Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2010, 11:57
quicksolution
quicksolution is offline
Hey,
Ik wou graag even iets onder jullie aandacht brengen, bij mij komt het namelijk dagelijks voor.
Wie kent het niet dat zijn oma,opa of zelfs moeder vraagt een pot te openen. Meestal is dit dan een appelmoes pot of een pot met groenten. Natuurlijk zijn er al vele oplossing op de markt. Maar deze zijn meestal prijzig en daarbij is het meestal nog nodig om kracht te zetten.

Deel hier je ervaringen en tips met anderen!

Bedankt alvast!
Met vriendelijke groet,

Henk-jan de Kok

Laatst gewijzigd op 10-11-2010 om 22:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2010, 13:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Reclame? Maar op zich wel een interessant topic: hoe maak jij potten open?

Ik hergebruik mijn glazen potten met deksel (of zelfs alleen de deksels) regelmatig, dus ik zou het niet kopen, omdat er een gaatje in het deksel gemaakt wordt. Om dezelfde reden gebruik ik ook niet zo'n klem die de zijkanten indeukt, zodat er lucht in de pot kan komen.
Potten die niet open willen, probeer ik open te draaien met een ouderwets scheetkussen ertussen . Dat geeft meer grip en daarmee lukt het bijna altijd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 13:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
- eerst sla ik op de onderkant en kijk of dat voldoende is om de pot zo open te maken
- als dat niet lukt, sla ik met een mes op de zijkant van de pot/ het deksel
- als het dan nog niet lukt, prik ik met een schaar een gaatje in het deksel

Heb dus geen speciale dingen ervoor nodig.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 14:20
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Reclame

Potten krijg je altijd open door een gaatje in de deksel te maken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 17:59
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Al het bovengenoemde!
Offtopic: Wat een verschrikkelijke website.
__________________
Fe este dia que hora
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 18:55
Verwijderd
Ongelooflijk Mike, vertel me meer
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 22:40
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Reclame verwijderd, wie weet wordt het zo nog wat!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 13:03
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
als ik de mijne écht maar dan ook écht niet openkrijg, dan doe ik het achterste stukje van een koffielepeltje tussen de potrand en het deksel en doe zo'n hefboombeweging, waardoor er een minibeetje lucht in de pot kan, en dan gaat de pot ZO open
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 13:03
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
(de truc met het lepeltje kan je trouwens ook doen bij potten die je achteraf nog wil hergebruiken, hawahaai, dus is misschien een idee?)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 17:50
Verwijderd
Citaat:
als ik de mijne écht maar dan ook écht niet openkrijg, dan doe ik het achterste stukje van een koffielepeltje tussen de potrand en het deksel en doe zo'n hefboombeweging, waardoor er een minibeetje lucht in de pot kan, en dan gaat de pot ZO open
Zo doe ik het ook idd
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 05:40
Verwijderd
Ik gebruik de blauw-engeltjetechniek en als dat niet werkt pak ik net als vogelvrij een schaar en ram de punt in het deksel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Ik gebruik de blauw-engeltjetechniek en als dat niet werkt pak ik net als vogelvrij een schaar en ram de punt in het deksel.
Ik las die post raat, ik plakte dingen aan elkaar en las iets als 'ik gebruik de engeltechniek en pak een schaar en ram de punt in het deksel' Ik zag dus een engelachtige Sarah voor me die ineens heel agressief met een schaar op het deksel staat te rammen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 15:02
Verwijderd
Met een vork lukt dat veel makkelijker.

Ik zou trouwens de website ff door een spellingchecker halen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 00:21
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Meestal lukt het gewoon, of anders met een paar tikken tegen het keukenblad. Maar als dat niet werkt, ben ik een keer op de truc gekomen postelastiek te gebruiken om goed grip te krijgen op de deksel/dop/hardnekkig object
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 15:04
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik gebruik een flesopener (onderdeel van mijn blikopener) om lucht in de pot te krijgen, daarna kun je 'm zo opendraaien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.