Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2010, 09:30
dennis018
dennis018 is offline
iK ga eind deze week3 dagen naar brussel, nu vroeg ik me af.. aangezien ik veel hoor over dat veel restaurants in brussel veels te duur en niet lekker zijn

heeft iemand wat tips voor restaurants in brussel.. waar ze gewoon lekker eten verkopen (zonder teveel poes pas) voor een gemiddelde prijs?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2010, 11:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In het centrum zit er ergens een straatje vol met restaurantjes, als je daar op een rustige tijd vast gaat kijken vind je vast iets waar je lekker kan eten voor een goede prijs. Ik zou je niet aanraden om daar vlak voor etenstijd iets uit te gaan zoeken want dan staan al die mensen buiten om klanten binnen te halen en dan kan je niet relaxed kiezen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2010, 21:14
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Zoek eens op Resto.be

Sole d'Italia => Italiaans, relaxed, ligt de straat in het verlengde van de Beenhouwerstraat ( ken helaas zo direct de naam van de straat niet vanbuiten maar is echt centrum in buurt grote markt)

Aan de beurs is er een Japans restaurant, Kabuki

Aan Louiza kun je voor 15 € een lunch eten, aanrader : Le Delire Parisien (kir + voorgerecht + hoofdgerecht voor 15 €) (van rond punt louiza de louiza laan omhoog, daar de eerste straat rechts)

Mijd vooral de beenhouwerstraat, enkel voor toeristen, slechts 2 restaurants die doenbaar zijn, maar zijn vrij prijzig ( Chez Leon , Aux Armes de Bruxelles )

Je kan natuurlijk ook buiten Brussel gaan eten, in Beersel heb je een brasserie met zo meer de traditionele keuken , en in Halle heb je ook deftige plaatsen :-)

Als je nog vragen hebt, stel maar gerust, ik leef stad naast Brussel ;-)
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 11:08
Verwijderd
Ik heb wel in verschillende steden gemerkt dat in Vlaanderen vergelijkbare restaurants ongeveer 1,5 keer zo duur zijn als in Nederland, behalve pizzeria's, die hebben gewoon Nederlandse prijzen. Dus hou daar rekening mee
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 17:05
dennis018
dennis018 is offline
thanks voor de tips, ik denk dat ik inderaad naar Le Delire Parisien ga ziet er leuk uit (even via internet opgezocht)

die lunchtent kan ik niet vinden via internet maar miss kom ik hem nog tegen als ik daar ben

zijn er bepaalde gerechten voor tijden de lunch en het avondetne wat echt aanteraden is te nemen daar?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 17:37
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
De lunchtent is de Delire Parisien, is duur als je via kaart eet, maar de lunch is dus 15€

Dus ik snap je vraag niet zo goed ;-)
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 18:07
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
De lunchtent is de Delire Parisien, is duur als je via kaart eet, maar de lunch is dus 15€

Dus ik snap je vraag niet zo goed ;-)
oh dacht dat je bedoelde dat Delire Parisien voor avondeten (warm) was!

heb je miss nog leuke lunchtips?

en wat voor gerechten zijn echte aanraders in brussel?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 19:48
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
voor te lunchen is de hele straat van delire parisien met zo een vaste menu voor 12-15 euro ( justitiepaleis en bedrijven in de buurt)

Als je van plan bent dinsdag of woensdag naar delire te gaan, grote kans dat je me tegenkomt ;-)


Voor warm avondeten zou ik opteren voor sole d'italia, alles hangt eigenlijk van het budget af...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 19:58
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Voor de meer Vlaamse kost (en betaalbaar) zal je eerder buiten Brussel moeten gaan, als je per wagen bent iets betaalbaar en echt de belgische boerenkost : 3 fonteinen in Beersel (gesloten, dinsdag en woensdag)

Typische gerechten? Mosselen met friet (maar seizoen gedaan), stoofvlees, steak, euh biergerechten enz
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 11:28
Ismael17
Ismael17 is offline
In de Beenhouwersstraat zijn er veel goedkope maar goede restaurantjes aan te treffen, vlakbij de Grote Markt
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 20:35
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
In de Beenhouwersstraat zijn er veel goedkope maar goede restaurantjes aan te treffen, vlakbij de Grote Markt
Daar moet je nu net NOOIT gaan eten, er zijn in de Beenhouwerstraat maar twee deftige restaurants, al de rest is toeristenbrol, goed voor een voedselvergiftiging en meestal niet echt zuiver op de graat...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 21:34
Salem
Salem is offline
In Halle zijn inderdaad degelijke eetgelegenheden. Brussel is soms net iets te toeristisch geworden om prijs/kwaliteit goed te eten.

Citaat:
Zoek eens op Resto.be

Sole d'Italia => Italiaans, relaxed, ligt de straat in het verlengde van de Beenhouwerstraat ( ken helaas zo direct de naam van de straat niet vanbuiten maar is echt centrum in buurt grote markt)

Aan de beurs is er een Japans restaurant, Kabuki

Aan Louiza kun je voor 15 € een lunch eten, aanrader : Le Delire Parisien (kir + voorgerecht + hoofdgerecht voor 15 €) (van rond punt louiza de louiza laan omhoog, daar de eerste straat rechts)

Mijd vooral de beenhouwerstraat, enkel voor toeristen, slechts 2 restaurants die doenbaar zijn, maar zijn vrij prijzig ( Chez Leon , Aux Armes de Bruxelles )

Je kan natuurlijk ook buiten Brussel gaan eten, in Beersel heb je een brasserie met zo meer de traditionele keuken , en in Halle heb je ook deftige plaatsen :-)

Als je nog vragen hebt, stel maar gerust, ik leef stad naast Brussel ;-)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 21:35
Salem
Salem is offline
In de Rue de Bouché, ne pas manger :-)

Citaat:
In de Beenhouwersstraat zijn er veel goedkope maar goede restaurantjes aan te treffen, vlakbij de Grote Markt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Biografie van Karel van Straeten.
ell'nn
26 23-08-2004 16:40
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Euroclassica 2001 deel 2: Het verslag
Sikamikanico
3 24-09-2001 20:46
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.