Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 20:25
Verwijderd
Ik word er een beetje moe van om altijd maar hetzelfde voor mezelf te koken, dus wie weet er lekkere, simpele, snelle en voedzame recepten?
En dan bedoel ik geen kant en klaar magnetron voedsel ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 20:35
Hagel
Hagel is offline
- blik soep opentrekken, stokbroodje in de oven, blikje zalm vermengen met wat mayo en lekker op het warme stokbroodje doen
- hollandse aardappelschotel van aviko, met een stukje vlees en ijsbergsla uit een zakje (handig voor 2 dagen ofzo)
- pasta's
-burrito's uit zon pak (ook voor 2 dagen)
-zelfde geld voor lasagnette
-spruitjes met spekjes en aardappelen


wat ik lekker vind is bijv overgebleven spinazie en overgebleven gehakt, lekker koken en het gehakt opbakken en gewoon doorelkaar mixen, eitje erbij...klaar
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 22:27
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik weet niet of je het voedzaamgenoeg vindt,
maar je kan altijd tortellinni eten en daarbij dan komkommer eten en een beetje saus+ketchup erop. Makkelijk en snel en toch lekker.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 13:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pasta met boursin, brocolli en kip
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 13:04
Angeles
Angeles is offline
Of pasta met boursin, spinazie a la crème en gehakt. Een salade met tomaten en feta erbij.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 13:35
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Gebakken aardappeltjes met groente
Aardappelballetjes in de pan opbakken + groente
Lasanga
Aardappelpuree met groente
(aardappels koken, afgieten, scheutjes melk erbij, aardappels doorsteken met spatel, tot een stevige pap mengen. (eventueel met keukenmachine) Op smaak brengen met zout en peper (best wel veel zout))

Pannekoeken/wentelteefjes

Macroni:

250 gram gehakt, 250 gram smek of ham of wat je maar wil
pak honig macroni 500 gram
1 a 1,5 Pakje mix (honig of goedkoper spul)

Vlees in de wok, mix erbij
Macroni 5 minuten koken, afgieten met het vlees mengen.

Je hebt dan in 15 minuten 5 maaltijden die je in kan vriezen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:16
Studentje
Studentje is offline
Schnitzel, aardappelballetjes + hollands groentepakket uit de diepvries. De schnitzel = ong 10 minuutjes. De aardappelballetjes zijn na 3 minuten frituren ook heerlijk en het hollands groentepakket is met 8 minuutjes klaar. Lekker snel dus.

En pasta met groente erdoor is ook altijd goed.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 11-03-2003 @ 14:35:
250 gram smek
Hij bedoeld dus 'Smac' (volgens mij schrijf je het zo).

Verder kun je zo groententaarten/quiches maken:
Ovenschaal invetten, deegbodem erin, groente erin, ei gemengd met melk en wat zout en peper er over heen en in de oven. Zijn zat makkelijke en lekkere recepten die uitgebreider dan de mijne zijn voor te vinden.

Maak zelf pizza. Een pizzabodem is heel makkelijk te maken (alleen bloem, wat water en wat olie) en ook kant-en-klaar te kopen, gooi er op wat je lekker vindt, even in de oven en klaar.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:26
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2003 @ 19:33:
...even in de oven...
moet je natuurlijk wel een oven hebben .

ik heb een kookboekje voor studenten en daar staan echt allerlei handige en leuke recepten in. er zijn overigens genoeg van die boekies.

je kunt bijvoorbeeld af en toe zelf soep koken:
- pan water koken
- bouillontablet(ten) erin (op het pakje staat wel hoeveel per hoeveel liter)
- als je zin hebt gehaktballetjes draaien (gehakt maak je door gehakt in de supermarkt te kopen, daar een eitje, peper, zout en paneermeel (een fijngemalen beschuit) bij te doen, dat door elkaar te kneden, eventueel nog kruiden naar smaak toevoegen en dan balletjes draaien. het liefst eerst gehakt en daarna pas groente), maar dat hoeft natuurlijk niet per sé.
- groente naar keuze erin
- net zo lang laten koken tot de groente gaar is (dan is de groente 'slap')(en dus evt ook tot het gehakt gaar is)
- wat tellitellitelli (vermicelli) erin mikken en nog een paar minuutjes laten koken
- natuurlijk nog eventueel zout en peper naar smaak toevoegen (kan ook eerder), maar als het goed is hoeft dat niet door het bouillontablet.

soep vind ik zelf heel makkelijk om te maken. het duurt wel een uurtje voor het echt klaar is, maar dat komt omdat het wel minstens 20 minuten moet koken voor de groente gaar is (zoiets volgens mij) en dan kan je ondertussen natuurlijk wat anders doen.


ook chili con carne is erg makkelijk:
- bak een uitje
- bak wat paprika
- bak wat knoflook
- bak gehakt
- snij wat tomaten (die moeten er aan het eind bij geloof ik, vind ik tenminste altijd het lekkerste)
- gooi er een (half) blik bruine bonen doorheen
- gooi er één of twee eetlepels tomatenpuree doorheen
- gooi de tomaten erbij
- pleur er wat zout, peper en 1 of 2 eetlepels chilipoeder bij
- ff roeren (volgens mij moeten de bruine bonen bijna op het eind trouwens)
- klaar!!
- (persoonlijk doe ik er nog ananas doorheen, maakt het een stuk frisser)

is echt zo klaar, alleen je moet wel ff een uitje, paprika, evt knoflook en tomaten snijden (ik heb daar nooit zo'n moeite mee).


verder vind ik klassieke aardappels moet groente ook altijd nog wel lekker. ik doe er dan een stukkie vlees bij. en dan een roomsausje, die je kan kopen in de supermarkt (roomsausje met basilicum, kan je vast ook zelf maken, maar dat maakt me niet uit)


Ik weet niet of jullie deze recepten moeilijk/lang vinden, maar ik vind persoonlijk aardappels bakken (ik noem maar een voorbeeld) veel langer en vreselijker, omdat ik die dingen dan eerst moet schillen, dan koken, dan snijden, vervolgens in de pan bakken, allemaal 'persoonlijk' (één voor één) omdraaien, enz.

'k heb nog veel meer dingen, ik kook namelijk altijd ook zo snel mogelijk, maar dat zou een beetje te veel worden om op te noemen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook een studentenkookboekje, kon je bestellen bij de volkskrant, er staan recepten in maar ook de etiquette, hoe je tafel moet dekken bij een deftig dinner, hoe je moet koken / bakken / pocheren /stomen en dat soort termen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:08
T.e.s.s
Avatar van T.e.s.s
T.e.s.s is offline
bij de Aldi hebben ze van die ingepakte zalm 2 stuks in een doosje......beetje citroensap eroverheen, in de ovenschaal, en een kwartiertje in laten staan. En dat met sla en een broodje

die wraps van honig (dacht ik) zijn ook best te eten, vulling kun je gewoon kopen...blikvoer
__________________
fout
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:00
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 11-03-2003 @ 21:26:
moet je natuurlijk wel een oven hebben .
Of een combi-magnetron. Waarom denk je dat ik dat ding wou hebben? (lief schoonzusje en lieve schoonouders heb ik gelukkig )
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:49
skip
skip is offline
weer een pasta-recept.

voor 500 gram:

- pak pasta 500 gram (maakt niet uit, elleboogjes of penne of fusilli)
- 2 zakjes kaassaus of kaas-tuinkruidensaus van (ik denk) honig)
- pakje paturain
- uitje
- teentje knoflook
- bakje champignons

kook de pasta als aangegeven.
zet water op voor de saus (staat precies op het pakje wat je moet doen)
snipper de ui, maak de knoflook fijn (snijden of persen, maakt niet uit) en snij de champignons in reepjes. bak het uitje, de knoflook en champignons met wat olijfolie (boter kan ook, maar olie is lekkerder) tot ze allemaal goed gaar zijn (champignons krimpen, dus een bakje lijkt heel veel, maar valt in het recept best mee).
maak de saus zoals op het pakje en doe het bakje paturain erdoor. laat dit even staan en doe dan de uien / knoflook / champignons erdoor. pasta afgieten en bij elkaar....

eet smakelijk !!!

(ik heb dit gerecht gemaakt en toen was ik minder dan €2,- kwijt, bovendien is het snel en lekker)

~SKIP~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Ideeën voor recepten nodig? Vraag ze hier! deel 2
Calyx
371 10-08-2015 21:32
Eten & Drinken Kookboeken
Verwijderd
8 13-11-2012 12:40
Eten & Drinken Groente-variatie / recepten?
Lorelei
19 06-03-2010 10:51
Eten & Drinken We hebben kookhulp nodig
wanksta
9 16-06-2005 20:51
Eten & Drinken Kooktips voor student met dieterende huisgenoot gevraagd
Verwijderd
3 01-10-2003 16:24
De Kantine Tips voor groentjes op kamers!?
summer1986
30 03-07-2003 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.