Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2010, 06:42
dennis018
dennis018 is offline
Nu staan er de laatste dagen allemaal schokkende dingen over kip in het nieuws, hoe gaan jullie daar mee om. Eten jullie nu nog kip thuis of zeggen jullie allemaal masseel de prullebak erin mee voorlopig?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2010, 17:23
Verwijderd
Massaal de nieuwsberichten de prullenbak in (geen idee wat m'n ouders doen).
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 18:12
Verwijderd
Ik eet al heel lang geen kip meer, ik vertrouw al dat vlees van kippen vol antibiotica niet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 18:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het advies is nu opletten dat het goed gebakken is. Dat doe ik altijd al. Dus ik blijf het gewoon eten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 21:05
Verwijderd
Dat advies was toch al veel langer zo? Mijn moeder zei dat vroeger ook altijd tegen mij (en ook je handen wassen als je rauwe kip / snijplank hebt aangeraakt).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Dat advies was toch al veel langer zo? Mijn moeder zei dat vroeger ook altijd tegen mij (en ook je handen wassen als je rauwe kip / snijplank hebt aangeraakt).
Ja, maar dat was/is vanwege salmonella. Dat wil je ook niet binnen krijgen, natuurlijk, dus goed verhitten is altijd al verstandig geweest. Maar zo'n resistentie bacterie is nog veel vervelender, want daar kan je maar erg weinig tegen doen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 01:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ze proberen je constant bang te maken met dat soort dingen, daar ben ík inmiddels resistent tegen geworden. Het doet me echt totaal niks.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 15:51
Verwijderd
Ik heb er eigenlijk amper iets over gehoord, ik zie alleen die kipreclames op tv en die zijn juist erg voor kip. Dat kan ik niet echt bangmakend noemen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 10:23
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik vind het grootse onzin. Gewoon je kip goed bakken, materialen die met rauwe kip in aanraking zijn geweest of direct afwassen of schoon spul pakken. Mijninziens is er geen verschil tussen Salmonella en deze ESBL stam. Een gezond persoon zal een een tot een paar dagen goed ziek zijn maar komt er sowiso wel bovenop. Voor oudere, jonge of zwakkere mensen is het vervelender omdat die niet zonder antibiotica er weer bovenop komen. Vraag is nog maar of zo iemand dood gaat aan de Salmonella, de resistente ESBL of nog wat anders. Maar blijft, een ESBL stam gaat ook in de pan harstikke dood dus goed verhitten en er is niks aan de hand.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik heb er eigenlijk amper iets over gehoord, ik zie alleen die kipreclames op tv en die zijn juist erg voor kip. Dat kan ik niet echt bangmakend noemen.
Heeft al paar keer iets negatiefs over kip in de krant gestaan hier en heb ook al een paar keer op tv waarschuwende berichten gezien. Maar mijn mening is: onzin, gewoon lekker kip eten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat was/is vanwege salmonella. Dat wil je ook niet binnen krijgen, natuurlijk, dus goed verhitten is altijd al verstandig geweest. Maar zo'n resistentie bacterie is nog veel vervelender, want daar kan je maar erg weinig tegen doen.
Nouja, alsnog goed verhitten dus, wat je als het goed is al deed (en bovendien is rauwe kip toch vies). Ze zijn resistent tegen veelgebruikte antibiotica, niet tegen levend verbrand worden
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Nouja, alsnog goed verhitten dus, wat je als het goed is al deed (en bovendien is rauwe kip toch vies). Ze zijn resistent tegen veelgebruikte antibiotica, niet tegen levend verbrand worden
Dat bedoelde ik ook, maar zo staat het er idd niet helemaal

Mijn redenen om geen kip te eten zijn trouwens niet alleen gebaseerd op het feit dat ik het vlees niet vertrouw, maar ook op het feit dat ik het oneens ben met hoe de dieren behandeld worden. (En dat is ook de reden waarom ik weinig vlees in het algemeen eet, dus het geldt niet enkel voor kip.)
Maar als je kip wil eten zonder ziek te worden, gewoon door en door verhitten en geen messen of snijplanken af gaan likken
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 12:56
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
snijplanken af gaan likken
Offtopic: Bah, zie je het voor je
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:10
Verwijderd
Citaat:
messen af gaan likken
Lijkt me sowieso geen goed idee om te doen: niet zo fris plaatje

Spoiler

Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 18:57
DaveW
Avatar van DaveW
DaveW is offline
Kip... ik eet er zoveel mogelijk van, lekker!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jongeren steken levende kip in brand
Evito
56 06-02-2003 16:51
Flora & Fauna kip legt niet
alpha
6 23-09-2002 02:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kale kip
Miss USA
70 28-05-2002 19:41
Verhalen & Gedichten Op een kip
iamre18
2 09-11-2001 19:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.