Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 19:56
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
Buitenland
Turkije verdeelt europarlement
Het eventuele lidmaatschap van Turkije van de Europese Unie leidt tot diepe verdeeldheid bij de grootste fractie in het Europees parlement, de Europese Volkspartij EVP, waartoe ook het CDA behoort

wat vind jij mogen landen als Turkije,Roemenie en dergelijke bij de EU
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2004, 19:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Roemenie. Dat is een super armoedig land.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 19:58
Verwijderd
Ik weet het niet, aan de ene kant 'nee,' het is voor die landen misschien bedoeld om geld te krijgen van andere landen, een bodemloze put
aan de andere kant ja, waarom niet, het zijn ook gewone landen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:02
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 20:58 :
Roemenie. Dat is een super armoedig land.
ja dus daarom er niet bij???
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:03
Verwijderd
hm, Ja, de 'bodemloze put'
je kunt er in gooien wat je wil, hij raakt toch niet vol, oftwel
je kunt aan dat land geld geven zoveel je wil, er is toch meestal te weinig
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:04
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Aan Turkije is het beloofd, dus dat moeten we gewoon gaan bespreken...maar dan moeten we maar ff kappen met poor-piece-of-crap landen toe te voegen en eerst de Europese economie op orde krijgen en ervoor zorgen dat het in zekere mate een eenheid word..want dat is nu crap...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:06
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
[I]Turkije heeft een flinke economische achterstand op de Europese lidstaten. Het Turkse bnp bedraagt 30 procent van het EU-gemiddelde. Het Turkse inkomen bedroeg in 2003 per hoofd 62 procent van dat van Polen en ten opzichte van de 15 oude EU-lidstaten bedroeg het Turkse inkomen per hoofd van de bevolking zelfs maar 12 procent.

Wel doet Turkije het economisch beter dat twee andere kandidaten voor de EU die in 2007 zullen toetreden, Bulgarije en Roemenië. Zo was het Turkse inkomen per hoofd van de bevolking 29 procent hoger dan in Roemenië en 32 procent hoger dan in Bulgarije.


Dit is voor mij al reden genoeg om die landen niet toe te laten
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:08
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 13-12-2004 @ 21:06 :
[I]Turkije heeft een flinke economische achterstand op de Europese lidstaten. Het Turkse bnp bedraagt 30 procent van het EU-gemiddelde. Het Turkse inkomen bedroeg in 2003 per hoofd 62 procent van dat van Polen en ten opzichte van de 15 oude EU-lidstaten bedroeg het Turkse inkomen per hoofd van de bevolking zelfs maar 12 procent.

Wel doet Turkije het economisch beter dat twee andere kandidaten voor de EU die in 2007 zullen toetreden, Bulgarije en Roemenië. Zo was het Turkse inkomen per hoofd van de bevolking 29 procent hoger dan in Roemenië en 32 procent hoger dan in Bulgarije.


Dit is voor mij al reden genoeg om die landen niet toe te laten
als ze aan de eisen voldoen maak ik er geen probleem van...al zal dat nog wel een jaar of 30 duren denk ik...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:08
Verwijderd
Wat zijn die eisen dan wel?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:09
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
zal ff zoeken
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:10
Verwijderd
Hier heb ik al iets, 't is niet veel:
www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/11/29/hardeeisenaantoetredingturkije.html
www.planet.nl/planet/show/id=862283/contentid=528987/sc=72cca9

Aan welke eisen moet Turkije voldoen?

Voor de toetredingsonderhandelingen kunnen beginnen, moet een kandidaat-lidstaat voldoen aan de zogeheten Kopenhagen-criteria. Dit zijn de minimumnormen op het terrein van democratie, rechtstaat, economie en bestuur. Deze dateren uit 1993.

Turkije moest een volwaardige markteconomie creëren, de rechtstaat en de democratie versterken, de rol van het leger terugdringen en het justitieel apparaat effectiever maken.

Turkije heeft de afgelopen jaren in snelle tijd indrukwekkende hervormingen doorgevoerd om aan de Europese eisen te voldoen. In de laatste twee jaar zijn volgens een rapport van de Europese Commissie meer hervormingen doorgevoerd dan in het hele voorafgaande decennium.

Zo heeft Turkije de economie gedereguleerd, de belastingwetten vereenvoudigd en de overheidsfinanciën op orde gebracht, met als resultaat dit jaar een economische groei van 8,2 procent en een productiviteitsstijging van 10 procent.

Het land heeft de invloed van het leger op de politiek verminderd, veel gedaan op het gebied van de mensenrechten, heeft ruimte geschapen voor afwijkende politieke opvattingen en religieus pluralisme, strenge wetten tegen martelen aangenomen, de doodsstraf afgeschaft en meer rechten toegekend aan de Koerdische minderheid. Ook de strafwet is herzien en de juridische positie van de vrouw is sterk verbeterd.

Maar de hervormingen zijn nog niet voltooid. De Europese Commissie heeft in haar advies dan ook gezegd dat gesprekken over de toetreding alleen kunnen beginnen als Turkije op de ingeslagen weg doorgaat.

www.ado-world.org/en/news.php?id=525&lang=nl

Laatst gewijzigd op 13-12-2004 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:14
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
niet gevonden maar ik weet wel dat Turkije aan de mensenrechten moetvoldoen
emancipatie voor vrouwen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:16
Verwijderd
Dat zal dan nog wel ff duren...mensenrechten en emancipatie voor vrouwen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:17
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
yep
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Turkijke.... was altijd tegen. Maar ben nu voor. Ze zijn op de goede - ja, inderdaad: dus Westerse! - weg. Nog even kijken hoe het loopt.

Zodra Koerdistan het Friesland is van Turkije zijn ze welkom. Zo komt er democratisch snoer door Midden-Oosten: Palestijnse staat, Irak,...

(OFF-TOPIC: Amerika zou die boeven in de Golfstaten eens onder druk moeten zetten! Hervormen met de hap!)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:24
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2004 @ 21:21 :
Turkijke.... was altijd tegen. Maar ben nu voor. Ze zijn op de goede - ja, inderdaad: dus Westerse! - weg. Nog even kijken hoe het loopt.

Zodra Koerdistan het Friesland is van Turkije zijn ze welkom. Zo komt er democratisch snoer door Midden-Oosten: Palestijnse staat, Irak,...

(OFF-TOPIC: Amerika zou die boeven in de Golfstaten eens onder druk moeten zetten! Hervormen met de hap!)
....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
......
Je bent het helemaal met me eens denk ik?!?!?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:27
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2004 @ 21:26 :
Je bent het helemaal met me eens denk ik?!?!?
Nee.
Ik ben sprakeloos van zo veel naïef gelul.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-12-2004, 20:30
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
ik vind dat de EU grenzen moet stellen, en dat landbouwbeleid is ook niets, maar ja ik vind dat de grens had moet liggen bij duitsland oostenrijk en italie, nu moert wij enorm veel geld gaan steken in die landen, waarvan het volk soms helemaal niet wil dat ze bij de EU horen. Zoals een voorganger al zei zo word het een bodemloze put . En wij kunnen het toch niet goedkeuren dat Turkije mensenrechten schend. En wat krijgen wij ervan die land voor terug, gratis eten?,gratis producten? niets dus. Als wij onze belastingcenten in hun land stoppen wil ik er ook wat voor terug zien.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:31
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
OK. Nou ik denk er veel over na. Lees heel veel. En dit is zeker niet te classificeren als naief gelul.

Man, denk niet in termen van ene of andere systeem. Denk in termen van een meta-systeem waarin alle stromingen hun plekje mogen vinden.

Vergelijk:

Ik zeg niet: CDA GOED
ik zeg niet: PVDA stom
ik zeg: democratie!
snappie??
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 13-12-2004 @ 21:27 :
Nee.
Ik ben sprakeloos van zo veel naïef gelul.
hahahaha. Ach jah, Turkije is .
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:32
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2004 @ 21:31 :
OK. Nou ik denk er veel over na. Lees heel veel. En dit is zeker niet te classificeren als naief gelul.

Man, denk niet in termen van ene of andere systeem. Denk in termen van een meta-systeem waarin alle stromingen hun plekje mogen vinden.

Vergelijk:

Ik zeg niet: CDA GOED
ik zeg niet: PVDA stom
ik zeg: democratie!
snappie??
Ja.
Maar pure democratie is sowieso al naief gelul.
Maar dat is een andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:33
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
OFF-TOPIC:

Alle ontwikkelingen kosten tijd.

Neem Duitsland, Japan, Zuid-Korea. Gaat nu toch ook goed daar. OK, Irak is lastig. Zal nog wat langer duren. Denk niet in termen van jaren. Maar in termen van tientallen jaren.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:33
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2004 @ 21:31 :
OK. Nou ik denk er veel over na. Lees heel veel. En dit is zeker niet te classificeren als naief gelul.

Man, denk niet in termen van ene of andere systeem. Denk in termen van een meta-systeem waarin alle stromingen hun plekje mogen vinden.

Vergelijk:

Ik zeg niet: CDA GOED
ik zeg niet: PVDA stom
ik zeg: democratie!
snappie??

waar heb jij het over???
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:34
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 13-12-2004 @ 21:33 :
waar heb jij het over???
Dat de hele wereld puur democratisch moet zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2004, 20:35
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 13-12-2004 @ 21:06 :
[I]Turkije heeft een flinke economische achterstand op de Europese lidstaten. Het Turkse bnp bedraagt 30 procent van het EU-gemiddelde. Het Turkse inkomen bedroeg in 2003 per hoofd 62 procent van dat van Polen en ten opzichte van de 15 oude EU-lidstaten bedroeg het Turkse inkomen per hoofd van de bevolking zelfs maar 12 procent.

Wel doet Turkije het economisch beter dat twee andere kandidaten voor de EU die in 2007 zullen toetreden, Bulgarije en Roemenië. Zo was het Turkse inkomen per hoofd van de bevolking 29 procent hoger dan in Roemenië en 32 procent hoger dan in Bulgarije.


Dit is voor mij al reden genoeg om die landen niet toe te laten
Turkije is nu arm, maar gaat hard vooruit. De gemiddelde leeftijd is daar 10 jaar jonger dan in Nederland. De bevolking is hooggeschoold. Economie groeit hard.
In Europa is het precies tegenovergestelde. ( behalve de scholing dan)
Ik denk dat wanneer Turkije echt tot de EU toetreedt, over 15 jaar, het een veel rijker land zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Dat de hele wereld puur democratisch moet zijn.
Yep! En binnen dat democratische kader is plaats voor alle kleuren van de regenboog
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:28
LegacyX
LegacyX is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2004 @ 22:27 :
Yep! En binnen dat democratische kader is plaats voor alle kleuren van de regenboog
Ya Jellabies
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:31
LegacyX
LegacyX is offline
Alles overwin je met:

Kracht & Aantallen

Macht & invloed,

Research en ontwikkeling

en geen alle kleuren van de regenboog zo werkt dat helaas niet in deze bagger wereld
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:42
Verwijderd
Prima dat die landen toetreden, mits alle landbouwsubsidies worden afgeschaft.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2004 @ 21:33 :
OFF-TOPIC:

Alle ontwikkelingen kosten tijd.

Neem Duitsland, Japan, Zuid-Korea. Gaat nu toch ook goed daar. OK, Irak is lastig. Zal nog wat langer duren. Denk niet in termen van jaren. Maar in termen van tientallen jaren.
Duitsland en Japan waren binnen twee jaar volwaardige democratien, afgezien van de invloed van de bezetter.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 22:01
MH
Avatar van MH
MH is offline
Roemenie heeft veel te bieden. Nu is de ex-communistische partij ook een keertje niet aan de macht, maar een partij die echt wat wil veranderen. Hopelijk maken die het land klaar voor 2007.
Ook Bulgarije is op de goede weg. Het land voert vergaande hervormingen door en voldoet bijna aan de eisen.
Turkije is een moeilijker geval. Dat is een ontzettend groot land en mijn stille angst is dat de toetreding de unie bestuurlijk ontwricht. De economie is ook nog helemaal niet zo ontwikkeld en dat zal nog lang zo blijven.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 22:06
Verwijderd
Turkije en Roemenië dienen tot de EU toe te treden. Dergelijke grote spelers in Europa kun je gewoonweg niet buiten de deur houden. Bovendien dienen we te streven naar verdergaande eenwording (vooral op economisch vlak, sociaal lijkt me minder geslaagd) van de landen in Europa.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 23:15
Sartre
Sartre is offline
Toevallig zag ik gister een aantal Turkse politieagenten flink intrappen met hun kisten op een aantal Koerdische demonstranten. Ik vind dat Turkijke eerst maar eens moet zorgen dat de politie zich leert gedragen, voordat we ze toelaten tot de EU.
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 14-12-2004 @ 00:15 :
Toevallig zag ik gister een aantal Turkse politieagenten flink intrappen met hun kisten op een aantal Koerdische demonstranten. Ik vind dat Turkijke eerst maar eens moet zorgen dat de politie zich leert gedragen, voordat we ze toelaten tot de EU.
Eigenlijk is dat helemaal niet relevant voor een instituut als de Europese Unie, die in essentie niet veel meer is dan een economische unie. Wat wel belangrijk is, is dat de europarlementariërs op democratische wijze gekozen worden. Koerden bijvoorbeeld moeten dus wel verkiesbaar gesteld kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 23:24
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2004 @ 00:18 :
Eigenlijk is dat helemaal niet relevant voor een instituut als de Europese Unie, die in essentie niet veel meer is dan een economische unie. Wat wel belangrijk is, is dat de europarlementariërs op democratische wijze gekozen worden. Koerden bijvoorbeeld moeten dus wel verkiesbaar gesteld kunnen worden.
Als het ooit nog zover komt dat ik me Europeaan ga voelen dan heb ik liever niet dat er in mijn 'land' minderheden gemarteld worden. Bovendien, als je Turkijke nu onderhandelingen laat beginnen is bij hun de grootste motivatie weg om te democratiseren en hun minderheden te leren respecteren. Dan 'kan' dat blijkbaar allemaal maar in Europa en de wereld. Wij hebben turkije trouwens niet bijzonder hard nodig economisch gezien, tis meer de grote druk vanuit de VS die erachter zit om Turkije lid te maken van 'de westerse wereld'/
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-12-2004, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 14-12-2004 @ 00:24 :
Als het ooit nog zover komt dat ik me Europeaan ga voelen dan heb ik liever niet dat er in mijn 'land' minderheden gemarteld worden. Bovendien, als je Turkijke nu onderhandelingen laat beginnen is bij hun de grootste motivatie weg om te democratiseren en hun minderheden te leren respecteren. Dan 'kan' dat blijkbaar allemaal maar in Europa en de wereld. Wij hebben turkije trouwens niet bijzonder hard nodig economisch gezien, tis meer de grote druk vanuit de VS die erachter zit om Turkije lid te maken van 'de westerse wereld'/
Het is inderdaad goed als een land de mensenrechten respecteert. Echter, de historie leert dat dit geen factor van belang is (Slowakije). Om dit bij Turkije opeens wel een factor van belang te maken is meten met twee maten. Het gaat dan ook meer om politieke motieven. Verder zijn de mensenrechten niet zo relevant voor een economische unie. Tenslotte gaat het om het collectief belang, en niet om 'ons' belang.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 23:59
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2004 @ 00:41 :
Het is inderdaad goed als een land de mensenrechten respecteert. Echter, de historie leert dat dit geen factor van belang is (Slowakije). Om dit bij Turkije opeens wel een factor van belang te maken is meten met twee maten. Het gaat dan ook meer om politieke motieven. Verder zijn de mensenrechten niet zo relevant voor een economische unie. Tenslotte gaat het om het collectief belang, en niet om 'ons' belang.
Er had bij Slowakije ook beter gekeken moeten worden. Helaas zijn mensenrechten inderdaad geen factor van belang, dit zou natuurlijk wel zo moeten zijn.
Nogmaals, het economisch belang van Turkije is niet zo groot. Het is puur politiek belang. Je kan in het geval van Turkije beter van een politieke unie spreken...
Wat is voor jou dan het belangrijkste argument om Turkijke wél telaten toetreden?
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 00:05
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Toevallig zag ik gister een aantal Turkse politieagenten flink intrappen met hun kisten op een aantal Koerdische demonstranten. Ik vind dat Turkijke eerst maar eens moet zorgen dat de politie zich leert gedragen, voordat we ze toelaten tot de EU.
Ja, ik was ook geschokt. Zal nog lang duren. Maar ooit: Turkije, welkom in de Europese familie. Welkom ook in de Westerse familie (Europa / VS / Canada / Australie / NieuwZeeland / Japan / ZuidKorea).
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 00:29
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2004 @ 23:06 :
Turkije en Roemenië dienen tot de EU toe te treden. Dergelijke grote spelers in Europa kun je gewoonweg niet buiten de deur houden. Bovendien dienen we te streven naar verdergaande eenwording (vooral op economisch vlak, sociaal lijkt me minder geslaagd) van de landen in Europa.
Is het dan niet handiger om er tijdelijk een slot op te gooien? aangezien op dit moment de eenheid in de EU ver te zoeken is...dat we dat eerst op orde brengen, voordat er meer bijkomen? anders is het ipv een zootje een enorm zootje...al is het dan wel sneu voor de landen die nu zo hun best doen om er bij te kunnen komen...maar die kunnen dan altijd later nog..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 09:03
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik ben van mening dat Turkije niet toegelaten moet worden. ten eerste vind ik dat Turkije economisch gezien nog ver achterop ligt (net als enkele huidige, pas toegetreden landen muv. de Baltische staten(daar zit zeker potentie in)) In mijn visie is een deel van Turkije (voornamelijk de kuststrook) redelijk welvarend; maar we moeten niet vergeten dat Turkije een inmens groot land is. In het 'verre' Oosten van dit land in de welvaart vrij laag. Ik meen me zelfs beelden met nomaden te herinneren.. Dit kan niet binnen de EU.
Ook geografisch gezien vind ik Turkije er gewoon niet bijhoren. ik bedoel pak een landkaart en bekijk die; en je ziet dat Turkije niet echt past binnen de grenzen. het zit er dan wel heel erg aanvast geplakt.
Over vrouwen en andere sociale punten in deze discussie heb ik hetdan nog niet gehad...
Nee Turkijke hoeft wat mij betreft niet bij de EU.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 09:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2004 @ 23:06 :
Turkije en Roemenië dienen tot de EU toe te treden.
Mee eens, maar wel op een moment dat ze geen bedreiging meer vormen voor de economie, en de mensenrechtensituatie op een 'westers' pijl is, en niet eerder.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 10:30
Verwijderd
Ik ben sterk tegen toetreding van Turkije en Roemenie tot de Europese Unie. Dat heeft voor mij niets met economische redenen te maken.

Voor Turkije ben ik van mening dat het een Aziatisch land is, waarvan toevallig een klein stukje in Europa ligt. Bovendien is het cultuurverschil te groot. Toetreding van Turkije wil ik dus nu niet en nooit niet.

Roemenie zou wat mij betreft in de toekomst toe moeten treden. Eerst vind ik echter dat de democratie en de mensenrechtensituatie verstevigd moeten worden.

Bovendien vind ik dat er eerst een grote mate van democratie bewerktstelligd moet worden binnen de Unie zelf. Veto's moeten worden afgeschaft, directe verkiezingen moeten worden ingevoerd ipv een bepaald aantal zetels per land te verdelen en er moet een Europese regering komen die niet afhankelijk is van de leiders van de verschillende lidstaten en samen met het Europees Parlement wetgevende bevoegdheid heeft. Het parlement moet bij wetgeving altijd het laatste woord hebben. Als er nu nieuwe landen bijkomen wordt Europa alleen maar loggert en worden democratische hervormingen moeilijker gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 10:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-12-2004 @ 01:05 :
Ja, ik was ook geschokt. Zal nog lang duren. Maar ooit: Turkije, welkom in de Europese familie. Welkom ook in de Westerse familie (Europa / VS / Canada / Australie / NieuwZeeland / Japan / ZuidKorea).
Jij bent echt zo'n grappenmaker.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als ze nu ook eens zouden erkennen dat ze Cyprus onterecht bezet houden en dat niet alle eilandjes die voor hun voeten lopen deel zijn van "uberTurkije" dan zou dat ook al een hoop helpen...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:18
Verwijderd
Roemenie is een walgelijk land waar de roma's achtergesteld worden en gestigmatiseerd dus nee
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 14-12-2004 @ 14:18 :
Roemenie is een walgelijk land waar de roma's achtergesteld worden en gestigmatiseerd dus nee
Daarom zouden ze er juist bijmoeten, dat gebeurd namelijk overal in Europa.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:30
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
die landen moeten er gewoon niet bij, we hebben al een hele klus aan landen als polen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2004 @ 14:30 :
Daarom zouden ze er juist bijmoeten, dat gebeurd namelijk overal in Europa.
Ten behoeve van ons imago moeten ze maar wegblijven

Nee ik zie dit nergens anders in west europese landen op zo'n grote schaal gebeuren. Discriminatie word er in feite gedoogd
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 14-12-2004 @ 01:29 :
Is het dan niet handiger om er tijdelijk een slot op te gooien? aangezien op dit moment de eenheid in de EU ver te zoeken is...dat we dat eerst op orde brengen, voordat er meer bijkomen? anders is het ipv een zootje een enorm zootje...al is het dan wel sneu voor de landen die nu zo hun best doen om er bij te kunnen komen...maar die kunnen dan altijd later nog..
Dat vind ik altijd zo'n non-argument. Het is absoluut niet nodig om eerst 'onze eigen zaakjes op orde' te hebben (nog los van het feit dat je niet specifieert wat dat dan inhoudt). Als je aan harmonisatie gaat werken kun je de beoogde partners er het best vanaf het begin bij hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "EU in veiligheidsraad"
ganralph
16 17-09-2010 11:29
Films, TV & Radio Wie is de Mol, seizoen 2010
Signy
500 16-03-2010 11:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nieuwe verkiezingen houden bij te weinig steun voor kabinet'
Gatara
76 24-06-2005 15:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Verwijderd
491 16-05-2005 16:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Turkije wel of niet bij de eu??
een dichter
204 04-10-2004 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.