Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 08:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-08-2004 @ 00:23 :
Je wordt niet serieus meer genomen, dat merk je aan alle kanten, je loopt een heleboel te verkondigen over hoe slecht het wel niet gaat op seks, maar ondertussen heb je geen enkel haalbaar alternatief geboden wat Paperz wel heeft gedaan en je spreekt jezelf ook nog eens tegen door te zeggen dat je absoluut niet meer wil modereren, maar je ondertussen wel overal mee wil bemoeien en je biedt jezelf aan om het topic schoon te houden.
Ik word niet serieus genomen? Euh, hoe zat het ook al weer met dat niet-op-de-man-spelen? Ik heb een oplossing aangedragen (extra mod aanstellen), dat jij het niks vindt is jouw probleem.

Wat betreft het niet willen modereren. Jij hebt ooit gezegd dat als ik het beter wist, ik het zelf maar moest doen. Ik heb die handschoen opgepakt. Ik heb absoluut niet de ambitie om, behalve in dat fototopic (om te bewijzen dat het prima mogelijk is dit schoon te houden), verder nog tijd in dit forum te steken.

En wat betreft dat idee om een 'gewaagd' fotoboek aan te maken, tja, ik vind het sowieso niet bij een scholierenforum passen. N.m.i. is het een kwestie van goed modden, of die topics verbieden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2004, 10:38
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 04-08-2004 @ 08:08 :

Maarja, dan zit er dus nóg een forumbaas op Seks. En voor Seks zelf is t denk ik niet echt nodig, want anders was men al op zoek geweest naar een andere fb voor seks.
Nou moet ik zeggen dat er veel vaker ontevreden geluiden zijn over de fb's, maar dat terzijde. Er is dus wél iemand nodig aangezien kruimel en angellena zeggen het niet aan te kunnen. En een fotoboek voor gewaagde foto's lijkt me niet handig: dan zou je elke dag alle profielen met nieuwe foto's 1 voor 1 na moeten gaan of er ongewenste content bij zit, wat echt een pleurisklus is. Dan is een gewaagde fototopic waar alles overzichtelijk bij elkaar zit stukken makkelijker.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 11:07
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 04-08-2004 @ 11:38 :
Nou moet ik zeggen dat er veel vaker ontevreden geluiden zijn over de fb's, maar dat terzijde. Er is dus wél iemand nodig aangezien kruimel en angellena zeggen het niet aan te kunnen. En een fotoboek voor gewaagde foto's lijkt me niet handig: dan zou je elke dag alle profielen met nieuwe foto's 1 voor 1 na moeten gaan of er ongewenste content bij zit, wat echt een pleurisklus is. Dan is een gewaagde fototopic waar alles overzichtelijk bij elkaar zit stukken makkelijker.
Das onzin... ten eerste zouden mensen zich aan moeten melden net als bij 't fotoboek, een lidmaatschap wordt niet direct actief...
dus dan zal iemand de aanvragen ook modereren...
als men kijkt naar de gewaagde fototopics van de afgelopen tijden zul je ook zien dat er in werkelijkheid niet eens 'zoveel' mensen zijn die daadwerkelijk foto's posten.... dus zou 't alleen even wat werkt zijn bij de invoering van zo'n fotoboek (in het begin zullen de aanmeldingen wat meer zijn)

verder zijn ongewenste reacties makkelijk te beheren dan... alleen mensen die ook een 'gewaagd-fotoboek' hebben kunnen reageren, en zijn die reacties ongewenst dan kan een lid ZELF de reactie melden bij een moderator van dat boek (gewoon een knopje die de link naar een beheer gedeelte doorstuurd, mss met de mogelijkheid om tekst bij te voegen) die moderator heeft 2 keuzes... als de reactie een beetje flauw was, gewoon verwijderen... en als de reactie gewoon 'niet-kon' wordt dat lid gewoon een 'gewaagd' account afgenomen... daar moet men niet moeilijk overdoen... zoals op 't forum nu wel 't geval was (kan je zomaar iemand bannen omdat ie kiinderachtig doet in 1 topic, blijkbaar niet want de reacties worden alleen maar verwijderd)

voor de leden is er dan die frontpage waar staat wat de laatste x aantal nieuwe foto's, en sinds het aantal leden ivm 't gewone fotoboek zeer klein zal zijn kunnen de degene die het modereerd die ook in de gaten houden... want daar komt 't op neer... de moderator hoeft alleen nog de aanmeldingen te keuren en de foto's die toegevoegd worden... de reacties zijn van leden van DAT fotoboek dus die zijn voor een deel al 'goedgekeurd' en mocht iemand zich ergens misdragen dan is 't aan degene die de reactie krijgt om dit te melden... waarna de moderator simpel stappen kan ondernemen... dus de moderator zal niet elke keer weer 50 reacties moeten gaan doorlezen en checken of iemand wel een foto heeft gepost... alleen foto's keuren en klachten behandelen...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 12:12
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Paperz schreef op 04-08-2004 @ 12:07 :
Das onzin... ten eerste zouden mensen zich aan moeten melden net als bij 't fotoboek, een lidmaatschap wordt niet direct actief...
dus dan zal iemand de aanvragen ook modereren...
als men kijkt naar de gewaagde fototopics van de afgelopen tijden zul je ook zien dat er in werkelijkheid niet eens 'zoveel' mensen zijn die daadwerkelijk foto's posten.... dus zou 't alleen even wat werkt zijn bij de invoering van zo'n fotoboek (in het begin zullen de aanmeldingen wat meer zijn)

verder zijn ongewenste reacties makkelijk te beheren dan... alleen mensen die ook een 'gewaagd-fotoboek' hebben kunnen reageren, en zijn die reacties ongewenst dan kan een lid ZELF de reactie melden bij een moderator van dat boek (gewoon een knopje die de link naar een beheer gedeelte doorstuurd, mss met de mogelijkheid om tekst bij te voegen) die moderator heeft 2 keuzes... als de reactie een beetje flauw was, gewoon verwijderen... en als de reactie gewoon 'niet-kon' wordt dat lid gewoon een 'gewaagd' account afgenomen... daar moet men niet moeilijk overdoen... zoals op 't forum nu wel 't geval was (kan je zomaar iemand bannen omdat ie kiinderachtig doet in 1 topic, blijkbaar niet want de reacties worden alleen maar verwijderd)

voor de leden is er dan die frontpage waar staat wat de laatste x aantal nieuwe foto's, en sinds het aantal leden ivm 't gewone fotoboek zeer klein zal zijn kunnen de degene die het modereerd die ook in de gaten houden... want daar komt 't op neer... de moderator hoeft alleen nog de aanmeldingen te keuren en de foto's die toegevoegd worden... de reacties zijn van leden van DAT fotoboek dus die zijn voor een deel al 'goedgekeurd' en mocht iemand zich ergens misdragen dan is 't aan degene die de reactie krijgt om dit te melden... waarna de moderator simpel stappen kan ondernemen... dus de moderator zal niet elke keer weer 50 reacties moeten gaan doorlezen en checken of iemand wel een foto heeft gepost... alleen foto's keuren en klachten behandelen...
Lijkt me een glasheldere opzet, duidelijk, goedwerkend, moet alleen even gerealiseerd worden. Daar gaat waarschijnlijk wel wat tijd in zitten of niet Koen?

En Nytewolf: we kunnen seks makkelijk aan, geen probleem, maar dat topic begint ons alledrie een beetje de keel uit te hangen op deze manier. Vandaar dat we het alternatief ook wel heel erg zien zitten en in principe verandert er dan niets voor de leden die willen posten, die moeten dan alleen ff een linkje verder klikken, een mod aanstellen om dat boek te onderhouden en we zijn klaar. Toch?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 13:00
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Zou iemand die post van Shrif met m'n foto even aan kunnen passen trouwens, ik kan me niet voorstellen dat iemand daar op zit te wachten, en bovendien heb ik duidelijk gevraagd of hij 'em wou verwijderen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 13:23
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Hmmmmmm..
is het niet mogelijk om met een stukje code ervoor te zorgen dat je gewoon niet KAN posten zonder dat er een foto van je in het gewaagd foto topic staat...
lijkt me niet zo moeilijk ..

dan kan je dus posten Als er een foto ik je post zit die je op dit moment toevoegt.. OF als er al een foto van jou in het gewaagd foto topic zit

Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 13:59
martin24
martin24 is offline
Tsjonge jonge, weer een hoop opheft om 1 topic

Een topic als het gewaagde foto topic is erg leuk, er zijn genoeg mensen die het waarderen, dus een oplossing vinden lijkt mij wel een goed plan. Voor de mensen die het topic niet waarderen is het heel simpel, dan moet je het niet lezen, heb je er geen last van. Er is duidelijk behoefte aan zo'n topic.

Hoe zo'n topic in stand houden?
Ik heb al eerder gezegd dat ik persoonlijk voor een kijharde aanpak ben, post je iets om te zieken, dan geen gezeik, geen PMetjes, gewoon gelijk een week bannen, daarna een maand en daarna voorgoed.

Een week is een duidelijke waarschuwing dat het menes is, een maand is duidelijk genoeg om aan te geven dat het echt de laatste waarschuwing is

En een permanente ban is logisch gevolg als iemand van die maand niet geleerd heeft.

Dit alles is makkelijk bij te houden, ik neem aan dat de moderators ook een verborgen forum hebben dat wij niet kunnen zien, hier maak je dan een topic aan met de namen van de gebande personen met het soort ban er bij, duidelijk overzicht, niet veel werk.

Als je aan elke begin van het topic deze regel zet, dan weet degene die gaat zieken ook heel duidelijk wat hem te wachten staat. Simpel. Moeilijke oplossingen zoeken, proberen te praten en dergelijke werkt bij zo'n topic dus niet, dus is een harde aanpak naar mijn idee het beste. En je slaat dan ook nog de spijker op zijn kop, want als iemand geband is kan hij/zij niet meer zieken en blijft het topic ook leuk!

Of je kunt ook gewoon stellen dat je alleen mag posten met een foto, ook al heb je al eentje gepost in het topic. Want de regel dat je mag posten als je 1 foto gepost hebt vind ik ook niet bijzonder, veel mensen gebruiken een oude foto of een compleet niet gewaagde foto om toch commentaar te posten.
Dan zou ik zeggen alleen foto's en geen foto bij een post is dan aaleiding voor een consequentie lijkt mij.

In ieder geval zou ik strenger zijn, want de verziekers nemen allemaal een loopje met jullie omdat er toch niets met ze gebeurd, sterker nog, het leukste gebeurd! De moderators zitten op de kast en het topic op slot!! Ik vind het zo ontzettend jammer dat ze dan toch hun zing krijgen..
Ik als liefhebber van het topic ken de regels van het topic, daar houd ik me ook aan, wie dat niet doet, kan hier consequenties op verwachten.. Simpel toch?
__________________
Blaat blaat!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 16:30
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-08-2004 @ 13:12 :
Lijkt me een glasheldere opzet, duidelijk, goedwerkend, moet alleen even gerealiseerd worden. Daar gaat waarschijnlijk wel wat tijd in zitten of niet Koen?
Wel wat, maar niks is onmogelijk. (uh naja, bijna niks) Maar nogmaals; laten we eerst kijken wat precies de bedoeling is voor ik ergens mee bezig ga. Je zou die optie van Paperz kunnen gebruiken waarin mensen een aparte fotopagina hebben voor gewaagde foto's die alleen voor mensen beschikbaar is die zelf gewaagde foto's hebben gepost, en waarbij streng gemod wordt in de reacties die daarop komen. Dat was toch wat je bedoelde, Paperz? Er zijn ook andere opties denkbaar, maar laat eerst iedereen maar eens mededelen wat hij/zij het beste lijkt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 16:50
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
hem/haar Koen. voor de rest puik.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 17:42
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-08-2004 @ 17:30 :
Wel wat, maar niks is onmogelijk. (uh naja, bijna niks) Maar nogmaals; laten we eerst kijken wat precies de bedoeling is voor ik ergens mee bezig ga. Je zou die optie van Paperz kunnen gebruiken waarin mensen een aparte fotopagina hebben voor gewaagde foto's die alleen voor mensen beschikbaar is die zelf gewaagde foto's hebben gepost, en waarbij streng gemod wordt in de reacties die daarop komen. Dat was toch wat je bedoelde, Paperz? Er zijn ook andere opties denkbaar, maar laat eerst iedereen maar eens mededelen wat hij/zij het beste lijkt.
Wat voor mogelijkheden zijn er? Misschien is het ook juist wel leuk om alle foto's juist in 1 boek (dus 1 centraal boek voor alle foto's, geen apart boek per lid) te houden en de reacties onderaan en automatiseren dat wie geen foto heeft niet mag reageren, en een mod erbij de de reacties in de gaten houdt en de foto's keurt.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 18:48
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-08-2004 @ 18:42 :
Wat voor mogelijkheden zijn er? Misschien is het ook juist wel leuk om alle foto's juist in 1 boek (dus 1 centraal boek voor alle foto's, geen apart boek per lid) te houden en de reacties onderaan en automatiseren dat wie geen foto heeft niet mag reageren, en een mod erbij de de reacties in de gaten houdt en de foto's keurt.
Dat kan natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:01
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-08-2004 @ 18:42 :
Wat voor mogelijkheden zijn er? Misschien is het ook juist wel leuk om alle foto's juist in 1 boek (dus 1 centraal boek voor alle foto's, geen apart boek per lid) te houden en de reacties onderaan en automatiseren dat wie geen foto heeft niet mag reageren, en een mod erbij de de reacties in de gaten houdt en de foto's keurt.
Nah 't gaat er dan vooral om dat elk lid zijn eigen pagina in de gaten houdt voor reacties...
en is een reactie 'not-done' kan deze dat 'automatisch' melden (dus als ik een pagina heb zie ik alleen op mijn pagina een knop 'reactie melden' ) die melding komt dan in een lijst terecht die de 'mod' kan inzien en naar zijn/haar oordeel kan handelen...
het gaat er dus echt om dat de 'mod' niet alle reacties meer hoeft te checken maar enkel de reacties die gemeld worden...

en dan is het natuurlijk vrij voor de mod om op mailtjes van andere leden over bepaalde reacties te handelen... maar inprincipe is het missen van reacties die niet gemeld zijn de verantwoordelijkheid van het fotoboek lid...
en als iemand loopt te zieken op het fotoboek dan kan een mod ook makkelijk meteen inzien wie waar/wat allemaal heeft gepost en als iemand dat dus meld kunnen alle reacties van zo'n lid direct worden verwijderd... niet moeilijk doen, gewoon alles wissen en lid eruit gooien...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:14
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Paperz schreef op 04-08-2004 @ 20:01 :
Nah 't gaat er dan vooral om dat elk lid zijn eigen pagina in de gaten houdt voor reacties...
en is een reactie 'not-done' kan deze dat 'automatisch' melden (dus als ik een pagina heb zie ik alleen op mijn pagina een knop 'reactie melden' ) die melding komt dan in een lijst terecht die de 'mod' kan inzien en naar zijn/haar oordeel kan handelen...
het gaat er dus echt om dat de 'mod' niet alle reacties meer hoeft te checken maar enkel de reacties die gemeld worden...

en dan is het natuurlijk vrij voor de mod om op mailtjes van andere leden over bepaalde reacties te handelen... maar inprincipe is het missen van reacties die niet gemeld zijn de verantwoordelijkheid van het fotoboek lid...
en als iemand loopt te zieken op het fotoboek dan kan een mod ook makkelijk meteen inzien wie waar/wat allemaal heeft gepost en als iemand dat dus meld kunnen alle reacties van zo'n lid direct worden verwijderd... niet moeilijk doen, gewoon alles wissen en lid eruit gooien...
Dat zieken zie je snel genoeg als mod en wordt vaak ook wel gemeld, als de mensen die geen foto hebben maar niet kunnen posten, dan is het grootste probleem uit de weg. Ik denk dat als je dat automatiseert, een centraal fotoboek maakt voor foto's en reacties, dat je het dichtstbij het oude topic komt waar de leden het meest tevreden mee zullen zijn en er een actieve sociale controle is. Mod erbij om het bij te houden en te checken, volgens mij ben je dan klaar.

Maar is maar idee.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 02:12
Sjerif
Avatar van Sjerif
Sjerif is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-08-2004 @ 14:00 :
Shrif
De naam is Sjerif.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 09:37
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Zowieso is het gewaagde fototopic een beetje dubieus. Aangezien veruit minderjarigen erotisch getinte foto's van zichzelf gaan plaatsen. En dat ze daarna moeten huilen als iemand tegen ze zegt dat ze écht afzichtelijk dik zijn is hun eigen probleem toch?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 04-08-2004 @ 09:57 :
Ik word niet serieus genomen? Euh, hoe zat het ook al weer met dat niet-op-de-man-spelen? Ik heb een oplossing aangedragen (extra mod aanstellen), dat jij het niks vindt is jouw probleem.

Wat betreft het niet willen modereren. Jij hebt ooit gezegd dat als ik het beter wist, ik het zelf maar moest doen. Ik heb die handschoen opgepakt. Ik heb absoluut niet de ambitie om, behalve in dat fototopic (om te bewijzen dat het prima mogelijk is dit schoon te houden), verder nog tijd in dit forum te steken.

En wat betreft dat idee om een 'gewaagd' fotoboek aan te maken, tja, ik vind het sowieso niet bij een scholierenforum passen. N.m.i. is het een kwestie van goed modden, of die topics verbieden.
Ik sluit me compleet aan bij Chimera.

Dat het topic fout liep, is niet de schuld van de mensen die met hun gechat het topic in de soep lieten lopen. Het zijn de moderators die hun taak gewoon verzuimde.


Doe je werk goed, of doe het niet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 06-08-2004 @ 11:35 :
Ik sluit me compleet aan bij Chimera.

Dat het topic fout liep, is niet de schuld van de mensen die met hun gechat het topic in de soep lieten lopen. Het zijn de moderators die hun taak gewoon verzuimde.


Doe je werk goed, of doe het niet.
Fb's doen zo goed mogelijk hun best, maar je kunt niet verwachten dat ze bij elke verkeerde post aanwezig zijn om deze te verwijderen, een waarschuwing te versturen etc..
Het is gewoon moeilijk, zo blijkt, om iets zoals het gewaagde fototopic goed schoon te houden van gechat en zooi en mensen die reageren als ze geen foto hebben geplaatst. Maar het gedrag van de leden zorgt dus dat de fb's hier een grote taak aan hebben. Als leden zich gewoon aan de regels houden is er geen probleem lijkt mij.. of zou je denken van niet ....
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 11:14
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Reverend schreef op 06-08-2004 @ 11:35 :
Ik sluit me compleet aan bij Chimera.

Dat het topic fout liep, is niet de schuld van de mensen die met hun gechat het topic in de soep lieten lopen. Het zijn de moderators die hun taak gewoon verzuimde.


Doe je werk goed, of doe het niet.
Dat er zoveel diefstal is ligt zeker aan de politie die zn werk niet doet en niet aan de dieven....

__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 13:21
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-08-2004 @ 12:13 :
Fb's doen zo goed mogelijk hun best, maar je kunt niet verwachten dat ze bij elke verkeerde post aanwezig zijn om deze te verwijderen, een waarschuwing te versturen etc..
Het is gewoon moeilijk, zo blijkt, om iets zoals het gewaagde fototopic goed schoon te houden van gechat en zooi en mensen die reageren als ze geen foto hebben geplaatst. Maar het gedrag van de leden zorgt dus dat de fb's hier een grote taak aan hebben. Als leden zich gewoon aan de regels houden is er geen probleem lijkt mij.. of zou je denken van niet ....
maar men kan wel roepen, wie zich niet gedraagd volgens de topic regels krijgt een ban (geen discussie, ook niet als 't een reactie was op een kinderachtige reactie van een ander)... wie 't daarna nog een doet krijgt een perm ban... ik denk dat dat al veel zal schelen...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef op 06-08-2004 @ 14:21 :
maar men kan wel roepen, wie zich niet gedraagd volgens de topic regels krijgt een ban (geen discussie, ook niet als 't een reactie was op een kinderachtige reactie van een ander)... wie 't daarna nog een doet krijgt een perm ban... ik denk dat dat al veel zal schelen...
Alsof dat veel scheelt die komen toch wel weer terug als ze willen met een undercover ofzo..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 14:31
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-08-2004 @ 15:01 :
Alsof dat veel scheelt die komen toch wel weer terug als ze willen met een undercover ofzo..
mja tuurlijk scheelt dat...
het gaat er juist om dat men hard optreed... tuurlijk de zeikerd zal als ie wil toch wel weer komen... maar 't zijn niet alleen de zeikerds die gaan chatten/offtopic gaan/niet horen te reageren in dat topic...
en dat is 't verschil...
hiermee zorg je ervoor dat de normale leden eerst ff na gaan denken voro ze iets gaan zeggen in een dat topic ipv gewoon te posten (er van uitgaand dat 't toch wel wordt verwijderd en mss zelfs geen waatschuwing volgt) en dat de leden die idd alleen lopen te zieken lekker snel van 't forum worden gegooid want in dat topic is dan een zero-tolerance beleid dus pik je ze er sneller uit...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 14:42
Verwijderd
oke, snap wat je bedoeld..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 17:22
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
De regel die we hadden was 1 waarschuwing, flik je het dan nog een keer dan donder je maar een tijdje op. Bij een aantal is dat idd zover gekomen, maar ook dat werkt gewoon niet. Vandaar dat ik persoonlijk wel voor het alternatief ben.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:40
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 06-08-2004 @ 18:22 :
De regel die we hadden was 1 waarschuwing, flik je het dan nog een keer dan donder je maar een tijdje op. Bij een aantal is dat idd zover gekomen, maar ook dat werkt gewoon niet. Vandaar dat ik persoonlijk wel voor het alternatief ben.
als iemand rechtstreeks de regelt, bewust overtreed ergens anders op 't forum zijn er vaak ook gevallen dat er direct een ban volgt... en dat is over het hele forum...

als je explicitiet in een topic (met regels) op een subfora (met regels) op een forum (met regels) iets verkeerd doet... overtreed je dus in 1x drie maal de regels... lijkt mij een ban toch gerechtvaardig...
en de melding van, ik wist 't niet, ik las over de regels heen is geen excuus... want dan heb je dat 1x bewust gedaan en 2x gewoon niet goed gekeken... dus waarom ign eerst een waarschuwing....

en ik heb zo'n gevoel dat reacties van mensen, die wel in 't topic mochten posten, op een flame geen waarschuwing hebben gekregen... enkel dat de reacties samen met de flame zijn verwijderd... correct me if I'm wrong...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 19:36
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Paperz schreef op 06-08-2004 @ 19:40 :
als iemand rechtstreeks de regelt, bewust overtreed ergens anders op 't forum zijn er vaak ook gevallen dat er direct een ban volgt... en dat is over het hele forum...

als je explicitiet in een topic (met regels) op een subfora (met regels) op een forum (met regels) iets verkeerd doet... overtreed je dus in 1x drie maal de regels... lijkt mij een ban toch gerechtvaardig...
en de melding van, ik wist 't niet, ik las over de regels heen is geen excuus... want dan heb je dat 1x bewust gedaan en 2x gewoon niet goed gekeken... dus waarom ign eerst een waarschuwing....

en ik heb zo'n gevoel dat reacties van mensen, die wel in 't topic mochten posten, op een flame geen waarschuwing hebben gekregen... enkel dat de reacties samen met de flame zijn verwijderd... correct me if I'm wrong...

Een aantal personen uit het laatste topic hebben een waarschuwing ontvangen omdat die het gewoon te bont maakten. Maar ook vele anderen niet, dat klopt, maar zoals ook al uitgelegd: om alles goed na te kunnen gaan, ben je als fb even uren bezig met uitspitten notities maken en waarschuwingen versturen. Dat was het toen al niet meer waard, dus de extremisten hebben een waarschuwing ontvangen, en de boel gaat op slot. Voorheen hielden we het aardig goed bij, maar het kostte gewoon heel erg veel tijd en dat begint ja na 10 van die topics aardig de keel uit te hangen.

Maar eeeuhm.... Waar hebben we het nu eigenlijk over? Ik dacht dat we het over het alternatief aardig eens waren, moet alleen ff een duidelijke opzet van komen waar iedereen blij mee is. Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 19:49
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 06-08-2004 @ 20:36 :
Een aantal personen uit het laatste topic hebben een waarschuwing ontvangen omdat die het gewoon te bont maakten. Maar ook vele anderen niet, dat klopt, maar zoals ook al uitgelegd: om alles goed na te kunnen gaan, ben je als fb even uren bezig met uitspitten notities maken en waarschuwingen versturen. Dat was het toen al niet meer waard, dus de extremisten hebben een waarschuwing ontvangen, en de boel gaat op slot. Voorheen hielden we het aardig goed bij, maar het kostte gewoon heel erg veel tijd en dat begint ja na 10 van die topics aardig de keel uit te hangen.

Maar eeeuhm.... Waar hebben we het nu eigenlijk over? Ik dacht dat we het over het alternatief aardig eens waren, moet alleen ff een duidelijke opzet van komen waar iedereen blij mee is. Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
hehe... ik heb geen idee waar jullie mee bezig zijn
ik heb idd een voorstel gedaan... wat jullie er mee doen is aan jullie...
alleen sommige mensen vinden a. dat jullie gewoon te weinig tijd in die topic staken of b. dat er ook veels te soepeltjes waren met warschuwing e.d. en daar ben ik het helemaal mee eens...
zoals ik zeg, men brak in 1x drie regels... en bannen is effectiever dan waarschuwen imo... vandaar die toelichting
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:31
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Paperz schreef op 06-08-2004 @ 20:49 :
hehe... ik heb geen idee waar jullie mee bezig zijn
ik heb idd een voorstel gedaan... wat jullie er mee doen is aan jullie...
alleen sommige mensen vinden a. dat jullie gewoon te weinig tijd in die topic staken of b. dat er ook veels te soepeltjes waren met warschuwing e.d. en daar ben ik het helemaal mee eens...
zoals ik zeg, men brak in 1x drie regels... en bannen is effectiever dan waarschuwen imo... vandaar die toelichting
Meteen bannen is idd ter sprake geweest tijdens de discussie op Admin, maar het merendeel was het daar toch niet mee eens. En jullie moesten eens weten hoeveel tijd wij in dat topic hebben gestoken. Dan piep je toch wel even anders en maak je dat soort uitspraken ook niet meer
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 06-08-2004 @ 12:14 :
Dat er zoveel diefstal is ligt zeker aan de politie die zn werk niet doet en niet aan de dieven....

juist
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 00:05
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Reverend schreef op 07-08-2004 @ 01:04 :
juist
En een oude vrouw die van haar tasje beroofd wordt had niet met haar tasje over straat moeten lopen? Lekkere redenatie...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:27
Verwijderd
Ten eerste associeer ik oude vrouwen niet graag met gewaagde fototopics.

Ten tweede hoort de politie de vrouw in kwestie te beschermen. Kwaadwillende heb je er altijd, anders was er uberhaupt geen politie.

Zo ook voor FB's. Als er geen forumregels overtreden werden hadden we ook geen fb's nodig.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:35
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Reverend schreef op 07-08-2004 @ 18:27 :
Ten tweede hoort de politie de vrouw in kwestie te beschermen. Kwaadwillende heb je er altijd, anders was er uberhaupt geen politie.
Tuurlijk, met iedere bejaarde een agent meesturen........
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 21:09
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Wat een bullshit allemaal zeg, om NIETS.
Maak één regel:
Foto's posten op eigen risico want je kunt negatieve commentaar krijgen van andere forummers.

Klaar, ben je van het hele gezeik af.
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:10
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
RayMania schreef op 07-08-2004 @ 22:09 :
Wat een bullshit allemaal zeg, om NIETS.
Maak één regel:
Foto's posten op eigen risico want je kunt negatieve commentaar krijgen van andere forummers.

Klaar, ben je van het hele gezeik af.
Dat had je gedacht. Wel eens in het 'gewaagde fototopic' op Fok! gekeken? Die hebben een zelfde soort topic, en dat loopt absoluut voor geen meter. Regelmatig wordt het topic daar na 40 replies gesloten omdat er teveel gechat wordt, omdat daar de regel 'eerst foto posten dan reply-en' niet bestaat. De sfeer is daarom ronduit klote en er wordt maar zeer zelden een foto gepost. Is dat wat we hier willen? Lijkt me sterk. Een strakke regelgeving óf een geautomatiseerd systeem lijkt me wel degelijk een must voor een topic als het gewaagde fototopic. Dit is dus absoluut geen 'bullshit om niks'.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:14
juno
Avatar van juno
juno is offline
Een 18+ Fotoboek op een scholierenforum, wat in theorie toegankelijk is voor alles wat zojuist in groep drie heeft leren lezen en schrijven, en wat zich de facto richt op alles vanaf de brugklas.

Hoe gaan we dát nu eens noemen:
s.com goes kiddieporn? s.com 2 night? s.com sexbom?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:28
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
juno schreef op 08-08-2004 @ 00:14 :
Een 18+ Fotoboek op een scholierenforum, wat in theorie toegankelijk is voor alles wat zojuist in groep drie heeft leren lezen en schrijven, en wat zich de facto richt op alles vanaf de brugklas.

Hoe gaan we dát nu eens noemen:
s.com goes kiddieporn? s.com 2 night? s.com sexbom?
Lees eens goed, 't gaat hier om een gewaagd fotoboek, dus dezelfde soort foto's als in het fototopic alleen dan veel makkelijker te beheren...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:39
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zo'n fototopic is min of meer spontaan gegroeid, hell, ik was hier één van de eersten die geheel uit de kleren ging destijds, (meteen fotoboek afgekeurd...) en loopt een paar weken en is op veler verzoek de uitzondering die de regel bevestigd. Maar een blootfotoboek is een instituut. Dat is er altijd. Ik weet niet hoe ouders daar tegenover gaan staan. Ik denk ook dat Jon er wel moeite mee zal hebben.

Op zich lijkt het idee me niet eens zo slecht, zo hou je het gewone forum ook schoon, maar ik denk aan de reputatie van het forum. Er komen nu al geilbakken speciaal voor de gewaagde foto's.

Ik weet ook uit ervaring dat gewaagde foto's op een besloten subforum binnen een besloten forum al niet onkraakbaar zijn, dus echt veilig is het daar ook niet. Het blijft internet, het blijft zo lek als een mandje.

Laatst gewijzigd op 07-08-2004 om 23:42.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 12:37
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Citaat:
Koen schreef op 08-08-2004 @ 00:10 :
Dat had je gedacht. Wel eens in het 'gewaagde fototopic' op Fok! gekeken? Die hebben een zelfde soort topic, en dat loopt absoluut voor geen meter. Regelmatig wordt het topic daar na 40 replies gesloten omdat er teveel gechat wordt, omdat daar de regel 'eerst foto posten dan reply-en' niet bestaat. De sfeer is daarom ronduit klote en er wordt maar zeer zelden een foto gepost. Is dat wat we hier willen? Lijkt me sterk. Een strakke regelgeving óf een geautomatiseerd systeem lijkt me wel degelijk een must voor een topic als het gewaagde fototopic. Dit is dus absoluut geen 'bullshit om niks'.

Hmm, oke daar heb je gelijk in.
Misschien een optie voor een forum waar je enkel de rechten voor kan hebben als je mailt. Dat hebben ze op Fok! ook. Volgens mij heet het "Het Keldertje" ofzo iets. En als iemand zich dan misdraagt dan verleen je geen rechten meer en krijgt deze persoon nooit meer toegang.
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:26
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
juno schreef op 08-08-2004 @ 00:39 :
Zo'n fototopic is min of meer spontaan gegroeid, hell, ik was hier één van de eersten die geheel uit de kleren ging destijds, (meteen fotoboek afgekeurd...) en loopt een paar weken en is op veler verzoek de uitzondering die de regel bevestigd. Maar een blootfotoboek is een instituut. Dat is er altijd. Ik weet niet hoe ouders daar tegenover gaan staan. Ik denk ook dat Jon er wel moeite mee zal hebben.

Op zich lijkt het idee me niet eens zo slecht, zo hou je het gewone forum ook schoon, maar ik denk aan de reputatie van het forum. Er komen nu al geilbakken speciaal voor de gewaagde foto's.

Ik weet ook uit ervaring dat gewaagde foto's op een besloten subforum binnen een besloten forum al niet onkraakbaar zijn, dus echt veilig is het daar ook niet. Het blijft internet, het blijft zo lek als een mandje.
Datzelfde risico bestond ook in het gewone gewaagde foto-topic. Dus foto's posten (staat er duidelijk bij) is op geheel eigen risico. Ik weet dus niet waar je heen wilt, maar een geautomatiseerd fotoboek voor gewaagde foto's is niet veel anders dan een normaal gewaagd foto topic, alleen staat ie ff ergens anders en gaat wat makkelijker. En let op: GEWAAGD, niet pornografisch, bloot is geen must, is eigen keuze, is dan ook geen bloot fotoboek. Maakt niet in in welke toestand je je foto maakt, als ie maar gewaagd is en daar hoeft niet zoveel bloot bij te komen kijken. Daar zit toch wel een verschil in.

Er komen evenveel geilbakken op het gewaagde foto topic af als straks op het gewaagde foto boek, ook al is het gewaagde fotoboek toch minder toegankelijk voor buitenstaanders (optie: alleen foto's kunnen bekijken als je ingelogd bent ofzow), dan het topic wat voor de wereld toegankelijk is. Dus zou wat dat betreft eerder verbetering zijn dan achteruitgang.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 08-08-2004 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 07-08-2004 @ 18:35 :
Tuurlijk, met iedere bejaarde een agent meesturen........
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:19
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-08-2004 @ 14:26 :
...
Er komen evenveel geilbakken op het gewaagde foto topic af als straks op het gewaagde foto boek, ook al is het gewaagde fotoboek toch minder toegankelijk voor buitenstaanders (optie: alleen foto's kunnen bekijken als je ingelogd bent ofzow), dan het topic wat voor de wereld toegankelijk is. Dus zou wat dat betreft eerder verbetering zijn dan achteruitgang.
pornosites genoeg. zo gewaagd zijn die foto's ook weer niet. het stelt echt niks voor. maar goed. het is leuk zo als het nu gaat en om dat allemaal ergens apart te zetten lijkt me niet zo'n goed plan. sowieso komen er dan ook niet zoveel mensen, lijkt mij. want het loopt nou echt niet storm van de foto's. die paar die het willen moeten gewoon duidelijke regels krijgen. duidelijker mss, maar ik zie het probleem niet van het huidige gewaagdetopic . volgens mij ging het toch aardig, en als er meer op wordt gelet door bijv. nog een forumbaas voor seks aan te stellen...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:25
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 10-08-2004 @ 13:19 :
pornosites genoeg. zo gewaagd zijn die foto's ook weer niet. het stelt echt niks voor. maar goed. het is leuk zo als het nu gaat en om dat allemaal ergens apart te zetten lijkt me niet zo'n goed plan. sowieso komen er dan ook niet zoveel mensen, lijkt mij. want het loopt nou echt niet storm van de foto's.
Als het niet zoveel mensen trekt waarom staan ze dan meestal binnen notime vol met foto's en reacties... waarom zijn er dan telkens weer mensen die gaan lopen zieken/zeiken in dat topic?
en het afschaffen/apart zetten omdat 't niet veel mensen trekt is een puik idee... de chat is ook losgekoppeld van 't forum omdat het te weinig mensen trok...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:53
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Working on it op Admin.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:24
Krekker
Krekker is offline
Waarom zou je moeilijk doen met opties buiten de forumsoftware om als het ook makkelijker kan? Maak gewoon een subforum binnen seksualiteit en zorg dat het recht om er te posten standaard uitstaat. Het recht om een topic te openen moet wel aanstaan voor iedereen. Zo kan iedereen een topic openen voor zijn gewaagde foto's en als dat zijn eerste keer is, vragen aan de mod van dat subforum of hij/zij rechten mag om te reageren op topics. Als iemand zich vervolgens misdraagt, kan diegene een ban van dat subforum gegeven worden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:51
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Krekker schreef op 12-08-2004 @ 17:24 :
Waarom zou je moeilijk doen met opties buiten de forumsoftware om als het ook makkelijker kan?
Vind je dat makkelijk? Fb's die per lid rechten moeten gaan geven (wat overigens alleen een Fb+ kan, nogal lastig dus) om te mogen reageren? Lijkt me behoorlijk onhandig. Dan liever 1 keer een stuk software schrijven dat 't automatiseert.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 17:29
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Koen schreef op 12-08-2004 @ 17:51 :
Vind je dat makkelijk? Fb's die per lid rechten moeten gaan geven (wat overigens alleen een Fb+ kan, nogal lastig dus) om te mogen reageren? Lijkt me behoorlijk onhandig. Dan liever 1 keer een stuk software schrijven dat 't automatiseert.
Het was een suggestie, als jij zo graag nieuwe software wil maken moet je dat zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:53
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Koen schreef op 12-08-2004 @ 17:51 :
Vind je dat makkelijk? Fb's die per lid rechten moeten gaan geven (wat overigens alleen een Fb+ kan, nogal lastig dus) om te mogen reageren? Lijkt me behoorlijk onhandig. Dan liever 1 keer een stuk software schrijven dat 't automatiseert.
Ook niet mogelijk dat wij alleen daarvoor wat rechten krijgen?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 16:50
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-08-2004 @ 16:53 :
Ook niet mogelijk dat wij alleen daarvoor wat rechten krijgen?
Ben bang van niet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 17:51
suikerprinses
Avatar van suikerprinses
suikerprinses is offline
en ik wilde net vragen of ie weer open mocht.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 16:45
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Als je zo graag jezelf naakt wilt laten zien maak je daar maar een eigen website voor, het past imho niet bepaald in de cultuur van s.com.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 18:32
Verwijderd
Hier zou ik graag eens een reactie op zien van een FB+ ofzo:
Citaat:
perseus schreef op 19-07-2004 @ 12:20 :
Ik vind het nog steeds belachelijk hoe men omgaat met de gewaagde foto's op Seksualiteit. 'Kinderen van 12' krijgen zo een vertekend beeld van de werkelijkheid, doordat enkel mensen die een 'gewaagde foto' van zichzelf plaatsen of hebben geplaatst mogen reageren, op die manier is het net of iedereen dat soort foto's van zichzelf plaatst, een beeld dat naar mijn mening zeer verkeerd is, want het gaat om een selecte groep mensen die dat soort foto's plaatst. Op die manier wordt het gebagatelliseerd, het is net of het niets is, het plaatsen van zo'n foto. Daar komt nog eens bij dat vrij jonge mensen onder andere door dat beeld ook gewaagde foto's van zichzelf gaan plaatsen en daar kunnen ze spijt van krijgen...

Daarnaast zou je je af kunnen vragen of dat soort foto's überhaupt op een site als deze thuishoort.

Wat naar mijn mening gedaan zou moeten worden:
A. Laat iedereen gewoon reageren in die topics
of
B. verbied ze volledig.
Bij beide opties is er veel minder gemodereer nodig. Zoals iemand anders al opmerkte: er zijn vreselijk veel regeltjes die alleen daar gelden. Die aparte regeltjes hebben ook nog eens als nadeel dat bijna niemand ze kent. Afschaffen dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.