Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2005, 15:39
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-07-2005 @ 16:22 :
Het zou pas naief zijn als ik dat verwacht was, maar dat had ik dus niet. Ik had het echter wel mooi gevonden als het wel serieus genomen werd door alle moslimburgers.
Net zoals ik het mooi had gevonden als alle Britten gehoor gaven op de oproep van de Londonse burgemeester om geen verhaal te halen op de Britse moslims. Maar zoiets is onrealistisch en naief.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2005, 15:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 22-07-2005 @ 16:39 :
Net zoals ik het mooi had gevonden als alle Britten gehoor gaven op de oproep van de Londonse burgemeester om geen verhaal te halen op de Britse moslims. Maar zoiets is onrealistisch en naief.
ik denk wel dat het een beetje helpt.

Maar er zijn altijd lui die de boel verneuken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 15:44
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik krijg nu een beetje een "het-is-me-toch-allemaal-wat"-gevoel bij aanslagen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 22-07-2005 @ 16:44 :
Ik krijg nu een beetje een "het-is-me-toch-allemaal-wat"-gevoel bij aanslagen.
kan je dat uitleggen...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 17:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Five police bullets end it all for train bomber who tried again
Peter Wilson, London
July 23, 2005

POLICE shot dead a suspected suicide bomber on the London Underground last night, just 24 hours after a bungled second-wave attack on the British capital's transport system.

The man was shot five times by police at almost point-blank range after he jumped on to an open carriage at Stockwell station in south London.

A witness said the man had a bomb strapped to his body.

"He had a bomb belt with wires coming out," Anthony Larkin told BBC.

Stockwell is one stop south of Oval station, one of three Underground stops that were, together with a double-decker bus, the scenes of apparent would-be suicide bombing attacks on Thursday.

The bombers fled after detonators went off, causing small blasts, but failed to detonate the bombs themselves -- unlike the attacks of two weeks before when 56 people were killed in a series of blasts across London.

Sky TV reported that police sources believed the man, of Asian appearance, was one of the failed bombers from Thursday. He was killed as authorities swept the country looking for the bombers behind the bungled attacks.

Almost simultaneously, police with sniffer dogs evacuated the East London Mosque, in Whitechapel Road, after a bomb threat. The siege was lifted about an hour later.

At Stockwell, police had been following the man with the intention of arresting him, after identifying him from CCTV footage taken on Thursday. They were forced to intervene dramatically when he leapt the barrier at Stockwell station about 10am.

"We can confirm that just after 10am armed officers entered Stockwell Tube station," a police spokesman said.

"A man was challenged by officers and subsequently shot ... He was pronounced dead at the scene."

Sky News television reported that the man was a "suspected suicide bomber".

Witnesses said the man ran on to a train, police chased him, he tripped and they shot him. The plainclothes officer who shot the man had put his foot on the fugitive's chest before firing into his head. "I saw an Asian guy run on to the train, hotly pursued by three plain-clothes police officers," Mark Whitby told the BBC.

"As he run onto the Tube train he sort of half-tripped. He was hotly pursued by what I just knew to be three plain-clothes police officers. He half-tripped and was half pushed to the floor.

"One of the police officers was holding a black automatic pistol in his left hand. They held it down to him and unloaded five shots into him. I saw it. He's dead. Five shots, seriously he's dead."

Mr Whitby said he ran off the train, helping an elderly lady. "We were both cowering down. As we stepped off the train there was maybe another 10 or 15 police with pistols and submachine guns running onto the train. It was no less than five feet away from where I was sitting.

"As he got on to the train I looked at his face. He looked sort of left and right but he basically looked like a cornered rabbit, a cornered fox. He looked absolutely petrified. He sort of tripped but they were hotly pursuing him, they could not have been more than two or three feet behind him."

Mr Whitby said it did not look like the man was carrying anything, but that he was wearing a thick coat that looked padded. "He might have had something concealed in there, I don't know. But it looked out of place in the sort of weather we have been having, the sort of hot humid weather."

British Transport Police said the Northern and Victoria Tube lines, which pass through Stockwell, were suspended because of the shooting.
http://www.theaustralian.news.com.au...55E601,00.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 19:33
juno
Avatar van juno
juno is offline
Kortom, je moet niet een koukleum zijn en de trein nog proberen te halen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-07-2005 @ 15:21 :
DetonatorDc schreef op 22-07-2005 @ 14:16 :

-> Dat is een geluk, de bedoeling was om mensen te doden.
Dat weet je niet.

--> Dat is een aanname die ik maak. Ik denk eerder dat de bommenmaker een fout heeft gemaakt. In Madrid ging het ook met de bedoeling om zoveel mogelijk mensen te doden.

Nee, begrijp me goed, ik vind het absoluut niet stoerder, het gaat om het idee van: als je in het leger gaat, dan loop je het risico om gewond te raken in de strijd. Een burger kiest daar niet voor, een soldaat wel. Het Pentagon was ook niet echt een goede vergelijking.

Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat het nu geneog is geweest, en dat men nu iets moet terug doen, of had ik dat fout?
-->Niet perse iets terugdoen, ik uitte meer mijn bezorgdheid over de zeer snelle opeenvolging van gebeurtenissen. Ik vind dat we wel genoeg geleden hebben in Europa, maar dat is natuurlijk makkelijk praten vanachter mijn pc.

Ja, en ik denk dat de moslims op deze site precies hetzelfde denken, als ze zeggen dat de aanslagen een direct gevolg van de Amerikaanse/Britse aanval op het MO is. Dat ook zij nooit in hun hoofd zouden halen een aanslag te plegen, maar het wel minder erg vinden, als gewoonlijk bij een aanslag het geval zou zijn.
Ok, dat zou kunnen ja, lijkt me wel te kloppen.

Gaat men echter alles vergelden, dan is er geen einde meer aan het geweld. Kijk maar naar Israël/Palestina.
En wat als praten niet helpt?
Dan moeten de vrouwen in opstand komen en de mannen sex weigeren.

Laatst gewijzigd op 22-07-2005 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 22:48
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
juno schreef op 22-07-2005 @ 20:33 :
Kortom, je moet niet een koukleum zijn en de trein nog proberen te halen.
Niet als MI5 je al in de gaten houdt en je draden onder je kleren uit hebt steken nee
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 17:52
qghp
qghp is offline
Scotland yard heeft net bekendgemaakt dat de man die 5 kogels heeft gevangen niks te maken heeft met terroristische aanslagen, hij moest dus echt gewoon zijn trein halen waarschijnlijk.


RIP
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:11
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 23-07-2005 @ 18:52 :
Scotland yard heeft net bekendgemaakt dat de man die 5 kogels heeft gevangen niks te maken heeft met terroristische aanslagen, hij moest dus echt gewoon zijn trein halen waarschijnlijk.


RIP
Ja idd echt tragisch dat dit is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:13
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 23-07-2005 @ 18:52 :
Scotland yard heeft net bekendgemaakt dat de man die 5 kogels heeft gevangen niks te maken heeft met terroristische aanslagen, hij moest dus echt gewoon zijn trein halen waarschijnlijk.


RIP
omfg, zo weird. Nou ja, had-ie maar moeten stoppen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
mat-ice schreef op 23-07-2005 @ 18:52 :
Scotland yard heeft net bekendgemaakt dat de man die 5 kogels heeft gevangen niks te maken heeft met terroristische aanslagen, hij moest dus echt gewoon zijn trein halen waarschijnlijk.


RIP
Oei, foutje.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:19
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 23-07-2005 @ 19:13 :
omfg, zo weird. Nou ja, had-ie maar moeten stoppen.
Misschien was ie wel doof?
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:20
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 23-07-2005 @ 19:19 :
Misschien was ie wel doof?
Lijkt me niet logisch, aangezien hij zich rennend door de controle worstelde. Niet slim, als er 2 weken eerder aanslagen gepleegd waren. En zelf dát weet een dove wel.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:23
Verwijderd
En die hele shoot to kill policy is ook wel redelijk onder media aandacht geweest.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:27
Boebsie
Boebsie is offline
Wel gek idd, ik had ook op het nieuws gezien dat hij wegrende voor de politie niet om specifiek de trein te halen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:32
Boebsie
Boebsie is offline
Tja en kan ook ergens wel begrijpe dat de politie het zekere voor het onzkere "neemt", als de situatie echt dreigend bleek te zijn. Mjaa denk dat we nu zoiezo nog te weinig info hebben om daarover te kunnen oordelen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:34
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 23-07-2005 @ 19:20 :
Lijkt me niet logisch, aangezien hij zich rennend door de controle worstelde. Niet slim, als er 2 weken eerder aanslagen gepleegd waren. En zelf dát weet een dove wel.
Ik gok erop dat de man illegaal was en daarom wegrende.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:02
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 22-07-2005 @ 14:26 :
Inderdaad. Ik stelde me al zo'n Chinese toerist voor die een cop in gebrekkig Engels aanspreekt en de weg naar de metro vraagt...
Mijn vooruitziende blik...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:24
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 23-07-2005 @ 20:02 :
Mijn vooruitziende blik...
Hij was niet Chinees
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 20:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wel vind ik het frappant dat ze hem kennelijk eerst tegen de grond gewerkt hebben en daarna pas geschoten hebben, ik zou verwachten dat hij al rennend omver gehaald werd om te voorkomen dat hij de trein zou bereiken, of aangehouden, maar een combo van allebei...

Maar ja, de berichtgeving is redelijk vaag tot nu toe, ik wacht wel op duidelijkere rapporten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 23-07-2005 @ 19:34 :
Ik gok erop dat de man illegaal was en daarom wegrende.
Either way: stomme idioot.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:22
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou ja, als jij vijf van die pistoolzwaaiende, naar bacon stinkende Britwits achter je aan krijgt, wordt je vanzelf wel bang. Waarschijnlijk sloeg hij al op de vlucht voordat de agenten de kans kregen om zich te legitimeren als zodanig.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:23
ythguaN
Avatar van ythguaN
ythguaN is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-07-2005 @ 00:22 :
Nou ja, als jij vijf van die pistoolzwaaiende, naar bacon stinkende Britwits achter je aan krijgt, wordt je vanzelf wel bang. Waarschijnlijk sloeg hij al op de vlucht voordat de agenten de kans kregen om zich te legitimeren als zodanig.
Wanneer een agent zegt: Police!, en het is een terrorist, ik het waarschijnlijk boem!, dus ik weet niet of ze zich wel legitimeren.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:25
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ythguaN schreef op 24-07-2005 @ 00:23 :
Wanneer een agent zegt: Police!, en het is een terrorist, ik het waarschijnlijk boem!, dus ik weet niet of ze zich wel legitimeren.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar als ik vijf gewapende mannen in doodgewone burgerkledij op mij af zie stormen, weet ik niet of ik wel zou blijven staan.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:25
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wat een nonsens. Als ik geen reden heb om weg te rennen en ik wéét dat er strenge controle is, dan is het wel heel mongloïde om dan weg te rennen als je staande wordt gehouden.

Maar goed, hem tackelen en dan 3 maal in het hoofd schieten is natuurlijk ook te gek voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 24-07-2005 @ 00:25 :
Wat een nonsens. Als ik geen reden heb om weg te rennen en ik wéét dat er strenge controle is, dan is het wel heel mongloïde om dan weg te rennen als je staande wordt gehouden.

Maar goed, hem tackelen en dan 3 maal in het hoofd schieten is natuurlijk ook te gek voor woorden.
Ik zeg ook niet dat het een verstandige actie was. Maar je moet wel rekening houden met verschillende scenario's. Jullie denken er allemaal maar makkelijk over.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:28
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-07-2005 @ 00:27 :
Ik zeg ook niet dat het een verstandige actie was. Maar je moet wel rekening houden met verschillende scenario's. Jullie denken er allemaal maar makkelijk over.
Zou jouw eerste reactie wegrennen zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-07-2005 @ 00:25 :
Ik weet niet precies hoe het zit, maar als ik vijf gewapende mannen in doodgewone burgerkledij op mij af zie stormen, weet ik niet of ik wel zou blijven staan.
...het was een geuniformeerde controle.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 24-07-2005 @ 00:28 :
Zou jouw eerste reactie wegrennen zijn?
Dat hangt toch van de situatie af.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:31
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-07-2005 @ 00:30 :
Dat hangt toch van de situatie af.
In deze situatie?

Ik denk toch dat ieder vredelievend mens wel stijf staat als er 3 pistolen op je gericht staan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:36
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 24-07-2005 @ 00:31 :
In deze situatie?

Ik denk toch dat ieder vredelievend mens wel stijf staat als er 3 pistolen op je gericht staan.
Nou ja, de afstand speelt ook een rol. Plus, als je van jezelf al een beetje warrig of overactief bent en je voelt je een beetje paranoide....

Ik kan het wel begrijpen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 23-07-2005 om 23:43.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-07-2005 @ 00:29 :
...het was een geuniformeerde controle.
Het lijkt me wel lastig iemand zo te schaduwen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 23:39
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-07-2005 @ 00:36 :
Nou ja, de afstand speelt ook een rol. Plus, als je van jezelf al een beetje warrig bent of overactief bent en je voelt je een beetje paranoia....

Ik kan het wel begrijpen.
Meh, je hebt wel een punt....ergens dan...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 09:42
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-07-2005 @ 00:37 :
Het lijkt me wel lastig iemand zo te schaduwen.
Volgens mij stond die controle los van het feit dat hij gevolgd werd.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 11:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-07-2005 @ 00:37 :
Het lijkt me wel lastig iemand zo te schaduwen.
Als ik de berichtgeving mag geloven dan was het een geuniformeerde ingangscontrole, die pas achter hem aan ging nadat hij zich tussen de agenten door worstelde. Toen ze hem daarna in de achtervolging niet meer tegen konden houden voor hij een treinstel bereikte erd het vuur geopend.

Tja, hij schijnt ook daadwerkelijk geen explosieven op zak gehad te hebben, dus het was gewoon een oerdomme actie om zo te vluchten terwijl er feitelijk niets aan de hand was.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 11:36
levi's
Avatar van levi's
levi's is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-07-2005 @ 12:04 :
Als ik de berichtgeving mag geloven dan was het een geuniformeerde ingangscontrole, die pas achter hem aan ging nadat hij zich tussen de agenten door worstelde. Toen ze hem daarna in de achtervolging niet meer tegen konden houden voor hij een treinstel bereikte erd het vuur geopend.

Tja, hij schijnt ook daadwerkelijk geen explosieven op zak gehad te hebben, dus het was gewoon een oerdomme actie om zo te vluchten terwijl er feitelijk niets aan de hand was.

Misschien had hij drugs bij zich, dat hij daarom wegrende
__________________
Veel geld verdienen? Met deze link vind je de oplossing! http://www.doublepoints.net/webclick.php?country=NL&language=NL&u=superhero87

Laatst gewijzigd op 24-07-2005 om 11:42.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 11:40
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-07-2005 @ 12:04 :
Als ik de berichtgeving mag geloven dan was het een geuniformeerde ingangscontrole, die pas achter hem aan ging nadat hij zich tussen de agenten door worstelde. Toen ze hem daarna in de achtervolging niet meer tegen konden houden voor hij een treinstel bereikte erd het vuur geopend.

Tja, hij schijnt ook daadwerkelijk geen explosieven op zak gehad te hebben, dus het was gewoon een oerdomme actie om zo te vluchten terwijl er feitelijk niets aan de hand was.
ze hadden hem al op de grond geworpen en terwijl hij daar lag schoten ze 5 keer
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 24-07-2005 @ 12:40 :
ze hadden hem al op de grond geworpen en terwijl hij daar lag schoten ze 5 keer
Wat begrijpelijk is, aangezien je ook niet wilt dat iemand die je al op de grond in een houdgreep hebt nog een bom laat afgaan op een of andere manier.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:37
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-07-2005 @ 13:17 :
Wat begrijpelijk is, aangezien je ook niet wilt dat iemand die je al op de grond in een houdgreep hebt nog een bom laat afgaan op een of andere manier.
de politie mocht het doen, ze hebben nieuwe regeling, shoot to kill.
hetzwelfde als in israel, het heeft geen nut om een zelfmoordterrorist door zijn borst te schieten want dan kan de bom afgaan, daarom moet het door zijn hoofd, want dan kan die de bom zelf ook niet meer onsteken. Ze hebben ook speciale lichte wapens gekregen zodat er van dichtbij geschoten moet worden zodat er minder kans is op ongevallen bij onschuldige mensen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 14:08
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
levi's schreef op 24-07-2005 @ 12:36 :
Misschien had hij drugs bij zich, dat hij daarom wegrende
Toch lijkt het me verstandiger om opgepakt te worden voor drugsbezit dan weg te rennen voor een groep gewapende agenten die denken dat je een zelfmoordterrorist bent.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 16:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Okee, geen bommenleggende zelfdoodmaker, maar toch wel iemand die vluchtte voor de politie, en ook bleef vluchten. (zeker teveel films gezien)

Vraag is: wat had hij wel op zijn kerfstok? Is dat al openbaar gemaakt? Was hij ilegaal, had hij drugs, was hij gewoon crimineel?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 17:10
Verwijderd
Hij heeft pech, dat is wel duidelijk
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 17:15
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
juno schreef op 24-07-2005 @ 17:48 :
Okee, geen bommenleggende zelfdoodmaker, maar toch wel iemand die vluchtte voor de politie, en ook bleef vluchten. (zeker teveel films gezien)

Vraag is: wat had hij wel op zijn kerfstok? Is dat al openbaar gemaakt? Was hij ilegaal, had hij drugs, was hij gewoon crimineel?
hij had een dikke jas aan, midden in de zomer, daarom verdacht de politie hem.

grappig trouwens dat een terrorist een ding aan had met new york erop
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 23:07
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
juno schreef op 24-07-2005 @ 17:48 :
Okee, geen bommenleggende zelfdoodmaker, maar toch wel iemand die vluchtte voor de politie, en ook bleef vluchten. (zeker teveel films gezien)

Vraag is: wat had hij wel op zijn kerfstok? Is dat al openbaar gemaakt? Was hij ilegaal, had hij drugs, was hij gewoon crimineel?
Hij was niet illegaal, hij woonde al drie jaar legaal in Londen schijnt het.

De precieze omstandigheden zijn nog steeds onduidelijk, maar voor zover ik het kan beoordelen heeft de politie juist gereageerd. Alleen 5x schieten is overbodig - een of twee keer moet wel genoeg zijn. Dat maakt voor het slachtoffer echter weinig uit.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 23:10
MB
Avatar van MB
MB is offline
[QUOTE]DetonatorDc schreef op 22-07-2005 @ 14:16 :
Citaat:

Natuurlijk heb ik die gevoelens ook, als mijn dierbaren iets zou worden aangedaan. Maar moord zal nooit tot mijn opties behoren.
Dan verlaag je jezelf en ben je geen haar beter dan de daders.
Dat is niet waar, want met een goede reden iemand doden is 'beter' dan iemand zonder goede reden doden. Wat een goede reden is moet iedereen maar voor zichzelf bedenken...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 23:30
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
MB schreef op 25-07-2005 @ 00:10 :
Dat is niet waar, want met een goede reden iemand doden is 'beter' dan iemand zonder goede reden doden. Wat een goede reden is moet iedereen maar voor zichzelf bedenken...
Dus volgens jou hebben de terroristen ook het recht om onschuldige burgers op te blazen omdat ze er een 'goede' reden voor hebben?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 06:03
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 24-07-2005 @ 18:15 :
hij had een dikke jas aan, midden in de zomer, daarom verdacht de politie hem.

grappig trouwens dat een terrorist een ding aan had met new york erop

Ja dat van NY is wel een beetje ironisch whahahah.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:16
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
de familie van de gedoode man gaat de Britse staat aanklagen en eisen dat de betrokken agenten berecht worden. Aan de ene kant snap ik het wel aan de andere kant had die gast gewoon niet weg moeten rennen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 11:45
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 25-07-2005 @ 00:07 :
Hij was niet illegaal, hij woonde al drie jaar legaal in Londen schijnt het.

De precieze omstandigheden zijn nog steeds onduidelijk, maar voor zover ik het kan beoordelen heeft de politie juist gereageerd. Alleen 5x schieten is overbodig - een of twee keer moet wel genoeg zijn. Dat maakt voor het slachtoffer echter weinig uit.

Ik las net dat de politie met lichtere munitie schoot dan normaal gebruikelijk, om ongelukken met verdwaalde kogels te voorkomen. Tja, als je iemand dan effectief wilt uitschakelen, zul je er voor de zekerheid nog een paar kogels bij moet pompen.

Normale munitie is 9mm, en daar heeft Pim Fortuyn nog 20 minuten mee doorgeleefd met 3 stuks in zijn hersenpannetje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.