Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 21:16
Rocksaan
Rocksaan is offline
Ikzelf heb eigenlijk al mn hele leven last van exceem, maar toen we naar NL verhuisde werd het elk jaar erger Toen kwam ik in het ziekenhuis te liggen met teerpakken aan enzo, maar omdat de dokters niet echt zochten naar de oorzaak van het probleem maar alleen aan symptoon bestrijden deden ben ik naar een Natuurarts gegaan. Naja, na een paar tests constateerde hij een voedselallergie voor Tarwe Melk Soja en Ei. Dat is onderhand twee jaar geleden.

Nu vroeg ik me af of er veel mensen zijn met een voedselallergie. Waar je dan allergisch voor bent. Wat de allergische reactie is. Hoe je er achter bent gekomen. Hoe je om gaat met je dieet. Of er mensen zijn die er overheen zijn gegroeid. Hoe je het dan heb aangepakt om die voedingsstoffen weer te nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 21:31
MartyClaire
Avatar van MartyClaire
MartyClaire is offline
ik mocht vroeger geen melk en suiker, kreegk exceem van
__________________
++AFCF++ ~* voorzitter Steve Irwin fanclub*~ {*~ kusjuh voor Joris (mijn allerliefste onzin-echtgenoot) :o ~*}
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:34
Rocksaan
Rocksaan is offline
hmm ja melk suiker en cacao pinda's zijn gewoon standaard dingen dat dokters zeggen, om uit te proberen of exceem dan minder wordt volgensmij.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:36
MartyClaire
Avatar van MartyClaire
MartyClaire is offline
Citaat:
Rocksaan schreef op 12-03-2003 @ 22:34:
hmm ja melk suiker en cacao pinda's zijn gewoon standaard dingen dat dokters zeggen, om uit te proberen of exceem dan minder wordt volgensmij.

het hielp in ieder geval wel..
__________________
++AFCF++ ~* voorzitter Steve Irwin fanclub*~ {*~ kusjuh voor Joris (mijn allerliefste onzin-echtgenoot) :o ~*}
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 22:45
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Ik had toen ik een jaar of 11-12 was heel erg veel last van duizeligheid en flauwvallen. Ik werd op de raarste momenten heel erg duizelig en als ik dan niet snel ging zitten of liggen dat zakte ik echt in elkaar.
De dokters hebben mij volgens mij wel een jaar lang onderzocht (de KNO-arts, kinderarts, neuroloog enz.) maar ze konden niets concreets vinden. Ik heb zelfs een tijdje met een bloeddrukmeter rondgelopen.
Toen ben ik naar een kinesiologe gegaan en zei zij dat ik allergisch was voor suiker (sacharose). Ik ben onmiddelijk een suikervrij dieet gaan volgen en de duizeligheids aanvallen waren bijna meteen weg. Mijn huisarts geloofde er niet zo in, maar ik zag zelf dat het dus hielp.
Ik heb toen ongeveer 1,5 tot 2 een redelijk streng dieet gevolgd en ik had in die tijd ook vrijwel geen last van die duizeligsheid. Maar een suikervrij dieet is niet leuk. Dus toen ik merkte dat het weer beter ging is het suiker eten er ook langzaam weer bij in geslopen.
Op zich eet ik nu weer normaal, al let ik nog steeds wel op. Ik merk er bijna niets meer van behalve als ik veel verjaardagen, dus veel zoets heb gehad enzo. Dan voel ik me een tijdje weer duizelig en dan stop ik weer een paar daagjes met suiker eten.
__________________
www.dagelijkseportienelleke.tk --> voor al uw dagelijkse behoeften!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 08:57
halve gare
halve gare is offline
ik eet al een tijdje suiker, gist vrij. ook runds en varkensvlees laat ik liggen en met vette dingen zoals friet kan je me ook niet blij maken. 's avonds vallen melkproducten ook niet goed, en fruit kan ik meestal weer niet verdragen in combinatie met ander eten. ook gedroogde vruchten mogen niet meer omdat daar veel suikers in geconcentreerd zitten.
ik doe dit omdat ik ME heb en de meeste ME patienten die beter worden hebben dit dieet gevolgt dus ja het is het proberen waard.
maar niet altijd makkelijk, vooral niet als je bij andere mensen gaat eten.
__________________
f*ck them all....

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 09:05.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ja, ik heb ook zoiets. Een allergie (of overgevoeligheid) voor bepaald eten. tis eigenlijk wel iets anders dan een voedselallergie, omdat het mijne voortkomt uit m'n hooikoorts.
Ik ben zwaar allergies voor de berk, en daardoor ook voor steenvruchten (vruchten met een pit erin), sommige dingen kan ik de ene keer wel hebben. en dan andere juist weer niet. Laatst ben ik er ook achter gekomen dat ik niet tegen bepaalde komkommer kan. Echt heel vaag. ook paprika kan ik niet verdragen.
Gelukkig gaat het dan om grote hoeveelheden, voordat ik er echt goed last van krijg.
M'n symptomen zijn: rood rond de mond. Soms jeuk ergens. En altijd jeuk in m'n mond en m'n slokdarm (of iig daar in de buurt) doet zeer en is geirriteerd.

Tis gelukkig niet zo heel erg, en ook van een beetje appelsap ga ik niet dood (de concentratie appel is dan vaak laag).
Ik moet er wel op letten, maar ach, beter dan een melk allergie ofzo
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:15
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=404345
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:10
Verwijderd
Ik heb in die andere topic al gereageerd. Hier dan nog maar even er bij waar ik dan last van krijg. 't verschilt per ding, maar alles ff opgesomt: opgezette buik (keer zo dik), pijn in m'n buik en ook in m'n rug, spierpijn, pijn in m'n gewrichten, heel erg moe zijn (soms zo dat ik echt niks meer kan (m'n ogen niet meer open houden, niet meer staan/zitten enz), koppijn (en soms migraine), opgezette handen, opgezette knieën, misselijk, keelpijn, griepverschijnselen, opgezette keel, zo iets...soms ook wel andere dingen, maar hier heb ik iig vrij regelmatig last van.

Ik houd me redelijk aan m'n dieet, moet ook wel, soms 'zondig' ik wel eens, kan ook amper anders, maar dat merk ik vaak wel meteen... Ik ben er achter gekomen, doordat m'n moeder net zo lang gezeikt heeft tegen de huisarts tot ik door verwezen werd naar een dietiste. Met een eliminatiedieet (tien dagen op rijst, groente, fruit en water) zijn we toen achter iets gekomen, dit bleek later niet de kloppen. 'k ben nog steeds bezig met het precies uit te zoeken, maar ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Voedselallergie en voedselintolerantie
Studietuin
2 02-02-2014 05:33
Flora & Fauna Wie heeft een kat?
Verwijderd
54 07-08-2009 11:01
Lichaam & Gezondheid Voedselallergie, korte enquete
Blackeyed
11 05-05-2008 14:30
De Kantine Enquete voedselallergie
Blackeyed
5 15-04-2008 14:49
Lichaam & Gezondheid Voedselallergie en gewrichtspijn
Poepkind
3 20-11-2006 20:14
Eten & Drinken voedselallergie
Dory
22 16-04-2003 15:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.