Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2004, 01:01
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik zit hier al een tijdje mee en ik heb nu een mooi voorbeeldje om mijn grieven mee te illustreren. In dit topic komt kruimel met het commentaar dat mensen geen foto's met kleren mogen posten als ze al een naaktere foto hebben gepost. Nou vraag ik mij af: waarom mag kruimel dit uitmaken? Ik vind het behoorlijk onredelijk dat zij zulke beperkingen stelt aan wat mensen gewaagd vinden of niet. Als je een blote torso hebt getoond, waarom zou je daarna geen zwoele foto met een openhangend shirtje mogen maken? Omdat de fb's dat niet leuk vinden? Het forum is er voor de forummers, niet voor de fb's en ik vind dat AngelLena en Kruimel dat nog wel eens vergeten. Ook controleren ze topics veel en veel te streng, als een topic ook maar een klein zijspoor inslaat komt er met streng commentaar van een van de dames. Terwijl kleine dwalingen soms juist erg goed voor een topic kunnen zijn. Nou kan ik wel doorgaan met allerlei milde irritaties opschrijven, maar dat schiet ook niet op. Dus samengevat: Over de algehele lijn genomen voeren de fb's op seksualiteit een té streng, teveel op wat zijzelf leuk vinden beleid naar mijn mening.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2004, 10:00
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Dit gaat over 't beleid, en wordt daarom verplaatst.

M&M -> BZ.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:02
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
Koen schreef op 02-01-2004 @ 11:00:
Dit gaat over 't beleid, en wordt daarom verplaatst.

M&M -> BZ.
Waarom licht jij je oog niet op de zaak, Koen?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:04
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Bobby James schreef op 02-01-2004 @ 11:02:
Waarom licht jij je oog niet op de zaak, Koen?
Ik wacht eerst een reactie van de sexualiteit forumbazen af.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:06
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
Koen schreef op 02-01-2004 @ 11:04:
Ik wacht eerst een reactie van de sexualiteit forumbazen af.
Ah, okay. Ik had namelijk ook al een soort gelijk idee als Nytewolf.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:52
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik had Kruimel juist als omgekeerd commentaar gegeven

Het is gewoon oneerlijk, voor de mensen die echt gewaagde foto's maken, als er mensen komen met gewone kleding aan, close up en foto maar en dan daardoor het recht krijgen commentaar te geven.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 11:54
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 02-01-2004 @ 02:01:
.....dat mensen geen foto's met kleren mogen posten als ze al een naaktere foto hebben gepost. Nou vraag ik mij af: waarom mag kruimel dit uitmaken? Ik vind het behoorlijk onredelijk dat zij zulke beperkingen stelt aan wat mensen gewaagd vinden of niet. Als je een blote torso hebt getoond, waarom zou je daarna geen zwoele foto met een openhangend shirtje mogen maken? Omdat de fb's dat niet leuk vinden?....
Nytewolf had het dus over mensen die al naaktere foto's hebben gepost. Niet over foto's van mensen die op hun eerste foto gewoon kleren aan hebben.
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 14:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Het is de bedoeling dat je in het gewaagde fototopic gewaagde foto's plaatst. Natuurlijk hoeft niet alles spiernaakt te zijn. Gewoon een loshangend shirtje is ook weleens leuk. Maar het mag wel gewaagd blijven.
In de eerste plaats wil ik voorkomen dat mensen een klein stukje schouder posten alleen maar om op andere foto's te kunnen reageren. Dat is een beetje lullig voor mensen die wel echt gewaagde foto's plaatsen.
Daarom ook enige consequentie: mensen die al wel gewaagde foto's hebben geplaatst mogen wel minder gewaagde foto's plaatsen, maar als het in een gewoon fototopic kan staat het daar veel beter om niet te veel onderscheid te maken.

See?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 16:59
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Bendzj schreef op 02-01-2004 @ 12:54:
Nytewolf had het dus over mensen die al naaktere foto's hebben gepost. Niet over foto's van mensen die op hun eerste foto gewoon kleren aan hebben.
Excuses, maar dan heeft het nog geen zin. Titel van het topic is toch duidelijk? Verder hebben de FB's nu eenmaal de macht om de invulling aan het woord 'gewaagd' te geven (binnen het redelijke), zo werkt dat nou eenmaal op een forum.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:57
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-01-2004 @ 17:59:
Excuses, maar dan heeft het nog geen zin. Titel van het topic is toch duidelijk? Verder hebben de FB's nu eenmaal de macht om de invulling aan het woord 'gewaagd' te geven (binnen het redelijke), zo werkt dat nou eenmaal op een forum.
Als je een paar topics op BZ naar onderen bekijkt zie je een discussie staan tussen scatterheart en mij waarin ik gevraagd heb om samen met de leden een soort van beleid op te stellen waarin staat wat als gewaagd gezien wordt en wat niet.

Zij zelf wou daar verder niet op in gaan en het volledig aan ons over laten. Andere leden heb ik daar ook niet gehoord over het onderwerp. Maar dat voorstel wil ik alsnog wel een keer doen.

Het probleem wat wel blijft bij zo'n beleid is dat er altijd een grijs gebied blijft bestaan. De term gewaagd is nou eenmaal erg persoonlijk.

Wat wij wel als eis hebben gesteld is dat een ieder die op foto's wil reageren ook zelf van te voren een gewaagde foto heeft geplaatst (wat ook bovenaan het topic staat als regel). Met nadruk op gewaagd. Het gebeurt nu te vaak dat men een hoofd in de spiegel laat zien met een klein stukje ontblote nek of schouder wat iig in mijn ogen totaal 0 aan gewaagd is om andere foto's te bekritiseren.

Dit is natuurlijk alles behalve leuk voor de mensen die wel hun gewaagde foto's hebben geplaatst zoals Kruimel al zei. Als iemand al zeer gewaagde foto's heeft geplaatst wordt een wat minder gewaagde foto wel gedoogd, zolang het maar niet een foto is die beter op zijn plek is in het normale foto-topic.

Wat betreft andere topics: een beetje afdwalen heb ik totaal geen problemen mee, zolang het bijdraagd een een interessante discussie die wel te maken heeft met het originele onderwerp. Lijkt me logisch. Mensen die daarin te veel afdwalen of het uiteindelijk alleen om het verstieren van een interessante discussie gaat krijgen daar idd commentaar op.

Sex is nou eenmaal een aardig druk bezocht forum die om de nodige bijpassende moderatie vraagt. Dit zal misschien iets strenger zijn dan op andere fora omdat er ook zekere gevoelswaarde van de leden meespeelt. Iemand die ongerust is over het 1 of het ander kan het vaak niet hebben als iemand anders daarop reageert met: wat ben jij een domme doos of reacties die totaal niet relevant zijn. Als jij in hun schoenen zou staan zou jij dat ook niet prettig vinden lijkt mij. En in die gevallen komen wij ook weer met een streng gezicht om de hoek kijken.

Het is niet zo dat wij de humor en weet ik veel wat willen weghalen van het forum, maar wij zijn wel begaan met de topicstarters die aan somige reactie van sommige leden als bovenstaanden totaal geeen behoefte hebben. Verder dient iedereen die wil posten zich gewoonweg aan de regels te houden. In sommige gevallen worden deze wat soepeler genomen, in andere gevallen juist iets strenger. Hangt er maar net vanaf waar het topic over gaat.

Gewaagde foto topics lopen regelmatig uit de hand door veel gechat, waardeloze foto's en ongepaste reacties op goede foto's. Dit topic wordt dan ook streng gecontroleerd om dit soort akkefietjes te voorkomen. En dit doen wij niet voor onszelf, maar meer voor degenen die daarin goed posten en de sfeer graag leuk willen houden. Net als in ieder ander topic. Elke wijziging die wij doorvoeren, voeren wij door met het oog op EN de regels EN de sfeer van het topic EN de mate van gevoeligheid van het topic.

Nou, volgens mij heeft mijn verhaal wel weer lang genoeg geduurd, ik wacht af wat er verder op te zeggen is, voor commentaar/suggesties voor verbetering sta ik natuurlijk altijd open.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 03-01-2004 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:01
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Nou?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.