Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2013, 16:55
Aminaaseel
Avatar van Aminaaseel
Aminaaseel is offline
Hallo Scholieren.com ,

Jullie zien het al aan de titel. Nouja het zit namelijk zo. Ik ga over een halfjaar naar de middelbare , en ik heb gewoon geen idee hoe kinderen zijn op de middelbare school , en/of ze mij kunnen accepteren hoe ik ben. Dit zijn mij eigenschappen :

- Slim
- Verlegen
- Zegt soms dingen die niet kloppen ( hierbij bedoel ik iets uitfloepen)
- Kan soms chagrijnig zijn.
- Praat niet vaak over vieze dingen aka op seksueel gebied.
- Maakt niet vaak grapjes.
- Serieus en let altijd op in de les.
- Is niet blij met een 6 , 7 ,8.
- Kan soms vrolijk zijn.
- Neemt heel snel dingen kwalijk.
- Vaak twijfelen.


Mijn vraag is dus : Kunnen mensen mij op de middelbare school accepteren of moet ik me anders gedragen ?

Alvast bedankt , Amina.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2013, 16:59
Aminaaseel
Avatar van Aminaaseel
Aminaaseel is offline
Owjaa , sorry de titel moet eigenlijk : Middelbare school - heten.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 17:36
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Waarom zouden ze je niet accepteren?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 07:11
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Je klinkt als een doodnormale pre-puber, dus dat komt vast wel goed! Er zullen altijd mensen zijn die gaan uitproberen hoe sterk je in je schoenen staat, maarja, die zijn er nu eenmaal. Wees gewoon lekker jezelf Als je je nders gaat gedragen dat dat je werkelijk bent, val je op een dag toch wel door de mand.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 09:11
Verwijderd
Iedereen maakt een nieuwe start, dus bijna iedereen zal net zo onzeker zijn als jij bent. Het kan altijd zijn dat iemand moeilijk gaat over de persoon die jij bent, niet eens om de dingen die je hebt opgesomd. Rekening houden met anderen is goed, je aanpassen of proberen te veranderen in iemand die je niet bent omdat iemand stom doet, zal waarschijnlijk niet helpen omdat je waarschijnlijk zoals Miekje zegt door de mand zult vallen. En persoonlijk denk ik dat je dat veel ongelukkiger zal maken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 17:29
Aminaaseel
Avatar van Aminaaseel
Aminaaseel is offline
Ja maar , ik denk dat andere kinderen me ''raar'' gaan vinden. Dat is nu ook op de basisschool , de hele klas vindt me raar omdat ik van school hou.
Belachelijk tog?

Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 22:25
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ach joh, laat ze je lekker 'raar' vinden. Er is niks mis met een beetje raar hoor. Van school houden is misschien niet cool, maar je hoeft je nooit schamen voor dingen die je oprecht leuk vind.

En je klasgenoten op de middelbare school zullen misschien kijken hoe ver ze bij jou kunnen gaan en wat treiteren, maar als jij je vriendelijk gedraagt en niet over je heen laat lopen, dan komt 't allemaal wel goed hoor.
Misschien kan je proberen te werken aan punten zoals het vaak twijfelen of snel dingen kwalijk nemen, maar als je niet elke dag loopt te tieren of ruzie maakt zie ik eigenlijk niet in waarom ze je niet zouden accepteren.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Ja maar , ik denk dat andere kinderen me ''raar'' gaan vinden. Dat is nu ook op de basisschool , de hele klas vindt me raar omdat ik van school hou.
Belachelijk tog?
Dan vinden ze je lekker raar. Boeieh.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 12:49
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ja maar , ik denk dat andere kinderen me ''raar'' gaan vinden. Dat is nu ook op de basisschool , de hele klas vindt me raar omdat ik van school hou.
Belachelijk tog?

Ze zijn jaloers
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Ja maar , ik denk dat andere kinderen me ''raar'' gaan vinden. Dat is nu ook op de basisschool , de hele klas vindt me raar omdat ik van school hou.
Belachelijk tog?

Mensen - vooral basisschoolkinderen - kunnen zich nooit zo goed voorstellen dat er mensen zijn die anders zijn dan zij. Dat is niet raar. Dat jij van school houdt is ook niet raar.

Qua kleren, haar en make-up - doe gewoon aan waar jij je zeker in voelt. Vraag aan vriendinnen wat zij vinden dat je mooi staat. 'Waar jij je lekker in voelt' is meestal een compromis tussen wat jijzelf mooi vindt en wat andere mensen mooi vinden. Met haren en make-up verwacht waarschijnlijk niemand iets heel bijzonders van je. Gewoon verzorgd is echt genoeg.

Probeer zelfvertrouwen uit te stralen. Loop rechtop, wees vriendelijk tegen andere mensen (want als jij lief doet tegen hen, is de kans dat zij leuk doen tegen jou een stuk groter). Er zullen inderdaad mensen zijn die flauwe of zelfs stomme grappen tegen je maken om je te testen. Reageer zelfverzekerd, lach mee om grapjes, maak ze zelf terug. Je mag best ruimte innemen.

Verder - in de eerste zijn er vast al wel mensen die elkaar al kennen en aan elkaar klitten, maar er zijn sowieso ook mensen die er alleen zijn en die op zoek zijn naar vrienden. Naar jou, dus. Je hoeft niet de hele tijd extreem je best te doen of je zorgen te maken, want die hele eerste klas is voor de meeste mensen vooral heel leuk: nieuwe indrukken, meer zelfstandigheid, nieuwe vrienden...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2013, 15:13
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Hoe hard je het ook wil en probeert, wanneer je delen van je persoonlijkheid verhult en je anders voordoet dan je bent zullen anderen dat altijd opmerken, en dan ben je pas echt 'raar'. Ik ben binnenkort alweer van de middelbare school af en weet dat het begin lastig is. Je gedrag klinkt helemaal niet vreemd voor iemand van je leeftijd en je zult zeker meisjes of jongens tegenkomen die zich net zo voelen. Accepteer dat je af en toe chagrijnig zal zijn of iets verkeerds gaat zeggen wat je niet zo bedoelde, het komt (vrijwel altijd) wel goed. En wanneer jij je excuses maakt en zij die niet aannemen, moet je misschien verder zonder hem/haar. Kortom: verbloem jezelf (of kanten van jezelf) niet, kom op voor je mening en smaak en probeer zo ontspannen mogelijk naar jezelf en de toekomst te kijken. Heel veel succes.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 14-12-2013, 20:29
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Je klinkt zooooooooo saaiiii....
Met citaat reageren
Oud 14-12-2013, 21:26
Music-lover
Music-lover is offline
Citaat:
Je klinkt zooooooooo saaiiii....
huh?! wat een vage reactie, of is het sarcastisch?

btw ik vind gewoon dat je jezelf moet zijn er is niks mis met van school houden en het is juist een voordeel als je met plezier naar school gaat. Het kan zijn dat andere mensen je raar vinden maar ik zou me daar zoiezo nu nog geen zorgen over maken en de kans is groter dat je gewoon in een leuke klas komt en vriendinnen maakt.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Je klinkt zooooooooo saaiiii....
wtf..?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 10:48
Verwijderd
Weet je, wees gewoon lekker jezelf, hoe grote stap het ook is om naar de middelbare school te gaan heeft het geen zin er enorm over in te zitten. Weest aardig tegen iedereen en doe lekker je ding. Als jij school leuk vind is dat alleen maar mooi meegenomen omdat je er nog heel wat jaren zit Niet veranderen om er bij te horen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 16:37
Aminaaseel
Avatar van Aminaaseel
Aminaaseel is offline
Dankjulliewel jongens, over een paar dagen is de eindcito, heb zelfvertrouwen, maar ik ben zo bang dat ik het vrpest........
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 17:00
HebGeenIdee
HebGeenIdee is offline
Citaat:
Owjaa , sorry de titel moet eigenlijk : Middelbare school - heten.
Je bent zoals je bent dat moeten ze maar accepteren
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 17:01
HebGeenIdee
HebGeenIdee is offline
Citaat:
Je klinkt zooooooooo saaiiii....
Zo wat aardig ... Houd het dan voor jezelf
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2014, 17:03
HebGeenIdee
HebGeenIdee is offline
Citaat:
Ja maar , ik denk dat andere kinderen me ''raar'' gaan vinden. Dat is nu ook op de basisschool , de hele klas vindt me raar omdat ik van school hou.
Belachelijk tog?

Ik vindt school niet altijd leuk, maar ik bedoel als je niet van houd hoef je andere niet raar te vinden tochh??
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 02:48
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
@ Aminaaseel

Je hebt wel een mooie avatar. Lijk erg veel op deze.

Daar kun je op je nieuwe school zeker mee voor de dag komen!

__________________
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 20:27
musicfan2000
musicfan2000 is offline
Gewoon jezelf blijven, dan krijg je vanzelf vrienden die bij je passen en je accepteren zoals je bent. je hebt er niks aan om je anders voor te doen dan je bent. je ben trouwens echt niet raar, ik ben zelf ook verlegen, maar het komt wel goed. Nu zit ik in de 3e ik ben niet echt populair of zomaar ik heb een aantal leuke vriendinnen. Wat het twijfelen betreft (ik twijfel ook vaak) gewoon je gevoel volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Voordat je de deur uitgaat
Businessguy
56 15-04-2013 15:44
Films, TV & Radio Animetopic #8
Verwijderd
500 24-07-2005 21:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voor Alle Moslims!!!
Mizz-Scatjuh
49 10-05-2004 15:25
Verhalen & Gedichten 2 columns uit de oude doos
Shitonya
21 30-04-2004 00:17
Verhalen & Gedichten Daar is ze weer ^_^
Shitonya
14 03-04-2004 18:21
Verhalen & Gedichten Column over Vrouwen
Shitonya
10 26-03-2004 20:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.