Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 13:35
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik werk in de horeca en vind wijnen erg belangrijk bij een gerecht. Mijn ouders niet, me vader drinkt net zo lief een goedkope Merlot van de Aldi.

Als ik kook probeer ik de wijnen aan te passen aan de gerechten, niet dat ik er veel verstand van heb
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 13:42
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Euh... ik geloof dat je bij vis zoete wijn ofsow moest hebben? Ik mag het niet drinken vanwege m'n medicijnen (niet dat ik dat erg vind want alles met alcohol vind ik vies, jak...)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:42
Ciao Che
Avatar van Ciao Che
Ciao Che is offline
Ik gooi veel te snel wijn door het gerecht heen, voor de smaak
Ik let niet echt op welke wijn bij welk gerecht past. Vis moet met witte wijn, ofzo?
__________________
Degs. D'ya like degs?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:46
dasteff
Avatar van dasteff
dasteff is offline
wijn of speciaalbier door het eten, vaak errug lekker!!!!

bij het eten drink ik het niet echt veel...
__________________
I love my Rollerskates (and you of course...)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
wijn = vies
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:35
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef:
Mijn ouders niet, me vader drinkt net zo lief een goedkope Merlot van de Aldi.

Dat wil niet zeggen dat die niet goed zijn omdat ze van de aldi afkomen en goedkoop zijn.

Meestal zijn het druiven van een goede plantage die niet meer de hoogste kwaliteit hebben om als top wijn door te gaan maar zeker niet slecht voor een huiswijn.

Je moet etiketten kunnen lezen en verstand hebben van wijn dan kan je er goede pakken tussen uit halen.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:36
Southraider
Southraider is offline
Maar verder vind ik wijn heel erg belangrijk bij eten

wijn moet de smaak van het eten verlengen.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:43
notbonefish
notbonefish is offline
eigenlijk niet. de meeste gerechten die ik maak hebben de neiging een nogal sterke smaak te hebben die de wijn zou overmeesteren. bovendien moet ik van mijn pa met m'n fikken uit zijn wijkelder blijven
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:46
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Doe ik nooit.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:50
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
mja wijn erover kan wel. de alcohol verdamtpt toch wel

en bier in de pannenkoeken!
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:31
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-03-2003 @ 14:42:
Euh... ik geloof dat je bij vis zoete wijn ofsow moest hebben? Ik mag het niet drinken vanwege m'n medicijnen (niet dat ik dat erg vind want alles met alcohol vind ik vies, jak...)
Nou..

Als je het echt goed wilt doen kun je een droge witte wijn drinken bij vis, dat brengt de smaak beter naar voren...

Net als je rode wijn drinkt (dan word je tong en tandvlees wat ruwer) bij vlees, het versterkt de smaak..
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:32
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Ciao Che schreef op 10-03-2003 @ 14:42:
Ik gooi veel te snel wijn door het gerecht heen, voor de smaak
Ik let niet echt op welke wijn bij welk gerecht past. Vis moet met witte wijn, ofzo?
O jij hebt het over iets anders.. wijn DOOR het eten

In heel veel (1pans/vlees)gerechten gooien ze idd wijn, meestal een droge witte
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:34
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Southraider schreef op 10-03-2003 @ 15:35:
Dat wil niet zeggen dat die niet goed zijn omdat ze van de aldi afkomen en goedkoop zijn.

Meestal zijn het druiven van een goede plantage die niet meer de hoogste kwaliteit hebben om als top wijn door te gaan maar zeker niet slecht voor een huiswijn.

Je moet etiketten kunnen lezen en verstand hebben van wijn dan kan je er goede pakken tussen uit halen.
Ja maar de 1,5 liter flessen van de Aldi zijn niet de beste. Ik bedoelde te zeggen dat het hem niet zo veel kan schelen welke wijn hij drinkt, het is altijd Merlot. Vandaag had ik een Cote-du-Rhone, die vond ie ook wel ok ja

Ik vind het belangrijk de wijnen op de gerechten af te stemmen. En dat gaat verder dan wit bij vis, en rood bij vlees. In veel gevallen kun je net zo goed een rode wijn bij vis drinken en een witte wijn bij vlees.

Dus je moet inderdaad verstand hebben van wijnen
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:35
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
Southraider schreef op 10-03-2003 @ 15:36:
Maar verder vind ik wijn heel erg belangrijk bij eten

wijn moet de smaak van het eten verlengen.
Iddddd
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:36
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik kijk alleen maar naar de kleur: lasagne: rooie wijn.
Vis: witte wijn.
Bij de lasagnesaus doe ik gewoon wodka of AH rode huiswijn.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:11
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
ik vind wijn heel belangrijk bij lekker eten. een goed gekozen wijn maakt het eten ook beter smaken.

wij zijn thuis grote wijnliefhebbers, dus nooit gebrek aan goede wijn. ik heb liefst rode (pinot noir/gris, merlot, vacquérays (?), cote du rhone, bordeaux, ...) sommmige witte is ook lekker (niet dat ik geen witte drink maar daar heb je niet vaak uitzonderlijk goeie van)

tips? : bij de meeste wijnen staat er op het eticket wat je er best bij eet en daar staat het meestal goed op.

(vis is droge witte wijn. zoete witte wijn is alleen voor aperitief en dessert)

@bonefish: bij zo sterk gekruide gerechten of gerechten met sowieso al een overweldigende smaak kan je een rode wijn nemen die jong is en lekker fris (kijk maar op etiket, daar staat het meestal in termen van fruitsmaken. dus als je het vind neem wijn met citrussmaken)
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:41
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Ik drink de wijn meestal om de wijn, en niet bij of in een gerecht. Hoewel mama heerlijke dingen kan maken met wijn erin
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:43
PV
PV is offline
nooit..

mn moeder wel, rode wijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-03-2003, 21:49
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
damaetas schreef op 10-03-2003 @ 20:11:
@bonefish: *knip*
ok, bedankt voor de tip. ik zal het eens proberen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 22:04
japie
japie is offline
Citaat:
linda85 schreef op 10-03-2003 @ 14:49:
wijn = vies
Dat zei ik tot afgelopen zomer ook van vooral rode wijn. Tijdens de groepsvakantie 1 beker rode wijn gedronken en ik ben er aan verkocht.

Je kunt het vergelijken met die reclame van de NS: "Opeens heb je het....je drinkt (rode) wijn"
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 22:07
japie
japie is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 10-03-2003 @ 18:34:
Ik vind het belangrijk de wijnen op de gerechten af te stemmen. En dat gaat verder dan wit bij vis, en rood bij vlees. In veel gevallen kun je net zo goed een rode wijn bij vis drinken en een witte wijn bij vlees.

Dus je moet inderdaad verstand hebben van wijnen
Ik heb ooit eens een wijnkenner (die ene die altijd bij kookprogramma van Cas Spijkers zat, Hubert nog wattes) een hele goeie tip horen geven over een goeie wijn: "De eerste slok moet uitnodigen voor de volgende."
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.