Oud 18-01-2019, 20:07
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Er was niet echt een te beslechten kwestie. Jij zag het weglopen van anderen niet als probleem. Voor hen was er al geen probleem meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2019, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Er was niet echt een te beslechten kwestie. Jij zag het weglopen van anderen niet als probleem. Voor hen was er al geen probleem meer.
Hoeveel metaforen zijn er nog nodig die exact dat gedrag duiden? Als íets duidelijk moge zijn dan is het wel dat een probleem pas een probleem is als het slachtoffer dat onderkent of wanneer de omgeving daar signalen op afgeeft. De redenen waarom ik dat doe, heb ik uitgelegd. De kwestie, het door nature ondersteunde nurture verschijnsel 'geloven, is plausibel aangetoond -- en niet alleen op existentiële klassiekers.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 20:58
Saiy
Saiy is offline
Hey Tuna ken je dat verhaal van die spreker die eens aan z'n publiek vroeg: hey geloven jullie in een God/god of in andere hogere machten? En iedereen zei hartgrondig: nee. Vervolgens liet hij iemand naar voren komen en een foto tevoorschijn halen op zijn mobiel van een geliefde. En hij gaf een papiertje aan die persoon en zei daarbij: dit is een vloek en als je die uitspreekt, dan gaat het nooit meer goed met je geliefde. En dat wilde diegene toen echt niet.

Hoe denk jij over zoiets?

Ben oprecht benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:07
Verwijderd
Dat zou ik ook niet willen. Heeft niets met religie te maken. Wat is het doel daarvan, behalve stomme manipulatie?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:08
Saiy
Saiy is offline
maar waarom zou je dat niet willen dan?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:08
Saiy
Saiy is offline
want daar ben ik dus benieuwd naar
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:08
Saiy
Saiy is offline
ik zou het zelf namelijk ook niet doen maar kan nog niet zo goed verwoorden waarom dan niet
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:09
Verwijderd
Citaat:
stomme manipulatie
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Hey Tuna ken je dat verhaal van die spreker die eens aan z'n publiek vroeg: hey geloven jullie in een God/god of in andere hogere machten? En iedereen zei hartgrondig: nee. Vervolgens liet hij iemand naar voren komen en een foto tevoorschijn halen op zijn mobiel van een geliefde. En hij gaf een papiertje aan die persoon en zei daarbij: dit is een vloek en als je die uitspreekt, dan gaat het nooit meer goed met je geliefde. En dat wilde diegene toen echt niet.

Hoe denk jij over zoiets?

Ben oprecht benieuwd.
Dom bijgeloof.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:10
Verwijderd
Maar ik weet niet of ik het zou zeggen, maar dat is vooral om de ander niet te kwetsen. Het hangt van de persoon af.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Dom bijgeloof.
En dit dus ook. Maar dat is dus niet de reden dat ik het niet zou zeggen. Ik vind het gewoon een domme vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:11
Saiy
Saiy is offline
los van je intentie de ander neit te willen kwetsen,

stel dat dat er even niet is:

zou je het durven/kunnen uitspreken?


En echt geloven dat het geen effect heeft?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:15
Saiy
Saiy is offline
Ik geloof namelijk dat ik het toch niet zou durven hoewel ik dat onzin vind van mezelf want ik ben heel erg een atheïst
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:15
Saiy
Saiy is offline
dus wtf
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:16
Verwijderd
Nou jah, dat is dus ontzettend belangrijk. Ik geloof in karma maar niet op een bovennatuurlijke manier. Ik geloof oprecht dat als je je gedraagt zoals je bent, eerlijk en oprecht bent, niet bang bent om een sterke mening te hebben en die gepassioneerd kan verdedigen, maar wel nederig moet zijn op een bepaalde manier. En wees vooral aardig tegen mensen als verkopers, politieagenten, ondersteunende mensen aan telefoons op helpdesks enzo. Dat duurt het langst en werkt het best. Als je zoiets zegt over iemand die daar achter kan komen (en die kans is altijd gigantisch, het is een geliefde tenslotte) waarvan je weet dat die het niet kunnen waarderen, dan kan zoiets je relatie met die persoon beschadigen, misschien niet eens iets dat niet gerepareerd kan worden, maar waarom zou ik dat risico willen nemen?

Als het daarentegen iemand zou zijn zoals mijn broertje, met wie ik constant dat soort grappen heen en weer maak, of mijn huisgenoten bijvoorbeeld, of bij Ertur of Tunahan, zou ik het gelijk doen omdat ik weet dat zij geen care zouden hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:17
Saiy
Saiy is offline
Ik vind het interessant wat je zegt deadlock, dankjewel
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:17
Saiy
Saiy is offline
op deze gedachten kan ik even verder spinnen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 21:28
Verwijderd
Ik denk ook niet dat het per se met geloven in een god te maken heeft. Hoe atheïstisch ik ook ben, ik zou het niet zeggen. Niet vanwege de vloek die ik dan zou uitspreken, maar domweg omdat ik het doel er van niet in zie. En in deze context is het manipulatie, dat is iets waar ik altijd voor zou passen. Daarnaast zou bijv. mijn moeder het ook raar vinden, zoals deadlock ook aangeeft.

In jouw geval zal het gevoel meer gebaseerd zijn op lot tarten dan een god verzoeken iets te doen. Ik bedoel, hoeveel zeggen we bijvoorbeeld godverdomme? Gebeurt er dan iets? Denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Hey Tuna ken je dat verhaal van die spreker die eens aan z'n publiek vroeg: hey geloven jullie in een God/god of in andere hogere machten? En iedereen zei hartgrondig: nee. Vervolgens liet hij iemand naar voren komen en een foto tevoorschijn halen op zijn mobiel van een geliefde. En hij gaf een papiertje aan die persoon en zei daarbij: dit is een vloek en als je die uitspreekt, dan gaat het nooit meer goed met je geliefde. En dat wilde diegene toen echt niet.

Hoe denk jij over zoiets?

Ben oprecht benieuwd.
Achter dit soort nonsense zit dezelfde mechaniek als het gebed. Mensen die hier (dat vloek-verhaal) vatbaar voor zijn, zullen automatisch alle negatieve events in het leven van de geliefde toekennen aan de 'vloek'. Tijden van voorspoed als 'stilte voor de storm'. Met andere woorden, er wordt kleurrijk invulling gegeven aan gebeurtenissen die volstrekt los staan van het vermeende, waarbij het een catch-22 is.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2019, 01:26
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
los van je intentie de ander neit te willen kwetsen,

stel dat dat er even niet is:

zou je het durven/kunnen uitspreken?


En echt geloven dat het geen effect heeft?
Ja maar wat nou los van je intentie de ander niet te willen kwetsen? Dat is toch een prima reden? Dit is een van de redenen dat ik dit soort discussies soms heel onzinnig vind van een kant. Zo stel je er allemaal belachelijke eisen aan. Als je een mening wilt vraag dan om een mening, in plaats van suggereren dat er een of ander bijgeloof ten grondslag aan ligt.

In dat opzicht vind ik het niet meer dan stomme manipulatie, precies wat straatmeid zegt. Als je dergelijke dingen op een bepaalde manier slim formuleert spreekt het zogenaamd in voordeel van je stelling.
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 19-01-2019, 01:43
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Hey Tuna ken je dat verhaal van die spreker die eens aan z'n publiek vroeg: hey geloven jullie in een God/god of in andere hogere machten? En iedereen zei hartgrondig: nee. Vervolgens liet hij iemand naar voren komen en een foto tevoorschijn halen op zijn mobiel van een geliefde. En hij gaf een papiertje aan die persoon en zei daarbij: dit is een vloek en als je die uitspreekt, dan gaat het nooit meer goed met je geliefde. En dat wilde diegene toen echt niet.

Hoe denk jij over zoiets?

Ben oprecht benieuwd.
Kortom hier denk ik over, flikker op. Mensen op zo'n manier beïnvloeden vind ik eerder je hele punt verzwakken.

Beetje de zweefteef uithangen, kom nou. Baljeuk van hier tot ginder maat
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 19-01-2019, 01:49
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
ik zou het zelf namelijk ook niet doen maar kan nog niet zo goed verwoorden waarom dan niet
Misschien gedraag je je gewoon liever niet als een gigantische zak stront tegenover je vrinenden, zou ik een acce0table reden vinden
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 19-01-2019, 13:58
Verwijderd
Wajoo forumdownie lit
Met citaat reageren
Oud 19-01-2019, 14:01
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hey Tuna ken je dat verhaal van die spreker die eens aan z'n publiek vroeg: hey geloven jullie in een God/god of in andere hogere machten? En iedereen zei hartgrondig: nee. Vervolgens liet hij iemand naar voren komen en een foto tevoorschijn halen op zijn mobiel van een geliefde. En hij gaf een papiertje aan die persoon en zei daarbij: dit is een vloek en als je die uitspreekt, dan gaat het nooit meer goed met je geliefde. En dat wilde diegene toen echt niet.

Hoe denk jij over zoiets?

Ben oprecht benieuwd.
Dit zie je ook vaak voorbij komen in de youtube comment sections bijvoorbeeld: "Like to get 69 euro, Ignore: you get bad luck forever xddddddd"
Met citaat reageren
Oud 19-01-2019, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Wajoo forumdownie lit
hella lit
Met citaat reageren
Oud 01-06-2020, 09:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Up.

Ik kwam deze verkoper tegen op Marktplaats Advertenties van Paul
http://www.marktplaats.nl/link/searc...=socialbuttons
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2020, 10:02
Verwijderd
Wtf
Met citaat reageren
Oud 01-06-2020, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Up.

Ik kwam deze verkoper tegen op Marktplaats Advertenties van Paul
http://www.marktplaats.nl/link/searc...=socialbuttons
Mooi. Die Holocaustadvertentie: Rapporteren, delen op Twitter en CIDI taggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.