Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2009, 09:59
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Bwoah, m'n zus heeft nu ook wel 't voordeel dat ze meteen met de grote baas mag gaan praten in plaats van met de personeelsverantwoordelijke én dat er al iemand 'n heel goed woordje heeft gedaan voor haar.
da's blijkbaar niet zo heel abnormaal, eerst met de baas, dàn de personeelsverantwoordelijke
het enige abnormale is dat de baas mij rechtstreeks heeft uitgenodigd, en niet de personeelsverantwoordelijke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2009, 10:00
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
toen ge daar vakantiewerk deedt? (ja dat moet met dt)
neen, dat moet daar no-way-in-hell met dt
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 10:04
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Citaat:
Ow ja, sis: kijk anders eens op uw loonfiches van 'n paar jaar terug toen ge daar vakantiewerk deedt? (ja dat moet met dt)
Sinds wanneer krijg je dt op het eind in verleden tijd??
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 11:32
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
ik heb eens een berekening gedaan op de website van de vakbond...
blijkbaar zou het 2200 bruto zijn (iemand gevraagd die daar ook werkt)
Ow, meevallerke!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 11:33
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
En jawel, ge is altijd met dt, zelfs in de verleden tijd.

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/343

Vraag

Wordt in een zin als Had(t) gij nog iets mede te delen? het werkwoord bij gij met een -t gespeld?
Antwoord

Ja. De persoonsvorm bij gij/ge gaat altijd uit op -t.
Toelichting

Het verschijnsel dat bij de vervoeging van het werkwoord de -t wegvalt als de persoonsvorm voor het persoonlijk voornaamwoord van de tweede persoon staat, doet zich alleen voor in de tegenwoordige tijd bij jij/je: je bent - ben je, je komt - kom je, je vindt - vind je. Bij de vorm gij/ge is dat niet het geval: ge zijt - zijt ge, ge komt - komt ge, ge vindt - vindt ge.

Als de persoonsvorm van een onregelmatig werkwoord bij gij/ge in de verleden tijd uitgaat op een -t, valt die bij inversie niet weg: ge waart - waart ge, ge kwaamt - kwaamt ge en dus ook ge vondt - vondt ge, ge hadt - hadt ge.

En dus ook deedt ge.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 11:39
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
wtfomg, slaat gewoon nergens op
terug ontopic nu!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 14:56
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
wat is dit voor scholieren.be geklets?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 15:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Die rare belg moet je niet altijd serieus nemen en er al helemaal niet zo leuk op happen
En die rare belg moet even ontopic gaan, want hij is hier nota bene fb.

Terug naar het solliciteren!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 21:56
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Dt-fouten afleren is ook een goeie eigenschap bij het solliciteren, niets erger dan je brief binnenbrengen met een knaller van een dt-fout...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 09:34
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Offtopic:
Citaat:
Dt-fouten afleren is ook een goeie eigenschap bij het solliciteren, niets erger dan je brief binnenbrengen met een knaller van een dt-fout...
in sollicitatiebrieven schrijf je dan ook nooit iets met "ge" in de verleden tijd
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 10:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
wat is dit voor scholieren.be geklets?
In Brabants dialect is het precies zo, ik vond deedt ge er prima uitzien.



Maar goed. Ik vind sollicitatiegesprekken per definitie lastig. Ik vind het vooral moeilijk als ze vragen wat je er precies van verwacht, want ik weet sowieso nooit wat ik verwacht en ik ben bang dat als je dan iets verzint, dat het dan niet klopt met wat het gaat zijn, zodat ze dan zeggen: o, dan verwacht je iets verkeerds, dus dan moet je hier niet zijn. En gewoon, onder woorden brengen waarom je graag daar wilt werken, dat kun je natuurlijk wel een beetje voorbereiden, maar blijft toch moeilijk. En als ze vragen naar je studie, dan moet je daar enthousiast over doen en dat ben ik eigenlijk helemaal niet.
Maar ik heb alleen nog maar gesprekken voor bijbaantjes gehad en dan maakt het allemaal wat minder uit. En gesprekken voor stages, dan maakt het wel uit. Daarbij werd ik dan ook afgewezen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 18:48
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Dt-fouten afleren is ook een goeie eigenschap bij het solliciteren, niets erger dan je brief binnenbrengen met een knaller van een dt-fout...
iemand liet mij een keer een sollicitatiebrief lezen en de eerste zin al

"na aanleiding van uw vacature.."
OMG
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 21:47
Ivo
Ivo is offline
Vervelende vragen vindt ik altijd: waar zie jij jezelf staan over X-jaar.
Ik heb helemaal geen carriëre drang, dus dat vindt ik moeilijk in te vullen. Ik wil voornamelijk plezier hebben in m'n werk, enige voorwaarde is dat ik een salaris krijg waar ik goed van rond kan komen. Ik heb er helemaal geen behoefte aan om maar zo snel mogelijk 2x modaal te verdienen.

[offtopic]
Wat me erg opvalt bij de Bruto-netto berekening van Blauw Engeltje is dat er wel een veel lager netto bedrag uitkomt dan bij het NL belastingstelsel. Ik heb met ca 1900 euro bruto loon ongeveer het zelfde netto loon. In NL hou je dus met een dergelijk brutoloon ruim 10% meer over, netto!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 11:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind

Dat is alleen het geval als je loonheffingskorting toepast trouwens. Ik weet niet of er in België ook nog zoiets mogelijk is?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 10:18
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Ik vind het trouwens ook wel vervelend als ze zelf heel lang aan het woord zijn (en ze er bijv. met 2 of 3 man zitten).
Dan kom je als sollicitant dus bijna niet aan het woord, terwijl je wel een indruk van jou als persoon wilt achterlaten. Ik zou altijd eerst de sollicitant iets over zichzelf laten vertellen en dan daarna erop inhaken met je lange verhaal en tussendoor ook wat vragen stellen ter interactie
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 16:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik had vandaag sollicitatiegesprek en zit nu nog in mijn 'ik vond het hele sollicitatiegesprek een lastige vraag' rush

Maar goed, een deel was voor te bereiden.
De casus vond ik wederom een ramp. Ik kan niet nadenken als ik zenuwachtig ben.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 19:26
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Offtopic:
Citaat:
ik weet dat een criminoloog die als justitieassistent begint, dat die iets van een 1250 netto krijgt... en voor de job waarvoor ik solliciteer vragen ze helemaal geen universitair, dus ik denk niet dat ik moet verwachten dat ik loon krijg // diploma, maar loon // werk, niet?
een justitieassistent krijgt €1387,38 netto trouwens, had het scheel onthouden
ennieweejz, ik had de baan ook niet, maar no problem, het had niks voor mij geweest: hele dagen in je uppie aan een computer (met alleen 's ochtends en 's avonds een hoop chauffeurs die met hun papierwerk langskomen). da's ook waarom ik het niet gekregen heb: ze wilden iemand die daar niks mee inzat, en ik had duidelijk laten blijken dat ik liefst in een (klein) team zou willen werken, dus tja.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 23:02
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Hoe vlot 't voor de rest qua sollicitaties?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 11:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik had vandaag sollicitatiegesprek en zit nu nog in mijn 'ik vond het hele sollicitatiegesprek een lastige vraag' rush

Maar goed, een deel was voor te bereiden.
De casus vond ik wederom een ramp. Ik kan niet nadenken als ik zenuwachtig ben.
Ik ben uiteindelijk aangenomen, dus het bleek hier mee te vallen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 11:58
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Congratz Balance'je!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 13:10
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
jaa, gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 16:58
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik heb nog nooit echt een sollicitatie gesprek gehad voor een echte baan. ( ja vakantie baan bij de zeeman).

Vorige week was mijn sollicitatie gesprek aan de beurt, voor een baan in de zorg.

Heb verteld wie ik was, wat ik nu deed voor baan ( kinder opvang , helaas oproep basis) en dat ik op deze vacature had gereageert omdat ik vaste uren wilde hebben.

De enige echte vragen die ik kreeg was als ik medicijnen kon rond brengen ( nee, heb niet die speciale papieren) Nou dat was dan geen probleem want ik kreeg wel even een spoed curcus. En ik ben aangenomen.

Nu dacht ik zelf dat het heel moeilijk was zo'n gesprek, en dat je je goed moest voorbereiden, en dat je een aantal dagen daarna pas hoort, als je aan genomen bent ja of nee. Maar dit ging vlot.

Zelf ben ik super blij en ze geven mij de ruimte om er naast ook nog een studie bij te volgen dus mooier kan niet.

Morgen alle officiele papiertjes teken jeej
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 20:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik ben uiteindelijk aangenomen, dus het bleek hier mee te vallen
Offtopic: Ik ben nieuwsgierig... Wat voor functie is het?

De laatste tijd heb ik heel verschillende sollicitatiegesprekken. Van heel officieel en 'statig' tot haast gezellig kletsen. Ik probeer me altijd voor te bereiden op lastige vragen, maar als ze lastige vragen stellen dan zijn dat vragen waar ik van te voren echt niet dacht dat ze die zouden stellen.

In mijn gesprek van morgen hoop ik dat ze zelf eerst vragen stellen aan mij en dat ik gaandeweg in het gesprek ook in kan haken en mijn vragen over de school en de functie kwijt kan (en beantwoord krijg).
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 08:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Balance, gefeliciteerd en veel succes met je nieuwe baan

Wanneer zijn jullie beginnen solliciteren? Hebben jullie eerst je studie afgemaakt, of zijn jullie al begonnen solliciteren terwijl je je studie aan het afronden was? En heb je dan gewoon open sollicitaties verstuurd of op internet naar vacatures gezocht?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 09:07
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Wanneer zijn jullie beginnen solliciteren? Hebben jullie eerst je studie afgemaakt, of zijn jullie al begonnen solliciteren terwijl je je studie aan het afronden was? En heb je dan gewoon open sollicitaties verstuurd of op internet naar vacatures gezocht?
ik krijg 5 juli mijn diploma en ben sinds april vacatures aan het opzoeken en aan het solliciteren. ik moest alleen mijn thesis nog afwerken (echt de finishing touches, het 'corpus' was wel ongeveer klaar) en straks eind juni mijn thesis verdedigen, geen examens meer (dus ik kon eigenlijk direct beginnen als ik iets vond).
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 15:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Wanneer zijn jullie beginnen solliciteren? Hebben jullie eerst je studie afgemaakt, of zijn jullie al begonnen solliciteren terwijl je je studie aan het afronden was? En heb je dan gewoon open sollicitaties verstuurd of op internet naar vacatures gezocht?
Ik wist half juni dat ik eind augustus zeker zou afstuderen, dus toen ben ik begonnen met solliciteren. Ik heb toen gereageerd op vacatures die ik op internet en in de krant zag staan.
Nu werk ik inmiddels bijna een jaar, en stuur ik brieven naar alle ook maar een beetje-interessante vacatures en open sollicitaties naar scholen waar ik graag zou willen werken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 17:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Congratz Balance'je!
Citaat:
jaa, gefeliciteerd!
Dankjewel

Citaat:
Offtopic: Ik ben nieuwsgierig... Wat voor functie is het?
Citaat:
Balance, gefeliciteerd en veel succes met je nieuwe baan

Wanneer zijn jullie beginnen solliciteren? Hebben jullie eerst je studie afgemaakt, of zijn jullie al begonnen solliciteren terwijl je je studie aan het afronden was? En heb je dan gewoon open sollicitaties verstuurd of op internet naar vacatures gezocht?
Dankjewel.

Ik ben pas gaan solliciteren toen ik was afgestudeerd. Simpelweg omdat je bij dit beroep ook pas de bevoegdheden krijgt na je afstuderen en je anders dus altijd onder supervisie moet werken. Verder was het daarvóór ook gewoon te druk met scriptie, stage & werk.
Ik heb geen open sollicitaties gestuurd, maar het internet en kranten bijgehouden. En alleen gereageerd als ik dacht voor een functie in aanmerking te kunnen komen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.

Laatst gewijzigd op 27-09-2010 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 17:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik wist half juni dat ik eind augustus zeker zou afstuderen, dus toen ben ik begonnen met solliciteren. Ik heb toen gereageerd op vacatures die ik op internet en in de krant zag staan.
Nu werk ik inmiddels bijna een jaar, en stuur ik brieven naar alle ook maar een beetje-interessante vacatures en open sollicitaties naar scholen waar ik graag zou willen werken.
Waarom wil je weg bij je huidige baan?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 18:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bedankt voor alle reacties Een studiegenootje van mij is al begonnen met sollicitaties te versturen en dat vond ik wel echt goed van d'r, ik ben daar zelf eigenlijk helemaal niet zo mee bezig, in mijn hoofd gaat het voornamelijk over mijn scriptie, het lukt me niet goed om verder vooruit te kijken dan dat. Maar ik zou op zich al wel wat open sollicitaties kunnen versturen (in de krant heb ik echt nog nooit iets zien staan waar ik in aanmerking voor kwam...), maar ik weet eigenlijk niet goed naar waar en ik weet ook nog niet helemaal zeker of ik dit jaar wel afstudeer, dus ik denk dat ik toch nog maar even wacht
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 20:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Waarom wil je weg bij je huidige baan?
Ik wil niet weg, maar mijn contract loopt tot 1 augustus, tijdelijk contract. En ze kunnen me voor het nieuwe schooljaar slechts voor 3 maanden voor 3 dagen per week invalwerk bieden. Ik wil gewoon fulltime en een jaarcontract, tenminste, dat is mijn streven.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 22:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Net nog 'n mailtje gestuurd naar 'n interimkantoor om toch te solliciteren voor 'n nieuw baantje.

Citaat:
Geachte Y


ik heb onlangs de vacature voor een student vastgoedmakelaar gezien op jullie website en ik ben wel geïnteresseerd in deze positie.

Ik studeer momenteel Rechten, Derde Bachelor, in Brussel aan de VUB en ik zit in Leuven op kot. Ik zou graag na dit academiejaar aan de slag gaan als stagiair-vastgoedmakelaar en deze positie lijkt mij een uitermate geschikte studentenjob om mij daarop voor te bereiden. Ik ben in het bezit van een rijbewijs B, een eigen wagen en een goede kennis van het Nederlands, zowel geschreven als gesproken. Word ken ik ook, Excel ken ik de basis maar ik ben een vlugge leerling op het gebied van computertoepassingen. Ik ben zeer flexibel ingesteld, waardoor avondwerk en dergelijke geen probleem vormen. Ook telefoons beantwoorden is geen probleem, ik werk als telefonist bij een marktonderzoeksbureau en daar heb ik nog nooit een negatieve evaluatie gehad.

Ik werk echter momenteel al wel als werkstudent bij Quick (en bij dat marktonderzoeksbureau), waardoor ik het statuut van jobstudent niet meer kan aannemen dit jaar en normaal gezien werk ik daar in de maanden juli-augustus ook nog een aantal dagen per week. Dit is echter niet zeker, misschien val ik te duur uit en kan ik omwille van de loonkost in die maanden niet werken. Moest ik wel werken die maanden, kan ik het echter wel geregeld krijgen dat ik een paar dagen per week vrij ben zodat ik in Hasselt kan werken, ik vermoed dat het in Hasselt maar om 2-3 dagen per week gaat aangezien er 16-24u per week vermeld staat in de vacature?
Ook ben ik begin juli tot en met 12 juli op vakantie en heb ik momenteel nog examens tot 24 juni, waardoor ik ook in juni niet beschikbaar ben... Ik besef dat ik dus eigenlijk de eerste anderhalve maand niet beschikbaar ben, maar omdat de vacature nog openstond dacht ik toch maar te reageren.
In augustus ga ik waarschijnlijk ook minstens één herexamen hebben, maar dat valt wel in te plannen qua werkdagen denk ik.


U kan me het best contacteren op dit emailadres, ik heb de komende week 4 examens en ik ben overdag dus niet bereikbaar op mijn gsm...


Alvast bedankt voor het lezen van mijn sollicitatie en ik hoop op een snelle reactie.


Met vriendelijke groeten,


X
Hoop dat 't een beetje deftig genoeg is, CV heb ik er niet bijgestoken, dat ben ik wel vergeten.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 22:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben half november afgestudeerd en ik ben eind augustus begonnen met solliciteren. Ik heb zowel open sollicitaties gestuurd (naar oude stageplaats, ook met het idee in mijn achterhoofd dat er wel een vacature zou zijn) als op internet gezocht naar vacatures. Mijn afstudeerbegeleider zei altijd, stuur minimaal drie brieven, dan heb je keuze en kan je vergelijken en dat is mij wel goed bevallen. Ik zou niet te lang wachten met solliciteren. Het is zo fijn als je een baan hebt en zekerheid hebt dat je na je afstuderen aan de slag kan. Ik ben begonnen met zoeken toen ik mijn onderzoek bijna af had en alleen mijn scriptie nog moest schrijven. Dan kan je ook wat vertellen over je afstudeeronderzoek enzo.

Ik werk nu inmiddels een half jaar en heb vandaag te horen gekregen dat mijn jaarcontract (wat dus nog lang niet afloopt) nu al wordt omgezet in een vast contract
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 22:40
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik vind de lastige vragen toch eigenlijk vooral de vragen waar ik niet goed op voorbereid ben. Vaak hebben ze toch wel een vraag waar ze je mee overvallen. Salarisonderhandelingen lijkt me ook niet bepaald simpel.

Ik heb laatst trouwens ook een sollicitatie gedaan waarbij ze juist niet gingen doorvragen. Dat was pas lastig. Het was alsof ze niet eens geïnteresseerd waren. Je krijgt geen kans om over jezelf te vertellen. Als ik die sollicitatie over had mogen doen zou ik gevraagd hebben waarom ze me eigenlijk hebben uitgenodigd. Hoewel... het is een bedrijf wat erom bekend staat overgekwalificeerd personeel aan te nemen voor hun taken.

@Daantje gefeliciteerd!
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 22:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dankjewel

Salarisonderhandelen is lastig. Zeker als je starter bent en niets hebt om mee te vergelijken of waar je je juist mee kan aanprijzen. Feit is naar mijn idee wel dat ze altijd nog wat marge overhouden dus dat je niet te snel akkoord moet gaan. Ik had de mazzel dat ik bij twee sollicitaties tegelijk een arbeidsvoorwaardengesprek had lopen en dus kon vergelijken. Baan A was het leukst maar het laagste salaris, baan B was minder leuk maar wel meer salaris maar door die twee tegen elkaar uit te spelen heb ik nu wel baan A met meer salaris dan ze me in eerste instantie boden. Ik denk dat het altijd goed is om van te voren te informeren wat voor salaris normaal is zodat je een beetje een idee heb of wat ze bieden redelijk is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 23:33
PV
PV is offline
Citaat:
Net nog 'n mailtje gestuurd naar 'n interimkantoor om toch te solliciteren voor 'n nieuw baantje.

Hoop dat 't een beetje deftig genoeg is, CV heb ik er niet bijgestoken, dat ben ik wel vergeten.
Ik vind het veel te veel informatie, al die details hoef je toch niet in je sollicitatiebrief te zetten. En het taalgebruik vind ik ook niet echt officieel overkomen maargoed, misschien is dat in Belgie anders
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 02:27
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik vind het veel te veel informatie, al die details hoef je toch niet in je sollicitatiebrief te zetten. En het taalgebruik vind ik ook niet echt officieel overkomen maargoed, misschien is dat in Belgie anders
Mja, 't is ook niet echt solliciteren bij 't bedrijf zelf en ook niet voor een echte baan, gewoon voor 'n vakantiejob.

En ze vragen expliciet naar verschillende dingen waar ik gewoon meteen op geantwoord wil hebben, dan moeten ze me daar al niet mee lastig vallen en dan weten ze meteen of ik gewenst ben of niet.


En ja, heel officieel is 't niet enzo, maar goed, 't is maar interimwerk en niets vast ofzo.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 10:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Net nog 'n mailtje gestuurd naar 'n interimkantoor om toch te solliciteren voor 'n nieuw baantje.

Hoop dat 't een beetje deftig genoeg is, CV heb ik er niet bijgestoken, dat ben ik wel vergeten.
Er zitten toch echt wel heel wat fouten in Belg
- Je spreekt één persoon en die benader je afwisselend met 'u' of met 'jullie'
- Je vertelt allemaal dingen over je huidige job die je echt niet zou moeten vertellen Heel dat gedoe over dat je te duur zou kunnen zijn en dat het nog niet zeker is enzo.
- Je begint je brief met 'ik'.
- Je zegt dat je 'wel geinteresseerd' bent. Klinkt nogal lame.
- Je kraakt jezelf volledig af met hoe weinig je beschikbaar bent
- Je vermeldt dat je herexamens hebt. Ehhhh wil een werkgever dat weten? Nee.
Etc.

Sorry maar ik vind dat je toch wel wat kritischer mag zijn op je eigen brief als het een baan is die je graag wil. Oók voor slechts een bijbaantje.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 21:32
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Er zitten toch echt wel heel wat fouten in Belg
- Je spreekt één persoon en die benader je afwisselend met 'u' of met 'jullie'
- Je vertelt allemaal dingen over je huidige job die je echt niet zou moeten vertellen Heel dat gedoe over dat je te duur zou kunnen zijn en dat het nog niet zeker is enzo.
- Je begint je brief met 'ik'.
- Je zegt dat je 'wel geinteresseerd' bent. Klinkt nogal lame.
- Je kraakt jezelf volledig af met hoe weinig je beschikbaar bent
- Je vermeldt dat je herexamens hebt. Ehhhh wil een werkgever dat weten? Nee.
Etc.

Sorry maar ik vind dat je toch wel wat kritischer mag zijn op je eigen brief als het een baan is die je graag wil. Oók voor slechts een bijbaantje.
Nee, spreek twee personen aan, mail is gericht naar twee contactpersonen.
Uitleg over waarom ik daar niet zou mogen blijven leek me relevant, omdat ik anders misschien gewoon slecht ben...

Dat klinkt inderdaad nogal lame ja, maar goed.

Liever op voorhand zeggen dat ik 'n paar weken sowieso niet of amper beschikbaar ben, want ze vragen echt om veel beschikbaarheid, dan dat ik ze eerst wijsmaak dat ik die hele periode kan, maar dan blijkbaar toch niet. Nu weten ze tenminste wat ze aan me kunnen hebben.

Herexamens, da's gewoon ter verduidelijking waarom ik dan waarschijnlijk minder kan werken, leek me wel relevant voor hen...


Ja, is ook maar snel snel geschreven natuurlijk.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 00:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh door de 'Geachte Y' dacht ik dat het aan één persoon gericht was. Maar dan wissel je alsnog het 'jullie' (echt véél te informeel voor een sollicitatiebrief!) met 'u' af.
En al dat gedoe van je werk had je niet hoeven benoemen, evenals je herexamens. Herexamens scheppen het beeld van een luie of domme student. En je sorres op je andere werk benoemen oogt als een potentieel belemmerende factor en bovendien geeft het geen blijk van loyaliteit richting je huidige werkgever om er zo over te praten. Je had toch ook puur kunnen benoemen dat je enkele dagen of weken niet beschikbaar bent/ niet aanwezig bent? Een reden is totaal niet van belang. In het vervolg zou ik daar in een brief echt naar kijken!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 08:04
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Oh door de 'Geachte Y' dacht ik dat het aan één persoon gericht was. Maar dan wissel je alsnog het 'jullie' (echt véél te informeel voor een sollicitatiebrief!) met 'u' af.
En al dat gedoe van je werk had je niet hoeven benoemen, evenals je herexamens. Herexamens scheppen het beeld van een luie of domme student. En je sorres op je andere werk benoemen oogt als een potentieel belemmerende factor en bovendien geeft het geen blijk van loyaliteit richting je huidige werkgever om er zo over te praten. Je had toch ook puur kunnen benoemen dat je enkele dagen of weken niet beschikbaar bent/ niet aanwezig bent? Een reden is totaal niet van belang. In het vervolg zou ik daar in een brief echt naar kijken!
't Is geen echte sollicitatiebrief hé, 't is een mailtje om informatie te bekomen.

Ik ben dan ook 'n luie student.

Maar zal er op letten.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 14:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
"Alvast bedankt voor het lezen van mijn sollicitatie en ik hoop op een snelle reactie."

__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 17:17
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ja, ik wist niet hoe 't anders te noemen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 13:43
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind sollicitatiebrieven ed ook altijd walgelijk moeilijk om te schrijven, hoor, en die eerste alinea ziet er prima uit. De enige tip die ik je wel zou geven, is om nóóit drie puntjes te gebruiken. Niet in een sollicitiatiebrief, maar eigenlijk ook gewoon sowieso niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 16:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik schrijf meestal een keer een brief (en laat die kritisch nakijken door mijn vriend), en die pas ik dan in details aan voor de volgende keer dat ik een brief verstuur . En ik blijf het lastig vinden om niet met 'ik' te beginnen.

De lastigste vraag in mijn gesprek vandaag: wat zou je gaan doen op je eerste werkdag hier, om je collega's te leren kennen?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 17:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Vorige week dinsdag heb ik mijn scriptie verdedigd en komende donderdag studeer ik officiëel af. Morgen heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek, ik ben heel erg benieuwd. Ik ken de leden van de sollicitatiecommissie en zij kennen mij, dus ik heb echt geen idee op welk gebied ze meer over me zouden willen weten. *spannend*
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 12:12
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Vorige week dinsdag heb ik mijn scriptie verdedigd en komende donderdag studeer ik officiëel af. Morgen heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek, ik ben heel erg benieuwd. Ik ken de leden van de sollicitatiecommissie en zij kennen mij, dus ik heb echt geen idee op welk gebied ze meer over me zouden willen weten. *spannend*
Hoe is je gesprek gegaan? En voor wat voor functie heb je gesolliciteerd?
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 12:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vorige week dinsdag heb ik mijn scriptie verdedigd en komende donderdag studeer ik officiëel af. Morgen heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek, ik ben heel erg benieuwd. Ik ken de leden van de sollicitatiecommissie en zij kennen mij, dus ik heb echt geen idee op welk gebied ze meer over me zouden willen weten. *spannend*
Succes, misschien zit je nu wel in gesprek
Ik moest ook op gesprek bij mensen die ik al kende, dat is echt raar


En misschien ben ik dan wel heel kritisch met sollicitatiebrieven. Ik doe er ruim een uur over om zo'n brief te schrijven en kan er de volgende dag nog een uur mee knoeien. Ik weeg letterlijk elke zin en elk woord, maar ik vind het dat ook waard. Het is je allereerste contact met je toekomstig werkgever. Hij/zij kan misschien wel uit 30 kandidaten kiezen. Waarom zou hij jou kiezen als jij niet eens de moeite hebt genomen om wat tijd en energie in je brief te steken?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 15:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik moest ook op gesprek bij mensen die ik al kende, dat is echt raar
Dat moet ik vanavond ook, ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 16:43
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik vind sollicitatiebrieven ed ook altijd walgelijk moeilijk om te schrijven, hoor, en die eerste alinea ziet er prima uit. De enige tip die ik je wel zou geven, is om nóóit drie puntjes te gebruiken. Niet in een sollicitiatiebrief, maar eigenlijk ook gewoon sowieso niet
Ah crap, die laatste ben ik vergeten weg te halen. Normaal gezien typ ik die alleen op fora of in smsjes.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 16:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hawahaai, hoe ging het? En waarvoor?

Vandaag solliciteerde ik voor een positie als AiO. Ik kende de sollicitatiecommissie en dat was even heel raar. Maar goed, het ging naar mijn idee wel goed. Veel moeilijke vragen, maar ik denk dat ik ze wel goed beantwoord heb. Degene die ik het minste kende was het meest kritisch naar mijn idee, dat had ik ook al van anderen gehoord dus het verbaasde me niets. Hij ging wel in op mijn "tekortkomingen" (hij vroeg bijvoorbeeld hoe ik het op ging lossen dat ik niet veel cursussen had gevolgd in de onderwijskunde). Al met al heb ik er een redelijk goed gevoel bij, het is even afwachten hoe de andere kandidaten het gedaan hebben.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Sollicitatiebrief
xJenn
3 25-02-2010 13:32
Studeren Decentrale selectie Geneeskunde 2009
WR
240 23-08-2009 03:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.