailles niet had bestaan? Als de mensen niet zo wanhopig waren geweest, was Hitler dan niet op een andere manier aan de macht gekomen?
Ik zou het zelf geen historische blunder willen noemen. Je kunt achteraf wel zeggen dat het fout is geweest, maar ik ben ervan overtuigd dat het op dat moment de juiste beslissing leek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.